Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Практична робота до уроку «Робота з комп’ютерною публікацією» «Створення інформаційного бюлетеня чи буклета»

Інформатика

Для кого: 10 Клас

22.08.2021

41

3

0

Опис документу:
Даний документ "Практична робота до уроку «Робота з комп’ютерною публікацією» «Створення інформаційного бюлетеня чи буклета», допоможе виконати практичні завдання і здобути навички при вивченні програми MS Publisher.
Перегляд
матеріалу
Отримати код


Практична робота до уроку «Робота з комп’ютерною публікацією»

«Створення інформаційного бюлетеня чи буклета»

Мета: навчитися створювати публікації певного виду за допомогою відповідного шаблона, змінювати стандартне текстове наповнення та ілюстрації, редагувати вміст публікації та змінювати її макет.

Завдання. За допомогою програми MS Publisher та матеріалів з Інтернету створіть туристичний рекламний бюлетень або буклет країни.

Хід роботи

  1. Запустіть програму MS Publisher. Виберіть в області завдань (Нова публікація) категорію (Публікації для друку), у ній — тип документа (Буклети), знайдіть у робочій області шаблон Буклет інформаційний) і клацніть його ескіз. Відкриється вікно нової публікації, створеної на базі ви­браного шаблона, яка складається з двох сторінок.

  2. Клацніть текст (Відомості про товар чи послугу) і введіть замість нього повну назву своєї школи та час її існування, наприклад: Харківській загальноосвітній школі № 1 — 20 років. Задайте для нового тексту такий розмір, щоб він займав максимально можливе місце в рамці.

  3. Клацніть текст під зображенням і натисніть клавішу F9, щоб збільшити масштаб перегляду публікації. Введіть замість стандартного тексту назву вашого населеного пункту й поточний рік, задайте для нього напівжирне написання і вирівняйте по центру. Ще раз натисніть клавішу F9, щоб повернути попередній масштаб перегляду. Збережіть публікацію.

  4. Сформуйте вміст першої сторінки буклета, замінивши стандартні текст і зображення:

а) клацніть текст (Заголовок задньої панелі) і введіть у два рядки текст «Адміністрація школи». Клацніть у текстовому полі нижче і вставте туди текст, скопійований із заготовленого заздалегідь документа про адміністрацію школи (директора та його заступників). Клацніть кнопку біля щойно вставленого тексту (Параметри вставки) і виберіть значення (Неформатований текст).

Якщо текст не вміщується у рамці і програма запропонує використати автоматичне перетікання, клацніть у діалоговому вікні кнопку (Ні) і скоротіть текст або зменшіть його розміри так, щоб він помістився у відведеному місці. Виділіть імена, прізвища та по-батькові напівжирним, використовуючи для зміни масштабу перегляду клавішу F9;

б) клацніть зображення, а потім — кнопку (Розгрупувати об’єкти), що з’явиться під групою, щоб мати змогу окремо змінити розміри малюнка. Виділіть малюнок (клацніть спочатку десь на вільному місці) і за допомогою команди контекстного меню (Змінити малюнокІз файлу) замініть його на знайдене заздалегідь фото директора: у діалоговому вікні (Додавання малюнка) знайдіть та виберіть потрібний файл і клацніть кнопку (Вставити). Якщо зображення надто маленьке, збільшіть його розміри зі збереженням пропорцій, утримуючи натиснутою клавішу Shift. Підпишіть фото, задайте для підпису білий колір і вирівняйте за правим краєм;

в) аналогічно замініть рисунок принтера під заголовком буклета на зображення школи. Збережіть зміни в публікації.

  1. Сформуйте вміст другої сторінки буклета, замінивши стандартні текст і зображення:

а) перейдіть на другу сторінку публікації, клацнувши піктограму (Сторінка 2) у рядку стану. Клацніть текст (Головний внутрішній заголовок) і введіть у два рядки текст «Історія школи». Картинку ліворуч видаліть разом зі стандартним підписом. Клацніть у текстовому полі під заголовком і вставте туди текст, скопійований із заготовленого наперед документа про історію школи, так само, як робили. Якщо тексту замало або забагато для того, щоб заповнити всю рамку, поступово змінюйте міжрядковий інтервал. Для цього виділіть увесь текст, виконайте команду ФорматАбзац або клацніть кнопку (Міжрядковий інтервал), у діалоговому вікні Абзац, що відкриється, змініть інтервал у полі (Між рядками) і клацніть кнопку ОК. Робіть це доти, доки текст максимально не заповнить усю рамку;

б) у середньому текстовому полі клацніть верхній рядок (Додатковий заголовок) і введіть текст «Відомі учні школи». Клацніть фрагмент тексту нижче і вставте туди текст, скопійований із заготовленого наперед документа про відомих випускників школи. Після цього виділіть вставлений фрагмент і призначте для нього стиль (Основний текст 3), вибравши відповідне значення зі списку стилів: цим стилем оформлено весь основний текст публікації. Імена, прізвища та по батькові виділіть напівжирним. Зображення магніту замініть на фото, пов’язане з відомими випускниками, і підпишіть його. Зверніть увагу, що середнє текстове поле пов’язане з правим;

в) клацніть другий рядок (Додатковий заголовок) і введіть назву іншого підзаголовка — «Школа сьогодні». Клацніть фрагмент тексту нижче і вставте туди одним із уже відомих вам способів текст, скопійований із заготовленого наперед документа — візитки школи (кількість учнів та вчителів, матеріально-технічне забезпечення, профілі навчання тощо), відформатуйте його. Замініть зображення літачка на заготовлене заздалегідь фото будь-якого кабінету школи і підпишіть його. Змінюючи міжрядковий інтервал, забезпечте максимальне заповнення текстом обох пов’язаних рамок. Збережіть зміни в публікації.

6. Змініть макет публікації і відредагуйте її вміст:

а) відкрийте область завдань (Макети публікацій), клацнувши відповідне посилання в області завдань (Параметри: Буклет). Послідовно застосуйте до своєї публікації не менше десяти інших макетів і перегляньте результати на обох сторінках буклета. Зауважте, що кількість ілюстративних зображень для інших макетів може бути іншою — аж до їх повної відсутності. Зверніть також увагу, що у разі використання макетів інших підтипів буклета, зокрема Акция, Событие, Прейскурант, замість поточного (Информационный) у публікації можуть з’являтися нові об’єкти;

б) застосуйте до публікації один із макетів, що містить ті самі ілюстративні об’єкти, що й поточний (Клини), — це можуть бути (Хвилі), (Виноски), (Геометрія), (Горошини) тощо. Змініть міжрядкові інтервали так, щоб текст максимально заповнював рамки. Якщо це потребує значних змін параметрів форматування, відредагуйте сам текст, видаляючи менш важливі фрагменти (або додаючи нові), щоб не завдати значної шкоди дизайну публікації, розробленому фахівцями. Наприклад, у разі застосування макета Выноски загальний вигляд буклета має бути подібним до того, що зображений на рисунку;

в) збережіть публікацію.

7. Збережіть призначену для друку публікацію як веб-публікацію. Для цього виконайте команду (Файл → Перетворити на веб-публікацію) і дотримуйтесь вказівок Майстра.

8. Зробіть веб-публікацію доступною для інших користувачів (рис. 25.1):

а) виберіть команду (Файл → Зберегти як...) й у вікні, що відкриється, задайте ім’я файлу та як формат оберіть (Веб-сторінка) (*.htm; *.html);

б) відкрийте веб-сторінку в браузері.


3


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.