і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Позакласне читання . А. Чехов «Людина в футлярі».

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IO403002
За публікацію цієї методичної розробки Танчак Галина Іванівна отримав(ла) свідоцтво №IO403002
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Тема: Позакласне читання . А. Чехов «Людина в футлярі».

Мета: Ознайомити з твором Чехова. Формувати у дітей почуття обов’язку , відповідальності, взаєморозуміння , взаємодопомоги, комунікабельності. Розвивати звязне мовлення,логічне мислення,уяву,уміння аналізувати художній твір.

Обладнання: комп'ютер, підручники, портрет Чехова.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

Нині всі віддають перевагу інтернету. Про книгу забули. А дарма. Красиве художнє слово приносить читачеві можливість отримати естетичну насолоду.

ІІІ. Оголошення теми , мети уроку.

  1. Перегляд буктрейлера

Проблемне завдання:

  • Що значить «футлярність» в житті людини і чи можна її позбавитись?

Слово вчителя:

Є 2 чеховські школи. Перша- в літературі. А інша – школа морального виховання.

Наш урок складатиметься з 5 блоків.

1 блок: Мотиваційно – стимулюючий.

  • Прокоментувати вирази Чехова:

А) Виховані люди поважають людську особистість …

Б) Вони співчутливі не до одних тільки жебраків та кішок…

В) Вони поважають чужу власність …

Г) Вони не принижують себе…

2 блок

Евристично – спостережливий.

  • Яке враження справило на вас оповідання Чехова «Людина у футлярі»?

  • Про що цей твір?

  • Як ви зрозуміли назву твору?

  • Хто є головний герой оповідання?

  • Які почуття він викликав у вас?

  • Хто підготував опис зовнішності Бєлікова? Прокоментуйте цей опис. (Зачитування опису героя)

На дошці словник:

Підтекст – прихований, внутрішній зміст висловлювання.

Художня деталь – один із способів створення художнього образу, що допомагає краще уявити зображувану автором картину, предмет чи характер героя у неповторній індивідуальності. Деталь може бути символічною.

  • Які деталі підкреслює автор у портреті Бєлікова? Чи можна за ними визначити характер героя?

  • Як характеризує героя опис його помешкання?

  • Як Бєліков ставиться до своєї роботи в гімназії, які стосунки склалися у нього з колегами?

  • Чого найбільше боявся Бєліков?

  • Як відбулося його знайомство з родиною Коваленків?

  • Чим відрізняються портрети Коваленків і Бєлікова? Як називається такий художній засіб? (Контраст)

  • Як Бєліков ставиться до Варі?

  • Якої він думки про шлюб?

  • Як він до неї залицявся?

  • Чому Михайло Коваленко відверто назвав його фіскалом та огидною людиною?

Словник: фіскал

  • Знайдіть в інтернеті значення даного слова.

  • Яке враження справила на героя намальована на нього карикатура і чому?

  • Чому, на думку Бєлікова , катання на велосипеді непристойне для вчителя?

  • Що спричинило хворобу і смерть Бєлікова?

  • Який підтекст убачається в усій цій історії?

  • Сформулюйте тему та ідею оповідання.

ІІІ блок.

Диференційовано – інтелектуальний. (Літературний акваріум)

  • Об'єднайтесь в групи.

  • Оберіть собі завдання, яке треба відповідно прокоментувати.

1 група: Коли Бєліков вийшов за межі власної футлярності? Чим це було спричинене?

2 група: Схарактеризуйте сутність футлярної психології. Чим небезпечна

така психологія? Чого вона гідна? Осуду чи співчуття?

  1. група: Де в оповіданні письменник сягає морально – філософського узагальнення?

ІУ блок

Творчо – індивідуальний.

  1. Інсценізація уривку.

  • Чи вдалося учням розкрити характер Бєлікова?

  1. В гостях у художника :Учениця коментує свою образотворчу роботу.

  • Що вас вразило в малюнку вашої однокласниці?

Перегляд буктрейлера: « Футлярність в сучасному житті»

Слово вчителя:

З появою оповідання Чехова « Людина в футлярі» з'явилися такі поняття: футлярність , бєліковщина. Життя головного героя – футлярне, його єдиного повчальною фразою було: « Як би чого не вийшло». Все в нього у футлярі. – від речей до думок , поведінки та вчинків. Смерть для нього – здійснення найзаповітнішої мрії: він назавжди у футлярі, з якого ніколи не вийде. Бєліков боїться життя, ховається за всякими приписами , інструкціями , заборонами і правилами. Та найстрашніше те, що під його впливом і інші люди стали боятись: голосно розмовляти, знайомитися , читати книги, допомагати один одному.

  • Що цим хотів сказати Чехов? (Бєлікова не стало, але скільки таких Бєлікових залишилось в суспільстві)

Слово вчителя.

5 блок : Узагальнюючо – виховний.

  • Поясніть, чому цей блок має таку назву?

  • Продовжіть речення: Я гадаю , що в наш час «людина в футлярі» - це …

  • Поясніть проблемне завдання. Розтлумачте його .

  • Оцінювання учнів.

ІУ. Домашнє завдання.

Читати Чехова «Скрипка Ротшильда»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Ознайомити з твором Чехова. Формувати у дітей почуття обов’язку , відповідальності, взаєморозуміння , взаємодопомоги, комунікабельності. Розвивати звязне мовлення,логічне мислення,уяву,уміння аналізувати художній твір.
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    1138
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    IO403002
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти