+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Пряма мова. Діалог. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Пряма мова. Діалог

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Продовжіть речення.

Прямою мовою називається...

2. Продовжіть речення.

Слова автора – це слова, що...

3. Які розділові знаки при прямій мові виносяться за лапки?

4. Які розділові знаки в кінці прямої мови беруться в лапки, а які виносяться за них ?

5. Чи ставиться якийсь розділовий знак після лапок при прямій мові, якщо перед ними вже є знак питання, знак оклику чи три крапки?

6. Які розділові знаки ставляться, якщо слова автора стоять перед прямою мовою? Зобрази схематично на дошці.

7. Які розділові знаки ставляться при прямій мові? Зобрази схематично на дошці.

8. Які розділові знаки ставляться, якщо слова автора стоять після прямої мови? Зобрази схематично на дошці.

9. Як ми вимовляємо в усному мовленні слова автора та пряму мову? Поясніть різницю у вимові.

10. Продовжіть речення.

Непрямою мовою називається...

11. Продовжіть речення.

Діалог – це...

12. Дайте відповідь на запитання.

Що таке репліка у діалозі?

13. Які розділові знаки ставлять при діалозі?

Склади діалог (5-6 реплік) без слів автора.

14. Які розділові знаки ставлять при діалозі, якщо перед реплікою в діалозі є слова автора?

15. Скільки чоловік бере участь у діалозі?

16. Як записується на письмі кожна репліка у діалозі?

17. Яка роль прямої мови в реченнях та текстах?

18. Чим відрізняється пряма мова від непрямої? Складіть речення з прямою та непрямою мовою.

19. Склади діалог про школу із сусідом / сусідкою по парті (5-6 реплік).

20. Складіть речення, у якому слова автора стоять перед прямою мовою.

Накресліть схему цього речення.

21. Складіть речення, щоб слова автора стояли після прямої мови. Запишіть на дошці, розставте всі розділові знаки.

22. Складіть речення, щоб слова автора стояли перед прямою мовою. Запишіть на дошці, розставте всі розділові знаки.

23. Складіть речення за схемою:

П?” — а.

24. Складіть речення за схемою:

А: “П!”

25. Складіть речення за схемою:

П”, - а.

26. Складіть речення за схемою:

А: „ П”.

27. Запишіть на дошці всі схеми речень, якщо слова автора стоять після прямої мови.

28. Запишіть на дошці всі схеми речень, якщо слова автора стоять перед прямою мовою.

29. Чи завжди у діалозі при репліках є слова автора? Поясни.

30. Які розділові знаки ставляться, коли пряму мову передають у формі діалогу?

31. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

32. Складіть речення з прямою мовою, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

33. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

5-7 реплік

34. Попросіть будь-кого із однокласниць поставити вам запитання з даної теми.

35. Складіть речення з прямою мовою, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

37. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з непрямою мовою, а ви переробіть його на речення з прямою мовою.

38. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з прямою мовою, а ви переробіть його на речення з непрямою мовою.

39. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

5-7 реплік

40. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

41. Складіть речення з прямою мовою, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

42. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

43. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з непрямою мовою, а ви переробіть його на речення з прямою мовою.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

45. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

5-7 реплік

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Складіть речення з прямою мовою, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

49. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

50. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з прямою мовою, а ви переробіть його на речення з непрямою мовою.

51. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

5-7 реплік

52. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з прямою мовою, а ви переробіть його на речення з непрямою мовою.

53. Складіть речення з прямою мовою, а сусід/сусідка по парті нехай зобразить його схему на дошці.

54. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

55. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

56. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з непрямою мовою, а ви переробіть його на речення з прямою мовою.

57. Складіть діалог із сусідом/сусідкою по парті на вільну тему.

5-7 реплік

58. Попросіть сусіда/ сусідку по парті скласти речення з непрямою мовою, а ви переробіть його на речення з прямою мовою.

59. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

60. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 31 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі при вивченні теми "Пряма мова. Діалог". Учні в ігровій формі швидко пригадують і закріплюють набуті знання. Гра розвиває мислення, увагу, логіку, сприяє мовленнєвому розвитку, навчає співпрацювати з іншими.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись