Практичне заняття за темою "Перші середньовічні держави"

Всесвітня історія

Для кого: 7 Клас

10.10.2021

302

27

0

Опис документу:

Матеріал створено для використання під час практичних занять на уроках всесвітньої історії у 7 класі. Перш ніж розпочати роботу, необхідно повторити вивчений матеріал за темою. Завдання практичного заняття допоможуть осмислити вивчений матеріал та закріпити практичні навички.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок №

Практичне заняття №1

Тема: «Перші середньовічні держави»

Мета: формувати просторову складову історичної компетентності

шляхом роботи з історичною картою; розвивати логічну, аксіологічну

та інформаційну складові історичної компетентності шляхом

зіставлення та аналізу організації влади перших середньовічних

держав.

Завдання: зіставити організацію влади у «варварських королівствах» та Франкській імперії, порівняти зміни території внаслідок завоювань Візантійської імперії та перших Арабських халіфатів.

Обладнання: роздатковий матеріал, історична карта.

Хід роботи

І. Робота з документами

1. Франкська держава Меровінгів

«Усі питання Хлодвіг вирішував самостійно або радився лише з довіреними особами. У його розпорядженні були ополчення франків і постійний загін відданих королю воїнів, на утримання яких, за римським звичаєм, почали збирати податки до скарбниці Хлодвіга. Для збору податків і підтримання порядку в державі він із наближених людей призначав правителів – графів. Найвищим суддею у Франкській державі став сам Хлодвіг. За часів його правління був зроблений запис законів звичаєвого права франків під назвою «Салічна правда»

2. Франкська імперія. Каролінги.

«Держава Карла Великого була поділена на окремі округи – графства. Призначені королем графи збирали податки, здійснювали судочинство, очолювали місцеве ополчення. Наприкінці весни й восени король скликав загальнодержавні збори. На весняні збори могли прийти всі вільні люди. На них монарх отримував відомості про управління, стан справ і потреби місцевості. На осінні збори запрошувалися лише найважливіші радники Карла, під час яких обговорювалися різні питання державного життя…»

Завдання:

  1. Назвіть основні ознаки держави Меровінгів.

  2. Поясніть, як змінювалася організація влади від Франкської держави до імперії Карла Великого?

ІІ. Робота з історичною картою.

Візантійська імперія у V-ХІ ст.

Завдання:

  1. Простежте за картою, як змінювалася територія Візантійської імперії від її виникнення до 1025 року.

  2. Проаналізуйте, як змінювалася територія Арабського халіфату внаслідок арабських завоювань?

ІІІ. Формулювання висновків відповідно до мети заняття.

(Учні самостійно визначають, як проведене практичне заняття сприяло розвитку їхніх історичних компетентностей)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.