Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Посібник «Потяг Доброти»,Дидактична гра «Відгадай», Дидактична гра «Послухай і знайди" , Дидактична гра «Хто перший?»,мовленнєві ігри та вправи тощо

Дошкілля

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

05.04.2020

1140

95

0

Опис документу:
Посібник містить матеріали : Дидактичні ігри,мовленнєві ігри та вправи тощо ,які можуть використовувати вихователі дошкільних закладів у роботі з дітьми. Теоретичні матеріали були взяті з сайтів: https://mala.storinka.org/, http://abetka.ukrlife.org/friends.htm, http://www.rozumnadytyna.com.ua/. Бажаю успіхів у роботі!
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Посібник «Потяг Доброти»

Мета : вправляти дітей в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки, описувати та давати їм оцінку, обмірковано доводити свою думку. Спонукати та заохочувати до аналізу вчинків однолітків. Формувати набуття навичок поведінки в різних ситуаціях під час участі у виставі, вміння оцінювати вчинки героїв. Продовжувати знайомити дітей з етичними нормами. Удосконалювати вміння дітей не залишатися байдужими до поганих вчинків, які роблять поряд з ними. Розвивати дружні стосунки, бажання допомагати, зв’язне мовлення, фантазію, уяву, мислення. Розвивати зорову пам'ять. Виховувати повагу до старших, піклування про тварин, дружні стосунки, доброзичливість, впевненість, повагу до людей, бажання робити добрі справи,чемність, доброзичливість, впевненість, акторські здібності.

Матеріал : сюжетні картинки, на яких зображені вчинки дітей, макет вагончиків потягу, іграшки (лялька, ведмедик), сюжетні картки, зім’яті папірці, обгортки від цукерок, чарівна паличка, фішки персонажів, книга для запису добрих справ, ручка, конверти з фішками, фломастери, кольорові олівці, папір.

Зміст

  1. Дидактична гра «Потяг Доброти»……………..3

  2. Дидактична гра «Відгадай»…………………….4

  3. Дидактична гра «Послухай і знайди»………....4

  4. Дидактична гра «Хто перший?»……………….5

  5. Дидактична гра «Складіть рецепт»…………...5

  6. Дидактична гра «Жива книга»………………...6

  7. Мовленнєві ігри та вправи…………………….7

  8. Гра-вікторина «Чемність»……………………...8

  9. Міні - театр на столі……………………………..9

  10. Народні притчі…………………………………10

  11. «Старовинна скринька»………………………15

  12. Вірші……………………………………………..15

  13. Приказки та прислів’я про добро, дружбу.....16

  14. Мирилки………………………………………....17

  15. Правила доброти……………………………......18

  1. Дидактична гра «Потяг Доброти»

Мета:вправляти дітей в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки, описувати та давати їм оцінку, обмірковано доводити свою думку. Спонукати та заохочувати до аналізу вчинків однолітків. Розвивати дружні стосунки, бажання допомагати, зв’язне мовлення. Виховувати повагу до людей, бажання робити добрі справи.

Матеріал:сюжетні картинки, на яких зображені вчинки дітей, макет вагончиків потягу.

ХІД ГРИ

Вихователь повідомляє дітям про те, що герої, які зображені на картинках бажають потрапити до «Країни Доброти». Але щоб до неї дістатися, необхідно сісти у потяг. У потяг можуть потрапити тільки позитивні герої, які роблять добрі справи. Вихователь пропонує дітям взяти картинки, оцінити вчинок, зображений на малюнку, та описати його. Картинки із зображенням гарних вчинків діти вставляють у потяг, а з поганими залишають та пояснюють чому. Високий рівень: діти складають описові розповіді по сюжетних картинках. (кружок червоного кольору) Середній рівень: діти розповідають про добрі та погані вчинки своїх героїв. (кружок синього кольору) Низький рівень: діти відбирають картинки та називають героїв, які роблять добрі або погані вчинки. (кружок жовтого кольору) Ускладнення: Діти мімікою і жестами висловлюють своє ставлення до хорошого та поганого поводження (погана поведінка - роблять сердите обличчя, погрожують пальцем; гарний - посміхаються, схвально кивають головами). Відповідають на питання вихователя. Висловлювати мімікою своє ставлення дітям слід тільки після запитання : "це добре чи погано?"

