Позакласний захід "Твори добро і добрим стане світ"

Опис документу:
Мета: Розширити знання дітей про життя і творчість В. Сухомлинського; формувати у дітей доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси- сприяти вихованню в них людяності, великодушності, самопожертви, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі; виховувати віру в свої сили, почуття прекрасного, доброти, товаристськості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Позакласний захід з використанням педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського

Тема. Твори добро і добрим стане світ

В. О. Сухомлинський

Оповідання

Як Павлик списав у Зіни задачу” Петрик, собака й кошеня», «Покинуте кошеня»«Гірке морозиво», «Ледача подушка»,

Мета: Розширити знання дітей про життя і творчість В. Сухомлинського; формувати у дітей доброту, чуйність, повагу до старих і немічних, доброзичливе ставлення до рідних і друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси- допомогти учням зрозуміти сенс людського життя, визначити своє місце в ньому, сприяти вихованню в них людяності, великодушності, самопожертви, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі;

виховувати віру в свої сили, почуття прекрасного, доброти, товаристськості.

Обладнання: картки зі словами для прислів’я, книги Сухомлинського, презентація з біографією Сухомлинського, мультфільм,кольоровий папір, ножиці, фломастери,олівці.

І Вступ

  1. Налаштування вчителем

  • Сьогодні я очікую, що ви, діти, будете активними, дружними, виразно читатимете, будете творчо мислити, фантазувати, вміло виконувати завдання.

  • Успіху всім!

2) Налаштування учнів

На урок візьму з собою

Працелюбність і старання

Все зумію, бо зі мною

Завжди є бажання до навчання.

ІІ Основна частина

  1. Діалог учителя з учнями

  • Що означають слова дружба, дружити? (виступи учнів)

Учитель: - У давнину наш народ називали чудовим словом “добричі”. Це тому, що наші предки були чуйні, доброзичливі, нікому не бажали зла.

Недарма кажуть “Добре там, де вміють дружити.”

  • А ми дружні?

Наведіть конкретні приклади з шкільного життя (відповіді учнів)

  1. Робота в групах

Скласти прислів’я про дружбу (кожна група отримує в конвертах слова на окремих листках з яких треба скласти прислів’я)

Перша група: Людина без друзів, мов дерево без коріння.

Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш.

Друга група: Друг не той, хто медом маже, а той, хто правду каже.

Справжні друзі пізнаються в біді.

Презентація прислів’їв.

3)Розповідь вчителя

А далі ми рухаємось під девізом “А дружити треба вміти” і відкриваємо віконечко до творчості В. О. Сухомлинського. Сьогодні ми продовжимо знайомитися з його творчістю та чудовими оповіданнями “Як Павлик списав у Зіни задачу”, “Гірке морозиво, «Ледача подушка», Петрик, собака й кошеня», «Покинуте кошеня» тощо.

Ми познайомимося з людиною, яка все своє життя віддала дітям, який творив казки, оповідання, щоб ви жили з добротою, чесністю, порядністю.

4)Бесіда про добрі справи.

  • Що таке «добрі справи»?

  • Які добрі справи може робити людина?

  • Чому добре жити тому, хто добрі справи вміє творити?

  • Які ви знаєте прислів'я і приказки про добро? Дітям пропонується с створити велике Серце Доброти, прикрашаючи його наліпками у вигляді сердечок та називаючи прислів'я і приказки:

  • Живи так, щоб тобі було добре, а другим ще ліпше

  • Так треба у світі жити, щоб лиха не чинити

  • Який ти до людей, такі й люди до тебе

  • Добре роби, добре і буде

  • Щире слово, добре діло

Душу й серце обігріло

  • Гляди, не забудь:

Людиною будь!

5)Бесіда про творчість В. Сухомлинського

  • Які твори В. Сухомлинського про добрі справи ви знаєте? («Сьома дочка», «Як ми врятували жайворонят», «Камінь», «Жаба і соловейко», «Материнське щастя», «Петрик, собака й кошеня», «Покинуте кошеня», «Велике відро», «Бо я людина», «Мамин кавун» та інші

  • Який твір вам найбільше запам'ятався?

  • Чому?

  • Чиї вчинки вам найбільше сподобались?

  • Як би ви зробили на місці героїв?

Чиї вчинки вам найбільше сподобались?

6) Перегляд мультфільмів «Ледача подушка»,та ін.за вибором учнів

а)Бесіда за проглянутими мультфільмами

7)Розгадування кросворда

8)Малювання ілюстрацій до творів

ІІІ Заключна частина

Хто людям всім добра бажає,

Той і собі добро те має.

Як до людей з добром ідеш,

Ще й світло у душі несеш,

Тебе всі будуть поважати,

1 завжди радо зустрічати.

А як людей не поважаєш,

Поганші словом друзів лаєш,

То на добро не сподівайся,

Із висновками ти не гайся.

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнять груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисть криницю,

Волю дай, нагодуй пташину,

Приголуб і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити

1)Створення асоціативного куща

Тож давайте створимо кущ дружби

Що на вашу думку найважливіше в дружбі?

Дружба

Чесність

Щирість

Доброта

Взаєморозуміння

Взаємодопомога

Вміння вислухати

Милосердя

2)Створення кола дружби

Станем разом ми у коло –

Скільки друзів – глянь навколо!

Руки дружби простягну,

З другом сварку не почну.

Роби добро усім на світі –

Від цього буде веселіше.

Всміхнись до Іри, всміхнись до Колі,

Скажи всім: «Хмуритись доволі!»

Давай стрибати, давай дружити!

Без сміху й дружби не можна жити!

А добре тому жити, хто добро вміє робити!

То ж які ми зробимо висновки?

-Так, вірно! Тільки в дружбі є порозуміння і взаємодопомога.

Виконання творчого завдання

Тож давайте виготовимо квіткову галявину нашої дружби. Щоб у нас, якщо звичайно ненароком з’являться Зіни, Павлики, Романи, Миколи були справжніми друзями. А які риси у справжнього друга повинні бути ви напишете на пелюстках.

Кожна дитина пише ім’я всередині квітки, а на пелюстці ті риси характеру, які вона б хотіла бачити у свого друга.

Учні заповнюють квіткову галявину на дошці під пісню “Дружні діти”.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн