Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Практична робота 5. Визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів

Географія

Для кого: 11 Клас

12.10.2021

1056

30

0

Опис документу:

Практична робота містить завдання для визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік та аналізу рози вітрів. Для виконання окремих завдань вміщено алгоритм їх виконання із застосуванням програм Microsoft Office. Формат завдань розрахований на виконання практичної роботи в у мовах дистанційного навчання.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ПРАКТИЧНА РОБОТА №5

Тема: визначення середніх температур та амплітуди їх коливань за добу, місяць, рік. Аналіз рози вітрів

Мета: розвивати вміння визначати середню температуру повітря, амплітуду коливань температури, будувати графіки ходу температур і розу вітрів

Обладнання: підручник, термометр, показники добового, місячного, річного ходу температур повітря, а також переважаючих вітрів

Методичні вказівки: зніміть напередодні проведення практичної роботи показники температури повітря у вашому населеному пункті впродовж доби (через кожні 3 год). Виміри погоди на метеостанціях проводять вісім разів на добу. Зафіксуйте отримані результати в таблицю 1

Теоретичні відомості

Температура повітря – одна з найважливіших характеристик погоди й клімату, що вказує на ступінь нагрівання повітря. Найчастіше її вимірюють ртутним або спиртовим термометром. У цих приладах використовується властивість ртуті й спирту змінювати свій об’єм при зміні температури.

Впродовж доби температура повітря змінюється. Найвищою вона буває о 14 – 15 год, найнижчою – перед сходом Сонця. Різниця між найвищою і найнижчою температурами впродовж доби називається добовою амплітудою. Добова амплітуда температури залежить від географічної широти (зі збільшенням географічної широти зростає), від характеру підстилаючої поверхні (над океанами і морями амплітуда менша), рельєфу місцевості, хмарності (при ясній погоді амплітуда більша).

Для того, щоб порівняти температуру повітря в різні дні, визначають середньодобові температури (їх визначають, як середньоарифметичне число).

Наочне уявлення про зміну температури повітря дають графіки добового, місячного і річного ходу температури повітря.

Роза вітрів – діаграма, що показує повторюваність вітрів у певному напрямку.

Алгоритм виконання

Завдання 1. Використовуючи дані спостережень за температурою повітря у вашому населеному пункті впродовж доби (таблиця 1), побудуйте графік. Визначте середню температуру та амплітуду коливань

[Вставте текст відповіді]

Таблиця 1

Дата

Населений пункт

Температура повітря ( С) в певну годину

7:00

10:00

13:00

16:00

19:00

22:00









Побудуйте графік добового ходу температури повітря вашого населеного пункту, використовуючи наступний алгоритм:

  • у вкладці "Вставка" оберіть "Діаграма" тип діаграми "Графік";

  • у паралельно відкритому вікні програми Microsoft Office Excel у комірках "Категорія" потрібно ввести час замірів температури;

  • "Ряд 1" потрібно назвати "Добовий хід температури повітря" та ввести значення температури повітря у час, зазначений у комірках "Категорія".

[Вставте діаграму]

Завдання 2. Використовуючи дані своїх спостережень (або дані одного із сайтів прогнозу погоди https://www.gismeteo.ua/ або http://rp5.ua), побудуйте графік місячного (будь-якого місяця року на вибір) ходу температур свого населеного пункту.

Визначте (обчисліть) середню місячну температуру [Вставте текст відповіді]

Визначте (обчисліть) місячну амплітуду температур [Вставте текст відповіді]

Внесіть дані показників температури до таблиці 2

Місяць [назва місяця]

Таблиця 2

Дата

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Температура повітря, º С



















Дата

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

Температура повітря, º С


















Побудуйте графік місячного ходу температури повітря вашого населеного пункту, використовуючи наступний алгоритм:

  • у вкладці "Вставка" оберіть "Діаграма" тип діаграми "Графік";

  • у паралельно відкритому вікні програми Microsoft Office Excel у комірках "Категорія" потрібно ввести нумерацію днів місяця;

  • "Ряд 1" потрібно назвати "Місячний хід температури повітря" та ввести відповідне значення температури повітря навпроти кожного дня місяця.

Завдання 3. Використовуючи дані календарів погоди вашої місцевості за попередні роки або дані сайтів погоди, заповніть таблицю 3.


Т аблиця 3

місяці

дні

І

ІІ

ІІІ

ІV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

1













2













3













4













5













6













7













8













9













10













11













12













13













14













15













16













17













18













19













20













21













22













23













24













25













26













27













28













29













30













31













Середня

за місяць













Амплітуда коливань















Проаналізуйте отримані дані й заповніть таблицю 4.



Таблиця 4

Місяць, у якому була найвища температура повітря, та її величина у градусах


Місяць, у якому була найнижча температура повітря, та її величина у градусах


Місяць, у якому була найбільша амплітуда температур, та її величина у градусах


Місяць, у якому була найменша амплітуда температур, та її величина у градусах


Середня температура за рік та її величина у градусах


Амплітуда коливань температури за рік та її величина у градусах




Завдання 4. Використовуючи дані спостережень погоди або дані сайтів погоди (щоденник погоди), побудуйте діаграму рози вітрів за один місяць (на вибір). Для цього запишіть в таблицю 5 кількість днів, коли був вітер певного напрямку.

Таблиця 5

Напрямок вітру

Пн.

Пн.-сх.

Сх.

Пд.-сх.

Пд.

Пд.-зх.

Зх.

Пн.-зх

Без вітру

Кількість днів












Побудуйте діаграму рози вітрів одного з місяців, використовуючи наступний алгоритм:

  • у вкладці "Вставка" оберіть "Діаграма" тип діаграми "Пелюсткова";

  • у паралельно відкритому вікні програми Microsoft Office Excel у стовпець "А" потрібно ввести напрямки вітру;

  • "Ряд 1" потрібно назвати "Роза вітрів" та ввести відповідне значення повторюваності вітру у певному напрямку;

  • кількість днів без вітру потрібно зазначити в центрі діаграми (Вставка → Фігури → Коло → вставити напис кількості безвітряних днів в центрі кола )

Завдання 5. Знайдіть й укажіть помилки:

  • тривалість світлового дня не впливає на температуру повітря [Вставте текст відповіді]

  • графік добового ходу температур показує, що максимальних значень температура досягає опівдні, а мінімальних – опівночі [Вставте текст відповіді]

  • температура повітря не впливає на живі організми та процеси, що відбуваються у природі [Вставте текст відповіді]

  • щоб обчислити середню добову температуру, потрібно скласти всі її показники й поділити на 2 [Вставте текст відповіді]

  • коливання температури залежить від кута падіння сонячних променів [Вставте текст відповіді]

  • на добовий хід температури рельєф місцевості не впливає [Вставте текст відповіді]

  • зі збільшенням хмарності добова амплітуда збільшується, а зі зменшенням хмарності – зменшується [Вставте текст відповіді]

ВИСНОВОК

Укажіть, як і з якою метою збирають і обробляють дані про характеристики стану погоди (на прикладі температури, напрямку вітру)

[Вставте текст відповіді]












Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.