Повторюємо числа 1-9 (1 клас. Математика)

Опис документу:
Мета: формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, формувати уявлення про сутність додавання і віднімання. Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Повторюємо числа 1-9

Мета: формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, формувати уявлення про сутність додавання і віднімання.

Дидактична задача: учити пов’язувати практичну дію об’єднання елементів двох множин з арифметичною дією додавання, а практичну дію вилучення частини елементів множини — з арифметичною дією віднімання; інтерпретувати додавання і віднімання за допомогою відрізків; користуватися знаками додавання і віднімання, термінами вираз, значення виразу. Складати рівності на додавання і віднімання за малюнками, кісточками доміно, схемами. Актуалізувати знання складу чисел 2–9. Формувати вміння складати рівності на додавання і віднімання на основі складу чисел 2–8; уміння виконувати додавання і віднімання числа 1 та виконувати додавання і віднімання на числовому промені; вміння порівнювати числа логічним способом. Пропедевтика переставного закону додавання та взаємозв’язку між діями додавання і віднімання.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій.

Обладнання: набір цифр, чарівний потяг, квитки з прикладами, геометричні фігури, 6 цеглинок, чарівний мішечок, фліпчарт, магнітно-маркерні планшети, мультимедійна презентація.

Хід уроку:

І Організація класу. (Слайд №2)

Ведучі. Цирк прийшов сьогодні в клас,
Щоб перевірити всіх нас:
Чи умієм рахувати, цифри в зошиті писати?

Чи вправно ми відповідаємо?
Чи математику всі знаємо?
Всі артисти, з нетерпінням,
Вам покажуть своє вміння.
Ви у цирку побуваєте і багато чого взнаєте.

У нас, сьогодні, цирк незвичний,
Цирк на уроці математичний.
Незвичайні тут артисти:
Клоуни, еквілібристи,

І факіри, й чарівниці.
Можуть фокус показати,
На дротині танцювати,
І пройтися на руках,
І заграти на губах.
Але цирк у нас незвичний,
Він у нас математичний.
(Разом)

Повідомлення теми уроку. Мотивація. Очікування. Сьогодні ми продовжимо вивчати числа та узагальнимо все те, що знаємо про числа від 1 до 9, повторимо назви геометричних фігур. На попередніх уроках ви ще не всі зрозуміли, як це правильно робити. Були деякі помилки. Тому сьогодні ми продовжимо роботу над цією темою. Я сподіваюся, що сьогодні на уроці ви будете дуже уважними, активними, вихованими дітьми. Навчитесь швидше розвязувати приклади та задачі.

План уроку:

  1. Виступ жонглерів (усний рахунок)

  2. Виступ акробатів (каліграфічна хвилинка)

  3. Виступ канатоходців (Активність «Знайди помилку»)

  4. Фізкультхвилинка

  5. Виступ силачів (Активність «Порівняй числа)

  6. Допомога клоуну (Активність «Складна задача»)

  7. Виступ фокусника (робота з геометричним матеріалом)

  8. Підведення підсумків

ІІ. Усний рахунок.

Учитель: Щоб почалася циркова вистава, нам потрібно потягом дістатися до цирку. Тому складемо зараз наш чарівний потяг.

Учні виходять до дошки і складють потяг.

Усі інші в парах складють потяг на партах (робота в групі).

Учитель: А тепер займаємо свої місця. Наш потяг відправляється до станції «Математичний цирк». (Слайд №3)

Учитель. Усі жонглери дуже спритні (Слайд №4)
Милі, лагідні, привітні.
Вміють кульки підкидати,
Потім, вправно, їх хапати
Настав час і нам, малята,
Трішечки пожонглювати.

Опитування «Мозковий штурм»: (Слайд №5)

  • Назвіть числа 1-9 у порядку збільшення, зменшення.

  • Назвіть сусідів числа 9

  • Назвіть числа, які менші ніж 9.

  • Назвіть числа, які більші за 6, але менші ніж 9.

  • Як отримати число 9 від попереднього числа?

  • Як отримати число 9 від наступного числа?

  • Молодці!

А тепер розминка.

Запамятай порядок кожної цеглинки. (Слайд №6)

ІІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка (Слайди №7-9)

Учитель. По канатах та драбинах
Акробати всі навшпиньках
Ходять, обертаються та не помиляються.

Цифра 9, чи дев’ятка,
Наче в цирку акробатка:
Через голову як перевернеться,
Одразу шісткою назветься.

Цифра 9 складається з двох елементів: малого лівого овала та великого правого півовала. Починаємо писати малий лівий овал від правої сторони квадрата, ведемо вгору ліворуч заокруглення на лівий овал трохи нижче середини клітинки, не відриваючи руки, пишемо вниз великий правий півовал так, щоб він доторкнувся середини нижньої клітинки, заокругливши внизу ліворуч.

Запишіть у зошиті два рази цифру 9

Цифра 6 складається з двох елементів: великий лівий півовал та малий правий овал. Починаємо писати з верхнього правого кута квадрата; заокругливши ліворуч, прописуємо велики лівий півовал, на середині нижньої лінії квадрата заокруглюємо праворуч і пишемо малий правий овал, з’єднуючи ліворуч з першим елементом трохи вище середини клітинки.

Запишіть у зошиті два рази цифру 6

Давайте знайдемо різницю чисел 9 і 6? Скільки буде? (3) Запишіть різницю?

2. Розвязуванням рівностей. Активність «Знайди помилку»

Учитель: Канатоходці по канату ходять весело, завзято (Слайд №10 -12)
Їхній виступ - справжнє свято.
Час настав і нам, малята, своє вміння показати.

Діти працюють в групах на магнітно-маркерних планшетах, 1 група на фліпчарті.

2+4=… 2+…=5

-4=0 7-4=…

7+…=9 …+8=9

Перевірка. Активність «Знайди помилку». Записати в зошиті виправлені вирази.

3. Фізкультхфилинка

4. Активність «Порівняй числа» (Слайд №13-14)

Порівняй ліву і праву частини кісточки доміно. Покажи цеглинку того кольору, яким позначений знак >, < , =.

5. Розвязування задачі (Слайд №15, 16)

Учитель. Клоун глядачів вітає
Та малечу розважає.
Пух і Тигра з ним
До нас завітали, разом, в клас.
Він, як справжній друг, завжди,
Хоче всім допомогти.
Та сьогодні, щось сумує,
Допомоги потребує.
Допоможемо, малята, цю задачу розв'язати?

Задача. Ганнуся, Варя, Даша і Оля гралися з різними мячами. Яким мячем гралася кожна дівчинка, якщо мяч у Варі був не самий маленький, але менший, ніж у Ганнусі та в Олі, а в Ганнусі – найбільший мяч?

6. Робота з геометричним матеріалом (робота в парі) (Слайд №17, 18)
Оголошується виступ чарівників першого класу.

Гра «Кіт у мішку» (Потрібно розпізнати геометричні фігури.)
Квадрат, прямокутник, трикутник, круг, овал.

Всі інші показують такі самі геометричні фігури.

Активність «Продовж ряд»

  • І останнє завдання – Складіть клоуна із поданих геометричних фігур.

ІV. Підсумок уроку. (Слайд №19)

  • Куди нас на уроці перенесла уява?

  • Які завдання вам сподобались?

  • Що розкажете вдома батькам? (Задача)

  • Що було найцікавішим?

Самооцінювання. Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок ЛЕГО.

Учитель. У нашому цирку погасли вогні,
Та кожен із нас сподівається, діти,
Що в дні невеселі, і в радісні дні
Цей вогник цікавості буде горіти.
(Слайд №20)

Діти, мої сподівання здійснилися. Всі всі добре попрацювали. І тому сьогодні ви всі заслуговуєте на нагороду. (Роздача призів) (Слайд №21)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн