Практичне заняття на тему: Місто Рим і повсякденне життя його мешканців.

Опис документу:
План Визначні пам'ятки Риму. Звичаї та традиції римлян. Побут багатих городян. Побут римської бідноти. Римська сім'я та виховання дітей. Учитель пропонує здійснити екскурсію до Риму і побачити, що яв¬ляла собою столиця імперії в перші століття нашої ери.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Всесвітня історія 6 клас

Практичне заняття на тему:

Місто Рим і повсякденне життя його мешканців.

Мета:

  • дати уявлення про життя столиці Римської імперії та побут римських громадян;

  • знайомити школярів із визначними пам'ятками Риму, підвищити рівень загальної культури учнів.

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

описувати повсякденне життя римлян, архітектурні пам'ятки;

порівнювати побут і традиції римлян і греків;

висловити власне судження про систему виховання, звичаї та традиції давнього Риму.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Завдання.

  1. Дати розгорнуті відповіді на запитання.

Що було спільним у релігії греків і римлян? Чим вони відрізнялися?

Як розвивалася римська культура за доби республіки?

Якими досягненнями прославилися література, наука імператорського Риму?

У чому виявилася самобутність римської архітектури та скульптури?

  1. Розповісти про розвиток історичної науки в Римській державі (під час відповіді можна використовувати таблицю, заповнену в ході виконання домашнього завдання).

Запитання на повторення.

1) Коли був заснований Рим?

2) Хто, згідно з легендою, є засновником Риму?

3) У перші століття нашої ери Рим налічував близько мільйона жителів. Як ви вважаєте, чому його населення весь час зростало?

Заслухавши відповіді учнів, учитель зазначає, що населення міста поповнювали зубожілі селяни, жителі провінцій. Розвиток ремесел сільського господарства і культури йшов паралельно зі зростанням міст і розвитком міського життя.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План

1. Визначні пам'ятки Риму.

2. Звичаї та традиції римлян.

3. Побут багатих городян.

4. Побут римської бідноти.

5. Римська сім'я та виховання дітей.

Учитель пропонує здійснити екскурсію до Риму і побачити, що являла собою столиця імперії в перші століття нашої ери.

Робота в групах.

Учні об'єднуються в п'ять груп «екскурсоводів», кожна з яких одержує картку із завданням, що містять тему екскурсії і план, за яким її необхідно провести з допомогою підручника. Для підготовки до екскурсії надається 10 хвилин, після чого групи представляють результати своєї роботи.

Картка 1. Визначні пам'ятки Риму.

  1. Форум — центр суспільного життя.

  2. Тріумфальні арки та історія їхнього створення.

  3. Базиліки та храми.

  4. Вода — прикраса Риму.

Картка 2. Звичаї та традиції римлян.

  1. Гладіаторські бої.

  2. Перегони на колісницях.

  3. Терми — лазні, але не тільки.

  4. Гасло юрби: «Хліба і видовищ!»

Картка 3. Побут багатих городян.

  1. Особняк — житло багатих городян.

  2. Атрій — приймальня для гостей.

  3. Внутрішній дворик і кабінет господаря.

  4. Прикраси багатих будинків.

Картка 4. Побут римської бідноти.

  1. Багатоповерхові будинки в Римі.

  2. Меблі бідних римлян.

  3. Що заміняло римлянам каналізацію.

  4. Чому в Римі часто траплялися пожежі?

Картка 5. Римська сім'я та виховання дітей.

  1. Глава родини — патер фаміліас.

  2. Римська школа. Основні предмети.

  3. Виховання синів у римських сім'ях.

  4. Виховання дочок, ставлення до жінки в римській родині.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

«Екскурсоводи» — представники груп — проводять екскурсії, решта учнів виступають у ролі уважних «туристів»; ставлять питання.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, визначається найбільш цікава й пізнавальна розповідь екскурсовода.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати текст параграфа.

  2. Творче завдання. Скласти невелику розповідь про звичайний день жителя Давнього Риму.

  3. Випереджальне завдання. Підготувати повідомлення про Ісуса Христа.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.