і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Практичне ознайомлення із прийменниками, їх роллю в реченні

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова, урок № Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Дата…………………………….

Місце проведення ,…….

Тема

Практичне ознайомлення із прийменниками, їх роллю в реченні

Мета: повторити вивчене про службові слова; дати поняття про прийменники; навчати дітей писати службові слова окремо від інших; формувати навички коригування тексту з використання прийменників; розвивати мовлення; виховувати уважність, старанність.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: картки зі службовими частинами мови — прийменниками, пісочний годинник

Хід уроку

I. Організаційний момент

«Активне читання» - 3 хвилини - за пісочним годинником

II. Перевірка домашнього завдання

Назвіть слова, які ви підкреслили в прислів'ях. Як ми називаємо такі слова? Для
чого вони слугують у мовленні?

Яке з цих прислів'їв ми згадували під час уроку? Чому? Яке правило про службові слова ви знаєте? Розкажіть його,

III. Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу зі службовими словами. Ви
дізнаєтеся про службові слова, які ми називаємо прийменниками, про їх
призначення та написання.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з ілюстрацією.

і) Розгляд малюнка (с. 111, вправа 1).

Розкажіть, що ви бачите на малюнку. Як виглядають стілець, стіл, речі на

столі?

Кого ще ви бачите на картинці? Який котик, що він робить?
2)
Творча робота. Складання речень за малюнком.

Учням пропонується побудувати кільки зв'язних розповідних речень, описуючи те, що вони бачать на ілюстрації. Варіанти речень:

На малюнку ми бачимо куточок кімнати.

Праворуч стоїть круглий стіл, а біля нього — стілець.

На столі купа книг та синя ваза.

Під столом сховався цікавий котик.

Які службові слова допомогли вам побудувати ці речення? Назвіть їх .Дізнатися про те, як називаються службові слова на, під біля та деякі інші,вам допоможе наступне правило.

2. Ознайомлення з правилом про прийменники (с. 111).
Учні читають правило.

  • Про які слова ви довідалися?

  • Яку роль відіграють у реченні прийменники?

  • Наведіть приклади прийменників.

Прийменники це окремі слова, вони пишуться окремо від інших слів.

3. Опрацювання тексту «Дивний мисливець» (с. 112, вправа 2).

Усні завдання. ,

Читання оповідання з коригуванням речень, у яких пропущені прийменники.

  • Як називається оповідання, яке ви прочитали? Хто головний герой цього твору?

  • Розкажіть, якою людиною був дід Максим? Чому його називали «дивним мисливцем»?

  • Як учинив дивний мисливець, натрапивши на поранене зайченятко? Чи подобається вам такий вчинок діда? Чому?

  • Про які риси вдачі дідуся Максима говорить випадок із зайчиком? Як ви думаєте, навіщо цей «мисливець» щодня ходив із рушницею до лісу?

Переказ прочитаного.

Фізкультхвилинка

4. Виконання письмових завдань до тексту вправи 2.
Переписування першого абзацу з уставлянням пропущених прийменників:

У нашому селі живе дід Максим. Усі кажуть: дід-мисливець. Як тільки починається полювання на зайців чи на качок, дід щодня йде з рушницею до лісу.

Які слова вставили ви в речення? Як називаються слова у, на. з, до? Поясніть, як ви написали прийменники: разом зі словами, перед якими вони стоять, чи окремо від них? Чому?

Аудіювання. Визначення прийменників.

Письмові завдання за підручником (с. 112, вправа 3).

  1. Переписування з другого абзацу речення, в якому пропущений прийменник. (Приходить із порожньою торбою.) Пояснення правопису прийменника.

  2. Звуко - буквений аналіз виділеного слова мисливець:

V. Підсумок уроку

  • 3 якими службовими словами ви познайомилися на уроці?

  • У чому призначення прийменників?

  • Як пишуться прийменники в реченнях?

  • Назвіть прийменники, які ми згадували під час уроку. Наведіть приклади речень з одним-двома прийменниками.

VI. Домашнє завдання

Переписування останнього абзацу (вправа 2, с. 112) з уписуванням пропущених прийменників:

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: повторити вивчене про службові слова; дати поняття про прийменники; навчати дітей писати службові слова окремо від інших; формувати навички коригування тексту з використання прийменників; розвивати мовлення; виховувати уважність, старанність.
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    73
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    PE826854
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь