і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

правова гра : "Знай свої права, дитино!"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №SW443003
За публікацію цієї методичної розробки Гаврилова Оксана Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №SW443003
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших,

По законах треба  жить.

Тема: Знай свої права, дитино!

Мета: Продовжувати формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з поняттям «право», «Конституція», «Декларація», «Конвенція». Акцентувати увагу на правах дитини, які порушуються в родині, у школі. Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.

Хід заняття

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Треба всім нам привітатись:

-Добрий день!

Дружно весело сказати:

- Добрий день

Всіх гостей ми привітаєм:

-Добрий день.

І здоров’я побажаєм

- Добрий день.

2.Гра «Передай по колу посмішку»

- Діти, станьте в коло. А тепер посміхніться один одному по черзі і скажіть: «Я тобі бажаю…»

3.Девіз «Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб жодна хвилина не втратилась марно!»

ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ

- Діти, тема нашого сьогоднішнього заняття зашифрована. Давайте розгадаємо ребус і дізнаємось про що буде йти мова.

- Так, правильно. Це заняття сьогодні присвячуємо праву. У нас буде правова гра

Ми дізнаємось що таке право, згадаємо вже відомі нам права, ознайомимось із новими правами. Ми не лише дізнаємося про права, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні. Давайте створимо правову квітку.

ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Асоціативний кущ

«Право», «Права». Як ви розумієте ці слова? (Діти висловлюють асоціації, які у них виникають)

2.Розповідь вчителя

Право – система обовязкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою. Це наше стебло з корінням.

  • А які права дітей ви вже знаєте?

3.Виступ учнів

1 учень.

Не меркнуть зорі,

І йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

Вчитель Про яке право йде мова?

  • Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавленим життя. Отже, найголовніше право – право на життя. (Стаття 6).

  • Прикріплюю червону пелюстку до квітки.

2 учень.

Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його … (ім'я).

Вчитель : Про яке право зараз іде мова?

- Правильно! Стаття 7 говорить: «Кожна дитина має право на ім’я». Кожна дитина має бути зареєстрована зразу ж після народження і з моменту народження має право на ім'я і набуття громадянства, а також, наскільки це можливо, право знати своїх батьків і право на їх піклування.
Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.
3 учень.

Ми маєм право на імя

І ти, і ми, і ви, і я.

У кожного воно своє,

До того ж зміст у нього є.

Вчитель Чи подобаються вам ваші імена?

  • А чи знаєте що вони означають?( Діти розповідають про значення свого імені).

  • Прикріплюю голубу пелюстку до нашої квітки.

4 учень.
Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить

Дитяче і сімейне щастя.

Вчитель:Про яке право дітей так гарно сказано?

Стаття 7 Право на любов і піклування.
Прикріплюю рожеву пелюстку до нашої квітки.

Вчитель: А коли діти мають любов, турботу, піклування з боку дорослих, то у них гарне, щасливе дитинство з рожевими мріями.

Пісня «Дитинства світ»

5 учень.

Моя сім'я і дорога родина -

Це тато, мама, бабця і дідусь,

Сестричка, братик, і любов єдина,

І я у них також любити вчусь.

Мені тут тепло, затишно і тихо,

Надійно, світло, радісно завжди,

Мене в родині оминає лихо,

З усім на світі я біжу сюди.

Вчитель: Про яке право зараз іде мова?

- Правильно! Стаття 9 говорить: «Кожна дитина має право не розлучатися з батьками».

- Прикріплюю зелену пелюстку до нашої квітки.

  1. учень.

У сім'ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я, і навчання.

Вчитель: Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?

Стаття 27 Право на повноцінне харчування

  • Прикріплюю оранжеву пелюстку до нашої квітки.

7 учень.

Відпочинок дуже важливий для організму.
Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.

Вчитель : Про яке право згадали?
Стаття 24 Право на медичну допомогу.

Прикріплюю жовту пелюстку до нашої квітки.

8 учень.

Дитина має право на освіту
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.

Вчитель: Яке право дітей згадано?
Стаття 28 Право на освіту

- А ми, дорослі, виконуємо ваше право на освіту. З 6 років кожна дитина ходить до школи. Дізнається про все на світі. Ось послухайте пісню про таких самих дітей як ви.

Пісня «Чомучки»

- Прикріплюю синю пелюстку до нашої квітки.

9 учень.

В школі пишем і читаєм,

І малюєм і співаєм,

Свій талант ми розвиваєм.

Вчитель: Яким правом ви користуєтесь щодня?

- Так, це право на розвиток особистості, талантів.

- Кожна дитина талановита: хто від народження, а хто розвиває свої таланти під час навчання в школі та на гуртках, які ви відвідуєте.

Стаття 29 Право на розвиток особистості, талантів.
-Прикріплюю фіолетову пелюстку до нашої квітки.
10 учень.
Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.

4.Фізкультхвилинка
Вчитель: Відпочили? Всі веселі? От чудово.

- А тепер до праці знову.
- Яке право ми щойно використали?
Стаття 31 Право на відпочинок і дозвілля.
- Прикріплюю коричневу пелюстку до нашої квітки.

11 учень.
Про свої права ми знаєм:

Та найперша справа –

Це на рівність право.

Рівність у правах –

Не лише слова,

Це державна справа:

Рівність – перше право!

Знати ми повинні –

Ми в правах всі рівні!

Вчитель: А це що за право для усіх дітей?

Стаття 2 Право на рівність у своїх правах.
-Прикріплюю білу пелюстку до нашої квітки.

-Скільки прав ми сьогодні розглянули, але це ще не віс.

5.Гра «Розсипанка»

- Давайте дізнаємось і про інші права дітей. (робота в парах)

(Дітям роздаються слова, з яких вони складають речення і утворюються права дітей, а потім їх зачитують і пояснюють як розуміють)

* Дитина має право на власну думку

*Дитина має право на захист від фізичного насилля

* Дитина має право на захист від торгівлі дітьми

*Дитина має право на захист від викрадення

*Дитина має право на розвиток талантів

*Дитина має право на інформацію

Вчитель : Бачу, що ви, мої любі, знаєте свої права. А тепер ми перевіримо чи ваші батьки їх знають.

6. Гра «Юридичний волейбол»

Батьки стають в коло. В центрі кола ведучий. Батьки по черзі кидають ведучому мяч, і говорять право дитини

Вчитель : А ви знаєте, що всі ці права зібрані в документі, який називається Конвенція ООН про права дитини?

12 учень.
Книга прав дитини – це закон,

Вона зветься Конвенція ООН.

Бібліотекар : Конвенція – головний міжнародний документ щодо захисту дітей. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Цей документ має 54 статті, написані шістьма мовами. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

7. Гра «Судові справи»

Вчитель : А зараз я запрошую Вас до вирішення казкових судових справ.
Справа 1 ( Виходить Попелюшка)

-Моя мачуха своїх доньок любить, голубить, а мене з ранку до вечора примушує тільки працювати. Я не маю часу на відпочинок. Мені заборонено навіть гратися в ігри з сестрами.

- З якої казки дівчинка?

- Які її права порушено?

Учень-суддя. Суду все зрозуміло, оголошуємо рішення.
Мачуха та її доньки порушили низку прав. У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що діти:   
1) мають рівні права;
2) не повинні залучатися до важкої праці;
3) мають право на відпочинок;
4) не повинні бути скривдженими;
5) і головне – мають право на любов і піклування.   
Суд зобов’язує мачуху вивчити права дитини.
Справа 2 ( Виходить Червона Шапочка)

- Одного разу я вирішила провідати хвору бабусю. Дорогою до бабусиної хатинки зустріла вовка. Він у мене вивідав адресу бабусі і побіг коротким шляхом. Спочатку з’їв бабусю, а коли прийшла я, то й мене. Це добре, що нагодилися мисливці і нас визволили. Прошу, покарайте того вовка, щоб він більше так не чинив.

- З якої казки героїня?

- Хто скоїв злочин?
Учень-суддя. Суд оголошує рішення.
Вовк порушив такі права, закріплені Конституцією України:
1) право на життя бабусі;
2) незаконно ввірвався до оселі.
Не будьте такими довірливими до незнайомців!
Справа З (Виходить дідусь)
- Спекла моя баба Колобка, поклала його на підвіконня, щоб він простигав, а він стриб, і втік від нас. А потім втік і від зайця, і від вовка, і від ведмедя, а от від лисиці втекти не зумів. Вона його з’їла. Хто нам компенсує наші збитки?

- Як називається казка?

- Хто скоїв злочин?

Учень-суддя. Суд оголошує рішення.
Лисиця скоїла найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, бо вона з’їла Колобка, тим самим позбавила його найдорожчого права – права на життя.

Справа 4 ( Виходить Білосніжка)

- Відразу коли я народилася, то моя мама-королева померла. Та минув рік і батько-король вирішив оженитися вдруге. Мачуха була вродливою жінкою, але дуже гордою і пихатою. Вона терпіти не могла, коли хто-небудь перевершував її красою. Коли одного разу її дзеркало сказало, що я гарніша за неї, то вона так розлютися, що покликала до себе свого єгеря і наказала мене вбити.

    - То яка назва цієї казки?

-Чому мачуха наказала відвести Білосніжку до лісу?

     -Які права дитини тут порушено?

Учень-суддя. Суд оголошує рішення.

1.Королева порушила головне право – право на життя.

2.А ще вона скривджувала і зневажала Білосніжку.

Справа 5( Виходить хлопчик Кай)

- А мене одного разу викрала Снігова Королева і заморозила мені серце. Вона хотіла позбавити мене почуттів і використовувати мене в своїх інтересах. Добре, що мене врятувала найдобріша в світі сестра Герда.

- А цей хлопчик з якої казки?

- То чи винна Сніжна Королева?

Учень-суддя. Суд оголошує рішення.

Снігова Королева винна.

1.Вона зробила викрадення, тобто порушила право на особисту недоторканість, життя і свободу

2.Проявляла насильство над дитиною.

Учитель. Дякуємо нашим суддям! Я впевнена, що на основі наших добрих казок, які відомі нам ще змалечку, ви будете обережними і пам'ятатимете про права дитини.
8. Гра «Чи знаєш ти зміст Конвенції про права дитини?»
(«Так» - плескати в долоні, «Ні» - тупотіти ніжками.)
1.  Усі діти мають право на любов і піклування.
2.  Кожна дитина має право їсти тільки: гамбургери.
3.  Усі діти рівні у своїх правах.
4.  Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.
5.  Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
6.  Усі діти мають право на освіту.          
7.  Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
8.  Діти мають право висловлювати свої погляди.

9. Кожна дитина має право відмовитися від обіду.
10. Усі діти мають право на медичну допомогу.
11. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
12. Особлива турбота – дітям-інвалідам.
ІV ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА

1.Гра «Мікрофон»

Вчитель: Чи сподобалася виховна година?

- Якими є ваші враження від заходу?

- Що таке право?

- Де зібрані всі права дітей?

- Які права запам’ятали?

2.Склади пазли (робота в групах) Учням роздаються ілюстрації до прав дітей, їм потрібно їх правильно скласти і прочитати утворене право.

3.Заключне слово вчителя

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1.Журнали «Розкажіть онуку» № 15-16, № 19-20 2005 р.

2.Журнал «Початкове навчання» №3 2011р.

3.Години спілкування 2клас

4.Газети «Долоньки»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Учні зможуть за допомогою гри ознайомитись ознайомити з поняттям «право», «Конституція», «Декларація», «Конвенція». Акцентувати увагу на правах дитини, які порушуються в родині, у школі. Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3504
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    SW443003
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти