і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Повітря. Вітер як рух повітря.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок з природознавства на тему:

Проведено у 2 класі

Кам`янобрідська ЗОШ І – ІІІ ст.

ім. Петра Андрусіва

вчитель: Венгрин І.М.

Мета. Ознайомити учнів з дослідницьким способом пізнання природи; формувати уявлення про повітря, властивості повітря; уточнювати і розширювати уявлення учнів про вітер, пояснити причину його утворення;розкрити значення повітря для всього живого; розвивати пам`ять, увагу, мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

1.1. Привітання

- Дзвінок пролунав веселий

дружно всіх він кличе в клас

стали дітки всі рівненько

посміхнулися гарненько

настрій на урок взяли,

працювати почали.

Працюватимем старанно

щоб почути у кінці,

що у нашім 2 класі

діти просто молодці!

Ведучий 1.

- Добрий день!

Ведучий 2.

- Ми раді вітати вас на відомому телевізійному каналі « Усмішка».

Ведучий 1.

На нашому каналі ви дізнаєтесь багато нового та цікавого.

Ведучий 2.

-Пропонуємо вашій увазі передачу « Всезнайки».

Ведучий 1.

-Але спочатку надамо слово нашому синоптику. Даринко, чи є зміни у погоді?

1.2.Погода.

1 слайд( одягнена у шубу). Доброго ранку! Я, Дарина Івахів, з погодою на каналі

« Усмішка»

2 слайд. На вулиці зима. Сьогодні п`ятниця 7(сьоме) лютого. Але ні, лютий сьогодні не лютуватиме. Він буде лагідний та ніжний. ( у руках маленька подушечка)

3 слайд. А зараз детальніше про погоду у мальовничому Кам`яноброді.

4 слайд. Температура повітря уночі була -5 °С, а от у день підніметься до 4 градусів тепла. Тому шубки вам не потрібні(знімає шубу). На вулиці сонячно, без опадів.

( парасольки теж залишайте вдома). Час погратися сніжками. (Кидає ватні сніжки)

5 слайд. На вулиці холодно, тож підгодовуйте братів наших менших!

(Сипить пшоно у годівничку)

А я прощаюся з вами, бажаю вам гарного настрою. До зустрічі!

Ведучий 2.

-Щиро дякуємо! Ну що ж, розпочинаємо нашу передачу.

2. Повідомлення теми та мети уроку

-Погляньте, будь ласка, на екран. Сьогодні у нас в гостях Незнайко. Він разом із своїми друзями хоче подоружувати на повітряній кулі. У нього виникло запитання:

- Як ви гадаєте?

- Так насправді для подорожі Незнайкові потрібне повітря та вітер, а також сміливість. Отже, сьогодні на нашій передачі ми із вами поговоримо про повітря та його властивості, а також як виникає вітер.

-Згадайте все, що вам відомо про повітря та вітер.

« Мозковий штурм»

Складання «асоціативного куща»

слабкий

без запаху без смаку

ПОВІТРЯ холодний ВІТЕР

безбарвне помірний

прозоре

-Чи хотіли б ви ще дізнатися про повітря та вітер щось цікаве?

Звернимося до наших науковців:

1 учень. Ми живемо на самому дні Блакитного неба – на дні блакитного океану. У нього немає берегів, він оточує всю земну кулю.

2 учень. Дно цього океану – уся поверхні Землі: суша, моря і океани. Повітря густим, товстим шаром укриває нашу планету.

3 учень. Повітря – газ, яким дихає усе живе на Землі. Ми не бачимо його, бо воно безбарвне і прозоре.

4 учень. Повітря – невидимий одяг планети Земля. Ви спитаєте, чому небо блакитне? Такий колір має густий шар повітря, осяяний сонцем.

5 учень. Повітря міститься скрізь: у воді, у ґрунті, поширюється у всіх напрямках, постійно рухається, заповнює усі порожнини, не має запаху.

Висновок: Повітря є скрізь. Повітря – джерело життя на Землі.

Розповідь вчителя.

Так, над Землею знаходиться безмежний повітряний океан. Кожний день, кожну годину, хвилину,самі цього не помічаючи, ми купаємося в ньому. І перехожі на вулицях,і тварини, рослини, і, навіть, будинки та машини «купаються» в ньому. Повітря є повсюди: на вулиці, у кімнаті, в землі, у воді.Будь яке місце на Землі заповнене повітрям.

-А де ж тут повітря скажите ви? Давайте попробуємо його спіймати.

3. Вивчення нового матеріалу.

Пропоную вам стати дослідниками. Зараз ми з допомогою дослідів будемо визначати, де ж насправдді знаходиться повітря.

Дослідницька лабораторія

Дослід 1.Вкинемо до склянки з водою шматочок крейди. Що відбувається?

У крейді є повітря.

Дослід 2. У склянку із водою кинемо грудочку землі. Що ви помітили?

Тому живі організми, які живуть у грунті дихають повітрям.

Дослід 3.

