і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Поняттям «задача». Структурні елемен¬ти задачі. Розв’язування текстових задач на знаходження суми (всього). Прийоми пошуку дій розв’язування задачі

Поняттям «задача». Структурні елемен¬ти задачі. Розв’язування текстових задач на знаходження суми (всього). Прийоми пошуку дій розв’язування задачі

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 13.

Тема: Поняттям «задача». Структурні елементи задачі. Розв’язування текстових задач на знаходження суми (всього). Прийоми пошуку дій розв’язування задачі.

Мета: ввести терміни, пов'язані з поняттям «задача»; навчати учнів складати задачі за малюнком, за рівністю, за розв'язанням; розвивати мислення, обчислювальні навички, увагу, вміння ставити питання й знаходити на них відповіді; виховувати в учнів пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розминка

— Скільки хвостиків у 4 цуценят?

— Назвіть другий день тижня.

— Скільки місяців триває літо?

— Що зайве: ручка, олівець, відрізок?

— Чого більше на лузі: квітів або ромашок?

— Що спільного у снігу й ковдри?

2. Віршовані задачі

• Три веселі киці

Грались на травиці.

Враз одна сховалась.

Скільки киць зосталось?

• Дві білочки по горішки

Йшли із козубком пішки.

Три — вгорі собі скакали.

І подружок обскакали.

Як гадаєте, в скількох

Буде повний козубок?

 

• Чотири груші Ваня мав,

Ще чотири братик дав.

На подвір’ї Ваня сів,

Вісім груш одразу з’їв.

І подумав — чи не мало?

Скільки груш іще зосталось?

3. Робота з числовим віялом

— Покажіть «сусідів» чисел 5; 7; 9; 6; 2.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ

Завдання 1

— Скільки кошенят лежало у кошику? Скільки кошенят гралося неподалік? Скільки всього кошенят? Складемо задачу за малюнком.

— У кошику лежало троє кошенят. Неподалік гралося ще двоє. Скільки всього кошенят?

— У кошику лежало троє кошенят. Неподалік гралося ще двоє. — це умова задачі. Скільки всього кошенят? — це запитання задачі. 3 + 2 = 5 (к.) — це розв’язання задачі. Відповідь: 5 кошенят.

— Розглянемо розв’язання задачі. Яке було число? Яке стало? Більше чи менше стало?

— Якщо предмети об’єднують (приєднують), то виконують дію додавання й отримують більше число.

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Складання й розв'язування задач за предметними малюнками

— Подивіться на малюнок. Складіть умову задачі. 

(На галявині росло 3 мухомора і 2 боровика.) Сформулюйте питання задачі. (Скільки всього грибів росло на галявині?)

—  Якою дією розв’яжемо задачу? (Додаванням)

— Назвіть розв’язання задачі. (3 + 2 = 5)

— Назвіть відповідь. (Усього 5 грибів.)

—  Запишіть розв’язання у зошит.

2. Розпізнавання на слух частин задачі

— Зараз я читатиму уривок із задачі. Ви маєте з’ясувати, що це: умова, питання, розв’язання або відповідь і підняти потрібну фішку.

— Покажіть фішку «УМОВА». Покажіть фішку «ЗАПИТАННЯ». Покажіть фішку «РОЗВ’ЯЗАННЯ». Покажіть фішку «ВІДПОВІДЬ».

• Скільки всього шишок у Вови й Антона? (3)

• До 4 додати 2 вийде 6. (Р)

• У Вови 4 шишки. В Антона 2 шишки. (У)

• Усього 6 шишок. (В)

— Розкажіть задачу повністю (з опорою на схему).

Умова  запитання  розв’язання  відповідь.

Умова: У Вови 4 шишки. В Антона 2 шишки.

Запитання: Скільки всього шишок в Антона й у Вови?

Розв’язання: до 4 додати 2 вийде 6.

Відповідь: усього 6 шишок.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які частини задачі ви знаєте?

 

 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти