і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в педагогічній практиці. Емоційний розвиток особистості засобами арт-терапії
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Поняття про слова – назви предметів ( іменники ).

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок з української мови у 2 класі

Тема: Поняття про слова – назви предметів ( іменники ).

Мета:   Навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?;

поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів.  

Розвивати вміння ставити запитання до слів, уяву,увагу,збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати бажання берегти і зміцнювати своє здоровя.

Обладнання: предметні малюнки, таблиця  «Назва предмета»

Хід уроку

I Організаційний момент

-Посміхніться один одному,щоб нам було приємно спілкуватися.

Девіз уроку.

Хто здоровий,той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини

Це ж чудово для людини.

II     Актуалізація опорних знань.

1.Вступна бесіда.

-Діти,з чого складається наше мовлення? (З речень)

-Які бувають речення за метою висловлювання та інтонацією?

П1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, до нас на урок завітав Незнайко.

Давайте з ним привітаємось:

- Здрастуй, Незнайку!

- Давайте вимовимо звуки у слові Незнайко.

- Назвіть букви, якими записано слово Незнайко.

Позначте  каліграфічно звуки буквами  Н е з н а й к о

Запишіть слово, підберіть слово з протилежним значенням

НезнайкоЗнайко.

-Пригадаймо для Незнайки, про що ми говорили на минулому уроці. ( Вчилися ставити запитання до назв предметів, та назв істот )

- Сьогодні ми будем продовжувати працювати над словами назвами предметів, будемо вчитися і вчити Незнайка ставити питання до слів, дізнаємось, як одним словом називаються слова, що називають  предмети, працюватимемо зі словниковими словами, будем вчити Незнайка бути працьовитим і працелюбним.

III  Вивчення нового матеріалу.

 Незнайко йшов до нас довгою дорогою і на своєму шляху зустрічав багато цікавого. Йому хотілося дізнатися, що це?

Але все у нього було невпопад. Допоможемо йому?

(На дошці предметні малюнки).

Діти ставлять питання і називають предмети.

Завдання для дівчаток. Випишіть слова, що відповідають на запитання що?

Завдання для хлопчиків. Випишіть слова що відповідають на запитання хто?

Перевірка завдання.

Висновок: Слова, які відповідають на питання що? –назви неістот.

Слова, які відповідають на питання хто?- назви істот .

- Слова, до яких ми ставимо питання хто? щоНазивають предмети, дають їм ім’я.

- Як ви думаєте, як слова можна назвати по-іншому – одним словом (іменнники).

2. Робота з підручником. Читання правил.

Ходив Незнайко довго, заблукав до лісу і зустрів там 

 Коли відгадаєте загадку, то дізнаєтесь кого.

3. Робота над загадкою.

Буркотливий, вайлуватий

По лісу блукає, меду шукає

Так це ведмідь. Ведмідь – великий, хижий звір, укритий густою бурою або білою шерстю.(Виставляю малюнки).

Цікаво знатиВедмеді люблять солодке, у них навіть можуть боліти зуби, якщо вони занадто зловживають солодощами.

Незнайко все мандрував і  по дорозі знайшов такі карточки. Допоможемо Незнайкові прочитати слова.

 Ведмедь. Видмідь. Ведмідь.

-Як ви думаєте, яке слово написане правильно?

Поділимо на склади. Який склад наголошений. Е без наголосу вимовляється близько до и. Можна допустити помилку, бо наголосом це слово не перевіряється, а перевіряється словником.

Фізкультхвилинка

Хмаринка сонечко закрила

Слізки срібні зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм,як зайчата.

Політаєм,як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки,ніжки.

Всі веселі?От чудово!

А тепер до праці знову.

4.Гра « Впізнай іменник »

Я прочитаю вам вірш Ганни Червінь « Вітаміни »,а ви постараєтесь впізнати і назвати іменники.

ВІТАМІНИ

-Му-му!

-Му-му!

-Що їсти,щоб бути здоровою?

-А це як кому.

Ми маємо звичку

Їсти травичку:

Смачну конюшину,

Гірку лопушину,

Терпку будячину.

Як пастух не бачить-

З грядок капустину.

І листя,й стеблини-

Це все- вітаміни.

Тим користь така

Від молока.

Юрко зрозумів

Розмову корів:

З усіх «видозмінів» ,

З усіх вітамінів

Найкращі оці,

Що в молоці!

З тих пір без прохань,

Без нарікань

Юрко повну склянку

Його пє щоранку.

Ганна Черінь

5. Робота в парах

На партах лежать карточки.

Завдання: Складіть речення зі слів, підкресліть іменники, поставте питання.

 IV  Підсумок уроку

-            Діти, як ви вважаєте, Незнайко зрозумів, що таке іменник?

-            На які питання відповідає?

Пограємо гру «Хто?, що?»

Школа, тигр, книжка, зима, хлопчик, корова, кошеня,

Літак, тракторист, трактор.

Домашнє завдання

Вивчити правило про іменник.

 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів.   Розвивати вміння ставити запитання до слів, уяву,увагу,збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання берегти і зміцнювати своє здоров’я.
  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    104
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    TY156015
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь