Практична робота 8 клас біологія Тема: Визначення типу нервової системи та властивості темпераменту

Біологія

Для кого: 8 Клас

01.05.2019

2158

48

0

Опис документу:
Інструктивна карта для виконання у 8 класі практичної роботи на тему: Визначення типу нервової системи та властивості темпераменту. Містить три завдання, які дозволяють визначити властивості центральної нервової системи за допомогою якісної оцінки координації рухів, визначити силу нервової системи та темпераментної структури.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Практична робота 8 клас біологія

Тема: Визначення типу нервової системи та властивості темпераменту

Мета: навчитися визначати силу нервових процесів і тип темпераменту

Хід роботи:

Завдання 1. Виконують парами. Визначити властивості центральної нервової системи за допомогою якісної оцінки координації рухів.

  1. Поставте п’яти і носки разом, руки витягніть уперед, пальці розведіть. Простійте у такій позі 30 сек, не хитаючись й утримуючи рівновагу.

  2. Поставте стопи ніг на одній лінії. При цьому п’ята однієї ноги має торкатися носка іншої. Руки витягніть уперед. Простійте так 30 сек.

  3. Стоячи на лівій нозі, прикладіть п’яту правої до колінної чашечки лівої ноги. Руки витягніть уперед, пальці розведіть. Простійте так 30 сек.

  4. Та сама позиція, що і в третій вправі, але руки опущені вздовж тулуба. Простійте так 30 сек.

Оцінюйте за п’ятибальною системою, беручи до уваги ступінь стійкості: стоїть нерухомо, похитується, зсовує стопу, тремтять пальці і повіки. Дані занесіть до таблиці. Біля відповідного знаку ставте знак «+»

Час утримання пози, сек

Бал

Дані

Ступінь стійкості НС

5

1

Слабка НС

5-10

2

Середньо-слабка

11-15

3

Середньої сили

16-20

4

Сильна

21-30

5

Дуже сильна

Висновок: чим вищий бал, тим кращий стан нервової системи.

Завдання 2. Визначення сили нервової системи.

Для цього на аркуші, який розділено на 6 квадратів, розташованих у два ряди, за 30 сек (по 5 сек на квадрат), поставте в кожному з них максимальну кількість крапок. Переходити від квадрата до квадрата потрібно за точно фіксований час. Для оцінки результатів необхідно підрахувати кількість крапок у кожному квадраті. Одержані цифри виразити у вигляді перпендикулярів, побудованих на одній прямій. З’єднавши їхні вершини, ви отримаєте криву результатів, за характером якої можна судити про силу нервової системи:

А) Випукла крива – сильна нервова система.

Б) Рівна лінія – нервова система середньої сили.

В) Увігнута крива – середньослабка нервова система.

Г) Спадна крива – слабка нервова система.

Завдання 3. Визначення темпераментної структури.

Оцініть вашу згоду (високі бали) і незгоду (низькі бали) з наведеними твердженнями. Система оцінок від 0 до 10.

  1. Перед якоюсь важливою для мене подією я починаю нервувати.

  2. Я працюю нерівномірно.

  3. Я швидко переключаюся з однієї справи на іншу.

  4. Якщо треба, я можу спокійно чекати.

  5. Мені потрібні співчуття і підтримка, особливо при труднощах і невдачах.

  6. З рівними собі я нестриманий і запальний.

  7. Я легко роблю вибір.

  8. Мені не доводиться стримувати свої емоції, це робиться самотужки.

  9. Підрахуйте вагу кожного з притаманних вам типів темпераментів за формулами:

М=1+5; Х=2+6; С=3+7; Ф=4+8 (цифри – це номер запитання). Запишіть символи М, С, Х, Ф в порядку зменшення ваги. Ви одержите пріоритетну формулу (наприклад МХСФ), з якої ви зрозумієте, риси яких темпераментів виражені у вас сильніше.

Зробіть висновки: 1) Що таке темперамент? Що є його біологічною основою?

2) Наведіть якості, характерні для людей з різним темпераментом

3) Розгляньте малюнок підручника і визначте зображені на ньому типи темпераменту.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.