"Поезія - душі перлина"

Українська література

16.09.2018

1415

0

10

Для кого: 4 Клас
Опис документу:
Методичний паспорт проекту.Мета: навчальна: Розширювати знання дітей про поезію, знайомити з віршами поетів-класиків, поетів-земляків. розвиваюча: розвивати спостережливість, формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання віршів, збагачувати активний словник учнів. виховна: Виховувати любов до поезії, до рідного слова.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Методичний паспорт проекту

Автор проекту: Потіп Тетяна Олександрівна

Назва проекту: «Поезія - душі перлина.»

Тип проекту: середньотривалий, груповий, творчо-інформаційний

Навчальнi предмети: читання, позакласне читання.

Клас: 4 клас

Кiлькiсть учнів: 27 учнів.

Мета:

навчальна: Розширювати знання дітей про поезію, знайомити з віршами поетів-класиків, поетів-земляків.

розвиваюча:

розвивати спостережливість, формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання віршів, збагачувати активний словник учнів.

виховна: Виховувати любов до поезії, до рідного слова.

Очікувані результати:

  • учні навчаться планувати свій час;

  • навчаться створювати продукти проекту згідно критеріїв;

  • здобувати інформацію з різних джерел;

  • навчаться проводити цільовий або ефективний пошук в мережі Інтернет;

  • отримають досвід публічного виступу під час захисту проекту,

  • навчаться переносити наукові методи пізнання (аналіз, синтез, оцінювання), відпрацьовані під час роботи над проектом, на навчальну та суспільну діяльність;

  • дослідити життєвий і творчий шлях Лесі Українки (освіта) та Тараса Шевченка(художник)

  • учні набудуть навички давати творчу оцінку результатам проектної діяльності та власним навчальним досягненням.

Матерiалъно-технiчне, iнформацiйно-технiчне та методичне забезпечення: виставка книг «Мої улюблені вірші», книги з позакласного читання «Веселий струмок» портрети поетів, репродукція картини Т.Шевченка «Батьківська хата у Кирилівці», картини- пазли, стінгазета, малюнок кобзаря, віночок-орігамі оберіг, комп’ютер, проектор, звукозапис мелодії для фізхвилинки, презентації «Шевченко- художник», «Краєзнавча мандрівка- подорож «Апостолівщина- степова перлина України» присвячена 90-річчю створення Апостолівського району», «П»єса -казка».

Форма представлення кiнцевого продукту – слайдові презентації, доповідь (колективна з використанням наочності). Виставка малюнків, вінок вшанування пам»яті Лесі Українки, оформлення папки «Поезія - душі перлина», фотовиставка.

Девіз уроку. «Поезія-це завжди неповторність,

якийсь безсмертний дотик до душі»

Л. Костенко

Зміст діяльності

Тривалість

І

Організаційна частина.

1. «Привітання»

2. «Очікування»

3. Поторення правил роботи в групах

1 хвилини

ІІ

Оголошення теми і визначення завдань уроку. Обґрунтування навчання

1. Знайомство з темою

2.Дослід №1 –робота творчої лабораторії(ПОЕЗІЯ)

3.Девіз- мотивація уроку.

4. Індивідуальні завдання для капітанів (тестова комп. перевірка)

2 хвилини

ІІІ

Актуалізація читацького досвіду

1. Робота з виставкою книжок.

2. Парна робота. Аналіз читацьких щоденників.

3 хвилини

ІV

Активізація читацького мислення. Усвідомлення змісту.

1. Повідомлення вчителя

2. Дослід №2 «Поети-класики», «Поети-земляки».

2 хвилини

V

Презентація лабораторії «Тарас»

1. Фронтальна робота.

- Створення асоціативного куща «Тарас Шевченко»

- Сенкан «Тарас Шевченко»

- Робота з картками. Хто більше підбере слів на відповідну букву прізвища поета.

2.Знайомство з новою інформацією «Шевченко - художник»

3. Дослід № 3 Батьківська хата. Аналіз малюнків.

4. Перегляд презентації про Т.Шевченка

5. Слухання віршів Т.Г.Шевченка, які вивчили учні самостійно.

6. Робота з дитячою книгою. Робота над віршем «Заповіт»

7. Рефлексія. Робота з пазлами.

13 хвилин

VІ

Презентація лабораторії «Лесі»

1. Фронтальна робота. Робота за опорною схемою

2. Цікаві факти про дитинство поетеси.

3.Дослід № 4 Відомі люди в житті Лесі.

4. Гра «Ми- актори» Інсценізація уривка з оповідання «Дивна дівчинка».

5. Вірш «Надія» Повідомлення про Грузію.

6. Розповідь про освіту Лесі Українки.

7. Релаксація. Відпочинемо і заспіваємо пісню на слова Лесі Українки «На зеленому горбочку».

8. « Вінок пам’яті Лесі Українки ».

9. Конкурс поезії.

12 хвилин

VІІ

Спогади про краєзнавчу мандрівку- подорож «Апостолівщина- степова перлина України» присвячена 90-річчю створення Апостолівського району»

1.Перегляд презентації

2. Дослід № 5 Інформаційна хвилинка про Михайла Чхана.

4 хвилин

VІІІ

Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Технологія «Мікрофон»

2. Повідомлення теми наступного уроку позакласного читання.

3.Оцінювання «Оплески»

4 хвилин

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

1.Привітання. Діти, я рада вітати вас на уроці читання. Сьогодні у нас незвичайний урок: до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. Отже.

Встаньте, діти, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене, Посміхніться і до гостей,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

2.Вправа «Очікування».

За виразом ваших облич я бачу, що у вас гарний настрій. Я дуже хотіла б, щоб цей настрій не покидав вас упродовж усього уроку.

- Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ? (Відповіді дітей).

Я впевнена, що працюючи разом ваші очікування не будуть марними.

3.Повторення правил роботи в групах. Ми працюємо лабораторіями.

1 -лабораторія Тараса, 2- Лесі-, 3 –дослідники.

* поважати думки інших; пошук співробітництва;

* дотримуватись правил піднятої руки.

* уважно слухати; слідкувати за часом.

ІІ. Оголошення теми і визначення завдань уроку.( обґрунтування навчання)

1. Знайомство з темою

  • Прочитайте тему сьогоднішнього уроку. Як ви розумієте ці слова?

  • Спробуємо з'ясувати значення слів перлина і поезія. Сьогодні на уроці у нас працює довідкова лабораторія. Послухаємоїх.

2. Дослід 1

(Художня література поділяється на прозову і поетичну. Слово проза походить від латинського ргоsus , що означає вільний, прямий, незв'язаний. Слово поезія - від латинськогo poesis , що означає творчість. Поезія - це твори написані у формі віршів, віршована творчість. Вірші бувають епічні (від грецького слова епос —розповідь) і ліричні (від грецького ліра -музичний інструмент). В епічних віршах розповідається про якусь подію, про вчинки героїв. В ліричних - автори передають власні почуття, викликані якоюсь подією, чи явищем природи.)

Латинська назва перлів - "pernula", що означає "морська раковина".

Камінь перли мають безліч різних найменувань.

Таких, як магарит, бісер, перлини, ориенталь (вищий сорт ювелірних перлів), а також камінь перли можна поділити на два великих види: морські й річкові перли.

Перлини, що добуваються з морських раковин, більші, гарної правильної форми, можуть мати рожевий, голубой і навіть чорний відтінок, а також жовтий, кремовий і червоний.

Зараз натуральний камінь перли добувають у Перській затоці, у берегів Австралії, Японії, Венесуели, в індійському океані, і на заході Тихого океану.

Штучні перли створюють у Японії, Австралії Якими ж магічними й цілющими властивостями володіють перли?

Із древніх часів перли називали хоронителем подружньої вірності, що вміє зберігати чисту любов, піднесені ніжні почуття.

Недарма ювілей 30 років сімейного життя називають "перловим весіллям".

Людина, що носить прикраси з перлами, стає більше спокійним, миролюбивим.

3.Мотивація. Девіз уроку.

-- Отже, як ви зрозуміли тему уроку? (Вірші - це найбільше багатство в душі людини) З чим ми повинні познайомитися і чого навчитися на сьогоднішньому уроці?

  • Девізом уроку будуть слова Л.Костенко. Прочитайте їх.

-- Як ви розумієте ці слова?(Поезія - це щось особливе, що не повторюється і, якщо торкнеться душі, то залишиться в ній назавжди.)

Яке значення має поезія в житті людини? (Поезія збагачує людину, її душу)

  • Отже сьогодні на уроці ми будемо звеличувати свої душі, зміцнюватимемо здоров'я, бо слухатимемо поезію.

4. Індивідуальні завдання для капітанів (тестова комп. перевірка)

III. Актуалізація читацького досвіду.

1. Робота з виставкою книг.

-- На сьогоднішню виставку діти, що захоплюються поезією, принесли свої улюблені книги. Які книги представлені на виставці? Назвіть їх.

(Діти називають книги.)

-Моя улюблена збірка віршів...

-Я люблю читати вірші...

-Нещодавно я прочитав...

-Мені подобається...

-Я захоплююсь..

-- На виставці представлені книги одного автора. Назвіть їх. Чи читав хтось книгу, куди увійшли вірші різних авторів?

2. Аналіз записів у читацькому щоденнику. Взаємоперевірка.

Я бачу, що любите читати вірші, а значить, поезія торкається вашої душі.

IV. Активізація читацького мислення. Усвідомлення змісту.
1 .Презентація проектів. Дослід 2

-На сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитися з віршами поетів-класиків, поетів-земляків. На урок діти мали завдання підготувати 2 проекти: «Поети-класики», «Поети-земляки». Як ви розумієте значення цих слів?

- Звертаємося до довідкової лабораторії ?

(Поети-класики -- це поети, чиї вірші визнані кращими в літературі і є взірцем.

Поети-сучасники - це поети, що пишуть у наш час.

Поети-земляки - це поети, що живуть поряд з нами, на одній з нами землі.).

V.Презентує свій проект І група.

-- Яких поетів ми відносимо до класиків? (Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко, М.Рильський, П.Тичина.) На уроках читання ми знайомились із біографіями цих поетів. Тому повідомте інформацію, яку вважаєте цікавою.

1) Фронтальна робота.

Повідомлення учнів. Лабораторія Тараса Шевченка.

- Стратегія «Асоціативний кущ»(Етапи актуалізації і рефлексії) Правила складання асоціативного куща:

  • Записати на листочках в центрі ключове слово Шевченко;

  • Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку;

  • Ставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість;

  • Записувати всі ідеї, які з’являються чи скільки дозволяє час.

- Сенкан «Тарас Шевченко»

- Робота з картками. Хто більше підбере слів на відповідну букву прізвища поета.

«Авансування» прийом створення «ситуації успіху. Похвалити учнів за плідну працю та знання життя та діяльності поети.

2) Знайомство з новою інформацією «Шевченко художник»

Тарас Шевченко як художник займає одне з найпочесніших місць в українському образотворчому мистецтві. Він прекрасно володів всіма відомими тоді засобами графічного зображення.

Обдарований від природи хлопчина рано відчув тягу до малювання. Ще змалку крейда і вуглинка були для нього неабиякою радістю. Малював ними стіни, лави, стіл... Малював у хаті і надворі, вдома і в гостях... Якось прийшла сестра Катерина з панщини і не впізнала своєї хати: візерунками розмальовані стіни, долівка і навіть призьба. Хлопець любив зображувати птахів, звірів, людей.

Талант художника проявився в Тараса Шевченка значно раніше, ніж талант поета. Якщо перші літературні спроби припадають на 1836–1837 роки, то найбільш ранній малюнок, що дійшов до нас і відомий під назвою “Погруддя жінки” або “Жіноча голівка”, датований самим автором ще 1830 роком. З цієї юнацької роботи і розпочалась творчість видатного художника. Юний Шевченко прибув у лютому 1831 року до Петербурга, разом з кріпаками пана Енгельгардта. З цього часу почалося його тривале столичне життя, сповнене боротьби за існування, незгасного бажання стати вільним, вивчитися на професіонального художника.

1832 року пан віддав Шевченка на навчання в майстерню одного з найкращих художників В. Ширяєва, законтрактувавши його на чотири роки.

Нестача денного часу і заклопотаність, бажання стати справжнім художником змушували Шевченка в білі ночі виходити в Літній сад і змальовувати статуї. Тут відбулась перша зустріч Тараса зі своїм земляком художником І. Сошенком, який зацікавився обдарованим юнаком і вирішив допомогти йому. І.Сошенко давав поради і консультації художнику-початківцю, знайомив його з видатними діячами російської і української культур (Карлом Брюлловим, Василем Григоровичем, Олексієм Венеціановим, Василем Жуковським, Євгеном Гребінкою), спільними зусиллями яких талановитого кріпака було викуплено з кріпацтва.

Звільнення дало право Шевченку вступити до Академії мистецтв. Він став одним з найулюбленіших учнів Брюллова. Тарас переходить з класу в клас в числі найкращих учнів. У малярстві він робить дедалі помітніші успіхи. За час навчання в Академії мистецтв його тричі нагороджують срібною, а потім золотою медалями за малюнки з натури і живописні твори. Тарас Шевченко мріяв поїхати в казкову Італію, щоб познайомитися із шедеврами малярства, скульптури і архітектури. Та академія послала іншого, а власних коштів на таку подорож у Шевченка, звісно, не було. Друга заповітна мрія – повернутись назавжди в Україну.

У 1843 році Тарас Григорович приїхав в Україну. Під час подорожі любов до рідного краю наштовхнула його на створення цілої серії картин під назвою “Живописна Україна”, на яких відображено історичні місця, побут і природу країни. Повернувшись в Петербург, він завершує навчання в Академії мистецтв, видає на власні кошти і поширює альбом під назвою “Живописна Україна”.

Згодом Шевченко знайшов роботу в Київській археографічній комісії. Художникові довелося побувати у різних місцях України, де він змальовував й описував історичні пам’ятки. З часу його подорожей залишилось чимало акварелей, простих і природних за своїми сюжетами. В 1845-1847 роках Тарас Григорович створив ряд портретів, які переконливо свідчать про зростання художника, про поглиблення психологічної характеристики образів.

Портретам належить велике місце в Шевченковому доробку. Він почав працювати над ними ще кріпаком. В академії продовжував роботу в цій галузі. Незабаром він стає одним із відомих і популярних портретистів. Створені ним образи відзначаються невимушеністю, природністю, вдалою композиційною побудовою і свіжістю барв, намаганням дати психологічну характеристику людині. Шевченко зробив великий внесок у розвиток побутового жанру і став його основоположником в українському мистецтві. Особливо хвилювало художника підневільне, часто трагічне становище жінки.

Небагато з тих, кому випало безсмертя, здобули його такою дорогою ціною, як Тарас Шевченко. Доля не шкодувала для нього найжорстокіших випробувань і страждань. Прожив Шевченко лише 47 років, з них 25 – у кріпосному рабстві, 10 – у тюрмах та на засланні. А решту – постійно перебував під недремним жандармським оком, воюючи із нестатками. Помер він самотнім у казенній комірчині, не здійснивши навіть природної людської мрії про сімейний затишок у власному домі.

3. Дослід 3. У дітей було творче завдання. За заданим текстом домалювати хату батьків Тараса Шевченка:

4. Перегляд перезнтації. Перегляд малюнків.

"І ось стоїть переді мною наша вбога, стара, біла хата з потемнілою солом'яною стріхою та чорним димарем; біля хати - яблуня з червонобокими яблуками, а круг яблуні - квітник, улюбленець моєї незабутньої сестри, моєї терпеливої, моєї ніжної няньки; біля воріт стоїть стара розлога верба з засохлим верхів'ям, а за вербою - клуня, оточена стогами жита, пшениці й усякого збіжжя..."

5) Слухання віршів Т.Г.Шевченка, які вивчили діти.

6. Робота над віршем. «Заповіт» Послухайте його.

а) Слухання аудіо запису вірша Заповіт»

б) Робота над змістом вірша.

Яка головна думка вірша? Які почуття викликає у вас цей вірш ?

В) Словникова робота

Степ ревучий поховайте

Вкраїна широкополі реве

Лани широкий вставайте

кров нова окропіте

воля вража помянути

слово тихим порвіте

Поясніть значення слова ревучий, підберіть синонім.

- Хто головний герой вірша ?

7. Аналіз змісту вірша. Вибіркове читання.

в) Гра «Знайди рими».

г) Гра «Компютер»

8. Гра « Що я чую, що я бачу ».

- Назвати все, що бачив, коли слухав вірш.

- Назвати все, що чув, коли слухав вірш.

9). Складання пазлу із картин Т.Шевченка. Рефлексія

VІ. Презентує свій проект ІІ група.

1.Пригадаємо біографію чудової жінки зо опорною схемою. (учень1)

- Де народилася Леся Українка?

(У місті Новгороді-Волинському, що на Житомирщині).

- В якому році вона народилася?

(1871 р.).

- У скільки років навчилася Леся читати?

(У 4роки).

- В якому році надрукувала свій перший вірш і як він називається?

(У 1880р. «Конвалія»).

Яке справжнє ім'я Лесі Українки?

(Косач Лариса Петрівна).

Хто мати Лесі Українки?

(Відома дитяча письменниця Олена Пчілка).

Коли померла Леся Українка?

(1913 р.).

Скільки років вона прожила?

(42).

Учень 2 Мишелося. Так називали в родині Михайлика і Лесю, бо вони були нерозлийвода. Любили рухливі ігри, мандри в дрімучий ліс, плавали, стрибали, лазили по деревах.

Старезний замок з вежами, величний костьол, церкви, мало не під самими будинками – Стир. Леся не набігається, не надивиться. І туди хочеться, й туди. Ноженята самі несуть її по усюдах, а ввечері аж гудуть від утоми. У Лесі ще нічого не болить, здоровя не викликає жодних нарікань, вона на диво прудка, непосидюча.

Просимо допомоги у довідкової лабораторії, бо зараз побачите невеличку виставу.

3.Довідкова лабораторія Дослід 4

Свитка — сукняна блузка. Одягають її поверх сорочки.

Лісовик — наш народ уявляв собі, що є такий дідусь, півбожок, що опікується лісом.

Русалка — так називає наш народ дівчину, яка ніби живе у воді.

Це було в минулому сторіччі. Тоді українською мовою говорили здебільшого тільки селяни, бо московська влада забороняла говорити нею освіченим людям. Багаті пани, хоч і були часто українці, соромилися своєї мови.

7) Михайлик Косач — молодший брат Лесі Українки.

8) Михайло Старицький — визначний український письменник.

9) Микола Лисенко — найславніший український музика-композитор.

10) Михайло Драгоманів — український учений.

4.Гра «Ми-актори». Інсценізація уривка з оповідання «Дивна дівчинка».

Автор. Дорогою поміж хатами бігло біляве дівчатко, років, може, дванадцяти. На ньому — по-волинському вишивана сорочка, свитка2) і спідниця. Бігло воно, уважно оминаючи калюжі, і все щось стиха собі підспівувало. Добігла до останньої хати, за якою вже починався ліс, густий та дрімучий. Під хатою сидить бабуся старенька.

Бабуся. А куди це ти, дитино, йдеш?

Леся. До лісу, бабусю.

Бабуся. До лісу? А хіба ти лісовика чи русалку не

боїшся?

Леся. А чого мені боятися? От я в книжечці читала про русалку, то вона зовсім не страшна.

Бабуся. У книжечці? А хіба ти читати вмієш?

Леся. Вмію. Всі ж уміють.

Бабуся. Дивна ти, дівчинко! Убрана, як усі люди, і говориш по-нашому, і от читати вмієш. Хто тебе навчив?

Леся. Матуся.

Бабуся. То і мати вміє читати? А чия ж ти? Щось я тебе ніде не бачила.

Леся. Бо я недавно із Зв'ягеля приїхала. Я, Косачівна, а зовуть мене Леся.

Бабуся. То ти панова донечка? Я не знала, що з панночкою розмовляю. Пани ж усе по-московському говорять.

Леся. Чого ж нам мови своєї соромитися? Всі родичі так розмовляють. І Лисенки, і Старицькі, і дядько Драгоманов, і тіточка.

Бабуся. Чого ти так засмутилася, моя пташечко?

Леся. Бо тіточку в Сибір вивезли, за те, що по-українському говорила.

Бабуся. 1з Сибіру люди вертаються, не плач, моя пташко. А от коли тіточку засудили, то чи не страшно тобі по-українському говорити і одягатися?

Леся. Ой ні, бабусю, нізащо в світі своєї мови не відцураюся!

Бабуся. Що ж, бачу, завзята, рости велика!

Леся. До побачення, бабусю!

Автор. I пішла далі стежиною, замислившись.

Учень3 Коли Лесі було 9 років, вона написала перший вірш «Надія» (слайд № 8) і присвятила його своїй тітці Олені, яку за революційну діяльність було заслано в Сибір. Сімя Косачів хвилювалася з приводу арешту батькової сестри. Маленька Леся в ту ніч довго не могла заснути. А вранці дала батькові і матері аркуш паперу зі словами вірша. Що це: поезія, вірш? Але вона не поетка, їй тільки 9 років. Тоді батьки зрозуміли, що мають дуже вразливу і обдаровану дитину.

5 Читання вірша вчителем Вірш «Надія»

Ні долі, ні волі у мене нема,

Зосталася тільки надія одна:

Надія вернутись ще раз на Вкраїну,

Поглянути ще раз на рідну країну,

Поглянути ще раз на синій Дніпро, –

Там жити чи вмерти, мені все одно;

Поглянути ще раз на степ, могилки,

Востаннє згадати палкії гадки…

Ні долі, ні волі у мене нема,

Зосталася тільки надія одна.

6. Розповідь про освіту Лесі Українки.

Учень 4 Леся знала 13 мов. Грала на фортепіано. Написала підручник з історії для своїх молодших братів і сестер.

Леся була приємною і допитливою дівчинкою, надзвичайно вродливою та чуттєвою до краси. Вона була милосердною до всього і до всіх. Їй хотілося захистити зайченя від вовка, першу квіточку від негоди, подружку від хвороби, людину від зла.

Учень 5.Мати, Олена Пчілка, дуже любила свою доньку і доклала багато зусиль, щоб Леся виросла розумною, освіченою людиною. Маленька Леся дуже любила ліс, квіти, ніколи їх не нищила. Одного разу зеленим лісом мати вела Лесю за руку. На голові в неї був віночок із синіх волошок. Дівчинка дивувалася : «Як гарно тут, як багато дерев». Мати навчала доньку, що и дерева живі. «Та у лісі не самі дерева, мовила ненька таємничим голосом. Тут можна зустріти і Лісовика, і Мавку». Про Лісовиків Леся вже чула. А хто така Мавка? «Мавка, пояснювала мати, дівчина-лісовичка незвичайної краси. Очі в неї зелені, розпущені довгі коси, легка зелена сукня. Люблять Мавки гойдатися на вітах». Пізніше Леся пише вірш «Лісова пісня».

Учениця 6.

Була зима. Леся пішла на річку подивитися, як святять воду, і в неї дуже замерзли ноги. Внаслідок сильної застуди розвинувся туберкульоз кісток. Спершу він уразив ногу, потім руку. Далі хвороба перекинулася на легені, а ще трохи пізніше – на нирки. Тяжка недуга потьмарила не лише дитинство, боротьба з нею перетворилася на 30-річну війну – виснажливу, трагічну для Лесу Українки. Та вона не здавалася.

Хто вам сказав, що я слабка,

Що я корюся волі?

Хіба тремтить моя рука

Чи пісня й думка кволі?

Учень7.

Саме хвороба змушувала Лесю Українку залишати рідний край.

Лікуючись, Леся часто бувала біля моря. Море їй дуже подобалося, тому в багатьох віршах вона писала про загадкову і чарівну морську красу. Але думками вона линула до рідної землі.

7. Фізкультхвилинка.(Релаксація).

  • А тепер давайте трішки відпочинемо і заспіваємо пісню на слова Лесі Українки «На зеленому горбочку».

На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,

Притулилася хатинка,

Мов маленькая дитинка

Стиха вийшла виглядати,

Чи не вийде її мати.

І до білої хатинки,

Немов мати до дитинки,

Вийшло сонце, засвітило

І хатинку звеселило.

8. « Вінок пам’яті Лесі Українки ».

Вчитель.

Творчість Лесі Українки дуже багата і різноманітна. Всі її поезії свідчать про велику любов до рідної землі, її вболівання за долю свого народу. Вона любила пісні й музику свого народу, його звичаї, вбрання, на голові носила віночок. А, оскільки, Л.Українка дуже любила квіти, то ж сплетімо сьогодні з вами віночок у пам’ять про неї.

