Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Правопис заперечних та неозначених займенників

Українська мова

Для кого: 6 Клас

19.05.2020

1754

96

0

Опис документу:
Запропоновану презентацію можна використовувати під час уроків у 6 класі (навіть під час дистанційного навчання). Ця розробка відповідає діючій Програмі з української мови для учнів 5-9 класів. У презентації використано посилання на відеуроки.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Тема: Відмінювання відносних, питальних, неозначених та заперечних займенників. Правопис неозначених та заперечних займенників
Слайд № 1

Тема: Відмінювання відносних, питальних, неозначених та заперечних займенників. Правопис неозначених та заперечних займенників

Сьогодні опрацюємо подібні розряди займенників. Отож, питальні і відносні займенники однакові, тільки питальні існують для утворення питального реч...
Слайд № 2

Сьогодні опрацюємо подібні розряди займенників. Отож, питальні і відносні займенники однакові, тільки питальні існують для утворення питального речення, а відносні - для поєднання частин складного речення. Порівняймо: Хто сьогодні черговий? Я знаю, хто сьогодні черговий. Перше речення із знаком питання, отже, в цьому реченні займенник хто питальний. Друге речення складне, і займенник хто в цьому реченні поєднує частини, отже, цей займенник відносний.

Питальними та відносними бувають такі займенники: ХТО, ЩО, СКІЛЬКИ, ЯКИЙ, ЧИЙ, КОТРИЙ Займенники ХТО, ЩО, СКІЛЬКИ змінюються тільки за відмінками, ...
Слайд № 3

Питальними та відносними бувають такі займенники: ХТО, ЩО, СКІЛЬКИ, ЯКИЙ, ЧИЙ, КОТРИЙ Займенники ХТО, ЩО, СКІЛЬКИ змінюються тільки за відмінками, а ЯКИЙ, ЧИЙ, КОТРИЙ мають +рід та число

Завдання. Переписати. Вказати займенники питальні та відносні. Пояснити, як їх розрізнити. Хто б старого коня та не проміняв би на молодого? Хто ма...
Слайд № 4

Завдання. Переписати. Вказати займенники питальні та відносні. Пояснити, як їх розрізнити. Хто б старого коня та не проміняв би на молодого? Хто має розум, має і слово. Що то за край, де панує чужий звичай? Що край, то інший звичай. Який син не схожий на батька? Яке дерево – такий клин, який батько – такий син. *Скласти й записати речення, у яких займенники якого, скільки, чого виступали б то як питальні, то як відносні.

Якщо до відносних додати частку ні, то утворяться заперечні займенники. Хто – ніхто Чого – нічого Скількома – ніскількома Чия – нічия Який – ніякий...
Слайд № 5

Якщо до відносних додати частку ні, то утворяться заперечні займенники. Хто – ніхто Чого – нічого Скількома – ніскількома Чия – нічия Який – ніякий Котрий – нікотрий

Якщо до відносних додати частки де-, -сь, аби-, будь-, -небудь, казна-, хтозна-, то утворяться неозначені займенники. Хто – хтось Що – дещо Чого – ...
Слайд № 6

Якщо до відносних додати частки де-, -сь, аби-, будь-, -небудь, казна-, хтозна-, то утворяться неозначені займенники. Хто – хтось Що – дещо Чого – абичого Скількома – будь-скількома Чия – чия-небудь Який – казна-який Котрий – хтозна-котрий

Завдання. Перепишіть і вкажіть, до яких розрядів належать виділені займенники. Від яких займенників вони утворені? Добрий розум робить легким будь-...
Слайд № 7

Завдання. Перепишіть і вкажіть, до яких розрядів належать виділені займенники. Від яких займенників вони утворені? Добрий розум робить легким будь-який спосіб життя. Без ядра горіх ніщо, як і людина без серця. Бджола дасть мед. А ледар джміль нічого – ні меду, ні доробку будь-якого. З нас кожен місце своє має, і на роботу єсть свій час. Нехай же рук не опускає ніколи і ніхто із нас. Заграйте що-небудь, як ваша ласка.

Завдання. Утворіть якнайбільше неозначених та заперечних займенників від відносних хто, який, котрий, чий.
Слайд № 8

Завдання. Утворіть якнайбільше неозначених та заперечних займенників від відносних хто, який, котрий, чий.

Правопис неозначених та заперечних займенників Разом із частками: аби-: абиякому де-: дечим ні-: ніщо -сь: хтось Через дефіс із частками: казна-: к...
Слайд № 9

Правопис неозначених та заперечних займенників Разом із частками: аби-: абиякому де-: дечим ні-: ніщо -сь: хтось Через дефіс із частками: казна-: казна-котрим хтозна-: хтозна-кого будь-: будь-котрому -небудь: кому-небудь Якщо між частками і займенником є прийменник, то пишемо окремо: аби на якому, де з чим, ні про що, казна над котрим, хтозна від кого, будь при котрому

Завдання. Перепишіть, розкриваючи дужки. 1.Зійшлись… (Ні)хто (ні)чого не сказав… І Вовчик старшиною став. 2.Перекотиполе чує і далі мандрує. (Ні) н...
Слайд № 10

Завдання. Перепишіть, розкриваючи дужки. 1.Зійшлись… (Ні)хто (ні)чого не сказав… І Вовчик старшиною став. 2.Перекотиполе чує і далі мандрує. (Ні) на (кого) не вважає, усім одмовляє… 3. Мірошник мав добрий млин. В хазяйстві не (аби)що він… 4.Ох, трудно в світі жити стало! Пора і нам приду мать що(сь)… 5. Під дубом у гаю жила гадюка, непросипуща злюка. Усе , було, сичить-сичить, щоб кого(небудь) укусить. 6.А як торбинка спорожнилась – де в біса й слава тая ділась… Без грошей торба – (казна)що! З творів Л.Глібова.

Завдання. Перепишіть, знімаючи риску і розподіляючи на три групи: разом, окремо і через дефіс Будь/що, чим/небудь, де/від/чого, будь/у/кого, де/чог...
Слайд № 11

Завдання. Перепишіть, знімаючи риску і розподіляючи на три групи: разом, окремо і через дефіс Будь/що, чим/небудь, де/від/чого, будь/у/кого, де/чого, де/яких, казна/котрий, де/з/ким, ні/якого, аби/для/чого, ні/чий, де/хто, що/небудь, ні/на/якому, ні/для/кого, хтозна/чого, ні/на/кому, аби/чий, котрого/сь, ні/чого, будь/що, аби/чого, ні/за/якого, аби/з/чого, хтозна/з/чого, чия/сь.

Відеоуроки за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=GcZwGDSE4lM https://www.youtube.com/watch?v=l9jYC23nMq0 https://www.youtube.com/watch?v=xN...
Слайд № 12

Відеоуроки за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=GcZwGDSE4lM https://www.youtube.com/watch?v=l9jYC23nMq0 https://www.youtube.com/watch?v=xN4M2BI8sSU

Домашнє завдання: 1. Опрацювати § 61, 62 2. Виконати вправи 519, 529
Слайд № 13

Домашнє завдання: 1. Опрацювати § 61, 62 2. Виконати вправи 519, 529

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.