Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я

Опис документу:
Мета: поглибити знання учнів про позначення м'якості приголосних на письмі; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова із запропонованою орфограмою в текстах; удосконалювати орфоепічні вміння; розвивати мовленнєві навички, пам'ять, увагу, розвивати аналітичні вміння; прищеплювати любов до рідної мови, інтерес до народних символів. Міжпредметні зв'язки: мова, література, усна народна творчість. Тип уроку: урок поглиблення знань, формування вмінь і навичок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я
Слайд № 1

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я

Мета: поглибити знання учнів про позначення м'якості приголосних на письмі; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова із запропонованою ...
Слайд № 2

Мета: поглибити знання учнів про позначення м'якості приголосних на письмі; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова із запропонованою орфограмою в текстах; удосконалювати орфоепічні вміння; розвивати мовленнєві навички, пам'ять, увагу, розвивати аналітичні вміння; прищеплювати любов до рідної мови, інтерес до народних символів. Внутрішньопредметні зв'язки: лексикологія, фразеологія, синтаксис, пунктуація. Міжпредметні зв'язки: мова, література, усна народна творчість. Тип уроку: урок поглиблення знань, формування вмінь і навичок.

Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. І щоб не було мороки! Всі готові до уроку? Тож гаразд...
Слайд № 3

Всі мерщій сідайте, діти. Домовляймось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. І щоб не було мороки! Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаємо І урок розпочинаємо.

38 6 32 9 13 1 33
Слайд № 4

38 6 32 9 13 1 33

Евристична бесіда Розкажіть про поділ приголосних звуків на групи. Назвіть пари твердих і м’яких приголосних. Які звуки не мають пари серед м’яких ...
Слайд № 5

Евристична бесіда Розкажіть про поділ приголосних звуків на групи. Назвіть пари твердих і м’яких приголосних. Які звуки не мають пари серед м’яких або твердих? За допомогою чого передається м’якість приголосних на письмі?

Дзвінкі: [б] [д] [з] [дз] [ж] [дж] [г] [ґ] [л] [м] [н] [р] [в] [й] Глухі: [п] [т] [с] [ц] [ш] [ч] [х] [к] [ф]
Слайд № 6

Дзвінкі: [б] [д] [з] [дз] [ж] [дж] [г] [ґ] [л] [м] [н] [р] [в] [й] Глухі: [п] [т] [с] [ц] [ш] [ч] [х] [к] [ф]

Тверді та м’які приголосні 9 пар твердих і м’яких приголосних звуків [д, т, з, с, дз, ц, л, н, р] [д ’ т ’ з ’ с ’ дз ’ ц ’ л ’ н ’ р ’] Приго- лос...
Слайд № 7

Тверді та м’які приголосні 9 пар твердих і м’яких приголосних звуків [д, т, з, с, дз, ц, л, н, р] [д ’ т ’ з ’ с ’ дз ’ ц ’ л ’ н ’ р ’] Приго- лосний звук, що не має парного твердо- го __ [й] 13 твердих приголосних, що не мають парних м’яких [ б, п, в, м, ф, г, ґ, к, х, ж, ч, ш, дж] ___

М’якість приголосних на письмі позначаємо: Знаком м’якшення день [д е н ’ ] Буквою і літо [л ’ і т о] Буквами я, ю, є хвиля [х в и л’ а ]
Слайд № 8

М’якість приголосних на письмі позначаємо: Знаком м’якшення день [д е н ’ ] Буквою і літо [л ’ і т о] Буквами я, ю, є хвиля [х в и л’ а ]

Зверніть увагу! стіл [с ’ т ’ і л] пісня [ п ’ і с ’ н ’ а ]
Слайд № 9

Зверніть увагу! стіл [с ’ т ’ і л] пісня [ п ’ і с ’ н ’ а ]

“Вітрила” Запишіть слова фонетичною транскрипцією: вісь дядько
Слайд № 10

“Вітрила” Запишіть слова фонетичною транскрипцією: вісь дядько

Перевір себе [в ’ і с ’ ] [д ’ а д ’ к о ]
Слайд № 11

Перевір себе [в ’ і с ’ ] [д ’ а д ’ к о ]

Слайд № 12

Де лелека водиться там щастя родиться
Слайд № 13

Де лелека водиться там щастя родиться

хатинці Оленці доньці скриньці хатинка Оленка донька скринька
Слайд № 14

хатинці Оленці доньці скриньці хатинка Оленка донька скринька

няньчити, бриньчати тьмяний, різьбяр
Слайд № 15

няньчити, бриньчати тьмяний, різьбяр

Встаньте, діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться. І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два п...
Слайд № 16

Встаньте, діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться. І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте.

Тренуймо вимову Скоромовки У нас надворі погода розмокропогодилася. Серед корчів корч найкорчакуватіший. Сидів горобець на сосні, Заснув — і упав у...
Слайд № 17

Тренуймо вимову Скоромовки У нас надворі погода розмокропогодилася. Серед корчів корч найкорчакуватіший. Сидів горобець на сосні, Заснув — і упав уві сні. Якби не упав уві сні, Сидів би він ще на сосні.

Робота з підручником Самостійна робота Вправа 271 “Ремонт слів” Робота в парах Вправа 273 Знайдіть ключ!
Слайд № 18

Робота з підручником Самостійна робота Вправа 271 “Ремонт слів” Робота в парах Вправа 273 Знайдіть ключ!

Перевір себе Зменшення, промінчик, камінчик, неньчин, закінчувати, доньчин, бриньчання, гонщик.
Слайд № 19

Перевір себе Зменшення, промінчик, камінчик, неньчин, закінчувати, доньчин, бриньчання, гонщик.

Орфоепічний тренажер
Слайд № 20

Орфоепічний тренажер

[ т ’ ] е [ л ’ ] ефон проб [ л ’ ] еми бі [ л ’ ] ет НЕПРАВИЛЬНО!
Слайд № 21

[ т ’ ] е [ л ’ ] ефон проб [ л ’ ] еми бі [ л ’ ] ет НЕПРАВИЛЬНО!

“Вітрила” Запишіть слова фонетичною транскрипцією: Харків кузня
Слайд № 22

“Вітрила” Запишіть слова фонетичною транскрипцією: Харків кузня

Перевір себе [х а р к ’ і в ] [ к у з ’ н ’ а ]
Слайд № 23

Перевір себе [х а р к ’ і в ] [ к у з ’ н ’ а ]

Підсумки уроку Рефлексія - Оцініть свою роботу на уроці (картка самооцінювання). - Чи задоволені ви результатом? - Що вам сьогодні запам'яталося?
Слайд № 24

Підсумки уроку Рефлексія - Оцініть свою роботу на уроці (картка самооцінювання). - Чи задоволені ви результатом? - Що вам сьогодні запам'яталося?

Домашнє завдання §34, повторити §25, §29 Вправа 276 *Вправа 275 *вивчити скоромовку, с. 123
Слайд № 25

Домашнє завдання §34, повторити §25, §29 Вправа 276 *Вправа 275 *вивчити скоромовку, с. 123

Бажаю успіхів у навчанні!
Слайд № 26

Бажаю успіхів у навчанні!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!