Правила з сольфеджіо та теорії музики для 2 класу

Опис документу:
Методична робота складена мною на основі багаторічного педагогіческого досвіду викладання предметів музичної грамоти, теорії музики, ритміки і сольфеджіо в музичній школі. Практика показує, що учні краще запам'ятовують правила, сформульовані доступно і що найголовніше - коротко, на основі асоціативних прикладів. Правила по теорії музики узагальнюють кілька методичних пособій, якими я користувалася протягом своєї педагогічної практики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПРАВИЛА З СОЛЬФЕДЖІО І ТЕОРІЇ МУЗИКИ ДЛЯ 2 КЛАСУ.

  1. ЛАД - це дружба (в звуках, в сім'ї, в класі, в світі). Два основних лада - мажор (світло, радісно) і мінор (тьмяно, сумно).

  2. ОДНОЙМЕННІ ТОНАЛЬНОСТІ - це мажорна і мінорна гами з однаковою тоникой, але з різними ключовими знаками.

Наприклад: До мажор - до мінор, Ре мажор - ре мінор. Одне і те ж «ім'я» вони отримали, завдяки одній і тій же тонік. Відмінності полягають в різниці III, VI, VII ступенів. В мажорі вони високі, в мінорі - низькі.

  1. БУДОВА МІНОРУ:

(Строение мажора: тон тон полутон тон тон тон полутон)

  1. ПАРАЛЕЛЬНІ ТОНАЛЬНОСТІ - це мажорна і мінорна гами з однаковими ключовими знаками і звуками, але з різними тоніками. Щоб знайти тоніку паралельної тональності, потрібно переступити через один щабель від мажорній тоніки або через один щабель від мінорній тоніки . Між тонікой мажору і тонікой мінору - 1,5 тони (4 півтони). Тоніка паралельного мінору знаходиться на VI ступені мажору. А в мінорній тональності III ступінь є тонікою паралельного мажору.).

  1. ТРИ ВИДИ МІНОРУ – натуральний, гармонічний и мелодичний.

  1. Натуральний мінор - це мінор, звуки і ключові знаки якого повністю співпадають з паралельним мажором.

О.С. Афоніна. Сольфеджіо. 2 клас.

  1. Гармонічний мінор - це мінор з підвищеним VII ступенем.

О.С. Афоніна. Сольфеджіо. 2 клас.

  1. Мелодичний минор це мінор, в якому підвищуються VI і VII ступені. При русі вниз найчастіше підвищення VI і VII ступенів скасовується.

О.С. Афоніна. Сольфеджіо. 2 клас.

  1. СЕКВЕНЦІЯ –. це повторення одного і того ж мотиву (коротенькій мелодії) на певний інтервал вище або нижче. Кожне нове переміщення утворює ланка секвенції

  1. РИТМ Точка, що стоїть праворуч від ноти, подовжує її тривалість

рівно наполовину.

Четверть с точкой «мама с дочкой»

А у дочки есть косичка

Словно крылышко у птички

  1. РОЗМІР 4/4 - це чотиридольний розмір. В одному такті чотири частки. Це складний розмір, тому, що складається з двох простих:

  1. ТРАНСПОЗИЦІЯ – перенесення мелодії в іншу тональність, на іншу висоту, без зміни ладу.

  2. РИТМІЧНА ГРУПА

Тривалість, яка звучить в два рази коротше восьмий, називається шістнадцята. Шістнадцяті тривалості утворюють «будиночок» шістнадцятих, що складається з чотирьох тривалостей. Такий «будиночок» шістнадцятих за тривалістю дорівнює одній четвертниій тривалості.

Шістнадцятим тривалостям відповідають ритмослогі ТУ-РУ-РУ-РУ.

  1. Інтервал - (від латинського Intervallum - проміжок) це 2 звуку, взяті разом або по черзі. Існують мелодічні і гармонічні інтервали. В мелодічних інтервалах звуки беруться по черзі (один за іншим). У гармонічних інтервалах звуки беруться одночасно.

мелодичний гармонічний

У гармонічних інтервалах нижній звук називається підставою, верхній звук - вершиною. Кожен інтервал має ДВІ величини:

  1. КІЛЬКІСНА чи СТУПЕНЕВА величина показує, скільки ступенів в інтервалі.

  2. ЯКІСНА або ТОНОВА величина показує, скільки тонів і півтонів в інтервалі.

Назва інтервалів відповідає назві цифр на латинській мові і вказує на кількість

ступенів в кожному інтервалі.

Все ітервали діляться на ЧИСТІ, ВЕЛИКІ і МАЛІ.

ЧИСТІ - ч.1 ч.4 ч.5 ч.8 (прима, кварта, квінта, октава).

МАЛІ - м.2 м.3 м.6 м.7 (секунда, терція, секста, септима)

ВЕЛИКІ - в.2 в.3 в.6 в.7(секунда, терція, секста, септима)

ТАБЛИЦЯ ИНТЕРВАЛІВ ВІД ЗВУКА «ДО»

  1. За своїм «забарвленням» інтервали поділяються на милозвучні і неблагозвучні.

КОНСОНАНС - приємне, милозвучне, м'яке звучання.

ДИСОНАНС - різке, немилозвучне, напружене звучання.

ДОСКОНАЛИЙ КОНСОНАНС -все чисті інтервали (ч1, ч4, ч5, ч8)

НЕДОСКОНАЛИЙ КОНСОНАНС - інтервали з мажорно-мінорним забарвленням (м3, в3, м6, в6)

ДИСОНАНС - секунди и септіми, тритони.

Тетяна Первозванскька. Робочий зошит «Сольфеджіо на п'ять» 2 клас

  1. ИНТЕРВАЛИ В ПІСЕНЬКАХ.

  • а. Чиста прима – ч1 (0 тонів) звучить як повторення одного і того ж звуку.

  • б. Чиста октава - ч8 (6 тонів) - охоплює 8 ступенів. широкий

интервал,консонанс.

  • в. Секунда - охоплює 2 ступені, вузький дисонанс. Секунда звучить різко, колюче.

Мала секунда, (м2) - ½ тони.

Велика секунда, (в2) - 1 тон

  • г. Мала секунда, (м2)- ½ тона.

  • д. Велика секунда, (в2) - 1 тон

  • е. Терція - охоплює 3 ступені, вузький консонанс. Звучить м'яко.

Велика терція (в3), охоплює 3 ступені та 2 тони; звучить, як початок мажорного тризвуку.

Мала терція (м3), охоплює 3 ступені та півтора тони; звучить, як початок мінорного тризвуку..

  • ж. Мала терція (м3)

  • з. Велика терція (в3)

  • і. Чиста кварта (ч4) - охоплює 4 ступені та 21/5 тона. Консонанс, звучить заклично, жорстко.

  • к. Чиста квинта (ч5) - охоплює 5 ступенен й і 31/5 тона. Консонанс, звучить порожньо, стійко, спокійно (крайні звуки мажорного і мінорного тризвуку).

Відеоматеріал - Толмачова Марина Сергіївна (ДШМ №6),

м Іркутськ Muzikalkairk6.ukoz.ru

  1. ИНТЕРВАЛИ В ТОНАЛЬНОСТІ ДО МАЖОР.

зб.4 та зм.5 збільшена кварта и зменшена квинта- ТРИТОНИ.

  1. ХРОМАТИЧНА ГАМА - гама, побудована по півтонам.

  2. ЦІЛОТОНА ГАМА - гама, побудована по цілим тонам.

  3. ГОЛОВНІ СТУПЕНІ ЛАДА - тоніка – Т (I щабель), субдоминанта- S (IV щабель), доминанта - Д (V щабель.)

  1. ТРИЗВУК -це акорд з трьох звуків, розташованих по терціях

  2. ГОЛОВНІ ТРИЗВУКИ ЛАДА - це тризвуки, побудовані на головних щаблях лада

  • Тризвук на I ступені - тонічний (Т53)

  • Тризвук на IV ступені - субдомінантовий (S53)

  • Тризвук на V ступені - домінантовий (Д53)

У мажорі усі головні тризвуки мажорні:

У натуральному мінорі усі головні тризвуки мінорні, в гармонічному мінорі доминантовий тризвук МАЖОРНИЙ.

t53 s53 D53

  1. Розгорнутий тризвук - тризвук, що складається з чотирьох звуків. Верхній звук повторює нижній через октаву.

Т8

  1. ОСТИНАТО (завзятий, упертий) – багаторазове повторення будь-якого звуку, мелодійної або ритмічної фігури.

(Михайловська Римма Семенівна зі статті

«З любов'ю до його величності« Сольфеджіо »)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.