Зануримо порожню склянку у посудину з водою. Що ви спостерігаєте? ( склянку важко занурити у воду) Чому? Склянка заповнена повітрям. Отже, повітря займає місце.

Дослід 4.

Стиснемо гумову іграшку з «пискавкою». Що ви почули? Чому? ( повітря виходить з іграшки через маленький отвір). Отже, іграшка заповнена повітрям. Предмети, наповнені повітрям, не тонуть у воді.

Вчитель проводить дослід.

1.На вікні стоїть склянка із водою. Погляньте, що є на стінках склянки?

Отже, у воді є повітря. Тому вода- це помешкання для багатьох живих організмів.

2.Надінемо кульку на пляшку й опустимо її в гарячу воду. Кулька надувається. Чому? Повітрю стало жарко і тісно, воно розширюється і виходить з пляшки прямо в кульку, тому кулька надувається.

А тепер поставимо пляшку у холодну воду. Кулька здувається. Повітря при охоодженні стискається.

Висновок. Повітря при нагріванні розширюється, при охолодженні – стискається.

Дослід 5. Звертається увага на те як рухається тюль.

Тепле повітря, воно легке піднімається вгору, а холодне опускається до підлоги. Отже, повітря увесь час рухається. Цей рух називається вітром. Звернимося до науковця .

Розповідь учня - науковця

Земля в різних місцях по-різному нагрівається Сонцем. Від землі нагрівається і повітря.Тепле повітря піднімається вгору. Воно легке.А холодне повітря опускається на його місце. Ось так виникає вітер.

Фізкультхвилинка.

Дує вітер нам в лице

Захиталось деревце

Вітерець все тихше,тихше,

Деревце все вище вище.

Візьмемо повітряні кульки. Надуємо їх, а тепер полегенько послаблюйте кульку і спрямовуйте потік повітря собі в обличчя. Що ви відчуваєте?

Казка ( дійові особи учні)

Про Сонце, Мороз і Вітер

Українська народна казка

шли якось Сонце, Мороз і Вітер широкою дорогою, аж зустріли селянина.

– Здрастуй! – привіталися мандрівники.

– Добрий день! – уклонився й собі чоловік.

Щойно друзі розминулися із селянином, як замислилися:

– Із ким же чоловік привітався: з усіма чи з одним?

Наздогнали подорожнього, аж Сонце й Мороз схвильовано цікавляться:

– Ти з усіма нами привітався чи з кимось одним?

Селянин на мить замислився, всміхнувся у вуса й відповів:

– З одним.

– Із ким же?

– Із найдужчим, – заявив кмітливець і пішов додому.

Мандрівники перезирнулися й теж подалися своєю дорогою. Коли це Мороз зупиняється й розгнівано вигукує:

– Заморожу нахабу!

Сонце теж обурилося:

– Спершу попечу неввічливого селянина!

Вітер усміхнувся на недобрі слова приятелів:

– Коли ти, Сонцю, припечеш, я охолоджу подихом розжарене проміння, а коли Мороз розгнівається, просто стихну, і чоловік не змерзне.

-Тож. як ви гадаєте:

Люди здавна навчились використовувати рух повітря , тобто вітер.

Млин – з його допомогою можна змолоти зерно.

Вітрильник з допомогою вітру швидше пливе.

Вітрова електростанція- виробляє електроенергію.

Дуже часто влітку діти мріють про сильні вітри,адже так кортить запустити повітряного змія.

Повітряна куля- подорожуючи, ми можемо милуватися красою матінки природи.

Вітер переносить насіння рослин, розносить хмари і поливає землю рясним дощем.

Але вітер може завдавати шкоди: ламати дерева, зривати дахи будинків, піднімати хвилі у морі.

Вітер завжди впливав на життя людини.У давнину люди вірили, якщо сильно свистати, можна викликати сильний вітер. Тому , коли віяли зерно тихесенько насвистували, щоб вітерець був тихий, лагідний.

Про вітер було складено багато прислів`їв та приказок. Давайте ми познайомимось із ними, склавши їх.

Вітер надворі - радість і горе.

Натягай вітрила, поки вітер віє.

Не всякі сліди вітер піском заносить.

Кожен вітер по своєму дме.

Підсумок уроку.

Дорогі мої школярики!

Нехай лиш вітер вам попутній віє.

І збуваються всі заповітні мрії.

Дихайте завжди на повні груди.

Хай виростуть з вас лиш добрі люди.

Щодень добру і розуму навчайтесь

І з радістю до школи поспішайте.

Урок з природознавства на тему:

Проведено у 2 класі

Кам`янобрідська ЗОШ І – ІІІ ст.

ім. Петра Андрусіва

вчитель: Венгрин І.М.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета. Ознайомити учнів з дослідницьким способом пізнання природи; формувати уявлення про повітря, властивості повітря; уточнювати і розширювати уявлення учнів про вітер, пояснити причину його утворення;розкрити значення повітря для всього живого; розвивати пам`ять, увагу, мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до природи.
  • Додано
    08.10.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    169
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    SB986858
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь