+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Продовжіть речення.

Фонетика – це...

2. Скільки звуків позначає буква ї ? Які? Напишіть у фонетичній транскрипції одне слово, у якому є буква ї.

3. Дайте відповідь.

Що таке алфавіт?

4. Які букви можуть позначати як один звук, так і два? Наведіть приклад слів із такими літерами.

5. Дайте відповідь.

Коли букви я, ю, є позначають два звуки? Наведіть приклади таких слів.

6. Дайте відповідь.

Коли букви я, ю, є позначають один звук?

Наведіть приклади таких слів.

7. Наведіть приклади слів, у яких сполучення букв дж позначає один звук? Одне зі слів запишіть у фонетичній транскрипції.

8. Скільки звуків позначає сполучення букв дж, якщо вони належить до різних морфем? Наведіть приклад такого слова.

9. Скільки звуків позначає сполучення букв дж, якщо вони належить до однієї морфеми? Наведіть приклад такого слова.

10. Чи погоджуєтесь ви з тим, що букви я, ю, є на початку слова позначають два звуки? Запишіть у фонетичній транскрипції слово явір.

11. Назвіть букви в кожному слові, які позначають два звуки. Будьте уважні!

Яблуко, колосся, під’їзд, люстра, хрущ, в’юн, синє.

12. Назвіть лише ті з наведених слів, у яких букви я, ю, є позначають один звук.

П’єса, явір, дзюдо, листя, юний, колядник.

13. Скільки в українському алфавіті букв?

14. Скільки в українському алфавіті букв на позначення голосних звуків? Назвіть їх.

15. Скільки в українському алфавіті голосних звуків? Назвіть їх.

16. Скільки в українському алфавіті букв на позначення приголосних звуків? Назвіть їх.

17. Скільки в українському алфавіті приголосних звуків. Назвіть їх.

18. Чи позначає знак м’якшення окремий звук? Доведіть свою думку, записавши одне слово із ь (м’яким знаком) у фонетичній транскрипції.

19. Скільки звуків позначають букви я, ю, є після апострофа? Які?

20. Чи завжди сполучення букв дж і дз позначають один звук? Доведіть свою думку.

21. Чи погоджуєтесь ви з думкою, що буква ї завжди позначає один звук? Скільки звуків вона може позначати?

22. Чи правильним є твердження, що у слові джміль 6 звуків? Напишіть його у фонетичній транскрипції.

23. Чи правильною є думка, що в українському алфавіті 32 букви?

24. Назвіть слова, у яких звуків більше, ніж букв (4-5 слів).

25. Назвіть слова, у яких букв більше, ніж звуків (5-6 слів).

26. Назвіть слова, у яких однакова кількість букв і звуків (5-6 слів)

27. Які букви завжди позначають два звуки?

28. Назвіть скільки звуків у кожному слові.

Бджола, мальва, юшка, виїзд, віджити, приїзд.

29. Який розділ науки вивчає звуки?

30. Скільки звуків позначає буква щ? Які? Напишіть на дошці у фонетичній транскрипції одне слово, у якому є буква щ.

31. Витягніть будь-яку фішку із номером. Нехай той, чиє місце за партою відповідає номеру фішки, поставить вам запитання.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласниць поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

43. Попросіть сусіда по парті поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

52. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

53. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

54. Поставте будь-яке запитання з даної теми сусіду / сусідці по парті. Оцініть його / її відповідь.

55. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

56. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

57. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

58. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

59. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю.

Чи погоджуєтесь ви з його відповіддю?

60. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 31 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі, коли повторюється вивчений матеріал про алфавіт, співвідношення звуків і букв, звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. Гра розвиває креативне мислення, уважність, логіку, сприяє мовленнєвому розвитку, навчає співпрацювати з іншими.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн