Позакласний захід в 5-9 класах з інформатики у формі конференції на тему «День безпечного Інтернету»

Опис документу:
Позакласний захід в 5-9 класах з інформатики у формі конференції на тему «День безпечного Інтернету». (7 лютого) Тема: День безпечного Інтернету Мета: ознайомлення з правилами безпечної роботи в Інтернеті і небезпекою, яка може виникнути під час роботи у мережі; формування навичок правильного реагування на небезпеку мережі;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7

Позакласний захід в 5-9 класах з інформатики у формі конференції на тему «День безпечного Інтернету». (7 лютого)

Тема: День безпечного Інтернету

Мета: ознайомлення з правилами безпечної роботи в Інтернеті і небезпекою, яка може виникнути під час роботи у мережі; формування навичок правильного реагування на небезпеку мережі; формування культури поведінки в Інтернеті; розвиток інформаційної культури, здатності аналізувати, узагальнювати, робити висновки; виховувати бажання дотримуватися правил особистої безпеки.

Програма заходу

    1. Вступна бесіда.

    2. Соціологічне дослідження.

    3. Послуги Інтернету.

    4. Доповідь групи експертів по небезпеці в Інтернеті.

    5. Правила безпечного користування Інтернетом.

    6. Підсумки конференції.

Хід заходу

І. Вступна бесіда

Ведучий 1: Сьогодні ми зібралися тут для обговорення надважливого питання. Якого? Гадаю, з наступного питання ви вмить зрозумієте про що ж йтиме мова. Яке найбільше досягнення ХХ століття. Звичайно ж це Інтернет!

Ведучий 2: Що нас оточує довкола? Люди, запахи, звуки, кольори … Не перерахувати! Та я все ж назву це одним словом. Нас оточує інформація.

Ведучий 1: У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Ведучий 2: Раніше інформацію з будь-якого питання ви могли отримати з підручника, довідкової літератури, лекції вчителя, конспекту уроку. Сьогодні до цього переліку легко можна додати комп'ютер та Інтернет.

Ведучий 1: Це обумовлено тим, що в наш час кожні 72 години кількість інформації збільшується вдвічі. Ми, сучасні діти, народилися і живемо у цифровому світі XXI століття, тому з раннього віку знайомі з мобільними телефонами, ноутбуками, плеєрами.

Ведучий 2: Використовуючи все це, ми можемо перейти від навчання, в основі якого — інформація, почута з вуст учителя або прочитана в підручнику, до навчання через сприймання інформації з електронних ресурсів, Інтернету, навколишнього середовища тощо. Сьогодні набагато важливішим є вміння самостійно знаходити відповіді на запитання і використовувати їх на практиці.

ІІ. Соціологічне дослідження

Ведучий 1: В Україні кількість користувачів Інтернету щороку стрімко зростає. Так, 2011 року кількість користувачів мережею Інтернет в Україні досягла майже 14 мільйонів осіб. Це майже третина від усього населення України. А кількість користувачів Інтернету у світі перевищує 2 мільярди осіб.

Та у всьому світі саме діти та підлітки є найактивнішими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ).

Ведучий 2: Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати або записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари.

Ведучий 1: В Інтернеті зібрано інформацію з усього світу.

Також у різних країнах і Україні, зокрема, проводять соціологічні дослідження щодо користування Інтернетом, обізнаністю користувачів у перевагах та небезпеках Інтернету.

Ведучий 2: Соціологи нашої школи провели власне соціологічне дослідження серед учнів школи і зробив певні висновки, які тепер хочемо представити вам.

Соціологи представляють результати дослідження.

(Представляється оброблені результати опитування проведеного заздалегідь серед учнів 5 – 11 класів. Результати у вигляді діаграм)

ІІІ. Послуги Інтернету

Ведучий 1: У віртуальному просторі ви хочете дізнатися щось цікаве і корисне, розслабитися та абстрагуватися від власних психологічних проблем. Інтернет для вас — можливість цікаво та змістовно провести час. Віртуальний світ дозволяє вам реалізувати цілу низку потреб: спілкування, ігри, розваги, саморозвиток та самореалізація, виховання сміливості, вміння долати перешкоди.

Ведучий 2: Тож які послуги нам надає Інтернет нам повідомлять Знавці Інтернету ________________.

Повідомлення Знавця Інтернету

Знавець 1:

Для входу в Інтернет ми використовуємо веб-браузери:

Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chromе, Opera та інші;

В Інтернеті ми:

Відвідуємо веб-сайти — набір веб-сторінок, об'єднаних спільною адресою, темою, логічною структурою та оформленням. Наприклад, веб-сайт нашої школи;

Використовуємо пошукові системи: Google, Яндекс, Маіl.Ru, Rambler. В Інтернеті існують мільйони сайтів. Саме за допомогою пошукових систем ми маємо можливість знаходити необхідну нам інформацію — здійснювати навігацію;

Листуємось за допомогою електронної пошти — комп'ютерної версії звичайної пошти, але можна писати листа одночасно декільком людям, він буде миттєво надісланий, незважаючи на місце проживання адресанта;

Робимо оголошення на спеціальних дошках оголошень - які дозволяють розміщувати невелике повідомлення або оголошення на тематичних сайтах чи групах. На відміну від чатів можуть минути години та дні, доки хтось прочитає повідомлення та дасть відповідь;

Знавець 2:

Листуємось в інтернет-чатах, які дозволяють об'єднуватися в групи за інтересами та швидко спілкуватися в режимі реального часу;

Беремо участь в голосових чатах, які нагадують спілкування телефоном;

Використовуємо відео конференції, що дозволяють не лише чути, але й бачити співрозмовника. Найпопулярніша програма — Skype;

Реєструємось в соціальних мережахFacebook, ВКонтакті, Твітер, Однокласники. Це окремі веб-сайти, що дозволяють створювати власні сторінки, спільноти, розміщувати фото, аудіо- та відеоматеріали, обмінюватися миттєвими повідомленнями та стежити за оновленнями на сторінках друзів. Найпопулярнішою серед підлітків є соціальна мережа ВКонтакті.

IV. Доповідь групи експертів по небезпеці в Інтернеті

Ведучий 1: Можливості Інтернету безмежні. Та не випадково у наших анкетних листах соціологічного опитування було питання «Чи зустрічав ти коли-небудь загрози, протиправні заклики в мережі Інтернет?». Тому що поряд з величезними перевагами Інтернет має свої недоліки і в ньому приховано чимало небезпек. Знання про них дозволить їх уникнути.

Ведучий 2: Безпекою в Інтернеті переймаються багато вчених, соціологів, медиків та інших представників ряду професій. Безпека в Інтернеті тепер займає чільне місце серед важливих питань, що потребують розв’язання в багатьох країнах світу. Тому в 2004 році організацією Insafe (Європейська мережа безпечного Інтернету) було започатковано День безпечного Інтернету. Він відзначається у другий вівторок лютого. Українці приєдналися до відзначення цього дня в 2009 році. Сьогодні, 7 лютого, ми вже відзначаємо День безпечного Інтернету.

Ведучий 1: Що ж ми знаємо про безпечну поведінку в Інтернеті і які ж небезпеки можуть чекати на недосвідченого користувача Інтернетом?

Ведучий 2: У нас сьогодні є спеціально запрошені гості – це Група Експертів по небезпеці в Інтернеті та способами їх уникати. Тож вітайте, Експертів.

Перший Експерт

Небезпека 1. Комп'ютерний вірус — це невелика програма, написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних руйнівних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп'ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації. Більшість вірусів заражують виконавчі програми, тобто файли з розширенням .ЕХЕ та .СОМ, хоча останнім часом дедалі популярнішими стають віруси, що розповсюджуються через систему електронної пошти. Для захисту від вірусів на комп’ютера потрібно встановлювати потужні антивірусні програми, брандмауери.

Небезпека 2. Нелегальні та шкідливі матеріали, що не відповідають віковим особливостям і негативно впливають на фізичне та психічне здоров 'я дітей — це контент для дорослих, пропагування насилля над дітьми, жорсткої поведінки, шкідливих звичок тощо, онлайн-зваблення дітей.

Небезпека 3. Кібер-хуліганство — термін, який використовують для того, щоб описати інформаційні атаки на людину через Інтернет. На відміну від традиційного хуліганства, якого ви може уникнути, знаходячись удома, стати жертвою кібер-хуліганства можна й у власній оселі на очах у батьків. Кібер-хулігани можуть на інших сайтах розмістити матеріали, що компрометують вас (фото-, відеозйомки тощо) або досить легко встановити з вами контакт у соціальних мережах, форумах і, починаючи з віртуального спілкування та входячи у довіру до вас, запропонувати потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування в сексуальну площину.

Другий Експерт

Небезпека 4. Виманювання інформації про дитину та її сім'ю з метою подальшого пограбування або шантажу. За допомогою шпигунських програм злодії збирають інформацію про вас без вашого відома. Більшість соціальних мереж заохочують користувачів надавати якомога більше особистої та конфіденційної інформації (прізвище та ім'я, домашня адреса, номери телефонів, місце навчання, інтереси та нахили). Шахраєві нескладно обрати потенційну жертву! Також треба обережно використовувати паролі своєї електронної пошти та акаунтів у соціальних мережах; не слід називати дівоче прізвище матері — подібна інформація використовується під час оформлення банківських документів як ключові слова. До речі, користувачі викладають подібну інформацію в більшості випадків добровільно, не усвідомлюючи можливих наслідків такої необережності. Іноді підлітки охоче розміщують свої пікантні фотографії, не замислюючись над тим, що опублікована в Інтернеті інформація залишається в мережі назавжди.

Інтернет-зловмисники можуть встановити контроль над вашим комп'ютером та використовувати його для розсилання спаму, вірусів та здійснення атак на інші комп'ютери та сервери.

Також ви можете отримати листа від начебто «державної установи» або «банку» з вимогою повідомити особисті дані або потрапити до фальшивих інтернет-магазинів.

Небезпека 5. Онлайн-хижаки. Вони встановлюють з вами контакт, виявляють по відношенню до вас увагу та турботу, пропонують подарунки і в такий спосіб намагаються поступово спокусити свою жертву, не шкодуючи для цього ні часу, ні грошей, ні енергії. Вони в курсі найостанніших музичних новинок і все знають про хобі, які найчастіше цікавлять дітей. Вони вислуховують дітей і «співчувають» їхнім проблемам. Вони намагаються позбавити комплексів молодих людей, поступово вводячи у свої розмови інтимний контекст або показуючи відверто інтимні матеріали. Деякі «хижаки» працюють швидше, одразу ж втягуючи дітей у розмови на інтимні теми тему. Цей більш прямолінійний підхід може включати і домагання. Хижаки також можуть спонукати дітей, з якими вони знайомляться в онлайні, до контакту віч-на-віч. Щоб не стати жертвою хижака, поговоріть з людиною вашого оточення, якій ви довіряєте.

Небезпека 6. Інтернет-шахрайство. Часто заманливими салоганами та зображеннями користувачів заманюють пройти певний тест чи дізнатися якусь неймовірно цікаву інформацію. Якщо перейти за запропонованим посиланням можна отримати вірус на комп’ютер. Пройшовши тест, вам запропонують дізнатися його результати надіславши SMS на певний номер. Результат буде сумнівним, а з телефону зникне округлень сума коштів.

Третій Експерт

Небезпека 7. Спам — це масове розсилання реклами або інформації особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою спаму є отримання від вас особистих відомостей, грошей або зараження вашого комп'ютера вірусом. Будьте уважними: не переходьте запропонованими посиланнями, якщо не впевнені, від кого ви їх отримали.

Небезпека 8. SMS-повідомлення. Спам може поширюватися не тільки через Інтернет. Рекламні SMS-ПОВІДОМЛЄННЯ, які надходять на мобільні телефони, особливо неприємні тим, що від них важче захиститися і одержувач іноді повинен платити за кожне повідомлення. Це може бути досить велика сума, особливо якщо абонент використовує роумінг.

Небезпека 9. Недостовірна інформація. Учителі давно помітили, що якість шкільних рефератів протягом останніх років погіршилася: інформація, яка міститься в більшості рефератів, є недостовірною, неповною або застарілою. І це не дивно — адже учні завантажують вже готові реферати з інтернату та роздруковують їх, не замислюючись про зміст.

Небезпека 10. Онлайнове піратство.

Це незаконне копіювання і поширення (як для ділових, так і для особистих цілей) матеріалів, захищених авторським правом, - наприклад, музика, фільми, ігри або програми – без дозволу правовласника.

V. Правила безпечного користування Інтернетом

Ведучий 1: Погодьтеся, перерахований список, лякає. Та що ж робити, аби уникнути цих небезпек? Можливо відмовитися від використання Інтернету? Але ж тоді ми позбавимо себе дуже корисного винаходу, що полегшує наше життя. Як же вчинити?

Ведучий 2: Щоб Інтернет був безпечним не один день, а щодня протягом року, щоб ви були впевнені у своїй захищеності від шкідливих програм та інших загроз приватності, ми підготували 10 правил безпечного користування Інтернетом.

10 правил безпечного користування Інтернетом

Ведучий 1:

Правило №1. Захистіть свій комп'ютер! Регулярно оновлюйте операційну систему, використовуйте антивірусну програму, використовуйте брандмауер. Створюйте резервні копії важливих файлів. Будьте обережні, завантажуючи файли з Інтернету.

Ведучий 2:

Правило №2. Розповідайте батькам та дорослим про нові можливості, знайдені вами під час роботи в Інтернеті. Насолоджуйтеся Інтернетом разом з ними.

Ведучий 1:

Правило №3. Зберігайте свої паролі в таємниці. Вони повинні бути простими, але такими, що їх складно вгадати. Дата народження не доречна як пароль.

Ведучий 2:

Правило №4. Довіряйте своїй інтуїції. Якщо щось в он-лайні примушує вас нервувати, поговоріть про це з дорослими.

Ведучий 1:

Правило №5. Виберіть правильно ім'я користувача й перевірте, щоб воно не відображало жодної особистої інформації про вас.

Ведучий 2:

Правило №6. Ніколи не давайте своєї адреси, номера телефону або іншої персональної інформації, включаючи інформацію про те, яку школу ви відвідуєте або де вам подобається гратися чи відпочивати.

Ведучий 1:

Правило №7.Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших. Правил культурної поведінки треба дотримувати не тільки в реальному житті, але й тоді, коли знаходитеся за комп'ютером.

Ведучий 2:

Правило №8. Поважайте чужу власність в он-лайні. Створення незаконних копій творів інших людей: музики, відеоігор, програм — це все одно, що крадіжка товару в магазині.

Ведучий 1:

Правило №9. Ніколи не зустрічайтеся зі своїми он-лайн-друзями особисто. Вони можуть бути не тими, за кого себе видають.

Ведучий 2:

Правило №10. Пам'ятайте: не все, що ви читаєте або бачите в он-лайні, є правдивим. Запитайте в дорослих про те, в чому ви невпевнені.

VІ. Підсумки конференції

Ведучий 1:

Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, він теж може бути небезпечним!

Ведучий 2:

А оскільки Інтернет поступово стає чимось культовим. Особливо для вас - молодого покоління. Назвати його просто мережею, як переплетення кабелів у банку або установі, означало б відібрати в Інтернету містичну чарівність чогось, що об'єднує незалежно від будь-яких розділень. Та все ж привчаймося не «проводити час» в Інтернеті, а бути активними користувачами його можливостей.

Ведучий 1:

І на завершення хотілося б сказати словами одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя"

Ведучий 2:

Тож поки маємо можливість давайте не будемо заміняти реальне спілкування з близькими і друзями на віртуал. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

  • 16.01.2020
  • Виховна робота
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 118
  • 0
  • 14
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!