Порівняння предметів. Орієнтування в просторі. Число два. Цифра 2. Склад числа два. Знаки «+», «–» та «=»

Опис документу:
Мета: формувати вміння порівнювати групи предметів за допомогою складання пар, розрізняти предмети за місцем розташування; учити правильно використовувати слова «дорівнює», «не дорівнює», «стільки ж»; вправляти в умінні орієнтуватися у просторі; формувати уявлення про число два і цифру 2; дати уявлення про склад числа два з двох менших (1 та 1); закріплювати уявлення про знаки «+» та «–»; ознайомити зі знаком «=»; учити розв’язувати приклади.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Логіко-матиматичний розвиток

Тема. Порівняння предметів. Орієнтування в просторі. Число два. Цифра 2. Склад числа два. Знаки «+», «–» та «=»

Мета: формувати вміння порівнювати групи предметів за допомогою складання пар, розрізняти предмети за місцем розташування; учити правильно використовувати слова «дорівнює», «не дорівнює», «стільки ж»; вправляти в умінні орієнтуватися у просторі; формувати уявлення про число два і цифру 2; дати уявлення про склад числа два з двох менших (1 та 1); закріплювати уявлення про знаки «+» та «–»; ознайомити зі знаком «=»; учити розв’язувати приклади.

Попередня робота: розглядання різних видів м’ячів; бесіда про різні види ігор, у яких використовують м’яч.

Матеріал: площинні фігури м’ячиків; великі ілюстрації «Діти грають у футбол»; картки (знак «=», цифра 2); площинні фігури м’ячиків (для кожної дитини); маленькі предметні картки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Пропоную дітям відгадати загадку.

Хто проскаче без упину

День і ночі половину,

І при цьому ані трішки

Не натомить власні ніжки?

Хто ж це так, малята, скаче?

Відгадали?.. (М’ячик)

— Сьогодні нам хтось приніс у групу кошик з м’ячиками. Якого вони кольору? Якого розміру? Якої форми? Якого кольору великі м’ячики? маленькі?

1 Гра «М’ячики»

Прикріплюю до дошки площинні м’ячики з картону різного кольору. У дітей на столах такі самі, але меншого розміру (у кожної дитини по одному м’ячику).

— Якого кольору м’ячики на дошці? Скільки їх? (Багато) Скільки м’ячиків у кожного з вас? (По одному) Знайдіть на дошці великий м’яч такого самого кольору, як і ваш.

Діти знаходять пару та прикріплюють маленькі м’ячики поруч з великими.

2 Дидактична права «Порівняй»

Демонструю малюнок гри дітей у футбол.

— Нудьга спричиняє відчай. Але цим дітям нудьга не загрожує, вони зайняті веселою грою.

На столах у дітей — картки із зображенням футбольних м’ячів (по чотири м’яча на кожній картці, зі знаком п’ять).

— Розгляньте м’ячі. Як ви вважаєте, м’ячів однакова кількість? Перевірте це самостійно.

Діти умовно з’єднують м’ячі в пари.

— Що ви помітили? Усі м’ячі об’єднуються в пари. А це означає, що м’ячів однакова кількість. Коли кількість предметів однакова, в математиці використовують поняття «рівність» та знак «=».

Демонструю дітям карту із зображенням знака «=».

— Поставте між м’ячами знак «=». Для того щоб позначити, що кількість предметів неоднакова, ми закреслюємо знак «= /».

3 Дидактична гра «Постав знак між м’ячиками»

Виставляю на дошці картки з різною кількістю м’ячиків і залишаю між ними місце, діти мають поставити знак рівності або нерівності.

4 Фізкультхвилинка

М’ячик кругленький бочок —

Гарно потягнувся,

Покотився на лужок,

Потім повернувся.

В усі боки нахилявся,

Своїх друзів видивлявся.

Ось який, ось який

М’яч веселий, чарівний!

5 Число два і цифра 2. Склад числа два

На двох столах під серветками розташовую: на першому столі 1 м’яч, на другому — 2 м’ячі.

— Я пропоную визначити зорово кількість предметів під серветкою.

Діти обстежують очима, що знаходиться під серветками.

— Торкніться предметів під серветками. Під якою з них один предмет? Два предмети? Що за предмети під серветками?

Знімаю серветки і разом з дітьми з’ясовую, чиї відповіді були найточнішими.

— Позначте кількість м’ячів на першому столі цифрою 1. Кількість іграшок на другому столі я зможу позначити цифрою 2. Знайдіть у себе на столі цифру 2 і позначте кількість іграшок на другому столі цифрою.

6 Дидактична гра «Не помились!»

Показую дітям картку з однією чи двома іграшками. Вони мають показати цифру, що позначає кількість іграшок. Наприклад: дві машинки — 2, одна лялька — 1.

ІІІ. Підсумок

— За допомогою яких іграшок нам сьогодні ніколи було нудьгувати? Про яку цифру ви сьогодні дізналися? Чого у людини по два? Виконання яких вправ спричинило труднощі? Що було легко виконувати?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00