Бібліотека

Пряма й обернена пропорційні залежності.

Опис документу:
Повторити знання, вміння та навички учнів з теми «Відношення і пропорція». Продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції при розвʾязуванні задач на пряму й обернену пропорційні залежності, масштаб, пропорційний поділ. Розвивати обчислювальні навички учнів і уміння розвʾязувати прикладні задачі за допомогою пропорції. Виховувати інтерес до математики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код



ТЕМА: Пряма й обернена пропорційні залежності.

МЕТА. Повторити знання, вміння та навички учнів з теми «Відношення і пропорція». Продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції при розвʾязуванні задач на пряму й обернену пропорційні залежності, масштаб, пропорційний поділ. Розвивати обчислювальні навички учнів і уміння розвʾязувати прикладні задачі за допомогою пропорції. Виховувати інтерес до математики.

ТИП УРОКУ. Формування знань, умінь та навичок учнів.

ОБЛАДНАННЯ. Підручник, таблиця, ілюстрації.

ЕПІГРАФ УРОКУ

«Розум полягає не тільки в знаннях,

але й в умінні застосовувати знання на практиці».

Аристотель.

І. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності.

«Давайте розпочнемо наш урок

І скажемо один одному завзято:

Щоб через тернії дістатись до зірок,

Ми будемо математику вивчати».

Вчитель. З самого початку хочу вас зацікавити. Перед вами відомі шедеври світової культури. ( на дошці (або слайди) ілюстрації: Золотий переріз, Собор Парижської Богоматері, Єгипетські піраміди, Храм Софії Київської, Парфенон).



Ми ознайомилися з поняттям пропорції, вивчили основну властивість попорції. Одержані знання необхідно вміти застосовувати на практиці. Як ви розумієте епіграф уроку (слова давньогрецького вченого і філософа Аристотеля)?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учням було задане випереджальне домашнє завдання (кожному учню треба було скласти задачу на обернену пропорційну залежність).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Незакінчене речення»

  • Відношенням називається…

  • Пропорція – це…

  • Члени пропорції називаються…

  • Основна властивість пропорції…

  • Щоб знайти невідомий член пропорції…

  • Якщо дві величини збільшують (зменшуються) в однакову кількість, то вони називаються…

  • Дві величини називаються обернено пропорційними, якщо…

  1. Усний рахунок (знайди помилку)

Чи правильна пропорція?

2:5=16:40; 4:12=3:9; 2,5:1,2=5:2; 1/4:2/5=5/6:8/9.

Чи правильно знайдений невідомий член пропорції?

Х:6=12:5, х=2,5.

1/2:х=10:20, х=1.

  1. Робота в парах

Вставте число, щоб утворилася правильна пропорція:

12:0,6=?:2; 45:?=15:3; ?:?=3,6:3.

Складіть з даних чисел пропорції: 10, 12, 6, 5.

Розвʾяжіть рівняння: х: 7/8=4/21:1/2.

IV. Розвʾязування прикладних задач.

Пропорція в побуті

Із 140 кг свіжих вишень отримують 21 кг сушених. Скільки кілограм сушених вишень отримують із 160 кг свіжих?

Пропорція на виробництві

На пошиття 14 однакових костюмів витратили 49 м тканини. Скільки таких костюмів можна пошити із 84 м цієї тканини?

Пропорція і здоровʾя людини

У 100 гр. чорної смородини міститься 0,25 гр. вітаміну С. Скільки грам чорної смородини потрібно зʾїсти людині за день, якщо добова доза вітаміну С складає 0,05 грама?

Звʾязок з іншими предметами (географія)

За картою України знайти відстань між містами на вибір учнів.



Вчитель. Отже, розглянуті задачі ілюструють, що пропорція широко застосовується в різних сферах діяльності людини.

На дошці недарма показані відомі шедеври світової культури.

Поняття пропорції широко застосовується в мистецтві, картографії, архітектурі, скульптурі, тощо. Недарма кажуть, що архітектура – це математика в мистецтві. «Золотий переріз», тобто відношення меншої частини до більшої, як більшої до цілої використовується архітекторами для знаходження гармонійних пропорційних споруд.

V. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

Я дізнався…

Я навчився…

Я зрозумів, що можу…

Мені сподобалося…

У мене вийшло…

2. Оцінювання (самооцінка, оцінка вчителя).

VI. Завдання додому.

Повторити правила. Завдання у зошитах.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.