+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Повітря

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

1 КЛАС

Тема: Повітря. Властивості повітря (прозоре, безбарвне, без запаху)

Мета: сформувати уявлення про вітер, його роль в природі, розвивати уміння спостерігати за напрямком, силою вітру; ознайомити з властивостями повітря, його значенням, виховувати спостережливість, бажання дбати про чистоту повітря в приміщенні.

Обладнання: 3 комплекти з 24 карток предметів живої, неживої природи, зроблених руками людини, ємність з водою, пляшка, повітряна кулька, картки з тестовими завданнями, картки для ігор «Добери слова», «Закінчи речення» , мультимедійний супровід.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

  • Про що йшла мова на попередніх уроках?

  • Що ми називаємо природою? (все, що нас оточує, крім предметів, зроблених руками людини, - природа)

  • На які групи поділяють природу?

  • Чим жива природа відрізняється до неживої?

  • Перевіримо, як швидко і правильно ви можете відокремити предмети живої природи від неживої, предметів, зроблених руками людини.

Робота в малих групах

Діти об’єднані у три групи. Кожна група отримує однаковий набір карток із зображенням предметів живої, неживої природи, предметів, зроблених руками людини.

Завдання: серед поданих зображень знайти за 1 хвилину, а потім прикріпити до дошки під відповідним написом предмети:

І група – живої природи

ІІ група – неживої природи

ІІІ група – зроблені руками людини

(Для перевірки – слайд №1. Коли завдання буде виконано правильно, з’являється сонце – слайд №2)

  • На дошці з’явилось сонечко, отже, завдання виконано правильно. А що ми вже знаємо про Сонце? Перевіримо себе

(виконання тестових завдання у групах слайд №3. Перевірка – слайд №4)

Тестові завдання

1.Сонце – це

а) планета

б) зірка

в) супутник

2. Сонце дарує нам

а) тепло

б) світло

в) світло, тепло, життя

3. Якщо сонячні промені на своєму шляху зустрічають перешкоду, утворюється

а) тінь

б) пора року

в) місяць

4. Скільки є пір року?

а) 12

б) 2

в) 4

Фізхвилинка

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

  • Відгадайте загадку (слайд №5):

Куди ідеш – всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

  • Спробуйте затримати дихання. Чи довго зможете не дихати?

  • Без повітря не обійтись і кількох хвилин. Кожна людина починає життя з того, що робить перший подих.

  • Про що будемо говорити на уроці?

  • До чого належить повітря? (до неживої природи)

  • Сьогодні ми будемо говорити про повітря, його значення в природі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Навколо Землі є спеціальна повітряна оболонка – атмосфера. Її часто називають Повітряним океаном. Але в цього океану немає берегів, він починається від поверхні Землі й поступово переходить у Космос, у нескінченність. Повітря є скрізь: на вулиці, у кімнаті, в землі, у воді. Будь-яке місце на Землі заповнене повітрям. (слайд №6) А чи можемо ми його побачити? (Ні – повітря прозоре, безбарвне)

  • Бачити повітря ми можемо тільки тоді, коли воно рухається.

Практична робота №1

  • Візьміть зошити, помахайте кілька разів біля обличчя. Що ви відчули?

  • Чому утворився вітерець?

  • Рух повітря ми називаємо вітром. (слайд №7, частина 1)

Робота з підручником

  • Розгляньте малюнки. Що називають вітром?

  • Чи можна побачити вітер?

  • Яку користь приносить вітер? (слайд №7 - натиснути для продовження)

(вітер потрібен для запуску повітряних зміїв, для роботи вітряків, вітрових електростанцій, руху вітрильників)

  • Послухайте вірш і скажіть, яким автор зобразив вітер:

  • Чом, вітриську, розходився,

Хазяйнуєш у саду?

  • Це я в листі заблудився

І дороги не знайду.

  • А навіщо трусиш сливи

У некошену траву?

  • Бо удався не лінивим,

Без роботи не живу!

  • Ой, вітриську, робиш шкоду!

Угамуйся хоч на мить!

  • Краще геть піду з городу,

В чистім полі буду жить! –

Звісив з тину босі ноги,

Свиснув – листя полягло.

І за мить впродовж дороги

Покурівся за село.

  • Що робив вітер?

  • Чи завжди вітер буває однаковим? (вітер буває різної сили: від слабкого до дуже сильного. Сильні вітри завдають шкоди – руйнують будівлі, знищують урожай, дерева тощо)

  • Отже, повітря прозоре, безбарвне; ми відчуваємо повітря, коли воно рухається; рух повітря – вітер. (слайд №8)

Повітря прозоре, безбарвне, проте дуже товстий шар повітря має синій колір. Блакитне небо – це товстий шар повітря, освітлений Сонцем. (слайд №9)

  • (слайд №10, частина 1)Повітря складається з кількох елементів, але найпотрібніший для людини – кисень. Кисень в атмосферу постачають рослини. Люди і тварини не можуть жити без повітря. (слайд №10, частина 2)

Яких газів у повітрі найбільше, ми можемо побачити на малюнку (слайд №11, частина 1)

  • Ми запам’ятали, що повітря прозоре, безбарвне. Які ще властивості має повітря і як люди використовують ці властивості? Проведемо досліди.

Практична робота №2

  • Візьмемо порожню пляшку, зануримо її в миску з водою. Що ви бачите?

  • Що це за бульбашки? (Бульбашки – це і є повітря)

Практична робота №3

  • Надуємо повітряну кульку, опустимо у миску з водою. Що ви помітили?

  • Чому вона не тоне? (повітря легше за воду)

  • Як ви гадаєте, повітря має запах?

  • Ні, але у повітрі легко й швидко поширюється запах парфумів і аромат квітів. Цілюща ранкова свіжість травня сповнена ароматом квітучої весни. В розпалі літа повітря ніби настояне на травах. Восени, коли небо вкрите свинцевими хмарами, віє свіжістю і прохолодою. А як легко дихається після грози! Ні з чим не зрівняється запах першого снігу, коли свіжий вітерець грайливо змітає перші сніжинки і холодить обличчя. В сонячні березневі дні нас бадьорить особлива свіжість талого снігу.

(слайд № 11 – натиснути для продовження)

  • Отже, повітря прозоре, безбарвне, легше за воду, не має запаху. А для чого нам потрібно знати властивості повітря? Як людина використовує властивості повітря?

Робота з підручником

Бесіда за малюнками, читання та обговорення статей.

  • Як ви думаєте, що могла сказати кватирка у нашому класі?

  • Для чого потрібно провітрювати приміщення, гуляти на свіжому повітрі?

(слайд № 12).

  • Чисте повітря – одне з головних багатств нашого світу

  • Від чого забруднюється повітря? (слайд №13)

  • На жаль з труб заводів у повітря потрапляють шкідливі речовини, вони забруднюють його. Дихати забрудненим повітрям шкідливо. Там, де повітря забруднене, люди, тварини і рослини часто хворіють.

  • Як необхідно всім дбати про чистоту повітря?

  • Охорона чистоти повітря – дуже важлива справа.

IV. Закріплення вивченого

Робота у зошиті з друкованою основою

Робота в малих групах

слайд № 14

Гра «Добери слова» (кожна група отримує картку з незакінченим словом)

  • До слова «вітер» доберіть слова-родичі. Одна клітинка – одна літера:

ВІТЕР

В……. В…….. В…… (вітерець, вітрисько, вітрище)

Гра «Закінчи речення» (кожній групі потрібно продовжити 1 речення)

Без повітря не можуть жити…

Вітер – це …

Повітря є …

V. Підведення підсумків уроку

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

СОЛЕДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПАРАСКОВІЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Повітря. Властивості повітря.

УРОК У 1 КЛАСІ

ПІДГОТУВАЛА

ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ СИДОРОВА ВІКТОРІЯ МИКОЛАЇВНА

2017 РІК

Опис документу:
сформувати уявлення про вітер, його роль в природі, розвивати уміння спостерігати за напрямком, силою вітру; ознайомити з властивостями повітря, його значенням, виховувати спостережливість, бажання дбати про чистоту повітря в приміщенні.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти