і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Поняття про слова – назви предметів ( іменники ).

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок з української мови у 2 класі

Тема: Поняття про слова – назви предметів ( іменники ).

Мета:   Навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?;

поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів.  

Розвивати вміння ставити запитання до слів, уяву,увагу,збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати бажання берегти і зміцнювати своє здоровя.

Обладнання: предметні малюнки, таблиця  «Назва предмета»

Хід уроку

I Організаційний момент

-Посміхніться один одному,щоб нам було приємно спілкуватися.

Девіз уроку.

Хто здоровий,той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини

Це ж чудово для людини.

II     Актуалізація опорних знань.

1.Вступна бесіда.

-Діти,з чого складається наше мовлення? (З речень)

-Які бувають речення за метою висловлювання та інтонацією?

П1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, до нас на урок завітав Незнайко.

Давайте з ним привітаємось:

- Здрастуй, Незнайку!

- Давайте вимовимо звуки у слові Незнайко.

- Назвіть букви, якими записано слово Незнайко.

Позначте  каліграфічно звуки буквами  Н е з н а й к о

Запишіть слово, підберіть слово з протилежним значенням

НезнайкоЗнайко.

-Пригадаймо для Незнайки, про що ми говорили на минулому уроці. ( Вчилися ставити запитання до назв предметів, та назв істот )

- Сьогодні ми будем продовжувати працювати над словами назвами предметів, будемо вчитися і вчити Незнайка ставити питання до слів, дізнаємось, як одним словом називаються слова, що називають  предмети, працюватимемо зі словниковими словами, будем вчити Незнайка бути працьовитим і працелюбним.

III  Вивчення нового матеріалу.

 Незнайко йшов до нас довгою дорогою і на своєму шляху зустрічав багато цікавого. Йому хотілося дізнатися, що це?

Але все у нього було невпопад. Допоможемо йому?

(На дошці предметні малюнки).

Діти ставлять питання і називають предмети.

Завдання для дівчаток. Випишіть слова, що відповідають на запитання що?

Завдання для хлопчиків. Випишіть слова що відповідають на запитання хто?

Перевірка завдання.

Висновок: Слова, які відповідають на питання що? –назви неістот.

Слова, які відповідають на питання хто?- назви істот .

- Слова, до яких ми ставимо питання хто? щоНазивають предмети, дають їм ім’я.

- Як ви думаєте, як слова можна назвати по-іншому – одним словом (іменнники).

2. Робота з підручником. Читання правил.

Ходив Незнайко довго, заблукав до лісу і зустрів там 

 Коли відгадаєте загадку, то дізнаєтесь кого.

3. Робота над загадкою.

Буркотливий, вайлуватий

По лісу блукає, меду шукає

Так це ведмідь. Ведмідь – великий, хижий звір, укритий густою бурою або білою шерстю.(Виставляю малюнки).

Цікаво знатиВедмеді люблять солодке, у них навіть можуть боліти зуби, якщо вони занадто зловживають солодощами.

Незнайко все мандрував і  по дорозі знайшов такі карточки. Допоможемо Незнайкові прочитати слова.

 Ведмедь. Видмідь. Ведмідь.

-Як ви думаєте, яке слово написане правильно?

Поділимо на склади. Який склад наголошений. Е без наголосу вимовляється близько до и. Можна допустити помилку, бо наголосом це слово не перевіряється, а перевіряється словником.

Фізкультхвилинка

Хмаринка сонечко закрила

Слізки срібні зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм,як зайчата.

Політаєм,як пташата.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки,ніжки.

Всі веселі?От чудово!

А тепер до праці знову.

4.Гра « Впізнай іменник »

Я прочитаю вам вірш Ганни Червінь « Вітаміни »,а ви постараєтесь впізнати і назвати іменники.

ВІТАМІНИ

-Му-му!

-Му-му!

-Що їсти,щоб бути здоровою?

-А це як кому.

Ми маємо звичку

Їсти травичку:

Смачну конюшину,

Гірку лопушину,

Терпку будячину.

Як пастух не бачить-

З грядок капустину.

І листя,й стеблини-

Це все- вітаміни.

Тим користь така

Від молока.

Юрко зрозумів

Розмову корів:

З усіх «видозмінів» ,

З усіх вітамінів

Найкращі оці,

Що в молоці!

З тих пір без прохань,

Без нарікань

Юрко повну склянку

Його пє щоранку.

Ганна Черінь

5. Робота в парах

На партах лежать карточки.

Завдання: Складіть речення зі слів, підкресліть іменники, поставте питання.

 IV  Підсумок уроку

-            Діти, як ви вважаєте, Незнайко зрозумів, що таке іменник?

-            На які питання відповідає?

Пограємо гру «Хто?, що?»

Школа, тигр, книжка, зима, хлопчик, корова, кошеня,

Літак, тракторист, трактор.

Домашнє завдання

Вивчити правило про іменник.

 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів.   Розвивати вміння ставити запитання до слів, уяву,увагу,збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати бажання берегти і зміцнювати своє здоров’я.
  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    78
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    TY156015
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь