Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Погода

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HZ960060
За публікацію цієї методичної розробки Пирогов Ігор Анатолійович отримав(ла) свідоцтво №HZ960060
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК № 6 кл...........

Тема: Погода

Навчальна мета: поглибити та систематизувати знання про погоду та її еле­менти;

формувати практичні уміння характеризувати різні типи погоди,

поясню­вати причини зміни погоди; сприяти усвідомленню важливості

складання точ­них прогнозів погоди; розвивати уміння аналізувати

спостереження за погодою та народні прикмети.

Обладнання: підручники, атласи, синоптична карта.

Основні поняття: атмосфера, температура повітря, атмосферний тиск, сила і напрямок

вітру, хмарність, опади, погода, типи погоди, проноз погоди,

метеорологія, синоптична карта.

Тип уроку: комбінований.

І. Організаційний момент

ХІД УРОКУ

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Перевірка домашнього завдання (визначення найбільш «мокрих» та «сухих» районів Землі, причини їх виникнення; середньорічної кількості опадів, що випадає у нашій місцевості)

2. Знайдіть зайве поняття

Роса, дощ, сніг, злива. (Наведені опади в рідкому стані.)

Роса, дощ, град, злива. (Наведені опади випадають із хмар.)

Роса, іній, дощ, туман. (Наведені опади випадають з повітря.)

3. Прийом «Театралізація»

Вигадайте свої умовні позначення для різних атмосферних опадів і розподіліть їх за порами року. Наприклад:

Зима

Весна

Літо

Осінь

сніг

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Фантастична добавка»

Цікаво, якою буде погода завтра? у неділю? влітку? Зазвичай, намагаю­чись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у пові­тряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінли­вого, ніж повітря, що утворює атмосферу. Перш ніж вчені відкрили таємниці передбачення погоди, люди уважно стежили за небом, поведінкою тварин, ста­ном рослин.

Сьогодні вчені, які займаються прогнозуванням погоди, мають ці­лий арсенал новітньої техніки, за допомогою якої проводяться спостереження за мінливим станом атмосфери.

Відомий учений-хімік Дмитро Іванович Менде­лєєв говорив: «Атмосфера — велика лабораторія погоди». «Екскурсію» до цієї лабораторії ви вже здійснювали неодноразово.

Ви знаєте, де народжуються ат­мосферні опади, чому дме вітер, як змінюється атмосферний тиск та багато ін­шого. Тож давайте з'ясуємо, як у цій лабораторії народжується погода, чому вона така мінлива, як за нею спостерігають та як на неї впливають.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Що таке погода

Погода — це стан нижнього шару атмосфери в даній місцевості у визначе­ний момент

або проміжок часу.

2. Показники погоди

Стан погоди характеризується показниками (метеоелементами) — темпера­турою приземного шару повітря, атмосферним тиском, вологістю, силою й на­прямком вітру, хмарністю, атмосферними опадами.

Заповнення схеми «Елементи погоди»

Розгорнутий план етапу

1. Що таке погода? («Мозковий штурм»)

2. Елементи погоди. (Прийом «Проблемне питання». Які елементи ха| рактеризують погоду?) Заповнення схеми.

Елементи погоди

Температура повітря

Сила та на­прямок вітру

Атмосферний тиск

Вологість повітря

Хмарність

Атмосферні опади

Типи погоди (робота в групах):

а) складіть характеристику погоди типового літнього (зимового осіннього, весняного) дня вашої місцевості;

б) висновки груп про типи погоди.

Прогнозування погоди:

а) поняття про метеорологію. Глобальна метеорологічна мережа.

Основи метеорології було закладено 24 століття тому давньогрецьким ученим Аристотелем. Свою наукову працю про погоди він назвав «Метеорологія», що й дало згодом назву цій науці;

б) синоптична карта. Причини складання та аналізу.

Тип погоди — це загальна характеристика погоди, що включає її основні еле­менти

(середні добові температури, стан хмарності, опади, наявність і сила вітру).

У помірних широтах типи погоди чергуються за порами року.

Складання характеристики погоди типового літнього (зимового, осіннього, весняного) дня своєї місцевості;

4. Прогнозування погоди

Метеорологія — наука про земну атмосферу та явища, які в ній відбувають­ся.

Об'єктом вивчення метеорології є метеорологічні елементи: температура, вологість повітря, хмарність, опади, атмосферний тиск тощо.

Основи метеоро­логії було закладено давньогрецьким ученим Аристотелем. Свою наукову пра­цю про погоду він назвав «Метеорологія», що й дало згодом назву цій науці.

За погодними елементами ведуться регулярні спостереження на метеороло­гічних станціях. Результати спостережень передаються у метеорологічні цен­три, де на основі отриманих і опрацьованих даних декілька разів на добу скла­даються синоптичні карти (карти погоди). Зіставляючи такі карти, можна визначити напрямок руху повітряних мас, фронтів, циклонів і антициклонів та скласти прогноз погоди на майбутній період.

Аналіз синоптичної карти

V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Чомучка»

    Чому прогнози погоди по радіо та телебаченню передають кілька разів на день?

    Чому погода змінюється?

    Чому складанням прогнозів погоди займається Світова мережа метеороло­гічних станцій?

    Чому зміни погоди можуть вплинути на самопочуття людей?

    Чому сьогодні головними помічниками у складанні прогнозів погоди стали космічні супутники?

«Метеорологічна лабораторія»

(робота в парах)

Завдання 1. Сформулюйте ознаки, що віщують ясну погоду (один учень) та непогоду (другий учень).

Завдання 2. Складіть опис погоди типового осіннього місяця.

VI. Підсумок уроку. Мотивація оцінок.

Заключне слово вчителя

Погода — це стан нижнього шару атмосфери в певний час у пев­ній місцевості. Стан погоди характеризують взаємопов'язані елементи погоди — температура повітря, атмосферний тиск, вологість повітря, сила та напрямок вітру, хмарність, атмосферні опади. Загальна характеристика погоди, що включає її основні елементи, називається типом погоди. Вивченням погоди та складанням прогнозів погоди займається наука метеорологія.

VII. Домашнє завдання

Опрацювати текст підручника & 36

• Записати в зошит приклади народних прикмет, що віщують гарну та пога­ну погоду.

Виконання практичної роботи 8 (закінчення).

Скласти опис погоди типового зимового місяця у нашій місцевості, супро­воджуючи його розою вітрів, графіком температур, діаграмами хмарності й опадів.

Додатковий матеріал до уроку

• Місцем найгіршої на Землі погоди, мабуть, слід вважати острів Ян-Майєн, розташований у північній Атлантиці між Норвегією та Ґренландією. Тут на стику теплої Північно-Атлантичної та холодної полярної течій не вщухають циклони та шторми. За весь рік тут трап­ляються в середньому лише три дні порівняно непоганої погоди.

• Погоду на нашій планеті визначають циклони й антициклони, які систематично «атакують» її. Цікаво, що лише в північній півкулі одно­часно можуть пересуватися понад 20 циклонів на день із середньою швидкістю 35 км/год, а на всій планеті щороку фіксується близько 15 тис. циклонів і 7 тис. антициклонів.

Передбачити погоду можна за поведінкою птахів. Наприклад, горобці, зазвичай рухливі та задерикуваті, подеколи стають млявими, сидять настовбурчившись — це на дощ. Але ось вони під час тривалої н годи пожвавились та зацвірінькали — значить, слід очікувати ясної погоди.

Реагують на атмосферні зміни слони. Вони заздалегідь передчувають коли піде дощ, і за день-два до нього йдуть на узвишшя: під час злив низини затоплюються, а це загрожує голодом і небезпекою для життя. От слони й піднімаються на підвищені місця.

Своєрідно реагують на зміну погоди білі ведмеді в зоопарках. За два - три дні до настання похолодання вони перестають купатися в басейні. А за три дні до потепління охоче лізуть у воду та тривалий час купаються.

Бджоли зранку швидко літають, отже, день буде сонячним. А які вони сидять у вулику, то годин через шість буде дощ. Якщо бджоли щільно закривають воском вічко (отвір), залишаючи лише невеликий отвір, то слід очікувати холодної зими. Перед теплою зимою вічка залишаються відкритими.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Поглибити та систематизувати знання про погоду та її елементи; формувати практичні уміння характеризувати різні типи погоди, пояснювати причини зміни погоди
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Географія
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    158
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    HZ960060
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HZ960060
За публікацію цієї методичної розробки Пирогов Ігор Анатолійович отримав(ла) свідоцтво №HZ960060
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти