Показовий урок з математики 5 клас на тему: "Відсотки"

Опис документу:
дидактична: вдосконалити уміння та навички розв’язувати задачі на відсотки, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, розглянути причини й наслідки глобального потепління; виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні дії та навчальні досягнення; розвивальна: розвивати цікавість учнів до математики, здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; культуру мовлення та записів, логічне мислення, вміння робити висновки та узагальнення;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

7

Тема. Відсотки ( 5 клас)

Мета уроку дидактична: вдосконалити уміння та навички розв’язувати задачі на відсотки, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, розглянути причини й наслідки глобального потепління; виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні дії та навчальні досягнення;

розвивальна: розвивати цікавість учнів до математики, здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь; культуру мовлення та записів, логічне мислення, вміння робити висновки та узагальнення;

виховна: виховувати розуміння відповідальності за наслідки своєї діяльності, активну позицію в житті суспільства; допитливість, уважність, натхнення, позитивну мотивацію до навчання.

Тип уроку: інтегрований з екологією.

Форми роботи: колективна.

Обладнання: мультимедійний проектор, дошка, презентація, комп΄ютер.

Задачі уроку:

  1. Закріпити теоретичні знання з теми «Відсотки».

  2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на відсотки.

  3. Оцінити рівень засвоєння учнями знань та вмінь розв’язувати задачі на відсотки.

Очікувані результати.

Після уроку учні удосконалюють вміння:

  • перетворювати відсотки у дріб,

  • знаходити відсоток від числа,

  • знаходити число за його відсотком.

Структура уроку

  1. Організаційний момент (2 хв.).

  2. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів (1 хв).

  3. Мотивація навчальної діяльності учнів (1 хв.).

  4. Актуалізація опорних знань (3 хв.)

  5. Розв΄язування задач і вправ (30 хв.).

  6. Рефлексія (2 хв.).

  7. Підсумок уроку (8 хв.).

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, дорогі діти.

А до уроку ви готові? (Слайд 4 - загадка)

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів

Тема сьогоднішнього уроку «Відсотки». Це дуже важлива тема, тому на сьогодні перед нами стоїть задача: повторити все, що вивчили; пригадати все, що забули; застосовувати отримані знання до розвязування вправ та задач.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Актуалізація опорних знань

Для цього повторимо правила, які будемо використовувати.

  1. Відсотком називається … (сота частина цілого)

  2. Щоб перетворити десятковий дріб у відсоток потрібно …(помножити дріб на сто)

  3. Щоб перетворити відсоток у дріб потрібно …(поділити вираз на сто)

  4. Щоб знайти відсотки від числа потрібно … (потрібно число : 100 * кількість %)

5. Щоб знайти число за його відсотком потрібно …     ( потрібно число * 100 : кількість %)

6. Для гарного знаходження числа за його відсотками, ви повинні вміти добре ділити десяткові дроби. Сьогодні повторимо правило ділення на десятковий дріб.

1 учень – правило (перенести в діленому і дільнику коми вправо на стільки цифр, скільки їх міститься після коми в дільнику)

V. Розв΄язування вправ

В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля: «Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».

Вам надається можливість застосовувати свої знання й вміння на всіх етапах уроку. Зараз ми вирушаемо   в дорогу екологічної стежки:

І зупинка «Ставок»

В ставку розводять рибу: коропа, карася, линка, які харчуються водоростями, личинками комарів, молодими молюсками.

Також на ставку гніздяться лебеді і качки, прилітають дикі гуси і чайки.

(Виконати тестові завдання –відгадати закодоване слово «короп»)

Відповідь: 1 –Г, 2 - В, 3 - А, 4 –В, 5 –Б

ІІ зупинка «Луки»

На луках росте велика кількість різних трав, в основному багаторічних. Серед них багато лікарських трав: вероніка, грицики, деревій, кульбаба, мак дикий, подорожник, ромашка тощо. Також на луках мешкають різноманітні метелики, комахи, птахи, гризуни.

Завдання:

Швидкість польоту горобця 100км/год. Швидкість польоту ластівки складає 60% швидкості горобця, а швидкість хруща складає 1/6 швидкості ластівки. Знайти швидкість хруща.

60% = 0,6(знайти відсотки від числа)

  1. 100·0,6=60(км/год) – швидкість ластівки

  2. 60·1/6 =10 (км/год)

Відповідь: швидкість хруща 10 км/год

ІІІ зупинка «Перерва»

Найголовнішою проблемою людства є проблема виживання – проблема, що стосується кожної людини, кожної живої істоти. Зміни клімату є найбільшою загрозою для природи й людства . Зміни клімату відбуваються повсюдно. Вченими доведено, зміни, свідками яких ми є зараз, і ті, які прогнозують у майбутньому, багато в чому є наслідками людської діяльності: ми спалюємо паливо, ростуть викиди вуглекислого газу. А це призводить до парникового ефекту та глобального потепління. Вже сьогодні в багатьох куточках земної кулі стають помітними впливи кліматичних змін. Ми повинні усвідомити, що нерозумні дії людей на планеті Земля у найближчий час можуть призвести до великих нещасть і бід.

Зміни в природі впливають на людей та економіку, а як же тварини і рослини реагують на підвищення температури, вирубку лісів, танення льодовиків, забруднення світового океану, браконьєрство, зникнення рослин?

Перерва. (Перегляд відеоролика «Тварини, яких може вбити глобальне потепління» )

ІV зупинка «Ліс»

Ліс називають легенями планети, і це не дивно, бо ліси постачають понад половини загальної кількості кисню, який виділяють зелені рослини.

Ще ліс – це деревина для будівництва, палива, сировина для виробництва паперу, спирту, штучних тканин. А ще ліс є лікарем, бо багато видів лісових рослин виділяють фітонциди, які вбивають хвороботворні мікроорганізми.

Завдання:

  1. Розв'язавши рівняння, ви зможете вказати, які дерева вбивають бактерії за 15-20 хвилин.

Варіант 1 Варіант 2

3х : 3 = 0,5 2х :10 = 0,25

Корінь рівняння відповідає потрібному дереву

0,5

Frame2Двойная стрелка влево/вправо 9

Бук

2,25

1,25

7,25

Дуб

Граб

Двойная стрелка влево/вправо 11 Двойная стрелка влево/вправо 12 Двойная стрелка влево/вправо 13

Відповідь: 1) 3х:3=0,5; 3х =0,5·3; 3х = 1,5; х =1,5 :3; х = 0,5.

2)2х:10=0,25; 2х =0,25·10; 2х = 2,5; х =2,5 :2; х = 1,25.

У лісі ростуть квіти, ягоди, гриби.

Завдання:

  1. Виконати задачу 1122, ст. 246

Троє друзів збирали гриби. Перший зібрав 37% усіх грибів, другий -25%, а третій – решту 76 грибів. Скільки всього грибів вони зібрали?

1)100% - 37 % = 63% - зібрав перший

2)63% - 25% = 38% - зібрав третій

3)76 : 38% = 2(г) припадає на 1%

4)2·100 = 200(г)

Відповідь: 200 грибів

VІІ. Рефлексія

Звертаю увагу учнів на очікувані результати, мету уроку і, з’ясовую:

  • чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні обговорюють відповідь)?

  • над якими навичками, вміннями ще треба працювати?

  • чи цікавим був урок?

VІ. Підсумок уроку

Мудрець сказав: « Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим.» Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, діти, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню відсоткових розрахунків до розв'язування задач

Х. Домашнє завдання. 2 хв.

п.37,38, №1123 Повторити правила п.35

Я вам бажаю 100 %  здоров’я, радості, удачі.

Над математикою жоден з вас в житті ніколи хай не плаче.

Прибутків щиро зичу вам у друзях, у родині, в грошах.

Знання міцні ви здобувайте, бо це завжди найлегша ноша

Дякую вам за працю на уроці.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
0
міс.
1
6
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!