Практичне заняття. Декларація незалежності США

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Практичне заняття №6. Декларація незалежності США

Мета:

  • визначити особливості державного устрою США, ознайомити учнів із основними положеннями Конституції США 1787р.;

  • формувати навички самостійної роботи;

  • виховувати шанобливе ставлення до народу, що відстоює свою незалежність,

Тип уроку: практичне заняття.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

1. Що таке колонія?

2. Що таке метрополія?

3. Які країни колонізували Американський континент?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікуванні результати:

Після уроку учні зможуть:

називати

  • рік прийняття «Декларації незалежності» та Конституції США;

  • імена видатних політичних діячів, основні події війни за незалежність;

  • характерні риси «Декларації незалежності» та Конституції США;

пояснювати

  • поняття: «декларація», «конституція», «республіка», «федерація».

описувати

  • становище англійських колоній у Північ Америці, найяскравіші події війни за незалежність;

наводити

  • приклади особливостей демократичного усі рою США;

висловлювати

  • судження щодо причин, характеру й на слідків війни за незалежність.

  1. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

Пояснення вчителя

Поки йшла війна, керівники молодої республіки провели великі внутрішні перетворення. Колишні колонії стали штатами з республіканською формою правління; усталився поділ влади. У 1776— 1780 рр. всі 13 штатів прийняли свої конституції.

Спочатку США являли собою конфедерацію — об'єднання незалежних штатів. Однак поступово все більшу популярність здобувала ідея федеративної республіки із сильним центром і загальнонаціональною конституцією.

Федеральна Конституція, розроблена влітку 1787 р. на напівофіційному з'їзді (конвенті) представників усіх штатів, була покликана усунути недоліки конфедеративного устрою влади. У підготовці проекту брали участь найбільш авторитетні громадяни (у тому числі Дж. Вашингтон і Б. Франклін) і кращі представники нового покоління американських політиків (Олександр Гамільтон, Джеймс Медісон та ін.).

Творці американської Конституції враховували як насущні інтереси країни, так і перспективи, що відкривалися перед новою федерацією. Виявився корисним досвід законодавчої роботи, накопичений в окремих штатах. Був продуманий і механізм доповнення Конституції поправками (усього за 1791—2000 рр. було прийнято 27 поправок до Конституції).

Відповідно до Конституції 1787 р., що в основному діє і в наш час, законодавча влада належала конгресу (парламенту), що складався з двох палат: палати представників і сенату. Депутати обиралися до палати відповідно до числа жителів кожного штату. До Сенату входили два представники від кожного штату.

Главою виконавчої влади став президент, що обирався на три роки. Він командував армією і флотом, керував урядом, призначав вищих чиновників, тобто мав широкі повноваження.

Судову систему вінчав Верховний суд США, покликаний стежити за непорушністю Конституції і за відповідністю прийнятих законів її статтям.

У червні 1788 р. Конституція набрала сили, а в листопаді 1791р. почав діяти прийнятий конгресом «Білль про права», що містив перші 10 поправок до Конституції 1787 р.

Робота з історичним документом

Витяг із Декларації незалежності

Ми вважаємо за очевидні такі істини: усіх людей створено рівними, і всі вони наділені від Творця деякими невід'ємними правами, до яких належать життя, свобода і прагнення щастя. Для забезпечення цих прав установлено серед людей уряди, наділені справедливою владою за згодою керованих. Та якщо ця форма урядування стає згубною для їхніх цілей, то народ має право змінити або скасувати її та встановити новий уряд.

...Ці колонії... довго й терпляче витримували всілякі утиски, і тільки необхідність змушує їх тепер змінити свою нинішню форму урядування. Історія теперішнього короля Великої Британії сповнена несправедливостей.,. що мали своєю безпосередньою метою встановити тиранію в цих штатах.

На доказ подаємо на суд неупередженому світові такі факти:

Конгрес голосує

за незалежність США

Він, король Англії, відмовився затверджувати закони, найбільш потрібні для загального блага...

Він намагався чинити перешкоди заселенню цих штатів.

Він... прислав сюди юрби своїх урядовців, які розоряють народ і висмоктують із нього всі соки.

Він... затвердив такі акти:

Припинення нашої торгівлі з усіма частинами світу.

Оподаткування нас без нашої згоди...

Він відмовився управляти нами, позбавив нас свого заступництва та оголосив нам війну.

Тому ми, представники Сполучених Штатів Америки, зібравшись на загальний конгрес, оголошуємо від імені та за повноваженням народу колоній, що ці сполучені колонії є і за правом повинні бути вільними й незалежними штатами; що вони звільняються від будь-якого підданства британській короні, а будь-який політичний зв'язок між ними та державою Велика Британія зовсім поривається...

Запитання до документу:

1. Як у документі обґрунтовується право колоній на незалежність?

2. Що мали на увазі автори декларації, коли писали, що всіх людей створено рівними?

3. Які ідеали епохи Просвітництва знайшли відображення в документі?

Робота з ілюстраціями

Розгляньте ілюстрації та дайте відповідь на запитання.

1. В яких умовах було проголошено Декларації незалежності США?

2. Хто підтримав проголошення Декларації незалежності США?

Метод «Коло ідей»

У чому, на вашу думку, полягає загальнолюдське значення декларації?

Робота із схемою

Вищі органи влади США

Інформаційні повідомлення учнів

Перші президенти США

Дж. Вашингтон

Дж. Адамс

Т. Джефферсон

Формування понять

Конфедерація – союз держав, кожний член якого зберігає незалежність, має власні органи державної влади та управління, але водночас створює спеціальні органи для координації діяльності в певних, чітко визначених сферах (військовій, зовнішньополітичній тощо).

Федерація – форма державного устрою, за якої вищі територіальні одиниці держави мають певну юридично визначену політичну самостійність

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

Бесіда

        1. Коли була прийнята Декларація незалежності США?

        2. Яке значення мала Декларація незалежності США?

        3. Коли була ухвалена Конституція США?

        4. Охарактеризуйте основні положення Конституції США.

        5. Чи були свобода та демократичні права загальними для всіх у США у XVIII ст.?

Творчі завдання

  1. У Конституції США 1787 р. не зазначалося, хто має право голосу на виборах у центральні органи влади. Це мав вирішувати кожний штат окремо.

Як ви вважаєте, чому було встановлено такий порядок?

  1. Про творців Конституції Джефферсон писав: «Підштовхувані подіями моменту, вони створили засоби, щоб утримати дім у порядку…»

Як ви розумієте ці слова?

  1. З курсу «Зарубіжна література» пригадайте, які ви знаєте літературні твори та їх авторів, що висвітлювали взаємовідносини англійських колоністів з місцевими індіанськими племенами. На чиєму боці симпатії цих авторів?

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

  2. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Опрацювати § 29

  • Створити лепбук на основі отриманих на уроці знань

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»