і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Практична робота з морально-етичного виховання в межах класу-родини за творами В.Сухомлинського

Практична робота з морально-етичного виховання в межах класу-родини за творами В.Сухомлинського

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Практична робота з морально-етичного виховання в межах класу-родини за творами В.Сухомлинського

Шкільні психологи, батьки, педагоги відзначають, що в суспільстві домінують негативні прояви поведінки громадян, виявляється тенденція до бездуховності, жорстокості та аморальності. Модернізація сучасної системи освіти підвищує вимоги до особистості, до ЇЇ гуманістичних цінностей, моральних якостей. Особливого значення набуває завдання утвердження в суспільстві гуманістичних цінностей добра, справедливості, честі, гідності, совісті, обов’язку, відповідальності.

Мета мого дослідження: висвітлити практичний досвід роботи з морально-етичного виховання за творами В.Сухомлинського в тісній взаємодії сім’ї та школи.

Гіпотеза: при співпраці родини і школи (клас-родина) при вивченні творів В.Сухомлинського морально-етичне виховання буде ефективнішим.

Методами мого дослідження являються:

  1. Вивчення літературних джерел.

  2. Спостереження.

  3. Бесіди.

  4. Порівняння.

  5. Вивчення досвіду роботи колег та узагальнення свого досвіду.

Практична робота проходить у співпраці дорослих та дітей:

  1. Класовод Жигайло Олена Володимирівна.

  2. Учні мого класу.

  3. Батьки учнів.

  4. Педагоги та інші дорослі, які беруть участь у виховному процесі та життєдіяльності класного колективу: вихователі груп продовженого дня, вчитель музики, бібліотекар, практичний психолог школи. (Додаток 1)

При плануванні практичної роботи з морально-етичного виховання в межах класу-родини за творами В.Сухомлинського використано збірник «Хрестоматія з етики» видатного педагога (укладач Сухомлинська О.В.)

Знайомство з творами видатного педагога і письменника стало можливим в інтернет-просторі: на багатьох дитячих сайтах, сайтах дитячих бібліотек. При плануванні практичних завдань для членів класу-родини підібрала відповідні твори В.Сухомлинського, бо як відомо виховний зміст їх впливає, як на дитячу особистість, так і на особистість дорослих. (Додаток 2)

Досвід роботи з морально-етичного виховання за творами В.Сухомлинського в межах класу-родини підтверджує позитивний вплив на формування морального–етичних знань, мотивів і потреб дітей, їх навичок та звичок поведінки. А також на формування читацької, комунікативної, загальнокультурної компетентностей.

Додаток 1

Співпраця дорослих та дітей

Додаток 2

Практична робота з морально-етичного виховання в межах класу-родини за творами В.Сухомлинського

Практичні завдання для членів класу-родини

Вчитель

Батьки

Д іти

  1. Ознайомлення з гуманною педагогікою, гуманно-особистістим вихованням на БЗ (В.Сухомлинський «Людина – найвища цінність», легенда «Сяйна Вершина і Кам’яниста Стежка»)

  2. Створення в класі комфортного, сприятливого навчально-виховного середовища, організація класного колективу (Казки В.Сухомлинського «Пурпурова квітка», «Пелюстка і квітка», «Одно-однісіньке в світі макове зернятко», «Одинець Муравлик», «Чванькувата буква», оповідання «Найголовніше – це заставити себе відчувати», «Про що думала Марійка», «Хай хтось інший», «Чому всім стало радісно», «Усмішка», «Ті самі слова», «Чому?»).

  3. Дотримання морально-етичних норм поведінки, етикету, колективно складених правил співпраці (В.Сухомлинський «Доброго вам здоровя, дідусю», «Пробачте, діти… я запізнився…», «Будеш із гнізда випадати?», «Важко бути людиною» (вдячність), «Сам себе перехитрив»)

  4. Розподіл доручень, дотримання режиму дня («Ледача подушка», «Кожна людина повинна», «Гвинтик», «Як Федько робив уроки», «Біда заставляє вчитись»)

  5. Планування морально-етичного виховання в класі-родині

а) Розробка та проведення уроків читання за творами В.Сухомлинського, розробка дидактичного матеріалу

б) Організація ранкових зустрічей, годин спілкування з учнями на морально-етичну тему

в) Проведення спостереження,

опитування, моделювання ситуацій.

  1. Підготовка тематики занять батьківського всеобучу, папка-передвижка.

  2. Створення Портфоліо «В.Сухомлинський»

  3. Створення та поповнення класної та сімейної бібліотечки з книгами (в тому числі й В.Сухомлинського), куточка читача та творчості (В.Сухомлинський «Всі книжечки гарні», «Книга й цукерки», вислови В.Сухомлинського про читання та книги), оформлення підписки на дитячі журнали.

  4. Обладнанні шкільної Кімнати казки та ігор разом з вихователем ГПД.

Інсценізації творів В.Сухомлинського разом з дітьми.

Складання творів, оформлення книжечки-саморобки «Мої перші твори», «Малюнки до творів В.Сухомлинського»

  1. Організація батьківських читань.

  2. Підготовка і проведення свята Книги, родинного свята «Людина – найвища цінність»

  3. Проведення тижня початкових класів з читання за творами В.Сухомлинського із залученням бібліотекаря школи

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

-

+

+

+

+

+

+

+

-

+

-

+

+

+

+

+

-

+

+

+

-

+

+

+

-

-

-

-

-

-

+

+

+

-

+

+

Література:

1. Сухомлинський В.О. «Хрестоматія з етики» / Укл. О.В. Сухомлинська – М: Педагогіка, 1990. – 304 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Досвід роботи класовода початкових класів з морально-етичного виховання в межах класу-родини за творами В.Сухомлинського, дослідження впливу творів В.Сухомлинського на формування морального–етичних знань, мотивів і потреб дітей, їх навичок та звичок поведінки.
  • Додано
    11.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    205
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    QH756896
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь