Правопис заперечних та неозначених займенників

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. ПРАВОПИС ЗАПЕРЕЧНИХ ТА НЕОЗНАЧЕНИХ ЗАЙМЕННИКІВ

Мета: ознайомити шестикласників із правописом заперечних й неозначених займенників; удосконалювати загальнопізнавальні вміння знаходити займенники цих розрядів у тексті, визначати їх морфологічні ознаки, правильно відмінювати та писати їх; розвивати творчі вміння утворювати займенники цих розрядів від відносних; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти шанобливому ставленню школярів до оточуючого середовища.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завданя. Визнчити розряд займенників:

нікого, ти, будь-кого; собою, нею, яким? ніщо, мною, вам, собі, яка, хтозна-що; ніскількох, його, скількох-небудь; нічия, кого? кого, абичия; чим, ми, скількох? нічому, чому-небудь;

ніхто, я, його, хтось; тебе, нічийому, хто? чийому-небудь; ніким, мені, себе, хто, абиким; нічиє, чиєсь; якому? її, нікотрого, чого, вас, мною, чого, якій? котрого-небудь.

III. Робота з підручником(с.240) . Правопис неозначених займенників.

Вправа на спостереження

Нікого ні в кого

Нічого ні для чого

Ніякому ні в якому

Ніким ні з ким

IV. Осмислення здобутих знань у процесі практичної роботи

1.Пояснювальний диктант

Дещо, абичий, ніщо, хто-небудь, нічий, ніскільки, хтозна-скільки, ніякий, ніхто, будь-який, нікого, чийсь, нікотрий, якийсь, хтозна-що.

2. Виконання вправи 433 за підручником .

3.Навчальне редагування

Записати займенники за алфавітом, виправляючи, де треба, допущені орфографічні помилки. Навести відповідні правила правопису заперечних і неозначених займенників.

Де-який, хтозна в кому, будь-заким, ніскільки, аби-який, абихто, щонебудь, нізчим, скількись, девчому, з чимось, казнащо, невідь-який, дещо, будь з чим, хто зна-який, нівякому, абищо, нічий.

4. Самостійна робота аналітичного характеру

► Прочитати текст. З'ясувати тип мовлення. Списати, розставляючи потрібні розділові знаки. Визначити групу за значенням ужитих у тексті займенників.

Ми з класним керівником засиділись за одвертою розмовою і я йшов додому не з хлопцями а сам. Ніхто не заважав думати. А думав я про свій учинок і про себе. Тепер мені хотілося будь-що показати класному керівникові що я — теж не останній. Не однокласникам показати не мамі й татові а саме Марії Степанівні. Щось у моїй душі народилось таке добре що аж сміятись хотілось (За Д. Ткачем).

► Виписати із тексту: варіант 1 — заперечні займенники; варіант 2 — неозначені займенники. Пояснити їх правопис і спосіб творення.

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання: вивчити правила, виконати вправу 432 (ІІ ч.)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!