Позакласний захід з фізики "Ерудит шоу"

Фізика

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

23.03.2020

214

3

0

Опис документу:
Інтелектуальна гра. Гра не є пустою забавою, це зміст життя дитини, її творча діяльність потрібна для її розвитку. У грі дитина живе, і сліди цього життя глибше залишаються в ній , ніж слід дійсного життя." К.Ушинський
Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Ерудит –шоу»

Інтелектуальна гра

«Найважливіше завдання цивілізації - навчити людину мислити»

Т. Едісон

«Гра не є пустою забавою, це зміст життя дитини, її творча діяльність потрібна для її розвитку. У грі дитина живе, і сліди цього життя глибше залишаються в ній , ніж слід дійсного життя."

К.Ушинський

(Звучать фанфари). Входять ведучі.

1-й ведучий.

Добрий день! Чудова ця фраза!

Вона нас єднає з вами відразу. Після дня трудового,цілком, до речі,

Щоб був у нас дійсно чудовий вечір,

Упоравшись з ділом, хіба не варто,

Зустрітися з піснею, дотепом,жартом.

2-й ведучий.

I сувора , й солов'iна

Математики краіна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш сспритно рахувати,

Вмій ділити ,віднімати,

Множить швидко й додавати,

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає,

Хто руки не підіймає?

Вирушаймо всі у путь-

Нас цікаві речі ждуть.

3-й ведучий.

Ом,Ампер, Ньютон,Паскаль,

Лебедєв,Попов, Столєтов..

Не полічити всіх ,на жаль,

Хто відкрив іі секрети.

Тут Ейнштейн і Фарадей,

Резерфорд і Бор, й Гальвані.

Скільки вже було ідей!

Вірю: це ще не останні.

Галілей у цім ряду

Архімед, Фермі,Курчатов,

Що на щастя чи на біду

Приручили дикий атом.

Непроста наука ця,

Відкриттям нема кінця.

1-й ведучий.

Все, що навокло, при чому живем

Словом "природа" ми звично зовем.

Знати природу і вміти в ній жити,

Фізика вчить нас, іі нам хвалити.

2-й ведучий.

Входиш в світ цей формул,графіків,законів

З ними тоді вже навіки, ти вже у них в полоні.

Тут вже і творчий пошук, логіке дивне диво.

Фізика й математика- це не повторимо,

Фізика й математика- це звабливо.

1-й ведучий. Добрий день, друзі! Ми запрошуємо вас на першу гру ерудитів!

2-й ведучий Знаєте, думаючи про сьогоднішню гру, я вирішив подивитися у словнику Даля значення слова " ерудит". I як ви вважаєте, що я там знайшов?

1-й ведучий. Гадаю, що нічого!

2-й ведучий Вірно! Цього слова нема у двохсоттисячному словнику?! Чим це можна пояснити?

1-й ведучий. Можливо тим, що ерудит-щось близке "вузькому" профілю.

2-й ведучий Б. Шоу з приводу "ерудита" дотепно зауважив: "Ерудит- це людина- яка знає все більше і більше про все меньше і меньше, а в решті він знає все ні про що!"

1-й ведучий Тоді,якщо йти за парадоксальною логікою Шоу, ерудит- це людина, яка знає все меньше і меньше..

2-й ведучий. Про все більше і більше..

1-й ведучий. I в решті решт він не знає нічого...

2-й ведучий. Але про все..

1-й ведучий. Весела картина виходить.

2-й ведучий. Ну, я думаю, що наші ерудити таких "висот" ще не досягли, так що турбуватися нема причин.

1-й ведучий. Гра покаже.

2-й ведучий. Сьогодні ми пропонуємо ерудитам мандри, але мандри не звичні.

1-й ведучий. Флагманами нашоі гри будуть...( представлення команд, команди займають відведені місця за столом з номерами. Звучить музика.)

2-й ведучий. Але кожну команду завжди очолює капітан.

Ось настав чудовий час, капитанів запрошуєм до нас.

Подивлюся залюбки, ось- це справжні ватажки.

1-й ведучий. До участі в нашій грі запрошуються..( В ролі капітанів виступають вчителі та адміністрація школи).

2-й ведучий. Як же визначитись з командою?

1-й ведучий.Це нелегке питання вирішить жеребкування.

2-й ведучий. Саме доля визначит вибір! В курах у мене конверти, де вказано номер відповідноі команди.

1-й ведучий. Ви хвилюєтесь?...Хай вам щастить!

2-й ведучий. Вибір зроблено! Отже.. ( під музику проводжають капітанів до іх команд).

1-й ведучий. Команди сформовано, починаймо гру.

2-й ведучий.А координатами-експертами нашоі гри будуть...(представлення журі).

1-й ведучий. Нелегка робота давати оцінку творчості. В вожному конкурсі своі квоти балів.

2-й ведучий. Лічильну палату сьогодні очолює...

1-й ведучий. Як правило , у кожній грі є своі закони:

2-й ведучий. Закон поваги.

1-й ведучий. Закон часу.

2-й ведучий. Закон чіткості.

1-й ведучий. Порушення цих правил приводить до штрафу (10 балів) або повноі дискваліфікаціі команди. Прошу спостерегачів підійти до команд.

2-й ведучий. В нашій грі приймають участь уболівальники, які приносять бали своій улюбленій команді, виграючи призи.

1-й ведучий. Ну що? Почали? щасливих мандрів!

2-й ведучий. Успіхів вам! Або, як кажуть досвідчені моряки- "сім футів під кілем".

3-й ведучий. Гра почалась! наша перша зупинка " Великі відкриття". У кожноі команди на столах листи- завдання с портретами великих вчених та перелік іх винаходів. Командам за 1 хвилину потрібно співставити портрет з переліком. З високим ступенем ерудиціі командам буде не складно це зробити. За кожну вірну відповідь - 1 бал. ( Додаток А).

1-й ведучий. Поки команди працюють- музична пауза. ( Художня самодіятльність).

2-й ведучий. Гадаю, щ перші спроби були вдалими. Поки лічильна палата з експертами визначаються- ми мандруємо далі.

1-й ведучий. Наша наступна зупинка- "Розумники", яка нагадує програму " Що? Де? Коли?" + "Брейнринг".

2-й ведучий. Ці програми найулюбленіші серед наших інтелектуалів. Трохи про умови.

1)На обговорення питання - 1 хвилина

2) Команда, яка має відповідь або версіі відповіді, підіймає в гору руки, утворюючи ланцюжок.

3)команда має можливість збульшити своі бали , позбувшись одного гравця команди.

4) Підказки залу ведуть до штрафу команди на 10 балів або дискваліфікаціі.

5) При невірній відповіді однієі з команд, можливість відповісти має та команда, що першою підняла руки.

6) Кожне питання оцінюється одним балом. У випадку невірних відповідей бал переноситься на наступний тур.

1-й ведучий. I, як завжди, у цій грі діє закон часу, закон чіткості, закон поваги.

Дам вам усім я пораду:

Над питанням міркуйте хвилину,

Щоб відповідь одраз

Зрозуміла була і кмітлива.

3-й ведучий. Питання ( додаток В)

3-й ведучий. Дякую за гру. Дійсно, тут зібрались ерудити. Трохи притомились? ( Музичний номер, інсценування).

1-й ведучий. Прошу лічильну палату оголосити результати.

2-й ведучий. Мандруємо далі. Наступний конкурс "Лірична сторінка".

1-й ведучий. До речі, великі винахідники не весь час робили відкриття, займалися наукою.Вони вміли і відпочивати.

2-й ведучий. і мали своі уподобання. Наприклад А. Ейштейн мав другу професійну освіту- музичну. Це, як він вважав, була його душа.

1-й ведучий. А. Ейнштейн разом з М. Планком та М. Борном давав у консерваторіі публічні професійні концерти.

2-й ведучий. А ось Томас Юнг (оптик) був професійним циркачем, інкогіто виступав у цирку Единбурга . А. Ф. Іофе грав на сцені. А гумористичні вірші Больцмана вам всім відомі.

Века стоит земная твердь.

На ней всего важнее разум.

Мозгов ты можешь не иметь,

А физику учить обязан.

Она- царица всех наук

( Но это строго между нами).

Чтоб вам не оторвало рук,

Не трогайте её руками.

3-й ведучий. Через 5 хвилин вам потрібно заримувати слова " Фізика, лірика, перемога, кохання".

1-й ведучий. А покаи ерудити творять, у нас гра з глядачами " Питаняя".

3-й ведучий. Взагалі, вдало поставлене питання може швидко розкрити злочин, поставити діагноз, зробити відомим журналіста, привести до відкриття.. сторіччя

1-й ведучий. Сутність гри: ви повинні розгадати, що лежить у коробці, задаючи меня питання, на які я дам відповідь " так" чи "ні", "і так і ні".

3-й ведучий. Цей предмет був винайдений наприкінці XIX сторіччя, існував в XX і на початку XXI сторіччя. Але не відомо- чи доживе він до кінця XXI сторіччя. Що че? ( Йде гра). Відповідь- кулькова ручка.

1-й ведучий. Час творчого конкурсу вичерпано. Прошу "найліричніших" представників команди на сцену. ( Зачитування слоганів)

2-й ведучий. Максимум балів за цей конкурс- 4 бали. Прошу проголосувати.

3-й ведучий. Гру закінчено! Бали виставлені! Перш ніж лічильна палата сповістить результати , слово надається експертам та командам (члени журі та команди говорять про свої враження).

1-й ведучий. Слово лічильній палаті.

Скінчився час випробувань,

Нам до душі ваш рівень знань

Так, ще багато треба знати,

Щоб "школу радості" побудувати.

Ми врахували всі ваші втарання,

Ви гарно пройшли через всі випробування,

Тож вас лічильники вітають,

Кінцевий результат повідомляють.

3-й ведучий. Дякуємо за гру! Сьогодні вона для когось була більш вдалою- але перемоги однієї командине було б без гри інших команд. Думаю, що ця гра була першою , але не останньою!

2-й ведучий. Щоб відновити свої сили , поповнити запаси позотивної енергії вашої аури, я прошу взятися за руки не тількт команди, але й усіх присутніх в залі, опустити очі , загадати бажання і на рахунок "5" крикнути "ура". Чим голосніше буде крик, тим швидше здійснеться бажання.

( Проведеться тренінг).

1-й ведучий. Дякуємо за гру! Ось наближається наша зустріч до кінця.

2-й ведучий. Ми хочемо подякувати вам за участь, за те, що хвилювались, вболівали за свої команди.

1-й ведучий. За те, що своїми оплесками підтримували всіх, і за ті хвилини радості та сміху, які ви нам подарували!

2-й ведучий. До побачення!!

Додаток А

"Великі відкриття"

1. Бернуллі Даніель (1700- 1782)- математик і механік. займався фізіологією. Вперше ввів у фізику означення "робота", дав виведення закону руху рідини.

2. Менделєєв Д.І. (1834-1907) - російский вчений склав періодичну систему елементів , ввів поняття "критична температура".

3. Фарадей Майкл (1787- 1864)- англіський вчений , вперше ввів поняття поля, відкрив закон електролізу.

4. Ом Георг Симон (1787-1854)- німецький фізик, Закон Ома (про струм) відомий усім. Йому належить відкриття у сфері "електричного струму".

5. Больцман Людвіг (1844-1906) - австрійский фізик. Йому належить ідея молекулярно-кінетичної теорії.

6. Кулон Шарль Огюстен ( 1736- 1806)- французький вчений. Дослідив взаємодію заряджених тіл.

7.Галілео Галілей- італійский фізик та астроном. Відкрив закон падіння тіл, застосував телескоп , відкрив супутники Юпітера, сонячні плями Венери.

8. Ньютон Ісак англійський фізик та математик. Відкрив закон руху тіл.

9. Архімед (287-212 до н. е.)- давнвогрецький вчений. Встановив правило важеля.

10. Альберт Ейнштейн (1879-1955)- "великий сумасшедший"- теорія про простір і час.

11. Ломоносов Михайло (1711-1755) - перший російський вчений , академік поет, історік. "Він був першим нашим університетом".

12. Торрічеллі Єванжеліста (1608-1647) - італійський вчений , вперше виміряв атмосферний тиск.

13. Попов Олександр Станіславович (1859-1906)- йому ми зобoв'язані винаходои радіо.

Додаток B

Питання конкурсу "Розумники".

1. Ви знаходитесь у Франції середини XIX сторіччя, сидите на стільці, обличчя щільно намазано крейдою. На вас направлено два прожектори. В такому положенні ви знаходитесь годину. Яку професію має господар цього приміщення?

Відповідь. Фотограф.

2. Яка тварина допомогла зробити значні відкриття в області електроніки?

Відповідь. Жаба- герой не тільки казок, а й дослідів Гальвані і Вольта.

3. Едісон особисто екзаменував усіх, хто вступав до його лабораторії. Один з кандидатів повідомив, що він винайшов універсальний розчин - рідину , яка розчиняє будь-яку речовину. Едісон здивувався- в чому ж зберігати ваш розчин? Винахідник відповів.. Що він йому відповів?

Відповідь.

У посуді, якщо розчинник заморозити.

4. У середньовічній медицині це слово означало " соки організму, що впливають на настрій" , назвіть це слово, яке ви часто використовуєте сьогодні.

Відповідь. Гумор.

5. Які тарілки не зможуть роз'єднати навіть табун коней?

Відповідь. тарілки Торрічеллі.

6. Який фізичний процес зумовлює дощ?

Відповідь. Конденсація.

7. Яку цифру можна передати , схрестивши руки?

Відповідь. Римську 10 - X.

8. Яка з планет Сонячної системи "відкрита на кінчик пера"?

Відповідь. Нептун.

9. Так в древньому Римі називали палицю , якою підганяли тварин. Сьогодні це велике джерело зацікавлення. Що це?

Відповідь. Стимул.

10. Рибаки, що живуть на узбережжі Аргентини , знають, що в затоках водяться електричні вугрі, які мають електричний заряд до 300 В. Отже, якщо зайти у затоку з сікою, то можна отримати сильні електричні удари. Але рибаки входять у воду протягом сторіч. Яким чином їм вдається уникнути ударів електричного струму?

Відповідь. Для накопичення заряду потрібен час, рибаки заганяють будь-яке стадо (корови), які і розряджують "живі батареї" , а потім самі заходять.

Додаток С

Обладнання:

1.Букви " ерудит-шоу".

2.Музичне супроводження.

3.Столики для гравців.

4.Оформлення залу.

5.Серія питань.

6.Фішки для журі.

7.Картки для оцінок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.