Порівняння. Олександр Олесь «Біга зайчик - скакунець».

Опис документу:
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати учнів орієнтуватися в тексті, добирати рими; збагачувати словниковий запас; спонукати дітей до творчості; виховувати любов до мовного багатства.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Літературне читання

Вчитель: Долгова
Ольга Володимирівна

Місце проведення 2клас

Тема Порівняння.

Олександр Олесь «Біга зайчик - скакунець».

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати учнів орієнтуватися в тексті, добирати рими; збагачувати словниковий запас; спонукати дітей до творчості; виховувати любов до мовного багатства.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Активне читання

  • Привітання

Вже дзвінок подав сигнал Працювати час настав.

Спершу сядуть лиш дівчатка,

А за ними і хлоп'ятка.

Будем дружно працювати

І знання всі здобувати!

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Ма-ма-ма — прийшла до нас зима.

Ло-ло-ло — кучугури намело,

Ем-ем-ем — саночки візьмем.

Дем-дем-дем — на гірку підем.

Ам-ам-ам — ой, весело нам.

2. Робота над скоромовкою «дощиком»

їхав грудень возом

Віз мішок морозу,

До морозу кригу,

А до криги — снігу.

3. Гра «Відгадай предмет за ознаками»

Білий, пухнастий, м'який —... (сніг).

Холодна, люта, морозна —... (зима).

Злий, тріскучий, лютий —... (мороз).

4. Гра«Блискавка»

Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, суховій, хурделиця.

  • Яке слово «зайве»?

  • Яким одним словом можна об'єднати всі ці слова?

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще читання вірша.

Якій порі року присвятив свій вірш Олександр Олесь?

IV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку

1. Робота над загадкою

Чудо-сани прилетіли, Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця Білокоса, білолиця

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває. (Зима)

Які слова вам допомогли відгадати загадку?

2. Вправа «Крісло автора»

За що любите зиму ви? Розкажіть.

Зима — чудова пора року. Ми любимо її за скрипучий білий сніг, за морозець, який щипає за ніс і щоки, за чудові зимові розваги.

Олександр Олесь дуже любив природу, спостерігав за її життям. Свої спостереження відобразив у чудових віршах.

Сьогодні ми прочитаємо ще один вірш поета.

V. Сприймання и усвідомлення нового матеріалу

1. Виразне читання вчителем вірша О. Олеся «Біга зайчик-скакунець» (є.
63)

Назвіть головну героїню вірша. (Зима)

2. Словникова робота

1) Довідкове бюро.
Помело — мітла.

Затишок — тихе місце, захищене від вітру.

2) Читання слів «луною» за вчителем.
Сховався мерщій

скакунець вгледіла

зоставсь тарілці

забіліла сховався

3. Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі.

  • Відшукайте у вірші слова, якими описано дії зими.

  • Якою ви її уявляєте?

  • Чим подібні характери зими і весняної води у прочитаних вами поезіях?

4. Гра «Упізнай героя»

Не ходжу я, а скакаю,
нерівні ноги маю.
Через поле навмання

Перегнав би я коня. (Заєць)

Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто, оченята...

Хто це? Спробуй відгадати.' (Білка)

Сіра шубка із пірїн,
На морозі жвавий він.
Не орел цей стрибунець.
Хто це, діти?.. (Горобець)

  • Як зима доганяє зайця?

  • Де він від неї сховався?

  • Що зима зробила для білки?

  • Як ви уявляєте картину, змальовану словами горобці в сніговій тарілці?

5. Робота за змістом малюнка

  • Розгляньте малюнок. Які фарби на ньому переважають?

  • Які рядки вірша проілюстрував художник?

УІ.Підсумок уроку

  • 3 яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

  • Хто його автор?

  • Яку пору року відобразив поет у своєму вірші?

УІІ.Домашнє завдання

Виразно читати вірш. Підготувати запитання за його змістом.

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин Комплекс вправ гімнастики для очей

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!