Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Порядок слів у реченні. Інверсія. Логічний наголос

Українська мова

Для кого: 8 Клас

23.06.2020

1622

31

0

Опис документу:
Мета уроку : дати поняття про синтаксичну та стилістичну функцію порядку слів у реченні, домогтися дотримання учнями логічного наголосу при інтонуванні речень; розвивати вміння виразно читати; прищеплювати любов до природи, виховувати естетичний смак.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місц...
Слайд № 1

Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість? Ви добре знаєте цю місцевість. Ви добре знаєте цю місцевість!

Порядок слів у реченні. Інверсія. Логічний наголос
Слайд № 2

Порядок слів у реченні. Інверсія. Логічний наголос

Порядок слів у реченні Прямий Зворотний (інверсія) Підмет стоїть перед присудком, узгоджене означення — перед означуваним словом, додаток — після с...
Слайд № 3

Порядок слів у реченні Прямий Зворотний (інверсія) Підмет стоїть перед присудком, узгоджене означення — перед означуваним словом, додаток — після слова, від якого залежить, а обставини можуть займати різне місце залежно від свого значення і способу вираження Вносить новий відтінок у зміст речення, а часом може змінювати зміст усього речення Яскраве сонце вранці освітило сонну землю. Сонечко яскраве вранці освітило землю сонну.

Будь уважний! Інверсія — це художній засіб, який найчастіше вживається у творах художньої літератури з метою увиразнення тієї чи іншої думки. Рідше...
Слайд № 4

Будь уважний! Інверсія — це художній засіб, який найчастіше вживається у творах художньої літератури з метою увиразнення тієї чи іншої думки. Рідше інверсію застосовують у публіцистичному й науковому стилях.

Найважливіше в повідомлені слово може виділятися в реченні не тільки порядком слів, а й посиленням голосу — логічним наголосом. Наприклад: Сьогодні...
Слайд № 5

Найважливіше в повідомлені слово може виділятися в реченні не тільки порядком слів, а й посиленням голосу — логічним наголосом. Наприклад: Сьогодні ми йдемо в театр (а не завтра). Сьогодні ми йдемо в театр (а не в кіно).

Здатність кішок відчувати небезпеку є надзвичайною. Їхні можливості вже давно активно використовуються людьми. Кішок беруть із собою на кораблі, пі...
Слайд № 6

Здатність кішок відчувати небезпеку є надзвичайною. Їхні можливості вже давно активно використовуються людьми. Кішок беруть із собою на кораблі, підводні човни. А в селах і містах, розташованих на схилах Везувію, на східному березі Неаполітанської затоки, немає родини, де не жила б кішка. Відчувши, що вулкан оживає, кішки втікають якомога далі. Їхні господарі знають, що головне — від них не відставати. (Із книги «Усе для хлопчиків»)

Вулиця ярко опалена. Надворі прохолодно Ожеледиця. Снігова гірка. Проїжджа частина вулиці. Випадковий перехожий. Вирушили пішки. Місто за сім кілом...
Слайд № 7

Вулиця ярко опалена. Надворі прохолодно Ожеледиця. Снігова гірка. Проїжджа частина вулиці. Випадковий перехожий. Вирушили пішки. Місто за сім кілометрів. Вулиця яскраво освітлена. Виправте помилки. Поясніть їх характер. Із відредагованих слів і словосполучень складіть речення; у кожному визначте логічний наголос. Надворі прохладно. Голольод. Сніжна горка. Проїжджа сторона вулиці. Випадковий прохожий. Пішли пішком. Місто в семи кілометрах.

Прочитайте уважно текст спочатку мовчки, потім уголос. Виділіть мовленнєві центри. Напишіть партитуру І абзацу тексту, вказавши паузи, інтонацію, м...
Слайд № 8

Прочитайте уважно текст спочатку мовчки, потім уголос. Виділіть мовленнєві центри. Напишіть партитуру І абзацу тексту, вказавши паузи, інтонацію, мовленнєві такти, логічний наголос. Яскраві весняні квіти серед сухих трав і торішнього листя не залишаються непоміченими. І от уже в руках у «любителів» природи букетики з квіток підсніжників, медунки, рясту… Знищуючи надземну частину, ми завдаємо рослині великої шкоди: без листків вона не зможе відновити запас поживних речовин у своїх підземних цибулинах, бульбах — вони виснажуються. Наступного року весняний килим не буде вже таким багатим… Ще більшої шкоди завдають ті, хто викопує рослини разом із підземними частинами, зменшуючи природні запаси, призводячи до непоправних втрат. (Із календаря) Виділення в тексті означають: — логічний наголос; / — коротка пауза; // — середня пауза; /// — довга пауза; — спадна інтонація; — висхідна інтонація.

Яскраві весняні квіти / серед сухих трав / і торішнього листя / не залишаються непоміченими. / / / І от / уже в руках у «любителів» природи / букет...
Слайд № 9

Яскраві весняні квіти / серед сухих трав / і торішнього листя / не залишаються непоміченими. / / / І от / уже в руках у «любителів» природи / букетики з квіток підсніжників, / / медунки, / / рясту… / / / Знищуючи надземну частину, / / ми завдаємо рослині великої шкоди / / — без листків / вона не зможе відновити запас поживних речовин у своїх підземних цибулинах, / / бульбах: / / вони виснажуються. / / / Наступного року / весняний килим не буде вже таким багатим… / / / Ще більшої шкоди завдають ті, / / хто викопує рослини разом з підземними частинами, / / зменшуючи природні запаси, / / призводячи до непоправних втрат. / / / (Із календаря)

Складіть речення за схемами, указавши, де прямий порядок слів, а де — зворотний. Підкресліть слова, на які падає логічний наголос.
Слайд № 10

Складіть речення за схемами, указавши, де прямий порядок слів, а де — зворотний. Підкресліть слова, на які падає логічний наголос.

Написати твір, використавши як початок висловлювання: «Квіти, квіти, чаруюсь я вами!» Домашнє завдання За необхідності вжити зворотний порядок слів...
Слайд № 11

Написати твір, використавши як початок висловлювання: «Квіти, квіти, чаруюсь я вами!» Домашнє завдання За необхідності вжити зворотний порядок слів; подумати, як це вплине на зміст твору і його художнє звучання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.