і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Позакласний захід з біології для учнів 8-9 класів. Подорож з кімнатними рослинами.

Позакласний захід з біології для учнів 8-9 класів. Подорож з кімнатними рослинами.

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Позакласний захід з біології для учнів 8-9 класів.

Подорож з кімнатними рослинами.

Н.О.Бербенець вчитель біології вищої категорії Новоіванівської ЗОШ І-ІІ ст.

На фоне музыки П.И.Чайковского «Вальс цветов».

Епіграф.

Нет ничего прекраснее цветов,

Пришедших в наши тихие жилища.

Они пришли из глубины веков,

Чтоб сделать жизнь

Возвышенней и чище.

Вчитель. У світ краси полиним ми сьогодні

Бо де квіти, там завжди краса

Де чути їх подих і голоса.

Любіть квіти, любі діти

Гру барвистих кольорів

Це краса наших парків

Наших шкіл і всіх дворів.

Кімнатні рослини – прикраса кожного приміщення. Вони надають йому затишку, святковості. Яскраві барви квітів і свіжа зелень кімнатних рослин особливо приємна в осінню непогоду, або в зимову заметіль. Квіти заспокоюють людину, відновлюють сили, вселяють віру в себе.

(презентація деяких кімнатних рослин на фоні осені, зими)

Ведуча. Уже багато тисячоліть для людей квіти уособлюють красу, радість і досконалість природи. Вони дарують кожному, незалежно від того принц ти, чи жебрак перепустку в той чудовий світ, потрапляючи в який, відчуваєш себе щасливим і коханим. Квіткова культура своїм корінням сягає сивої давнини, коли люди вперше почали прикрашати оселю квітами. З часом традиції та правила повсякденного фітодизайну вдосконалювалися і ускладнювалися. Та мова квітів сьогодні, як і раніше не втрачає актуальності, адже знання квіткового етикету і символіка допоможе справити неповторне враження на гостей, близьких людей, чи коханих, торкнутися найтонкіших струн їхніх сердець.

(можна послухати пісню «Мільйон алих роз»)

2 Ведучий. Любов в кожного українця до рослин має дуже глибоке коріння. Колись наші предки вірили, що кожне природне явище, кожна рослина має душу і тому з пошаною ставилися до них. Без потреби ніхто не зривав квітів та недозрілих плодів, а щоб зірвати рослину, наприклад, для лікування, потрібно було прочитати молитву-заклинання, щоб квітка сама віддалась у руки і принесла користь.

Тобто рослини в українців були своєрідними символами-оберегами. Недарма наш народ славив квіти в піснях, легендах, казках.

(послухайте декілька пісень про квіти, може вони не про кімнатні рослини, але, як чудово вони оспівані).

(Під музичний супровід входить Флора).

Флора. Добрий день, гості, малята!

Завітала я до вас на свято.

А живу я в країні чудовій,

Незвичайній, різнокольоровій.

Мешкають зі мною разом квіти,

І для мене всі вони, як діти.

Я є флора – давня богиня,

Зелен – роду берегиня,

І вродлива, й сановита,

Вся квітами оповита!

Саджаю їх усюди,

Аби радість мали люди.

Бо ж дерева, трави, квіти –

То неначе мої діти.

Флора. Шановні діти, я запрошую вас помандрувати у казковий світ кімнатних рослин і розкриємо таємничу історію кожної рослини. Скільки з квітами пов’язано легенд, історичних оповідань і переказів, яке важливе значення вони мали в домашньому й громадському житті окремих осіб і цілих народів – навіть уявити важко.

Учениця. Шановна Флоро! Можна я вам допоможу:

  • букетами квітів спочатку прикрашали храми, а пізніше вони зайняли чинне місце в інтер’єрі людської оселі;

  • букет слово французького походження, означає зібрану воєдино красиву групу квітів.

  • мистецтво складання квіткових композицій відродилося в Європі в XIV-XV століттях в епоху Ренесансу. Його розквіт був тісно пов’язаний з розвитком садово-паркового мистецтва.

(презентація)

  • японська школа анжування квітів – «ікебану» - перекладається як «друге життя квітів». Характерні риси ікебану – простота, витонченість, легкість, природність. Але цього японці довго вчились.

Флора. А ми хотіли б почути, що нам підготували учні початкових класів.

(учні презентують найулюбленіші кімнатні рослини, можна провести аукціон-продаж деяких рослин).

Казковий герой.

Кузя. А теперь можно и поиграть. Вы любите загадки? Я сейчас загадаю вам загадки, но не простые, а о комнатных растениях. Постарайтесь отгадать их.

На моем окошке

Поселился ежик.

Все глядит в окошко,

А ходить не может.

Где же его лапки?

Где у него рожица?

Может, он без шапки

От мороза ежится? (Кактус.)

Растение видное,

А прозвище обидное.

Не нужен аптекарь:

Растение то – лекарь. (Алоэ)

Хороши веера

Из зеленого пера.

В горшке стоят

На меня глядят. (Пальма.)

Кузя. Давайте поиграем в другую игру. Каждый загадает комнатное растение, расскажет нам о нем, не называя его. А мы по рассказу отгадаем растение и назовем его.

(Последним Кузя загадывает растение бальзамин, которое дети знают еще под названием «огонек».)

Кузя. Мне очень нравится это растение. Оно стояло на окошке в домике моей бабушки, в спальне, где мама рассказывала мне сказки. Поэтому я его очень люблю.

Учитель. Ребята, у Е. Благининой есть стихотворение о бальзамине - «Огонек». Давайте для Кузи выучим его.

Хрустит за окошком

Морозный денек.

Стоит на окошке

Цветок-огонек.

Малиновым цветом

Цветут лепестки,

Как будто и вправду

Зажглись огоньки.

Его поливаю,

Его берегу.

Его подарить

Никому не могу!

Уж больно он ярок.

Уж больно хорош,

Уж больно на мамину

Сказку похож!

Ведучий 1. Флоро! ми запрошуємо вас бути присутнюю на нашому святі.

Квіти, як усмішка привітна.

Як дотик сонечка, як казка

Червона, жовта чи блакитна.

І в кожній з них тепло і ласка.

Ведучий 2. Квіти – це чудовий символ спілкування людей. Під благотворним впливом краси квітів людина ширше й глибоко сприймає і красу самої природи, стає більш чуйною і уважною до навколишнього світу.

(входять учні 5 – 7 класу з кімнатними рослинами, презентують їх і можуть продати)

Виконання частівок про квіти.

Про домашних докторов
Вам споем частушки.
Если хочеш быть здоров,
Навострика ушки.

На моем окне герань
Зацветает пышно.

В Украине всем полезна

Хоть и загранична.

Нам алое всем известен
С самого рождения.
Если насморк у тебя,
Нет лучшего лечения.

Хлорофитум полосатый
Есть на полке у меня.
Для нас воздух очищает,
И об этом каждый знает.

На окне зеленый сад
Очень радует наш взгляд.
А частушки наши эти
Пусть запомнят все на свете.

Вчитель. Як ви здогадалися, що кімнатні рослини в найважливішу хвилину приходять на допомогу людині. Вони допомагають здолати хвороби. Ці рослини називають лікарськими.

Алое - застосовується проти туберкульозу, для апетиту, при дизентерії, бронхіальній астмі, при променевій хворобі.

Гібіскус (роза) – при злоякісних пухлинах, карбункулах.

Лимон – одна з найулюбленіших кімнатних рослин. Він має велике призначення. Лікує ангіну, грибок, виділяє фітонциди, які вбивають хвороботворні мікроорганізми.

(можна привести й інші рослини).

Учень. Слів на описи не трачу, словом не передаси

їх земної, чарівної,дивовижної краси.

Люди дивляться, п’яніють, в них кохаються віки,

Нареченим їх дарують, заплітають у вінки.

Ними кожен свою радість, власне щастя назива –

Квіти часто нам говорять втричі більше, ніж слова.

Скільки ми їм довіряли мрій, недоспаних ночей!

Але є ще кращі квіти, невидимі для очей.

Не цвітуть вони на клумбах і на тихих озерцях,

А цвітуть вони на грудях, у людських цвітуть серцях.

В щирім серці, в чесних душах – вірю, знаю – квіти є!

Щастя їх коріння поїть, радість барв їм додає.

Ведучий. Потяг людини до квітів із часом посилюється. Квіти дедалі більш входять в життя людини. З першого дня життя людини її супутником стають квіти.

(слово надається учням 8-9 класу. Вони презентують квіти і розповідають як за ними доглядати).

Ведучий. Навчились ви мандрувати,

І гарних пісень співати.

Тож друзі, поспішайте

До «світлиці» завітайте.

(танок квітів, можна пісню)

Вчитель. А чи знаєте ви, що колір квітів має певне значення.

«Попасть в масть»

Блондинкуукрасят белые, нежно-розовые, светло-желтые цвета.

Брюнетке подойдут цветы кроваво-красные и бардовые.

Рыжеволосым к лицу темные тона, особенно синего и темно-фиолетового оттенков.

Ведучий. Багато ви почули про квіти. А чи знаєте ви як в народі називають деякі кімнатні рослини.

Наприклад:

  • пеларгонія – калачик

  • алое – столетник

  • гибискус – комнатная роза

  • бальзамин – огонёк

  • толстянка – денежное дерево

  • зигокактус – декабрист.

Ведучий. А я ще хочу сказати, що кімнатні рослини входять до квіткового гороскопу.

Овен – азалія

Телець – цикламен

Близнюки – традесканція

Рак – агава

Лев – кала

Терези – гортензія

Скорпіон – кактус

Стрілець – бансаї

Водолій – кімнатний клен

Козеріг – товстянка

Риби – орхідея

Діва – монстера

Вчитель. Багато чого ви дізналися сьогодні про кімнатні рослини. Я думаю, що кожен із вас, придбавши квітку дізнається про неї якомога більше. А на слідуючий рік принесе на свято уже декілька таких квіточок.

Флора. Дозвольте мені сказати слово:

Квіти, діти, доглядайте

І водою поливайте,

Щоб могли вони воду пити,

Треба землю розпушити

Дорогі мої діти, часу не гайте

Листя на рослині протирайте

В школі вашій для вас всіх

Кімнатні квіти – найкращі друзі

Удачі, успіхів вам в вирощуванні і догляді за кімнатними рослинами.

Вчитель. Кімнатні рослини надіслали таємничого листа. Ваше завдання розгадати його.

(проектується на екран, учні відгадують)

Підбиття підсумків.

Учитель визначає активних учасників, переможців заходу або «Найкращого знавця кімнатних рослин».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розкрити значення кімнатних рослин в житті людини
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    132
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    IA462090
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання