Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Послідовне і паралельне з'єднання провідників. Розв’язування задач

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №LS677178
За публікацію цієї методичної розробки Литвинкович Тетяна Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №LS677178
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Послідовне і паралельне з'єднання провідників. Розв’язування задач

Навчальна мета: повторити й закріпити закони послідовного та паралельного з’єднання провідників, навчати розв'язувати типові задачі;

Розвивальна мета: уміти застосовувати свої математичні навички при роботі з формулами;

розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, мову; розвивати вміння порівнювати,

аналізувати, узагальнювати.

Виховна мета: виховувати почуття потреби в знаннях, прагнення до успіху; сприяти розвитку

взаємодопомоги; виробляти наполегливість у подоланні труднощів.

Конспект

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

  • Яка електрична величина є однаковою для всіх провідників, з’єднаних послідовно? паралельно?

  • Як знайти загальний опір кола, знаючи опір окремих провідників при послідовному з’єднанні? паралельному з’єднанні?

  • Як знайти напругу ділянки кола, складеного з двох послідовно з’єднаних провідників, якщо напруга на кожному з них відома?

  • Чому лампочки гірлянди з’єднані послідовно, а не інакше? (Чим більше лампочок, тим більший опір вони створюють, а значить тим менша сила струму буде в колі, тому це безпечніше.)

  • Чи використовують послідовне з’єднання для освітлення житлових приміщень? (Ні, щоб працювала така схема потрібно, щоб були ввімкнені одночасно всі лампочки, а це економічно не вигідно.)

3. Розв'язування задач

Мотивація навчальної діяльності

Епіграф: Наш великий недолік в тому, що ми надто швидко опускаємо руки. Найбільш вірний шлях до успіху – весь час пробувати ще один раз. Я не терпів поразок. Я просто знайшов 10 000 способів, які не працюють. Томас Едісон

Як ви розумієте слова великого вченого?

Розв'язування задач

1. Ялинкова гірлянда складається з лампочок опором 20 Ом кожна, розрахованих на силу струму 0,3 А. Скільки таких лампочок треба з'єднати послідовно в гірлянду, щоб її можна було підключити до мережі з напругою 220 В?

2. Електричне коло складається з джерела, яке створює напругу 6 В, лампочки від кишенькового ліхтарика з опором 13,5 Ом і двох резисторів з опором 3 Ом і 2 Ом. Усі прилади з'єднані послідовно. Визначте силу струму в колі й напругу на кінцях кожного споживача.

3. Обчисліть опір кола, що складається з електричної лампи з опором 10 Ом, реостата з опором 12 Ом і мідних проводів завдовжки 5 м і з площею поперечного перерізу 0,5 мм2, з'єднаних послідовно. Чому дорівнюватиме загальний опір і сила струму в та­кому колі, якщо його підключити під напругу 6 В?

4. Два паралельно з'єднані резистори підключили до мережі з напругою 6 В. Опір першого резистора дорівнює 1 Ом, сила струму в другому резисторі дорівнює 1 А. Визначте опір другого резистора, силу струму в першому резисторі, а також загальний опір і загальну силу струму в колі.

5. Шматок дроту з опором 80 Ом розрізали навпіл і отримані частини підключили паралельно до джерела струму. Чому дорівнюватиме загальний опір цих частин?

6. Визначте загальний опір кола на рис., а також показання амперметра, якщо вольтметр показує напругу 12,7 В.

4. Домашнє завдання

Виконуючи дослід, учень склав електрич­не коло (рис.). Чому дорівнює напруга між точками А і В?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Матеріал уроку дозволить учням закріпити закони послідовного та паралельного з’єднання провідників; навчить застосовувати свої математичні навички при роботі з формулами
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №LS677178
За публікацію цієї методичної розробки Литвинкович Тетяна Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №LS677178
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти