• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Позначення кореня у спільнокореневих словах. Закріплення вивченого Перевірна робота. Мовна тема

Позначення кореня у спільнокореневих словах. Закріплення вивченого Перевірна робота. Мовна тема

Опис документу:
Мета узагальнити знання та вміння учнів, набуті під час вивчення останньої" та попередніх тем; удосконалювати навички роботи зі словами та реченнями; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати естетичне сприйняття живого довкілля.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова, урок № Вчитель: Долгова Ольга Володимирівна

Дата………………………..

Місце проведення.................

Тема ,

Позначення кореня у спільнокореневих словах. Закріплення вивченого

Перевірна робота. Мовна тема

Мета

узагальнити знання та вміння учнів, набуті під час вивчення останньої" та попередніх тем; удосконалювати навички роботи зі словами та реченнями; розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати естетичне сприйняття живого довкілля.

Тип уроку: узагальнення знань та вмінь учнів

Обладнання: пейзажна картина на весняну тематику.

Хід уроку Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти — просто мо-ло-дці! , ,

Перевірка домашнього завдання

Які прислів'я ви записали? Прочитайте їх. Як ви розумієте зміст цих прислів'їв? Як треба взуватися й одягатися в лютому? Чому? Про яку воду йдеться в другому прислів'ї? Коли з'являється і звідки береться ця вода?

Яке спільнокореневе слово зі словом береза ви знайшли в тексті? Назвіть корінь у цих словах.

Повідомлення теми та завдань уроку

Наш сьогоднішній урок буде узагальню вальний. Цей урок і завершить вивчення теми «Корінь слова». Ми перевіримо в спільній роботі, як ми засвоїли тему, виконаємо перевірну роботу

А нашою помічницею та порадницею сьогодні буде чарівна і довгождана пора року. Яка це пора? Назвіть її, відгадуючи загадку Тане сніжок. Оживає лужок. День прибуває. Коли це буває?

(Навесні)

Вивішую перед класом пейзажну картинку на весняну тематику Узагальнення знань і вмінь учнів

1. Робота з віршиком Л. Дяченко. (с. 128, вправа 1).

Від самого початку і до приходу літа весна в природі І кожен весняний місяць має свої прикмети. Які - вам розкажуть віршовані рядки. Але назви весняних місяців пропущені, тобто вам самим слід їх назвати там, де стоять три крапки.

  • Діти читають віршик, усно коригуючи його.

  • Після цього учні списують текст віршика

  • Далі діти називають спільнокореневі слова та позначають корінь .

Гра «Спільнокореневі слова. Хто добере більше?»

Учням пропонується дібрати й назвати якомога більше слів, споріднених зі словами-назвами весняних місяців.

Словесний матеріал для гри:

Березень; береза, берізка, берізонька, березневий, березовий, під березник, березіль ...

Квітень: квітка, квіточка, квітонька, квітувати, квітучий, розквітати, квітневий, квітник, квітникар, квітникарство ...

Травень: трава, травичка, травка, травиченька, трав'яний, трав'янистий, травневий, травник, травинка, травиночка...

Розвиток мовлення.

Складання розповіді «Прихід весни» за опорними словами (с. 128, вправа 3).

Перевірна робота (мовна тема) з теми « Слово. Корінь слова»

І варіант

і. Познач знаком «+» рядок, у якому всі слова відповідають на питання хто ?

Садівник, доярка, учитель, клас, лікар, шофер.

Учениця, спортсмен, батько, хлопчик, бабуся.

Дятел, шпак, шпаківня, синиця, лелека, зозуля.

2. Познач знаком «+» рядок, у якому всі слова відповідають на питання який?

Червоний, зелений, коричневий, фарба, золотий.

Дерев 'яний дерево, скляний, залЬний, глиняний.

Липовий, березовий, дубовий, сосновий, кленовий.

3. Підкресли слово, яке означає дію предмета.

молоток рубати сокира пилка

4. Виділи спільну частини (корінь) у поданих спільнокореневих словах.

Лісний, лісок, лісочок, лісничий, лісовик, пролісок. Морозенко, заморозила, морозне, морозиво, паморозь. Дубок, дубняк, піддубник, дубова, задубів. Зелений, зелень, позеленів, зеленка, зеленіють.

5. Добери до поданих іменників відповідні за значенням прикметники
Зима (яка?)...,...,.... Літо (яке?)...,...,.... Осінь (яка?)...,...,.... Весна (яка?)...

II варіант

і. Познач знаком «+» рядок, у якому всі слова відповідають на питання хто ?

Садівник, доярка, учитель, клас, лікар, шофер.

Учениця, спортсмен, батько, хлопчик, бабуся.

Дятел, шпак, шпаківня синиця, лелека, зозуля.

2. Познач знаком «+» рядок, у якому всі слова відповідають на питання який?

Червоний, зелений, коричневий, фарба, золотий.

Дерев яний, дерево, скляний, залізний, глиняний.

Липовий, березовий, дубовий, сосновий, кленовий.

4. Підкресли слово, яке означає дію предмета.

молоток рубати сокира пилка

5. Виділи спільну частину (корінь) у поданих спільнокореневих словах.

Лісний, лісок, лісочок, лісничий, лісовик, пролісок. Морозенко, заморозила, морозне, морозиво, паморозь. Дубок, дубняк, піддубник, дубова, задубів. Зелений, зелень, позеленів, зеленка, зеленіють.

ю. Добери до поданих іменників відповідні за значенням прикметники.

Зима (яка?)...,...,.... Літо (яке?)...,...,.... Осінь (яка?)...,...,.... Весна (яка?)...

Підсумок уроку

Що ви можете розказати про наш сьогоднішній урок?

Яку тему завершив цей урок?

Які завдання уроку були для вас найлегшими?

Найскладнішими? Чому?

V. Домашнє завдання

Добір до виділених слів вправи 3 спільнокореневих слів, позначення кореня в словах:

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин Пальчикова гімнастика

Прогулянка

Пішли пальчики гуляти,

Всі рухи виконують пальцями обох рук на столі в напрямку від дитини і назад. Кали "іде " один пальчик, інші стиснуті в кулачок. Братики наздоганяють.

Великі пальці "йдуть " поволі Треті пальці пішки,

Вказівні пальці "йдуть "зигзагоподібно. А четверті - біжки.

Середні пальці повільно "йдуть " вперед-назад по поверхні стола. П'ятий пальчик поскакав,

Безіменні пальиі швидко-швидко "біжать ". Послизнувся та й упав.

Мізинчики ритмічно "скачуть "уперед до кінця стола. Разом вирушили в путь,

Швидко провести мЬинчиками по столу до себе - і пальчики "падають "униз. Всі гарненько йдуть.

Пальчики обох рук "ідуть"уперед-назад по столу.

«Буратіно»

Буратіно потягнувся,

Раз — нагнувся, два — нагнувся,

Руки в сторону розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки встати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!