  1. Дидактична гра «Відгадай»

Мета : продовжувати знайомити дітей з етичними нормами, вміння правильно оцінювати вчинки героїв. Розвивати зорову пам'ять , увагу, мислення. Виховувати дружні стосунки.

Матеріал : сюжетні картки, фішки персонажів

Хід гри

Ведучий роздає всім гравцям однакову кількість карток, просить дітей порозкладати їх перед собою й запам’ятати зображені на них малюнки. Ведучий просить дітей відвернутись або заплющити очі, а сам забирає в кожного гравця по одній картці й кладе їх біля персонажу зображенням донизу. Потім ведучий від імені Добродія каже: « Злюка потай забрав у кожного з вас по одній картці. Він вирішив, що не здогадається , які картки зникли. Але якщо ви згадаєте, яких карток бракує, то Добродій допоможе повернути їх на місце.»Діти по черзі розповідають, що було зображено на їхніх картках. Якщо гравець відповів правильно, він одержує зниклу картку й фішку «браво». Якщо ж гравець не може згадати , що було зображено на його картці, ведучий залишає цю картку в себе. Потім гра повторюється (ведучий знову забирає в гравців по одній картці). Гра продовжується доти, доки в когось із гравців кількість карток не дорівнюватиме початковій кількості.

Ускладнення : Ведучий забирає не по одній картці, а по декілька (дві або три) в кожного гравця.

  1. Дидактична гра «Послухай і знайди»

Мета : продовжувати знайомити дітей із поняттям «добра справа». Удосконалювати вміння дітей не залишатися байдужими до поганих вчинків, які роблять поряд з ними. Розвивати пам'ять, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати доброзичливість, впевненість.

Матеріал : сюжетні картки

Хід гри

Ведучий звертається до гравців від імені чарівника – Добродія: Злюка забрав усі картки, де зображено героїв, які роблять добрі вчинки. Цей лиходій думає собі, що таке добре і що таке погано. Стануть робити те, що добре лише для них і забудуть про інших. Але Злюка помиляється . Я впевнений, ви не забули, що таке добро. Я знаю , що ви хочете вирости добрими людьми. Тоді ви зможете допомагати іншим дітям не забути про добрі справи. Я читатиму заклинання – ті, які були написані на картинках. І ми з вами зможемо перемогти Злюку – виправимо злі справи , замінивши їх добрими.»Ведучий читає чарівні слова на звороті карток «браво» - наприклад: «не кривдь малят». Гравець, який знайде відповідну картинку , де герой , навпаки, кривдить маленького, плескає в долоні. Після цього ведучий віддає картку гравцеві. Дитина , повторюючи за ведучим чарівні слова, швидко накриває отриманою карткою зображення поганого вчинку – «виправляє» його. Перемагає той, хто першим заповнив картки картками «браво». Ведучий нагороджує переможця.

Ускладнення : Збільшити кількість карток.

  1. Дидактична гра «Хто перший?»

Мета: удосконалювати вміння розрізняти добрі і злі вчинки, а також оцінювати їх. Розвивати швидкість мислення, мовлення. Виховувати повагу до старших, піклування про тварин.

Матеріал: сюжетні картки

Хід гри

Діти розсідаються за столами. Ведучий роздає гравцям картки, викладаючи їх перед дітьми зображенням донизу. Потім повідомляє, що права сторона столу це оселя Добродія, а ліва – це оселя Злюки і позначає їх відповідними фішками. Після сигналу: «Один, два, три – початок гри!» - діти повинні швидко перевернути картки й розділити їх на дві частини. Ліворуч від себе вони кладуть картки, які ілюструють погані вчинки, а праворуч – добрі. Гравець , який порозкладав свої картки, плескає в долоні, до нього підходить ведучий і від імені Добродія або Злюки перевіряє чи правильно розкладені картки. Він вислуховує пояснення гравця, чому той вважає один вчинок добрим, а інший злим. Наприклад : картку з зображенням ситуації, у якій хлопчик не поступається місцем бабусі у транспорті, гравець відніс до добрих вчинків. Він пояснює це так: у хлопчика хвора нога, і той розповів про це бабусі, перепросивши за те, що не може поступитися їй місцем. «Добродій» ( ведучий )приймає його вибачення. Переможцем вважається той, хто першим правильно розклав картки та пояснив свої дії. Ускладнення : Поміняти місцями картки та оселі героїв.

5. Дидактична гра «Складіть рецепт»

Мета : продовжувати вчити дітей розрізняти та класифікувати гарні та погані слова. Розвивати зорову пам'ять, увагу, мислення. Виховувати вміння бути ввічливими. Матеріал : два конверти з позначками, жовті та червоні кружечки

Хід гри

Ведучий пропонує дітям скласти рецепт гарних слів. Для цього ведучий називає слово, а діти повинні піднімати відповідну фішку. Якщо ведучий говорить гарне слово,то дитина піднімає фішку жовтого кольору. Якщо ведучий називає погане слово, дитина піднімає фішку червоного кольору. Відтак діти повторюють викладені гарні слова. Це і буде рецепт гарних слів.

  1. Дидактична гра «Жива книга»

Мета : Формувати в дітей вміння робити гарні вчинки, запам’ятовувати та озвучувати їх. Розвивати зорову пам'ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати доброзичливість у стосунках з оточуючим світом.

Матеріал : фломастери, ручка

Хід гри

Дитина записує або малює в книзі гарні вчинки, які вона зробила. Потім розповідає про них.

7. Мовленнєві ігри та вправи

  1. «Рученята»

Мета: формувати усвідомлене розуміння дій у ситуації конфлікту.

Діти об’єднуються в пари і виконують дії згідно з текстом вправи. Наші рученята вітаються, миряться, сваряться, обіймаються жаліють одне одного, прощаються.

  1. « Назви одним словом»

Мета: усвідомлення моральних норм.

Мама, тато, брат – сім я

Дякую, спасибі, будь-ласка – чарівні слова

Доброзичливість, чуйність, щирість – моральні якості.

  1. «Закінчи речення»

Мета: формувати вміння визначати та оцінювати вчинки оточуючих.

  • Добрі діти батьків радують, а погані…

  • Марійка бабусі допомагає, а Сергійко…

  • Данилко з друзями ділиться, а Тарас…

  1. «Назви найбільше ознак»

Мета : формувати вміння називати якості свої та оточуючих.

Я – який? Мій друг – який? Моя мама - яка?

  1. «Хто що вміє робити?»

Мета: вчити називати людей, які виконують дії.

Любить, піклується, жаліє…( мама)

Любить, ремонтує, допомагає, виховує…(тато)

Навчає, доглядає, турбується…(вихователь)

Оглядає, лікує,дає поради…( лікар)

  1. «Доповни речення»

Мета : вчити аналізувати запропоновану ситуацію.

Тато ремонтує… кран

Хлопчик допомагає…мамі

Бабуся пече пиріжки…онукам

Двірник посипає слизьку доріжку…піском

  1. «Що було, якби…»

Мета : вчити розв’язувати проблемну ситуацію, беручи до уваги етичні еталони.

  • Що сталося, якби вихователька не прийшла на роботу?

  • Що сталося, якби кухар не зварив обід?

  • Що сталося, якби тато не заробляв гроші?

  • Що сталося, якби киця захворіла?

  • Що сталося, якби мама купила багато цукерок?

  • Вередувати не можна, бо…

  • Потрібно слухати маму, бо…

  • Якби я був чарівником, то…

  1. « Коли, якщо»

Мета: виховувати почуття симпатії та поваги до оточуючих.

Якщо мама стомилася… ( слід гратися тихо)

Коли завершив гру… ( прибрати іграшки)

Якщо другові сумно…(розважити його)

  1. «Як можна сказати?»

Мета : формувати вміння диференціювати почуття.

  • Усмішка яка? (весела, сумна, щира, добра)

  • Учинки які? (добрі, погані, злі)

  • Любить вилежуватися - лежень

  • Не дякує –невдячний

  • Має добре серце –добросердечний

  1. «Що буває?»

Мета: навчати розуміти метафори.

Добрим…(серце, бабуся, робота)

Гарним …( вчинок, робота, слова)

Сумним …( розповідь, казка, фільм)

8. Гра-вікторина «Чемність»

  1. Слово-вибачення (вибачте)

  2. Слово-привітання з батьками, вихователями ( здрастуйте)

  3. Слово-перепрошення ( вибачте)

  4. Привітання до друзів (привіт)

  5. Слово-прощання (до побачення)

  6. Слово-подяки ( дякую)

  7. «Чарівне слово» ( будь-ласка)

  8. Слова, які кажуть рідним перед сном ( на добраніч)

  9. Яке слово скажете мамі чи бабусі за смачний обід (спасибі)

  10. Людина зробила добру справу і їй необхідно віддячити ( щиро дякую).

9. Міні – театр на столі

Мета : набуття навичок поведінки в різних ситуаціях під час участі у виставі, вміння оцінювати вчинки героїв. Розвивати фантазію, уяву, зв’язне мовлення, мислення. Виховувати чемність, доброзичливість, впевненість, акторські здібності. Матеріал : іграшки (лялька, ведмедик), сюжетні картки, зім’яті папірці, обгортки від цукерок, чарівна паличка. Правила

  1. Вибрати будь-яку пару карток, які позначають поганий або добрий вчинок. Наприклад , на одній картці – зображення хлопчика й розкиданих на підлозі речей, поруч – мама, яка розвішує речі у шафі.

  2. Вивчити чарівні слова. Одна дитина говорить слова Злюки, інша – слова Добродія. Роль ляльки виконує ведучий або дитина.

Варіант спектаклю

Злюка зачаровує іграшку – ляльку або ведмедика,змушуючи її робити злі вчинки. Ведучий або дитина , яка виконує роль Злюки промовляє: Слухайся мене ,мала! Хочу , щоб ти стала зла! Потім показує ляльці картку, яка ілюструє негативний вчинок і питає: Злюка: тобі подобається, коли кидають речі на підлогу? Ти так робиш? Лялька : Я тепер кидатиму все на підлогу. Злюка: І що буде з твоїми речами? Лялька: Вони стануть брудними. Я ходитиму в нечистому, м’ятому одязі й усіх забрудню. Злюка: Це правильно! Роби так, щоб усім було погано! Але тут починає відбуватися щось незвичайне – лялька раптом робить жаливі вчинки, спрямовані проти самого Злюки.

Наприклад, починає закидати чаклуна папірцями усім , що є під рукою. І просто завалює його, доки той не починає благати про допомогу.

Тоді Злюка розуміє: погана справа обертається проти тебе самого. Він починає зойкати та обіцяє виправитись, але зупинити іграшку не може. І тут йому на допомогу приходить Добродій. Він розчакловує чарівною паличкою, зупиняє ляльку й рятує Злюку.

Дитина стоїть між лялькою та Добродієм й вимовляє чарівні слова:

Поспішай добро чинити,

Менше буде зла на світі!

Злюка перестає плакати та обіцяє:

Я не буду більше злим!

Розповім про це усім!

Потім дитина ілюструє картку з позитивним вчинком.

Добродій: Подивися на картинку і згадай про доброту й акуратність. Як ти робитимеш?

Лялька: буду прибирати речі до шафи.

  1. Народні притчі

Сила слова

Жили - були маленькі жабенята. Вони вирішили організувати змагання. їх метою було вибратись на вершину башні. Зібралось багато глядачів, які хотіли подивитись на ці змагання і посміятись над їхніми учасниками...Змагання почались. Ніхто не вірив, що жабенята зможуть забратись на вершину башні.З усіх сторін лунало: «Це дуже складно!!! Вони ніколи не досягнуть цієї вершини». «Башня для них занадто висока». Маленькі жабенята почали падати. Один за одним. Деякі намагались підстрибнути все вище і вище. Але юрба все одно кричала: «Жоден не зможе цього зробити». Ще більше жабенят падало з висоти на землю. Тільки одне підіймалось все вище і вище. І, доклавши зусиль, одне єдине добралось до вершини. Всі поцікавились, як йому це вдалося? Де в нього знайшлося сили не впасти з висоти? Але жабеня-переможець виявилось глухим... Воно не чуло, що глядачі не вірили в його сили! Ніколи не слухайте людей, що прагнуть передати тобі свій песимізм та поганий настрій! Вони забирають у тебе віру у власні сили! Не забувай про силу слова!!! Думай лише про хороше!

Притча про двох вовків

Колись давно старий індієць відкрив свому внукові одну життєву істину: "В кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк являє зло, заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, амбіції, брехню... Інший вовк представляє добро, світ, любов, надію, істину, доброту, вірність." Маленький індієць, зворушений до глибини душі словами діда, на якусь мить задумався, а потім запитав: "А який вовк в кінці перемагає? " Старий індієць ледве помітно посміхнувся і відповів: "Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш."

Гордий олень

У одного молодого оленя були великі і красиві роги, якими він дуже гордився. Ні в кого не було таких розкішних рогів! Біля нього паслися дикі кози, в яких були такі маленькі і криві ріжки, що він сміявся над ними. А коли йому зустрічалися дикі кабани, в яких взагалі не було рогів, а були лише криві ікла, він зневажливо пирхав і відвертався від них. Адже йому було чим гордитися! Все в його житті було б чудово, коли б не його ноги. Йому здавалося, що вони дуже непривабливі, тонкі і криві. Він нікому про це не говорив, але дуже страждав і переживав з цього приводу. І ось, одного дня в лісі сталася пожежа. Всі дикі звірки із страхом кинулися бігти. І у цей момент олень оцінив всю гідність своїх міцних ніг. Вони несли його швидше за вітер. Він оббігав всіх кабанів і антилоп і, неодмінно врятувався б від вогню, коли б не його гіллясті, розкидисті роги. Вони застрягли в хащах. Повз нього проносилися дикі звірі. Вогонь наближався. І у цей момент олень вперше усвідомив, як хороші його ноги, і як безглузді його роги - предмет його гордості.

Вибачення

Один простий сільський хлопчина вперше попав в місто. На станційній платформі хтось наступив йому на ногу і сказав: "Пробачте". Потім він попрямував в готель, але там хтось знову штовхнув його і сказав: "Пробачте!" Потім він пішов в театр, і хтось майже збив його з ніг із словами: "Пробачте". Тоді цей парубок з села вигукнув: "Це здорово, а ми ніколи не знали цього прийому. Роби все, що тобі завгодно, кому завгодно і просто вибачайся!" Він стукнув кулаком людину, яка проходила біля нього, і сказав: "Пробачте!" Якщо людина наступає на ногу чужому посеред базару, він ввічливо вибачається і пояснює: "Тут стільки народу". Якщо батько наступає на ногу своєму дитяті, то не скаже взагалі нічого.

Найбільша ввічливість вільна від всякої формальності. Бездоганна поведінка не обтяжена турботами. Досконала мудрість не спланована. Дійсна любов не потребує доказів. Повна щирість не дає гарантій.

Дружба

Хлопчик і осел були найкращими друзями. Вони всюди ходили разом, усе робили разом, але більш за усе їм подобалось подорожувати світом. Вони ходили з міста у місто, від країни до країни... Але біля одного міста, хлопчик побачив чудову вишню і зупинився біля неї, щоб посмакувати, а коли через півгодини отямився, осла не було поруч. Він шукав його, де тільки міг, кричав так, що аж боліло горло, але осла ніде не було. На наступний день він сів на землю і став дивитись поперед себе. Так просидів він тиждень, місяць, рік. Через рік біля міста йшов якийсь купець і побачив недалеко якесь сяйво. Прийшовши у місто, він розказав про це диво усім знайомим і родичам. На наступний день жителі міста пішли у місце, вказане купцем, і побачили там хлопчика: від нього справді, якщо придивитись, йшло ледь помітне світло. Якийсь мудрець, проходячи повз, сказав, що хлопчика звуть Брахман і пішов собі далі. Жителі почали вважати хлопчика за святого, і приносили йому усілякі дари та їжу. А й справді - тим, кому було погано, прийшовши до нього, видужували. Мудреці знаходили рішення своїх складних проблем, сидячи біля нього, скривджені чомусь переставали плакати і спокійно засинали, а в калік потихеньку повертались до попереднього стану ушкоджені органи. Але в один день якась людина привела до хлопчика осла. І, о, яке щастя! Хлопчик вперше за довгі роки підвів погляд і побачив, що це його друг!!! Відразу світло навколо нього згасло, він взяв осла за шию і вони знов радісно і безпечно побігли дивитись світ. Мораль цієї притчі така: не чекай просвітлення, допоки дружиш з ослами.

Пісок

Двоє друзів ішли пустелею. В якийсь час вони посперечалися і один дав ляпас іншому по обличчю. Друг, відчуваючи біль, не сказав жодного слова, а лише написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Вони продовжували іти. Знайшли оазис, в якому вирішили скупатись. Той, що отримав ляпас, ледве не втонув, але його врятував друг. Коли він отямився, то написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». Той, що дав ляпаса, а потім врятував свого друга, запитав його.

- Коли я тебе образив - ти написав це на піску, а тепер - ти пишеш на камені. Чому? І він відповів: - Коли хтось нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хтось робить для нас хороше, ми повинні викарбувати це на камені, щоб ніякий вітер не зміг це знищити. Навчись писати образи на піску і карбувати радощі на камені.

Кожний знаходить те, що шукає

Мудрець і учень сидять біля воріт свого міста. Підходить до них мандруючий і запитує:

- Що за люди тут живуть?

- А хто живе там, звідки йдеш ти? -

запитав у нього Мудрець.

- Ой, брехуни, крадії, злі, розбещенні!

- І тут такі самі, - відповів Мудрець.

Через деякий час підійшов інший мандрівник і запитав те саме:

- А там хто, звідки ти йдеш? - задав йому питання Мудрець.

- Хороші люди, добрі, співчутливі, веселі і життєрадісні.

- У нашому місті ти зустрінеш таких же, - відповів Мудрець.

- Чому ти одному сказав, що тут живуть негідники, а іншому - що хороші люди, - запитав учень у вчителя.

- Повсюди є і хороші, і погані люди, - відповів Мудрець. - Просто кожен знаходить те, що шукає.

Листок і вишенька

Подивись у вікно і ти побачиш: самотній Листочок крутиться на вітрі? Останній листочок... Він уже жовтуватий. А колись був яскраво-зеленим. Тоді він був завжди поряд із красивою Вишенькою, яку кохав усім серцем. Старий гульвіса Вітер часто йому говорив: - Підемо десь, побродимо по світу. Навкруги стільки рум’яних вишеньок! Але листочок був незворушний. Навіщо йому інші, якщо у нього є одна, його, найкраща?Та потім його щастя обірвалось. Вишенька раптом зникла і ніхто не знав, куди вона поділась. Стояла осіння холодна пора, все листя облетіло з дерев давним-давно. Тільки самотній Листочок, пожовклий від горя, залишився на гілочці: він ще чекав, що Вишенька повернеться. - Що ти тут висидиш? - переконував його вітер, - підемо пошукаємо її, може і знайдемо.Вітер дмухнув сильніше, і вони полетіли. Подивись у вікно: бачиш, темні дерева шумлять від холоду. Всі одягаються до зими, а вони - навпаки. А он там, бачиш, крутиться на вітрі осінній жовтий листочок. Це наш Листочок, наш самотній однолюб. Він все ще шукає свою Вишеньку.

11. Старовинна скринька

Доброта - це людська риса, здатність, вміння людини творити добро іншим.

Чуйне , дружнє ставлення до людей.

Любов – почуття глибокої сердечної прихильності, поваги до людини

Терпимість – поблажливе ставлення до когось.

Добрий – той, який робить людям добро, піклується про них.

Милосердний – той, який готовий надати допомогу , поспівчувати.

Щедрий – той, який охоче ділиться своїм майном, коштами. Не шкодує витрачати що-небудь.

Щирий – той, який прямо, безкорисливо, чистосердечно виражає свої почуття, думки; відвертий, приязний, гостинний.

  1. Вірші

Слово могутнє, яка в ньому сила,

Скажеш з любовю і радість росте, Слово хороше народжує крила Ви не забудьте ніколи про це.

« Ввічливий співрозмовник»

Як же слід себе тримати З друзями під час розмови? Завжди мусиш памятати Про повагу і тактовність. Не доречні тут кривляння , Друга в груди не штовхай, І нікчемного питання Ти в розмові уникай.

« Ввічливий слухач»

Мяко, жваво і старанно Ввічливо веди розмову, Відповідь дай на питання, І терпляче слухай знову.

«Спасибі», «Будь-ласка» і «Будьте здорові»,

Слова необхідні й корисні у мові , Приємно їх чути в садочку і вдома, Від мами,від тата і просто знайомих

Якщо ти когось штовхнув,

Треба «Вибачте» сказати,

  • Від всіх сердець як до дверей

Є ключики маленькі І кожен легко підбере, Якщо тобі не лінь. Маленькі ключики твої «Спасибі» і «Будь-ласка»!

  1. Прислів’я та приказки про добро, дружбу

  • Добре діло роби сміло

  • Раз добром нагріте серце вік не прохолоне

  • Добро не пропадає, а зло вмирає

  • Добрі діла тихо ходять, а злі в дзвони дзвонять

  • Хто людям добра бажає, той і собі має

  • Добре довго пам’ятається

  • Добрі вісті не лежать на місці

  • Не все добре, що смакує

  • Не всяка стежечка без спориша , не в кожної людини добра душа

  • Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту

  • При добрій годині всі друзі й побратими

  • Іншим радить, а собі не може порадити

  • В лиху годину упізнаєш вірну людину

  • З добрим дружись, а лихого стережись

  • З ким поведешся од того й наберешся

  • Яку дружбу заведеш так і життя проведеш

  • Скажи мені хто твій товариш і я скажу, хто ти

  • Від одного гнилого яблука увесь віз згниє

14. Мирилки

* * *

Мир – миром, Пироги з сиром, Вареники в маслі – Жити будемо прекрасно.

* * *

Битися — не билися, Трохи посварилися, Потім посміялися, Друзями зосталися.

* * *

Я мирюсь, мирюсь, мирюсь, Із тобою не сварюсь. А якщо я посварюсь, У калюжі опинюсь!

* * *

Дай скоріш мізинчик свій, Зачепи його за мій. Мізин-мізин-мізинець — Помирив нас, молодець.

* * *

Я мирюся й ти мирись, Більш не бийся, не сварись. Не кричи ти і не лайся, Моїм другом залишайся!

* * *

Мир миром, Пироги з сиром, Вареники в маслі. Ми — дружечки красні, Обіймімося!

  1. Правила доброти

  • Дбати про слабких, маленьких, старих, хворих

  • Не заздрити

  • Жалітиінших, а не себе

  • Своїмивчинкамиприноситирадість

  • Не завдавати болю

20

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.