і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Практична робота 5 клас на тему: Відрізок, пряма, промінь, ламана

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Практична робота № 1

ТЕМА: відрізок, пряма, промінь, ламана

Мета уроку:

Навчальна: ознайомити учнів з геометричними фігурами (відрізок, пряма, промінь, ламана), формувати навички та вміння працювати з ними;

Розвивальна: розвивати просторове уявлення, логічне мислення, увагу, пам'ять, креслярські навички;

Виховна: виховувати відповідальність за результати своєї роботи, працьовитість, спостережливість.

Обладнання: лінійка, олівець, циркуль, набір геометричних фігур.

Хід практичної роботи

І. Мотивація діяльності учнів

Сьогодні ми зібралися щоб пізнати нове, цікаве, зрозуміти важке і загадкове, перевірити вивчене і досягнуте. А тому нам слід активно попрацювати, але спочатку відгадайте загадки:

По ній довго можна йти,

Кінця – краю не знайти,

Початку теж нема,

Бо це лінія - … Пряма.

Щоб довжини виміряти,

Інструмент цей треба мати.

Як будуємо пряму,

Цей же прилад я візьму.

Вийде не пряма, а змійка,

Як загубиться… Лінійка.

ЗГруппа 263а готовими малюнками дати відповіді на запитання, піднімаючи картки ?

Группа 262

Як розміщені прямі?

Группа 266Группа 288

СГруппа 302кільки відрізків та промені зображено на малюнках та назвати їх.

Назвати ланки ламаних та їх вершини.

Що треба зробити, щоб визначити довжину ламаних ?

ІІ. Практичне застосування знань.

Учні працюють індивідуально над завданнями, які вибирають самостійно за рівнем навченості:

СГруппа 316ередній рівень

1.Назвіть усі відрізки, зображені на малюнку

2. Чи перетинаються зображені на малюнку

1) пряма ЕМ і відрізок КР;

2) пряма ЕМ і промінь ОА;

3) промінь ОА і відрізок КП ?

3. Побудуйте ламану КЛМН так , щоб КЛ = 18мм, ЛМ =23 мм,МН=35мм.

Обчисліть довжину даної ламаної.

4. Побудуйте відрізок, пряму і промінь завдовжки 5 см7 мм. Зробіть висновок .

5. На промені ОМ позначте точку Н так , що ОН = 4 см. Скільки відрізків завдовжки 3 см можна відкласти на промені ОМ від точки Н ? Скільки відрізків можна відкласти завдовжки 5 см на промені ОМ від точки Н?

Достатній та високий рівень

Завдання 1. З одного боку від прямої дано дві точки, а з іншого - три точки. Зроби малюнок і проведи всі відрізки, що перетинають дану пряму кінцями яких є дані точки. Порахуй відрізки. Скільки буде таких відрізків, якщо з одного боку від прямої розміщені дві точки, а з іншої п’ять ?

Завдання 2. Точка С належить відрізку АВ завдовжки 36 см. Знайди довжину відрізків АС і СВ, якщо відрізок АС утричі довший від відрізка СВ.

Завдання 3. Накресліть пряму АС, відрізки КЕ і ВД, промінь SТ так, щоб відрізок КЕ перетинав пряму АС і не перетинав промінь SТ , відрізок ВД не перетинав пряму АС і відрізок КЕ і перетинав промінь SТ, а пряма АС і промінь SТ перетинались.

Завдання 4. Точки А , В і С лежать на одній прямій. Знайдіть довжину відрізка ВС, якщо АВ = 24 см, АС= 32 см. Скільки розв’язків має задача?

Після виконання завдань провести колективну гру між командами

ЗДОГАДАЙСЯ”

Корова на лузі. На малюнку – корова, у якої є все, що потрібно: голова, тулуб, ноги, роги і хвіст. Корова на малюнку дивиться вперед. Перекладіть рівно два сірника так, щоб вона дивилася назад.

ІІІ. Аналіз розв’язуваних задач та результативність.

Провести самоперевірку розв’язаних задач за готовими відповідями. Проаналізувати розв’язування задач, які викликали труднощі у учнів.

Визначити переможців у командній грі “ ЗДОГАДАЙСЯ”

А тепер “ПЕРЕВІРИМО СЕБЕ”:

1.Які геометричні фігури ви вивчили?

2. Якими приладами ми користуємося, щоб виміряти довжини відрізків?

3. Довжини яких вивчених геометричних фігур, можна виміряти?

4. Де в житті ви зустрічалися з такими геометричними фігурами ?

5. Чи можна порівняти між собою довжини:

1) прямої і променя 2) прямої і відрізка

6. Яка інформація була для тебе цікавою ?

ІV. ВИСНОВОК,

V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

За допомогою вивчених геометричних фігур намалювати сюжетну картину на будь – яку цікаву для тебе тему.

Наприклад :

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета уроку: Навчальна: ознайомити учнів з геометричними фігурами (відрізок, пряма, промінь, ламана), формувати навички та вміння працювати з ними; Розвивальна: розвивати просторове уявлення, логічне мислення, увагу, пам'ять, креслярські навички; Виховна: виховувати відповідальність за результати своєї роботи, працьовитість, спостережливість.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    102
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    EP060013
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання