і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.

Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Тема уроку № 3: Поняття інформаційного суспільства.

Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.

Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІК-компетентність

Мета уроку:

навчальна: формувати світоглядне уявлення про інформатику та інформаційні технології, зокрема, ознайомлення з поняттями «інформаційне суспільство», «інформаційні ресурси», «інформаційна культура», «інформаційна грамотність», «ІК-компетентність»; висвітлення понять «авторське право», «етичні та правові норми» при створенні та використанні інформаційних ресурсів.

розвивальна: розвиток системно-комбінаторного мислення, теоретичного мислення, вміння аналізувати факти, події; розвиток вміння розподіляти увагу; розвиток предметного мовлення, пізнавальних інтересів.

виховна: виховання переконаності у можливості пізнання законів і правил інформаційного суспільства для подальшого комфортного життя у ньому; формування готовності до морально-етичної оцінки власних дій та дій оточуючих при використанні інформаційних ресурсів; виховання відповідальності за результати своєї праці.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, комп’ютер, роздрукована схема кожному учневі

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, браузер, підключення до Інтернет, тематична презентація «Інтелектуальна власність та авторське право»

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Інформаційна ера - найкраще, що трапилося з людством за час його еволюції. Тепер у кожного є рівні можливості озброїти себе інформацією і знанням…

Ай Вэйвэй

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

І Організаційний момент

Психологічне налаштування роботи з класом

Привітання вчителя

Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку: наявність робочих зошитів, підручників тощо

Привітання. Перевірка готовності до уроку

ІІ Перевірка домашнього завдання

  • Яку тему ми зараз вивчаємо?

  • На яку тему було домашнє завдання?

  • Учитель коротко характеризує стан виконання Д/з класом

Перевіряючи Д/з, ми з вами працювали з інформацією. Сьогодні ця інформація допомогла мені правильно оцінити, чи готові ви до уроку, та прийняти рішення про оцінки за Д/з.

Так само, як і я, кожен з вас оцінює події, що відбуваються у його житті та приймає рішення, знаходить найбільш вдалий варіант своїх дій.

Ми всі розуміємо, що інформація – ц е те, чим кожен з нас поповнює власний багаж знань.

Зачитування учнями власних відповідей з зошитів

ІІІ Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Вправа «Обери питання»

На дошці (слайді, аркуші) демонструється ряд питань з теми. Навпроти кожного питання – кількість балів за відповідь до нього:

  • Тлумачення слова «інформатика» (1 б)

  • Тлумачення слова «інформація» (1 б)

  • Поясніть термін «інформаційні технології» (1 б)

  • Опишіть класифікацію

інформаційних технологій (2 б)

  • Які інформаційні процеси вам відомі? (1 б)

  • Що являють собою інформаційні системи? (1 б)

  • Вкажіть різновиди інформаційних систем (2 б)

  • Наведіть приклади інформаційних систем (2 б)

  • Поясність структуру інформаційних систем (2 б)

  • Як ІС пов’язані з ІТ? (3 б)

  • Ваше питання з теми (до 3 б)

Учитель фіксує правильні відповіді та керує процесом опитування

Підсумок етапу:

Ваша інформація дає мені право зрозуміти, що ви готові до уроку та розумієте цінність інформації у сучасному житті

Учні обирають питання та відповідають на них

ІV Мотивація. Постановка навчальної задачі.

  • Чи можете ви навести приклади, коли у вашому житті інформація, отримана своєчасно, дозволила вам покращити своє життя або навпаки, не отримана своєчасно інформація призвела до негативних наслідків?

  • Тому людство вже давно зробило висновок, що той, хто володіє найбільшим обсягом інформації з будь-якого питання та вміє її використовувати, завжди знаходиться у більш виграшному положенні у порівнянні з іншими.

А в школі ми маємо навчитися жити в умовах, коли інформація – це найвища цінність, тобто в умовах інформаційного суспільства.

Давайте спробуємо змоделювати, які ж знання щодо прийомів роботи з інформацією, має знати випускник сучасної школи і які прийоми вміти використовувати.

Учитель коригує та направляє відповіді учнів

  • Саме ці поняття ми і розглянемо сьогодні на уроці

Діти пригадують або моделюють ситуації, коли інформація мала дуже велику цінність

Діти висловлюють власні думки

Орієнтовні відповіді:

  • вміти вільно користуватися інформацією;

  • знати про авторське право;

  • бути інформаційно культурним та грамотним

V «Здобуття» учнями нових знань

Робота з підручником

Тлумачення понять, заповнення схеми

Схема – на дошці (або роздрукована для кожного учня)

  • Впишіть поняття та дайте їм тлумачення: інформаційне суспільство, інформаційна грамотність, інформаційна культура, ІК-компетентність

  • Читаючи підручник, кожен з вас знайшов для себе щось цікаве. Які факти вас приголомшили? Що цікавого було знайдено під час роботи з підручником?

Робота з презентацією (розповідь учителя)

Ознайомлення з поняттями інтелектуальної власності, авторського права, етичних та правових норм роботи з інформаційними ресурсами.

По закінченні роботи питання:

  • Чи вважаєте ви доцільним дотримуватися етичних та правових норм при роботі з інформаційними ресурсами?

  • Як доповнимо схему новими поняттями?

  • Що з понять ширше: «інформаційна грамотність» чи «інформаційна культура»?

Учні заповнюють схему, усно пояснюючи власний вибір; працюють з підручником

Відповіді дітей, висловлювання ними особистих вражень

Відповіді дітей

VІ Фізкультхвилинка

VІІ Первинне закріплення знань

Робота з тестом

Орієнтовні тестові запитання наведені у додатку до уроку 3)

Учні письмово відповідають на питання тесту

VІІІ Практична робота учнів за ПК

«Освітні ресурси та системи»

  • До поняття «інформаційна грамотність» входить дотримання правил безпечної роботи учнів з ПК, тому прошу пригадати ці прості правила за шаблоном: «Я точно знаю, що…»

Інструктаж учителя щодо завдання до практичної роботи

    1. Знайти у мережі Інтернет та виписати види електронних освітніх ресурсів

{> 5 шт. – 1 бал; >10 шт. – 3 бали}

    1. За описами педагогічних програмних засобів (див. додаток до уроку 3) визначити назву кожного ППЗ

    2. Проаналізувати програмний засіб, вказаний учителем (наприклад, «Віртуальна біологічна лабораторія») за таким планом:

  1. Назва ППЗ, предмет, рік випуску.

  2. Технічні характеристики.

  3. Тип програми згідно класифікації

  4. Ліцензія

  5. Зручність користування, простота у вивченні і використанні.

  6. Документованість, наявність матеріалів різного типу.

  7. Інтерактивність (наявність блоку перевірки знань).

  8. Безпека та рівень захисту.

Результат роботи зберегти у текстовий файл ______

    1. За допомогою мережі Інтернет знайти та ознайомитись з дистанційним курсом з інформатики за будь-якою темою.

Оформити текстовий файл з такою інформацією:

    1. адреса дистанційного курсу;

    2. назва дистанційного курсу;

    3. мета, якого результату можна досягти?

    4. аудиторія (для кого призначений курс?)

    5. наявність тестової перевірки знань.

    1. Аналіз учителем результатів практичної роботи.

Учні називають правила, змінюючи їх традиційне формулювання у запропонований вигляд

Учні виконують завдання, створюють текстові файли

ІХ Підсумки уроку та рефлексія

  • Які слова тепер є у вашому інформативному словничку?

  • Які корисні знання та особисті правила має знати людина інформаційного суспільства?

  • Чи передбачена відповідальність за недотримання етичних норм при роботи з інформацією та авторського права? Які існують види покарань?

  • Ваші поради однокласникам з приводу роботи з інформацією.

Учні відповідають

на питання

Х Домашнє завдання

Використовуючи конспект та підручник, створіть список корисних посилань на підтримку навчання будь-якого шкільного предмета

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок інформатики № 3, 9 клас для учнів, які не вивчали інформатику у 2-4 класах за діючою програмою Урок створено з позицій діяльнісного підходу. На уроці наведено декілька методичних вправ для учнів, які учитель може модифікувати за власним бажанням.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7767
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    IJ113371
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання