і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

ПРАВО ДИТИНИ НА ЗДОРОВ'Я У СІМ'Ї ТА СУСПІЛЬСТВІ

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПРАВО ДИТИНИ НА ЗДОРОВ'Я У СІМ'Ї ТА СУСПІЛЬСТВІ

Мета. Продовжувати формувати уявлення про права дитини. Викликати в учнів бажання знати свої права. Акцентувати увагу на правах дити­ни, які порушуються в родині, в школі. З'ясувати сутність виразу "Ти не один!".

Обладнання. Конституція України, малюнки із зображенням дітей, які займаються спортом. Плакат "Світова книга прав дитини".

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повторення вивченого матеріалу.

  • Яким має бути приміщення, де перебуває людина?

  • Чи впливає приміщення на здоров'я?

  • Як саме?

  • Що ви робите для того, щоб воно було затишним, чистим?

  • Чому людина завжди сумує за домом?

III. Актуалізація опорних знань.

  • Чи знаєте ви, які права має дитина?

  • У яких документах записані ці права?

  • Чи порушувались ваші права?

  • Куди ви можете звернутись у разі потреби?

  • Відповіді на ці питання ми з'ясуємо на сьогоднішньому уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя.

Декларація прав дитини, прийнята Організацією Об'єднаних Націй
у 1959 р., затверджує невід'ємне право кожної дитини на гармонійний роз­иток особистості, що виражається певними принципами. Одним із найваж­ливіших є принцип 2: "Законом та іншими засобами дитині має бути забез­печений спеціальний захист, а також надані можливості і сприятливі умо­ви, що дали б їй змогу в умовах свободи та гідності розвиватися фізично,
розумово, морально, духовно і соціально здоровою".

У Декларації зазначено, що "дитина через її фізичну і розумову незрі­лість має потребу в спеціальній охороні і турботі".

У статті 24 сказано: "Держави-сторони визначають право дитини на ко­ристування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров'я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров'я".

Права дитини на здоров 'я.

Кожна дитина має право на:

  • медичну допомогу;

  • профілактику захворювань;

  • санітарну освіту;

  • медичне страхування.

  • Усі діти мають право на медичну допомогу.

  • Особлива турбота дітям-інвалідам.

  • Жодна дитина не має бути жертвою насильства або війни.

  • Усі діти мають право на любов і турботу.

  • Жодна дитина не має бути скривдженою і ображеною.

У статті 49 Конституції України сказано: "Кожен громадянин має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування".

2. Бесіда про права дитини.

  • Якими із цих прав вам доводилося користуватися? (Розповіді дітей.)

  • Вам, діти, потрібна особлива турбота, бо ви формуєтесь, ростете, пі­
    знаєте себе і навколишній світ. Вам потрібна наша турбота, а не насильст
    во. Ніхто не має права змусити іншу людину змінити її погляди, переконан­ня. Ви, розвиваючись, пізнаєте природу, життя і тому повинні вчитися роз­різняти добре й погане.

Життя кожного складається по-різному, але ніхто не має права порушу­вати права інших.

  • Чи порушують ваші права у родині, в школі?

  • Чи доводилося вам бачити чи чути, як порушували права інших дітей?

  • Куди можна звернутися по допомогу?

3. Розв'язування проблемних ситуацій.

а) Як ви зустрінете у своєму класі дитину-інваліда?

  • Не покажете своєю поведінкою, що вона відрізняється від вас, будете
    їй допомагати.

  • Не будете з нею спілкуватися взагалі.

  • Спілкуватиметеся, але не завжди, тому що вона не така, як ви.

б) Як ви вчините, якщо ваш однокласник боїться лікувати зуби, робити
щеплення?

  • Не звертаєте уваги.

  • Глузуєте з нього, дражните.

  • Заспокоюєте, намагаєтеся пояснити, що це необхідно для здоров'я.

в) Якщо ви захворіли, то маєте право:

  • не відвідувати школу під час хвороби;

  • на безкоштовне медичне обслуговування;

  • вимагати від батьків виконання усіх своїх бажань.

Фізкультхвилинка.

Слухати ми перестали І тепер всі дружно встали. Будем ми відпочивати. Руки — вгору, руки — вниз І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, Раз — присіли, другий — встали, Всі за парти посідали.

4. Робота з підручником.

  1. Опрацювання тексту підручника "Твої права" (с. 41).

  2. Розповіді про права дитини на основі малюнків.

  3. З'ясування сутності виразу "Ти — не один!".

  4. Відповіді на запитання.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті.

Завдання 1. Ознайомлення із змістом завдання, виконання колективно.

Завдання 2. З коментуванням.

Завдання 3. Самостійна робота.

Завдання 4. Читання і запам'ятовування порад Пізнайка.

Завдання 5. Колективне обговорення і самостійний запис.

  1. Ознайомлення учнів із комплексом ранкової зарядки №3 (див. дода­ток).

  2. Розповідь про зміцнення здоров'я.

Вам необхідно щодня робити ранкову зарядку. Так ви зможете зберег­ти, зміцнити своє здоров'я. Адже тільки здорова дитина досягає успіхів
у навчанні, займає гідне становище у класному колективі, добре розвива­ється фізично, має врівноважений психічний стан.

VI. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання.

  • Які права мають діти?

  • У яких документах вони записані?

  • До кого ми можемо звернутися по допомогу?

  • Для чого робити ранкову зарядку?

2. Прочитайте прислів'я. Як ви його розумієте?

Гроші загубив — небагато загубив, час загубив — багато загубив, а здоров'я загубив — все загубив.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    96
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OX556482
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь
Переглянути запис
2 академічні години