Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Практичні завдання з теми «Однорідні члени речення»

Українська мова

Для кого: 8 Клас, 11 Клас

16.08.2020

313

7

0

Опис документу:
Матеріали містять три завдання для поглиблення знань про будову простих речень; осмислення поняття про однорідні члени речення; вироблення практичних умінь і навичок розпізнавати однорідних членів речення в готовому тексті, самостійно їх складати; розвивати навички перекладу текстів з російської мови; збагачувати свій словниковий запас; повторення правила орфографії, виховувати любов до рідного слова.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Практичні завдання з теми «Однорідні члени речення»

Мета: поглиблення знань про будову простих речень; осмислення поняття про однорідні члени речення; вироблення практичних умінь і навичок розпізнавати однорідних членів речення в готовому тексті, самостійно їх складати; розвивати навички перекладу текстів з російської мови; збагачувати свій словниковий запас; повторення правила орфографії, виховувати любов до рідного слова.

Завдання І

Прочитайте уривок з поезії Лесі Українки. Знайдіть однорідні члени речення. Поясніть, чому вони однорідні. Якими членами речення вони є?

І вам згадається садок, високий ґанок,

Летючі зорі, тиха літня ніч,

Розмови наші, співи й наостанок

Уривчаста, палка, завзята річ.

Не жаль мені, що се вам нагадає

Запеклої ненависті порив.

Що ж! тільки той ненависті не знає,

Хто цілий вік нікого не любив!..

Лагідність голубина, погляд ясний,

Патриція спокій – не личить вам.

Що вдіє раб принижений, нещасний,

Як буде проповідь читать своїм панам?

(Леся Українка)

Завдання ІІ

Прочитайте речення, визначте однорідні члени речення. Якими видами зв’язку вони поєднуються? Якими членами речення виступають?

  1. Сниться мені поле, вечори барвисті, береги пахучі рідного Дінця. (В.Сосюра)

  2. Перлами, росою, сонцем, долиною вмивається земля. Квітами, намистом, буйним зелен-листом цвітуть поля. (В.Сосюра)

  3. Лише на димарях та на вершках дерев ще промінь останній. (А.Головко)

  4. Пишно викотився повний місяць з-за гори й освітив ясним світом Вербівку. (І.Нечуй-Левицький)

  5. Червоніє круглолиций, горить, а не сяє. (Т.Шевченко)

  6. Хата хоч старенька, та чепурна. (Панас Мирний)

  7. Земля моїх батьків прекрасна і родюча, земля богатирів і подвигів труда. (В.Сосюра)

  8. Пісня була легка й урочиста, легка й спокійна. (М. Трублаїні)

  9. На небі ні хмариночки, ні плямочки. (Панас Мирний)

  10. У піснях народу явір і журиться, і думає, і розмовляє. (І. Ільєнко)

  11. Від малої сокири як граб, так і дуб падає. (Нар.творч.)

  12. Журавлі несуть комусь нове життя, ім’я і слово. (Р.Лубківський)

Завдання ІІІ

Перекладіть текст українською мовою, підкресліть однорідні члени речення, поясніть вживання розділових знаків.

Бесплатные столовые

Сильно страдают от голода и холода певчие птицы.

Горожане устраивают для них бесплатные столовые в садах и прямо у себя на окнах. Одни вывешивают из окна кусочки хлеба и сала на ниточках. Другие выставляют в саду лукошки с зерном и хлебом. Лазоревки, чижи, чечётки целыми стайками посещают эти бесплатные столовые.

(В.Бианки)

Довідка

Горожанин – городянин; лукошко – козуб; чечётка – чечітка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.