Учениця.1

Я вплету до віночка ромашки – символ миру і кохання. Це улюблені квіти

Лесі. Нині медицина здолала таку хворобу, як туберкульоз. Колись він забирав багато життів, надто молодих, зокрема і Лесине. Раніше існувало товариство боротьби з туберкульозом, і його емблемою була ромашка.

Учениця.2 Я хочу вплести барвінок. Ця дивна квітка зберігає свій синій колір навіть під снігом. Люди шанують барвінок, вважають його символом життя.

Учениця. 3

А я безсмертник вплету. Він тому так і називається, що людям здоров’я дарує. Його відвар від багатьох хвороб допомагає. Це – символ безсмертя.

Учениця. 4 Я вплету у віночок волошки. Волошки – символ вірності і постійності. Ще їх вважають царськими.

Учениця 5 А я хочу вплести до Лесиного віночка калину. Калина – символ краси, вроди і мужності.

Учениця. 6 Я любисток вплету – символ любові, відданості.

Учениця. 7

Я вплету конвалії. Здається, ця квітка виточена руками лісових гномів. Їх ще звуть лілія долин, маївка, любка, язик лісовий. У нашому фольклорі ці квіти порівнюють із перлинами щасливого сміху лісової Мавки. Конвалії – символ ніжності, чарівності. Леся назвала свій перший вірш «Конвалія», який написала у 13 років.

Учениця. 8 Я вплету мак. Мак – символ печалі й туги. Ми сумуємо за тобою, Лесю, тому вплітаємо мак у віночок.

Учениця. 9 А я вплету незабудки. Незабудки – квіти постійності й вірності.

9.Конкурс поезій.

VІІ. Спогади про краєзнавчу мандрівку- подорож «Апостолівщина- степова перлина України» присвячена 90-річчю створення Апостолівського району»

Дослід 5. Інформаційна хвилинка ІІІ група.

Народився Михайло Антонович 14 вересня 1926 року в селі Кам’янка Апостолівського району. Людина чесна й мужня, із складною, суперечливою, непересічною долею. Він належить до тієї когорти літераторів, які двічі приймали на себе вогонь — у роки війни і в застійні часи.

На людей, які зустрічалися с ним, справляв велике враження — простий сільський хлопець, від землі, смаглявий, міцно збитий і в той же час цілком міський інтелігент, інженер за фахом, історик, а найперше — поет. Проста, відкрита й добра душа, друг і надійний товариш. Ерудит, власник дивної пам’яті, що знала, здавалося б, про все. Захоплювався класикою, міг годинами цитувати Шевченка, Блока, Лесю Українку, Пушкіна

1947-го, закінчив десятирічку, потім — Дніпропетровський металургійний інститут, працював інженером-конструктором на заводі, старшим інженером в рідному інституті, на кафедрі печей. Друзі часто кепкували, мовляв, дід і батько Михайла спочивали на печі, а онук і син — на кафедрі печей. В інституті Михайла Антоновича вважали першокласним спеціалістом.

Чхан — один із перших авторів, хто почав писати про репресованих у сталінських концтаборах. Михайла Чхана прийняли до Спілки письменників України. Його вважали новою зіркою української поезії. Із виходом збірки не лише зріс літературний авторитет, а й ускладнилося особисте життя. Він був заарештований, втрачав друзів.

Видавши в 1959 — 1976 роках сім збірок, він пішов від нас на 61-му році такого важкого, складного й трагічного життя. Про себе й своїх побратимів по перу він писав: «Чому це долі більшості поетів, неначе збірки вибраних трагедій?»

VIIІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Метод «Мікрофон» 2. Вправа «Оплески»

- Наш урок добігає кінця. Я вдячна всім дітям, за відмінну підготовку до уроку. Оцінюю всі три проекти найвищою оцінкою і переконана, що поезія - це те особливе, що торкнулося сьогодні вашої душі і залишиться в ній назавжди.

3.Завдання на наступний урок позакласного читання

Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

13

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Українська література

16.09.2018

1415

0

10

Для кого: 4 Клас