і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Правила вживання апострофа

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова (5 клас)

Тема: Правила вживання апострофа

Мета: систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа ; розвивати пам'ять, увагу, мислення, уміння пояснювати вибір написання; виховувати естетичні почуття

Обладнання: підручник, картки

Перебіг уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Фонетична загадка

  1. Приголосний, дзвінкий, без пари. Знайдіть мене у слові мати ( [м]);

  2. Приголосний, дзвінкий, завжди м’який. Разом з голосним, що є у слові хата, позначається однією буквою. Якою? (я);

  3. Приголосний, глухий. Моя пара – звук [д] ([т]);

  4. Голосний, ненаголошений, в алфавіті позначається першою літерою ([а]).

М’ята

Що з’явиться в слові, коли ми запишемо його буквами? ( Апостроф).

Отже, сьогодні на уроці ми з вами закріплюватимемо правила вживання апострофа, удосконалюватимемо уміння пояснювати вибір написання.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перед якими буквами пишеться апостроф?

1. Вставити , де потрібно, апостроф ,пояснити вибір написання

Від…ємний, р…ясно, подвір…я, моркв…яний, торф…яний, сім…я, Лук…янівка.

2. Запишіть транскрипцію слів подвір’я, морквяний.

3.Вправа 1(с.131)

Назвіть слова, у яких апостроф не пишеться, тому що перед літерами б, п, в, м, ф є інший кореневий приголосний.

Чому вживається апостроф у слові з’являються? Назвіть у цьому слові звуки.

ІV. Застосування знань, умінь і навичок.

1.Вибірковий диктант.

Всі квіти зберу у дніпрових гаях, зв’яжу у вінки і букети. Чорнолісся п’янко духмянить доспілою суницею. Як гарно дихається – п’єш повітря, наче тепле молоко. Вела дорога на узгір’я знань. Вірні серця неможливо роз’єднати.

Зв’яжу, п’янко, п’єш, узгір’я, роз’єднати.

Чому у слові зв’яжу ставиться апостроф, адже перед в стоїть інший приголосний?

2. Від поданих слів утворити прикметники.

Весна – весняний

Глина – глиняний

Олово – олов’яний

Полива – полив’яний

Солома – солом’яний

Тьма - тьмяний

Трава – трав’яний

Сурма – сурм’яний

3.Записати слова буквами ( на дошці!!!)

[л у б о в й у], [д у х м а н о], [п р и в й а л о й і], [в й о к н у в],[з й а в и в с а],

[р у м й а н е ц], [с в а т и й].

4. «Знайди помилку»

Розвязати, роз’єднати, мавпячий, духмяний, жеребятко, півяблука.

5. Підібрати 2-3 приклади до правил.

І варіант

Апостроф ставимо :

1.Після букв б, п, в, м, ф –

2.Після літери к –

ІІ варіант

Апостроф ставимо:

1.Після літери р, що позначає твердий звук [р] –

2.Після префіксів та першої частини складних слів, що закінчуються твердим приголосним –

ІІІ варіант

Апостроф не ставимо:

1.Після літер б, п, в, м, ф, якщо перед ними стоїть літера, що позначає кореневий приголосний, крім [р] –

2. Після літери р, що позначає м’який звук [р’] –

6.Розподільний диктант ( на картках).

Медв…яний, п…ятсот, арф..яр, посер…йознішав, дзв…якнути, розв…язано, помор…янин, св….ято, сузір…я, харків…янин, вар…яг, від…їзд, різьб…яр, мавп…яча, роз…ятрити, при…їзд.

З апострофом Без апострофа

П’ятсот медвяний

арф’яр посерйознішав

розв’язано дзвякнути

сузір’я поморянин

харків’янин свято

від’їзд варяг

роз’ятрити різьбяр

мавпяча

приїзд

7. Скласти твір-мініатюру, використовуючи слова м’якенький, о п’ятій, з’їжджати, подвір’я, пам’ятаю.

V. Підсумок уроку. Оцінювання.

VІ. Домашнє завдання.

С.130(вивчити правила), впр. 2 (письм.)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа ; розвивати пам'ять, увагу, мислення, уміння пояснювати вибір написання; виховувати естетичні почуття
  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    79
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    XG518459
  • Вподобань
    0
Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь