"Подорож у зовсім поруч. Корисне – красиве – небезпечне" Додаток до занять за темами тижня. Середня група

Опис документу:
Дидактичний матеріал систематизовано за темами тижня: Дивинки поруч, Подорожі у зовсім близько, Бабусина хата на добро багата., Краса і затишок у домі, Небезпечна кімната (дрібні предмети) Даний тематичний словник, пояснення значення слів, художня література, дидактичні ігри, Розв’язання проблемних ситуацій, рухливі та спортивні ігри, сюжетно-рольові ігри, будівельно-конструктивні ігри. Рекомендовано вихователям ЗДО.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема : Подорож у зовсім поруч. Корисне – красиве – небезпечне

Тема тижня:

Ось мій дім, мені затишно у нім.

Житло. Меблі. Краса у нашому домі.

Бабусина хата на добро багата.

Словник

Ключові слова: будинок, дім, оселя, квартира, великий, високий, просторий, відмикати, відчиняти, зачиняти.

Іменники: будинок, дім, оселя, хата, стеля, двері, вікно, поріг, сходинки, підлога, меблі, стіл, стілець, шафа, диван, колиска.

Дієслова: замикати, відмикати, зачиняти, відчиняти, лежати.

Прикметники: великий, високий, просторий, гарний, красивий, темний, журнальний, мякий.

Ступені порівняння прикметників: широкий – ширший, мякий – мякіший.

Українське народне прислів’я: «Добре роби – добре й буде». Коли меблі хвалять, гарними називають, так в народі кажуть.

Фізкультхвилинка:

Хата бабина стара,

Уже нову робить пора,

Раз пора – то й пора;

Йдуть майстри до двора (Д.Кіровський)

Визначення: меблі роблять меблярі, майстри. Вони намагаються, щоб було зручно, затишно сидіти, відпочивати, спати.

Зразок складання розповіді за планом: назва. Колір. Форма. Властивості. Якості. Призначення.

(Диван великий, синього кольору, прямокутний , зручний. На ньому можна сидіти, лежати, спати).

Українська народна казка «Киця – Мура»

-Кицю – Муро, де ти була?

- У бабусі.

- Що робила?

- Миски мила.

- Дві помила, дві розбила.

- Баба голову набила.

- Няв!

(на ці слова діти розбігаються. «киця» їх наздоганяє).

Ключові слова: ганок, гарнітур, домівка, жити, житло, затишно, квартира, меблі, мешканець, мешкати, просторий, хата.

Іменники: брама, будинок, ганок, гарнітур, диван, домівка, квартира, кімната, лава, меблі, мешканець, подвіря, приміщення, садиба, скриня, стіл, хата, шафа.

Дієслова: жити, мешкати, хазяйнувати.

Прикметники: багатоповерховий, затишний, одноповерховий, охайний, просторий.

Прислівники: разом, удвох.

Прикметники із суфіксом – уват: для позначення міри якості: голубуватий, великуватий, низькуватий, холоднуватий, синюватий.

Синонімічні слова: троє-трійко, четверо-четвірко, п’ятеро-пятірко.

Формули мовленнєвого етикету:

  • Чи можу я тебе запросити?

  • Із задоволенням…

Вірш І.Гнатюка «Наша хатка»

Я люблю свою хату, і подвіря, і садок,

Де і сонця багато. І в жару холодок.

Все для мене тут рідне:

Стіни білі, як сніг,

І віконце привітне,

І дубовий поріг.

Визначення:

  • Домівка – це житло людини.

  • Гарнітур: шафа, диван, стіл, крісло.

Рухлива хвилинка:

Стоїть хата небагата,

Соломяна стріха,

Причілочки у китицях,

Мальовані вікна,

Обмазка підведена.

А сама біленька.

На подвірї, як барвінок,

Трава зелененька. (А.Молодченко)

Зразок діалогу, як ви розказуєте про свої домівки:

  • Добрий день!

  • Доброго дня!

  • Чи можу я тебе запросити до себе в гості?

  • Так, із задоволенням прийду до вас. У якому будинку Ви живете?

  • Я живу у багатоповерховому будинку, біля хати із червоною брамою та

високим ганком.

  • Я знайду це житло.

  • Мені дуже подобається моя квартира, вона затишна, простора, охайна.

  • Скільки людей мешкає у вашій домівці?

  • Нас четверо: тато, мама, я і сестричка.

  • До зустрічі.

  • До побачення!

Рухливий хоровод «Хата – хатинка»

Діти ходять по колу і співають:

Коло хати вишні зацвіли,

Кругом хати танок повели.

Світить, наша хатонька,

Ясен цвіт,

Цвіти, наша рідна.

Поки й світ.

Стали вишні хату наряджати,

Стала хата вінець надівати.

Світить наша хатонька,

Ясен цвіт.

Цвіти, наша рідна,

Поки й світ!

Художня література

Казка «Як звірі хату будували».

Казка «Коза дереза».

Казка «Як ведмідь лисиці хатку лагодив».

Казка «Хатинка» (В.Біанкі)

Рідна хата

Різні в світі є країни.

Різні люди є у світі.

Різні гори, полонини.

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна

Найрідніша нам усім.

То – прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Там шумлять степи безкраї,

Наче вміють говорити:

Там ясніше сонце сяє,

Там солодше пахнуть квіти,

Різні в світі є країни.

Гарні є і багаті.

Та найкраще в Україні,

Бо найкраще в рідній хаті.

Рідний дім

Хай живе наш рідний дім!

Тепло й затишно у нім.

Тут і тато, тут і ненька,

І бабусенька рідненька,

І веселий наш дідусь

Крутить пишний русий вус.

Меблі

Це стіл – за ним їдять.

Це стілець – на ньому сидять.

Одяг у шафу всі складають,

А на ліжко спати лягають.

Зручно в кріслі примощуся –

Телевізор я дивлюся.

У кімнаті, наче пан,

Розмістився наш диван.

І сидіти, і лежати

Зручно вам на нім, малята.

Заглядають у дзеркало всі:

І дорослі, і малі.

Демонструють різну моду,

Розглядають свою вроду.

Перед ним у перукарні

Роблять зачіски нам гарні.

Ведмедикова хата

Пухнастий та білесенький засипав все сніжок.

Біжить малеча весело в засніжений, садок.

З лопатами, санчатами працює дітвора.

Збудуєм з снігу хату ми посеред двора!

Качають сніг, втрамбовують – робота аж кипить.

Ось хатка вже й збудована.

А хто в ній буде жить?

Малесенькими ніжками, вгрузаючи в сніжку,

Іде-бреде доріжкою Ясеня по садку.

А на руках у Ясочки найкраща із цяцьок-

Ведмедик волохатенький, закутаний в платок.

-Диви, який будиночок! Як чисто й гарно тут!

В таких хатках на півночі й люди теж живуть.

На півночі ведмедеві є в печерах із крижин…

З тюленями кумедними вітаються моржі…

Як гарно тут, ведмедику, у хатці сніговій!

Залазь мерщій всередину, сиди собі й радій!

В хатиночці білесенькій сидить малий ведмідь.

Малеча радо й весело навколо гомонить.

Набігались, награлися. Ну, годі вже гулять!

Прийшла додому Ясочка. Лягає Яся спать,-

І раптом в плач: - Ой, лишенько, ну що робить тепер?!

Забула в хатці Мишку я, і, мабуть, він замерз!

-Не плач, не бійся, Ясочко: у хутрі Мишка твій.

Нічого з ним не трапиться у хатці сніговій.

Синіє ніч доріжкою з віконних оболон.

Дрімає Яся в ліжечку, і сниться Ясі сон.

Крижинка-хатинка

Ой, Оксанко-вередулько,

Нащо в рот береш бурульку?

Не цукерочка вона,

Холоднюча-несмачна.

А ти чула, що крижинка –

Невидимчиків хатинка?!

Братці в срібних ковпачках,

Кришталевих чобітках.

Імена у них: Дряпайло,

Обсипайло, Укладайло,

В ротик застрибнуть малі

І стають страшенно злі:

Горло дряпає Дряпайло,

Жаром сипле Обсипайло,

Укладайло загуде

І у ліжко покладе.

А хворіть – кому охота?

Не бери бурульку в рота!

Хто на собі свою хатку носить?

Ось на листку ромашки поселився равлик. Він ніколи зі своєю хаткою не розлучається. Зручно йому: де зупинився, там і хатка. Дощик не замочить, сонечко не припече та й не заблудиться ніколи. Дивіться: равлик виглянув із хатки і почав їсти листочки. Бачите: у нього на голові наче ріжки з чорними крапочками на кінцях? Це не крапочки, а його очі. Стукнеш пальчиком по черепашці – равлик заховає очі й сам заховається в хатинці.

Під крижаним дахом

Згадаємо про риб. У ямах сплять вони всю зиму, а над ними – міцний крижаний дах. А буває, частіше під кінець зими, в лютому, в ставках, лісових озерах починає не вистачати їм повітря. Риби задихаються і, судорожно розкриваючи круглі роти, піднімаються тоді під самий крижаний дах, губами хапають з нього бульбашки повітря.

Що за дім і хто живе в нім?

Цілий ранок, цілий ранок

Тягне стружку мій рубанок:

З дідусем ми цілий день

Дім будуєм для людей,

Дім на тисячу людей!

Дім без вікон, без дверей!

Тільки є у домі вічко,

Вічко зовсім невеличке,

Є з вощиною і рами –

Пахнуть цвітом і медами.

Ми ладнаєм дах на дім,

А хто живе у нім?

В лісі є зелена хата!

В лісі є зелена хата,

Там поснули ведмежата,

А найменший – вереда,

Сивій мамі набрида.

-Каже: «Я не хочу спати,

Утечу вночі із хати,

Коли меду не даси,

Риби, сала, ковбаси».

«Люлі – люлі, треба спати, -

Над синком шепоче мати, -

Як заснеш – тобі усе

Сон в корзині принесе».

Гостинна хата

Тесляре, тесляре, збудуй мені хижку

В зеленім садочку, в квітучім затишку.

Змуруй мені, маляре, піч та й рівненько,

Щоб в хаті зимою було всім тепленько.

Ти справ мені, столяре, двері й віконця.

Поріг від дороги, а вікна – до сонця.

А ти мені, скляре, встав скло ясне в рамку,

Аби мені сонце світило від ранку.

Ковалю, ковалю, зготов мені ключик,

І сильні завіси, й замочок блискучий.

Я буду раденько замок відмикати,

Щоб ви не минали гостинної хати.

Марійка Підгірянка

Хатка, в якій ніхто не спить

Над кімнатою хлопчика жив песик, який цілу ніч гавкав, і хлопчик не міг заснути. Над песиком жила киця, яка цілу ніч нявкала, і песик не міг заснути.

Над кицею жила сіра мишка, яка цілу ніч гризла дірку в підлозі, і киця не могла заснути. А над сірою мишкою був залізний дах, по якому щоночі

бубонів дощ, і мишка не могла заснути.

Ось така була хатка, в якій ніхто вночі не спав. Бо над кімнатою хлопчика жив песик.

Ярослав Павлюк

Леся Українка

На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,

Притулилася хатинка,

Мов маленькая дитинка.

Стиха вийшла виглядати,

Чи не вийде її мати…

Прислів’я

Погана та пташка, якій своє гніздо не миле.

До свого роду – хоч через воду.

Скоромовка

Наш Андрійко вищий Гната,

За Андрійка вищий тато,

А за тата – татів тато,

А за татового тата,

Вища, мабуть, тільки хата.

Як ми їздили дивитися нову квартиру

Одного разу тато прийшов додому дуже веселий. Він сказав: «У нас буде нова квартира. Готуйтеся до новосілля. Завтра поїдемо дивитися наш будинок.»

Ми з Людмилкою ледь дочекалися того «завтра». Вранці швидко зібралися, поснідали. І ось ми вже їдемо тролейбусом. Нарешті остання зупинка. Виходимо. Перед нами безліч нових багатоповерхових будинків. «Це новий житловий масив Теремки», - пояснив тато.

Аж ось і наш будинок. У ньому 16 поверхів. Відчиняємо парадні двері, заходимо, піднімаємось трьома східцями, і перед нами – ліфт, натискаємо на кнопку, ліфт нечутно опускається, двері розсуваються і, пропустивши нас, знову зачиняються. За хвилину ми на восьмому поверсі.

Тато дістає з кишені новенький ключ і відчиняє двері. Заходимо в невелику квадратну кімнату, куди виходить кілька дверей. «Це – передпокій, - пояснює мама, - тут будуть вішалка і дзеркало. Ми зніматимемо тут верхній одяг та взуття, в якому ходитимемо на вулиці». Потім ми дивилися кімнати – їх три.

Одна велика – вітальня, друга – спальня, третя – наша з Людмилкою дитяча кімната.

Усі кімнати дуже світлі, обклеєні гарними шпалерами. А ще там є довгий коридор. Нам дуже сподобалася кухня – простора, з балконом, ванна, туалетна кімната.

Все нове, чисте, виблискує свіжою фарбою. Як хочеться швидше оселитися в цьому гарному будинку.

Техніка безпеки життєдіяльності

Небезпечна кімната

Мета: навчати дітей безпечної поведінки з електроприладами.

Словник: праска, розетка, телевізор.

Матеріал: ілюстрації, електроприлади та обладнання, доступне для сприйняття дітьми.

  1. Ознайомлення з наявними електричними приладами, що знаходяться в кімнаті.

  2. Бесіда про прилади, які є вдома та як вони допомагають усім членам родини, їхнє функціональне призначення та правила техніки безпеки.

Дидактична гра «Секрети вишиваного рушничка»

Малята роздивляються наочний матеріал і розповідають про те, що вони бачать на представлених вишиванках.

На рушниках вишивали барвисті квіти.

На рушниках вишивали червону калину.

На рушниках вишивали красивих птахів, червоні маки, зелені листочки, ясне сонечко, голубів.

Під час гри малята мають давати відповіді повними, поширеними реченнями, а не окремими словами.

Дидактична гра «Добери слово»

Діти мають завершити розпочаті педагогом речення, використовуючи навідні запитання та додавши логічно правильне слово.

Майстриня квіти на рушникові… Що зробила? ( вишила).

Мама дірку на шкарпетці… Що зробила? (зашила).

Дівчинка плаття ляльці… Що зробила? (пошила.)

Швачка два полотна докупи… Що зробила? ( зшила.)

Сестричка брату довгі штанці… Що зробила? (підшила)

Бабуся свою спідницю для онуки… Що зробила? ( перешила.)

Вихователь просить малят, використовуючи навідні запитання, розказати, як майстри працюють з голкою.

Дидактична гра «Знайди свій будиночок»

Перед прогулянкою в поле, ліс чи парк запропонуйте дітям уявити, що їх зачаклував чаклун, і кожен став ростом з мізинчика. Під час прогулянки діти повинні знайти собі будиночок. Це можуть бути мишача нірка, квітка, пеньок, лопух тощо.

Діти можуть самі собі побудувати домівку з травинок, трісочок, кори, подумати, на чому вони будуть спати, що їстимуть, із ким дружитимуть, а від кого ховатимуться.

Молодші діти можуть взяти із собою іграшки, щоб побудувати будинок для них.

Дидактична гра «Закінчи думку»

Дорослий допомагає малятам впоратися із поставленим завданням, називаючи їх початок речень-відповідей. Діти мають поміркувати і логічно завершити їх.

Дідуся та бабусю слід … (поважати, шанувати).

Маму і тата треба… (любити, слухатися).

Не можна старших… (обманювати, ображати).

Батькам і бабусі з дідусем потрібно… (допомагати).

Усі в родині мають одне до одного ставитися із… ( розумінням, добротою, ласкою, турботою).

Вихователь. Молодці, малята. Давайте назвемо слова, що так важливі для кожної сімї.

Дидактична гра «Вислови думку»

Діти за допомогою дорослого будують розповідні речення.

Якщо не прибирати в хаті, то всюди буде брудно.

Якщо не варити їсти, то всі залишаться голодними.

Якщо не прасувати білизну, вона залишиться помятою.

Якщо не займатися ремонтом, усе в хаті виходитиме з ладу.

Якщо не лагодити річ, яка зіпсувалася, її доведеться викинути.

Вихователь. Усі люди мають бути працьовитими у дружній родині. Потрібно допомагати одне одному, піклуватися одне про одного.

Дидактична гра «Краще бути сміливим»

Діти логічно продовжують речення, додавши потрібний антонім.

Краще бути сміливішим, аніж… (боязким).

Краще бути роботящим, аніж… (ледачим).

Краще бути веселим, аніж… (сумним).

Краще бути бадьорим, аніж… (печальним).

Краще бути ввічливим, аніж… ( нечемним).

Краще бути добрим, аніж … ( злим).

Якщо діти вагаються, дорослий підказує їм потрібне слово, а малята виразно повторюють речення спочатку.

Дидактична гра «Доскажи слівце»

Вихователь промовляє речення, діти мають їх завершити та показати відповідний предмет у будинку.

Поспати хочеш трішки? А ось – зручненьке… (ліжко).

Так приємно любій мамі відпочити на… (дивані).

Сорочки, білизну, шарфи ми повісимо в … (шафу).

Змайстрували, як годиться, хлопчики для книг… ( полицю).

Чашки й блюдечка малі на обідньому… ( столі).

Щоб повісити портрет, я заліз на… ( табурет)

Дидактична гра «кожній речі своє місце».

Мета: перевірити засвоєння узагальнюючих слів: одяг, взуття, назв предметів одягу й взуття.

Хід гри. На дошці два малюнки: шафа для одягу і шафа для взуття. У дітей предметні картинки. Вихователь показує шафу для одягу, запитує, для чого вона потрібна, що в ній зберігають. Пропонує дітям заповнити шафу.

(Діти показують картинки, із зображенням предметів одягу, називають їх, несуть у шафу.)

Потім розглядають малюнок, на якому зображена шафа для взуття, і заповнюють її.

Дидактична гра «Знайди, де заховано».

Мета: перевірити вживання прийменників: в, на, біля, за, під та вміння складати поширені речення.

Хід гри. На столі шафа, столик, ліжко, дрібні іграшки. Діти їх називають. Потім вихователь ховає дрібні іграшки і запитує в дітей, де схована іграшка, спонукаючи говорити їх реченям.

Дидактична гра «Кожній речі своє місце»

Мета: зясувати засвоєння узагальнюючих понять: меблі, посуд, транспорт, одяг, взуття, іграшки, овочі, фрукти, постільна білизна).

Матеріал: предметні картинки, ліжко, шафа для одягу, для взуття, поличка для іграшок, ваза, піднос, макет кімнати, вулиці.

Хід гри. Гра проводиться в три етапи. Кожного разу розглядають три узагальнюючих поняття. Наприклад: одяг, взуття, іграшки; овочі, фрукти, посуд, меблі, транспорт, постільна білизна. На столі вихователь виставляє шафи для одягу, взуття, поличку для іграшок, у дітей – предметні картинки. Дитина виходить до столу

Розкладає свої картинки і говорить, якому узагальнюючому поняттю кожна з них відповідає.

Гра «Постав на місце»

Сьогодні в королівстві іграшок свято. Своєю радістю прийшли поділитися ляльки Маринка та Іринка. Вони отримали нові квартири і просять допомогти розташувати меблі. Давайте їм допоможемо.

Вихователь працює з демонстраційним матеріалом: на йог столі лежать чотири кольорових аркуші. Кожен аркуш певного кольору відповідає одному з приміщень, наприклад: зелений – кухня, синій – ванна кімната, жовтий – спальня, червоний – вітальня. Щоб діти самостійно змогли визначити, де яка кімната, вихователь заздалегідь наклеює один із предметів, який зазвичай розташований у цій кімнаті. Кожна дитина має картку із зображенням електроприладів та меблів.

  • Розгляньте кімнати. Подумайте і скажіть, що має стояти на кухні, у спальні, вітальні?

  • Кожен з вас може допомогти Маринці та Іринці розмістити предмети в певних кімнатах.

Діти кладуть свої картки на відповідні аркуші, вихователь у разі необхідності допомагає.

Гра «Здогадайся – що це»

Вихователь називає частини меблів або електроприладів, діти уважно слухають та показують, що це за предмети.

Воно має ручку. (диван, магнітофон, праска, шафа).

У нього є ніжка. ( стілець, стіл, шафа)

Воно може бути гарячим. (пічка, праска, ліхтарик).

Дидактична гра «Що спочатку, що потім»

діти відтворюють з картинок послідовність зведення будинку. Процес супроводжують розповіддю.

Дидактична гра «Зайчикові хатка»

Вихователь зазначає, що в садочку в малят дуже багато іграшок – звірят, ляльок. Вони маленькі, і меблі для потрібні також маленькі – іграшкові. Ось, наприклад, зайчик просить вас допомогти порадами: як обставити свою іграшкову квартиру, які меблі туди поставити? У нас з вами стіл, а зайчику потрібен маленький… (столик). У нас крісло, а у зайчика - … (кріслечко). У людей шафа, а в іграшкового зайчика - … (шафка). У нас – стілець, а в зайчика -… (стільчик). У нас диван, а зайчикові потрібен -… (диванчик).

Вихователь. Діти! Пригадайте всі меблі, які є в нас вдома, подумайте та назвіть ті з них, про які можна сказати: «Моя (софа, шафа, тумбочка, вішалка, поличка), мій (стіл, стілець, диван, пуфик), моє (крісло, трюмо, ліжко, дзеркало)».

Вихователь (піднімає стілець). Що я зробила зі стільцем? Що ще можна зробити зі стільцем? (присунути до стола, відсунути.) що можна зробити з дверцятами шафи? Що можна зробити з диваном? На чому ви сидите? Коли ви підводитесь, з-за чого ви встаєте?

Дидактична гра «Розклади картинки»

Мета: перевірити засвоєння роду іменників і часу дієслів.

Матеріал: картинки із зображення предметів, слова – назви яких середнього, жіночого та чоловічого роду, сюжетні картинки із зображенням різних пір року.

Хід гри

1 варіант.

Вихователь показує три картинки: прапорець, яблуко, ляльку. Запитує, якими словами можна замінити слово прапорець (він), яблуко (воно), лялька (вона). Виставляє ці картинки на набірному полотні. Діти несуть свої картинки і ставлять їх у відповідне місце на дошці.

2 варіант.

У вступній бесіді зясовують, яка зараз пора року (пізня осінь). Вихователь показує картинку – золота осінь. Запитує: «Це було чи буде»? Діти відповідають: «Золота осінь вже була». Виставляє на дошці у відповідне місце. Показує другу картинку із зображенням голих дерев і кущів. Діти відповідають, що це пізня осінь. Картинку ставлять у друге місце. Картинку із зображенням зими ставлять в третє місце. Потім показують дітям різні сюжетні картинки, а діти називають: це було, є зараз, буде і виставляють їх на дошці.

Дидактична гра «Що є в нашій кімнаті?».

Вихователь звертає увагу на те, яка в них чудова ігрова кімната. Він запитує малюків, яка в дитсадочку кімната для гри? (гарна, простора, велика, світла). Якщо діти вагаються, вихователь допомагає їм – сам називає потрібні слова-означення та просить дітей індивідуально та колективно повторювати їх.

Після цього вихователь говорить, що в їхній кімнаті багато різноманітних корисних, потрібних та цікавих речей. Він пропонує дітям озирнутися навколо себе та назвати якомога більше предметів, що їх оточують. Діти повинні назвати лише ті речі, які розташовані в їх полі зору.

Під час гри вихователю необхідно слідкувати за тим, щоб діти правильно та чітко вимовляли слова, не повторювались. Коли малюки не зможуть більше нічого назвати самостійно, вихователь може ставити їм навідні запитання, наприклад: «Що стоїть у шафі? Що висить на стіні?»

Дидактична гра «Ввічливі та скромні»

Вихователь пропонує малятам різні мовленнєві завдання.

Запитати у перехожого, котра година. (Вибачте, будь ласка, не могли б ви сказати, котра година?»).

Розпочати розмову по телефону з бабусею. («Доброго дня, бабусю! Розкажи, будь ласка, як твоє здоровя, як твої справи?).

Запропонувати гостям пройти до кімнати. («Прошу, проходьте, будь ласка, до кімнати»,)

Попрощатися із сусідкою, що заходила до мами. («До побачення, всього Вам найкращого.»)

Пригостити подругу тортом. («Пригощайся, будь ласка, торт дуже смачний.»)

Відмовити товаришу у спільній прогулянці через свою хворобу. («Вибач, друже, але на жаль, я не зможу погуляти, бо я хворію»,)

Привітати доброго приятеля, якого випадково зустрів на вулиці. («Привіт! Я дуже радий тебе бачити».)

Ви знайомитесь з дівчинкою з сусідньої квартири. («Як тебе звати? Дуже приємно познайомитись».)

Під час гри малята відповідають індивідуально. Потім правильні відповіді можуть виразно повторюватися хором.

Дидактична гра «Працьовита родина»

Педагог спонукає малят відповідати на запитання.

Тато вирішив змайструвати шпаківню. Які речі йому знадобляться для цього? (Дошки, пилка, лінійка, цвяхи, молоток.) що буде робити тато? (Міряти дошки, відпилювати їх, забивати молотком цвяхи.)

Мама вирішила прибрати хату. Які речі їй знадобляться ? (Ганчірка, вник, пилосос, швабра.) що буде робити мама? (Витирати пил, пилососи ти килим, витрушувати доріжки, мити підлогу.)

Бабуся вирішила зварити борщ на обід. Що потрібно бабусі? (Каструля, вода, плита, овочі, м'ясо, сіль.) що буде робити бабуся? (Кип’ятити воду, нарізати овочі, варити м'ясо, готувати засмажку, куштувати страву.)

Дідусь вирішив навести лад у саду. Які речі допоможуть йому? (граблі, мітла, лопата, пилка.) чим буде займатись дідусь? (Вигрібати листя та сміття, обкопувати дерева, обпилювати гілки, підмітати доріжки.)

Дидактична гра «Теплий стілець»

Мета: виховувати вміння бути лагідним, активізувати в мові дітей ніжні, ласкаві слова.

Хід гри

Одна дитина сідає в центр на «теплий стілець», інші говорять про неї добрі, ласкаві слова, компліменти. Дозволяється погладити дитину, обняти, поцілувати.

Дидактична гра «Піраміда любові»

Мета: виховувати турботливе ставлення до світу людей, розвивати комунікативні здібності.

Хід гри

Діти стають у коло. Вихователь говорить:»Кожний з вас щось або когось любить. Я люблю… розкажіть і ви, кого і що ви любите». «А зараз ми побудуємо «піраміду любові» з наших рук. Я назву того, кого я поважаю, і покладу свою руку, потім кожен з вас буде називати того, кого він поважає і покладе свою руку. (Діти будують піраміду любові.). ви відчуваєте тепло рук? Вам приємний цей стан? Подивіться, яка висока в нас вийшла піраміда. Висока, тому що ми поважаємо і нас поважають.

Дидактична гра «Сонячний зайчик»

Мета: виховувати дружні стосунки між дітьми, розвивати атмосферу тепла, любові, ласки.

Хід гри

Вихователь говорить, що він спіймав «сонячного зайчика», пропонує передати його по колу, щоб кожен зміг зігрітися його теплом і з приємною посмішкою передати товаришу. Коли «зайчик» повертається до вихователя, він звертає увагу дітей на те, що за цей час «зайчик», зігрітий дітьми, виріс і не поміщається в долонях. «Зайчика» випускають, але кожний ловить частинки його тепла.

Дидактична гра «Свічка»

Мета: виховувати дружні стосунки між дітьми, розвивати атмосферу поваги, значимості кожної особистості.

Хід гри

Діти з вихователем стоять у колі. Вихователь тримає запалену свічку і пропонує дітям передати її один одному зі словами: «Сашко, я твій друг!»

Дидактична гра «Подарунок товаришу»

Мета: розвивати вміння неординарно описувати предмет, прагнути зробити приємне другові.

Хід гри

Вихователь пропонує одній дитині стати іменником, інші «дарують» йому подарунки, описуючи умовно визначений предмет, передаючи руками та мімікою своє ставлення до «іменника»

Дидактична гра «Де чий будинок»

Мета: вчити дітей придумувати різноманітні ситуації на основі схематичних зображень окремих предметів.

Матеріал: картинки із схематичним зображенням будинків: високих і вузьких, широких і низьких, середніх тощо. На кожній картинці зображений тільки один будинок.

Хід гри

У грі бере участь вся група дітей. Дорослий показує дітям одну із карток і просить придумати, хто із звірів може жити в такому будинку, розповісти, що він буде там робити, хто до нього завітає на гостини. Кожна дитина вигадує свою історію. Наприклад, превисокий і вузький будинок можна розказати, що там живе жираф, або страус, або мавпочка.

Діти можуть називати реальних звірів і розповідати про них історії, а можуть придумувати і фантастичних, неіснуючих тварин. В такому разі дорослий спочатку пропонує намалювати цей персонаж, а потім розповісти про нього історію.

За кожною із картинок розповідають 3-5 дітей. Під час аналізу відповідей слід звернути увагу на їх зміст і відповідність схемі.

Дидактична гра «Скажи який»

З цегли – цегляний,

З металу – металевий,

З дерева – деревяний,

З скла – скляний,

З піску – пісочний,

З глини – глиняний,

З пластмаси – пластмасовий,

З криги – крижаний.

Вихователь пропонує дослідити, який матеріал найбільше підійде для будівництва будиночка для ведмежат.

1 дослід «Вата»

Вихователь. Якщо для будівництва використати вату, яким буде дім?

Діти. Легким, мяким, теплим.

Вихователь. Це добре чи погано?

Діти. Добре: його можна переносити будь-куди, в ньому тепло і м’яко спати, не треба використовувати паливо для обігріву.

Погано: дім здуватиме вітер; його легко може зруйнувати будь-хто; вата легка, і її треба на щось кріпити; в ньому не можна користуватися електроприладами, бо він може спалахнути; влітку буде дуже жарко тощо.

Висновок: вата – це не будівельний матеріал.

2 дослід «Папір»

Вихователь. Може, для будівництва будиночка підійде папір? Яким буде паперовий будинок? Які властивості має папір?

Діти. Неміцний, легкий, легко рветься, розмокає у воді, втрачає форму.

З паперу виготовляють міцний матеріал, з якого роблять меблі, деякий будівельний матеріал. Але збудований з паперу будиночок буде недовговічним, та й жити в ньому можна тільки влітку.

3 дослід «Цегла»

Вихователь. Будинок із каміння, який він?

Діти. Будинок з каменю буде міцним, довговічним. Ведмежатам буде дуже добре жити в ньому. Каміння не боїться вогню, води, вітру.

Вихователь. Але чим ми будемо з’єднувати камінці? На будівництві використовують спеціальний розчин, а в нас його немає.

Висновок. З цього матеріалу будинок ми не можемо збудувати.

4 дослід «Дерево»

Вихователь. А якщо ми спробуємо побудувати будинок з дерева? Який він буде?

Діти. Деревяний будинок міцний, теплий. Але ж дерево треба виростити, а для цього потрібно багато часу.

Дидактична гра «Що спочатку, що потім»

Мета6 вчити встановлювати послідовність.

Вихователь. Ми дослідили багато матеріалів, але нічого не вибрали. Що ж робити? Як допомогти ведмежатам?

Діти. Залишити їх жити в групі, звернутися до справжніх будівельників.

Вихователь. З чого виготовлений наш конструктор?

Діти. З пластмаси.

Вихователь. То які ж властивості пластмаси? Який буде цей будинок?

Діти. Міцним, легким, в разі потреби його можна розібрати і швидко перебудувати. Пластмаса не розмокає у воді, не боїться сонця, довговічна.

(діти в парах роблять будинок ведмежатам).

Вихователь. Кому ми збудували будинок?

Діти. Ведмежатам.

Вихователь. То чий цей будинок?

Діти. Ведмежий.

Вихователь. Ведмежата дуже вдячні вам і пропонують разом затанцювати веселий танок.

Дидактична гра «Картинки-половинки»

Вихователь висипає на стіл розрізані навпіл картки із зображенням меблів. Кожна дитина отримує одну половину картки. Серед половинок, що лишилися на столі, діти мають відшукати пару до своєї половинки, і скласти предмет меблів і назвати його. Після цього діти розповідають про призначення меблів, зображених на картинах. (Наприклад: «Це – письмовий стіл; за ним зручно читати, писати, малювати. Це – диван, на ньому можна лежати, відпочивати, сидіти тощо).

Вихователь. Чи знаєте ви, де виготовляють меблі? (на меблевій фабриці, у столярній майстерні). З яких матеріалів роблять меблі? (із дерева, пластику, поролону, тканини, шкіри). Як називається магазин у якому продають меблі? Меблями обновляється будь-яка оселя. Уявіть, що ви прийшли в гості. Господиня відкриває вам двері, і запрошує увійти. Де ви опиняєтесь спочатку? (У прихожій.) Які меблі зазвичай стоять у прихожій та для чого вони потрібні? (шафа для одягу. Тумба для взуття. Поличка для головних уборів. Пуфик на якому зручно взутись.) із прихожої ми приходимо в вітальню. Які меблі ставлять у вітальні та для чого вони потрібні? (діти відповідають, якщо діти затрудняються дати відповідь, то вихователь надає допоміжні запитання.) Потім ми зазирнем у спальню. Які меблі там стоять та для чого вони потрібні? А тепер перейдемо до улюбленої кімнати – дитячої. Які меблі стоять тут? Для чого вони потрібні? Як називається підвішене на вервечках ліжечко, в якому сплять немовлята?

Лис просив маленьку лиску:

  • лиско, погойдай колиску,

погойдай колиску, лиско,

там в колисці менша лиска.

(колиска)

А чи знаєте ви пісеньку про колиску? Давайте виконаємо її. (Діти співають пісеньку «Підвішу я колисочку».)

Вихователь. Розкажіть про ті меблі, які є у вас вдома. Чи є у вас письмовий стіл? Для чого він потрібен? Чи є у вашій кімнаті стілець? Який він та для чого потрібен? Чи є шафа? Яка вона, що у неї можна покласти та повісити? Де зберігаються ваші іграшки?

А тепер завітаємо до кухні! Які меблі є тут? Для чого вони потрібні? Як називаються меблі, що стоять у кухні? Так, кухонний гарнітур. А як називається меблевий гарнітур для спальні? Як називається гарнітур для дитячої кімнати?

Дидактична гра «Зайчикові хатка»

Вихователь зазначає, що в садочку в малят дуже багато іграшок – звірят, ляльок. Вони маленькі, і меблі для них потрібні також маленькі – іграшкові. Ось, наприклад, зайчик просить вас допомогти порадами: як обставити свою іграшкову квартиру, які меблі туди поставити? У на з вами стіл, а зайчику потрібен маленький… (столик). У нас крісло, а у зайчика - … (кріслечко). У людей шафа, а у іграшкового зайчика - … (шафка). У нас - стілець, а в зайчика - … (стільчик). У нас диван, а зайчикові потрібен - …(диванчик). У нас – ліжко, а в зайчика - …(ліжечко) та ін.

Вихователь. Діти! Пригадайте всі меблі, які є у вас вдома, подумайте та назвіть ті з них, про які можна сказати: «Моя (софа, шафа, тумбочка, вішалка, поличка), мій (стіл, стілець, диван, пуфик), моє (крісло, трюмо, ліжко, дзеркало)».

Вихователь (піднімає стілець.) що я зробила зі стільцем? (Підняли). Що ще можна зробити зі стільцем? ( Присунути до стола, відсунути) . що можна зробити з диваном? (Розкласти, скласти, накрити покривалом.) На чому ви сидите? Коли ви підводитесь, з-за чого ви встаєте?

Рухлива гра «Розкажи про меблі»

Вихователь пропонує дітям стати на килимку в коло. Педагог кидає м’яч будь-якій дитині, називаючи предмет меблів. Дитина повинна впіймати та повернути м’яч вихователеві, назвавши підходяще слово-ознаку.

Наприклад.

Стіл – письмовий, журнальний, обідній, круглий, квадратний, широкий. Шафа – одежна, білизняна, книжкова, посудна, блискуча, висока, простора.

Ліжко – дитяче, лялькове, деревяне, вузьке, широке, старовинне, двоспальне.

Крісло – шкіряне, велюрове, зручне, мяке.

Проблемна ситуація «Розкладемо речі по місцях!»

Вихователь дістає ящик з різними речами та просить дітей дістати з нього по одному предмету, назвати його, розказати, який він та для чого потрібний, а потім покласти чи поставити його у належне місце.

Спочатку педагог сам наводить приклади відповідей:

«Це ваза. Вона гарна, скляна. У неї можна поставити квіти. Вазу треба поставити на стіл»;

«Це журнал. Він дитячий, яскравий. Його можна гортати, читати. Журнал слід покласти на журнальний столик»;

«Це лялька. Вона маленька. Лялькою можна гратися. Ляльку слід поставити на поличку для іграшок».

Проблемна ситуація «Відчинимо будинок»

Будівельники здають будинок господарям, розрізають стрічку і хочуть першою пустити в будинок кішку – вважається, що це приносить удачу та здоровя. Але от лихо, двері чомусь не відкриваються… Що ж робити

Гра – ланцюжок

Які будинки будували в далекому минулому? Назвіть їх, утворюючи ланцюжок:

Печера – солом’яні будинки – глиняні будинки – дерев’яні будинки – цегляні будинки – панельні будинки…

Гра – роздум «Сварка»

Уявіть собі, що на новосілля посварилися між собою ліжко, стіл і стілець. Кожному з них здавалося, що він найважливіший, найнеобхідніший в домі. Що ж трапилося далі? Як вони помиряться? Адже ліжку, столу та стільчику жити в одній квартирі…

З А Г А Д К И

Стоїть на дорозі,

Усім заважає,

Хто йде, той штовхає,

А з дороги не приймає. (двері)

Основа соснова,

В середині світ.

Влітку в ньому сонечко,

Взимку в ньому лід. (вікно).

Я морозу не боюся,

А хто змерзне – я сміюся.

Бабу гріє не кожух,

А веселий, теплий дух. (піч.)

На чотирьох ногах стою,

Ходити зовсім я не можу,

Коли ти втомишся гуляти,

Лягай на мене відпочивати. (ліжко)

У кожного в домі

Така дивина:

Братів аж чотири,

А шапка – одна. (стіл)

Я чотири ніжки маю,

Та ходити не бажаю.

Руки й голова відсутні.

Зате спинку маю кутню.

(стілець)

ГРА «АБЕТКА НАСТРОЮ»

Використовуються незавершені речення на зразок: «Я радію, якщо…», «Мама сумує, коли…», «Тато сердиться, якщо…».

ВПРАВА «СХОЖЕ ТА ВІДМІННЕ»

Дітям пропонують дібрати синоніми та антоніми до слів, що позначають певні переживання.

БЕСІДИ

Орієнтовні запитання до обговорення:

  • У тебе буває сумний настрій?

  • Що ти при цьому відчуваєш?

  • Що думаєш?

  • Як виходиш із сумного стану?

  • Як собі допомагаєш?

ЗАВДАННЯ-ВПРАВА «ДОМАЛЮЙ КАРТИНУ»

Дошкільнику пропонують розглянути незавершений малюнок. Поміркувати, пофантазувати, придумати закінчення малюнка. Продумати план та способи виконання завдання. Самостійно дібрати матеріали, інструменти, визначити техніку виконання для продовження малюнка, закінчити його.

ЗАВДАННЯ-ВПРАВА «ПАРАЛЕЛІ»

Дитині пропонують аркуш паперу з намальованими попарно паралельними лініями. Завдання – доречно використати паралельні лінії для власного зображення.

ЗАВДАННЯ-ВПРАВА «МАЛЬОВНИЧІ КОЛА»

Дитині пропонують розглянути аркуш паперу, на якому намальовано шість однакових кіл. Завдання – доречно використати ці кола для власного зображення. Перед початком роботи не варто говорити про внутрішнє чи зовнішнє використання кіл.

ІГРОВІ ХУДОЖНІ ВПРАВИ

Мета художніх ігрових вправ: збагачувати емоційне сприймання краси навколишньої дійсності; заохочувати ініціативу та допитливість; виховувати вибіркове та оцінне ставлення до навколишнього світу, виходячи з естетичних та моральних позицій; сприяти закріпленню в памяті асоціативних емоційних зовнішніх ознак явищ, опорних об’єктів, епізодів з настроєм, музикою та кольором; формувати здібності емоційно-чуттєвої оцінки зовнішніх ознак предметів, об’єктів та явищ.

Маски емоцій

Вихователь пропонує дітям спочатку прослухати слова; промовити їх та пояснити значення, а потім під звучання музики мімікою та пластикою рухів зобразити відповідний емоційний стан:

Радість – я радісний;

Сум – я сумний;

Здивування – я здивований;

Злість – я злий;

Улесливість – я улесливий;

Байдужість – я байдужий;

Спокій – я спокійний.

Запашний букет

Вихователь пропонує дітям під час прогулянки розглянути квіти, звертає увагу на те, як гарно вони пахнуть. Кожна дитина має вибрати та показати квітку, яка найбільше сподобалася. Після цього даються завдання:

  • вдихнути пахощі кількох квіток – першої, яка сподобалася і за власним вибором дитини ще кількох;

  • сказати, які відчуття – приємні чи ні?

  • Визначити, чи однаково квіти пахнуть;

  • Обстежити форму квітів, установити подібність форми квітки до знайомих геометричних фігур;

  • Запам’ятати форму, колір, запах квітів.

Після прогулянки діти під супровід п’єси П.Чайковського «Сентиментальний вальс» розглядають картину «Бузок» П.Кончаловського та передають свої враження про характерні ознаки квітки словами, мімікою, пластикою рухів.

Кольоровий світ природи

Вихователь пропонує дітям (залежно від погодних умов на прогулянці чи у групі) назвати предмети та явища, за якими визначають стан природи (дощ, сніг, мряка, сонце, місяць, небо, хмарки, хмари, калюжі, ковзанки, лід, вітер, вітерець тощо) та зобразити їх жестами, пластичними рухами; назвати різні предмети у групі, на вулиці чи ігровому майданчику (м’яч, кубик, мольберт, аркуш паперу, гімнастичний круг, прапорець, вікно, двері, портфель, книгу, годинник тощо) та визначити їхній колір, форму, відтінок; квіти за кольорами веселки (мак, нагідки, тюльпан, аспарагус, дзвіночок, волошка, ірис тощо); показати пластикою рухів їхні характерні форми.

Відповіді та запитання, які виникатимуть у процесі гри, допоможуть дитині дістати уявлення про природні явища та їхній перебіг, предмети та їх застосування, характерні ознаки (колір, відтінки, форму, звук тощо).

Відгадай колір

Діти сидять у груповій кімнаті. Одна дитина виходить. Інші загадують колір і намагаються зобразити його жестами. (Наприклад, якщо задумано червоний колір, то хтось з вихованців торкається червоної стрічки, інший зображає вогонь тощо). За цими жестами гравець, який виходив, має відгадати, який колір задумано. Можна грати групами. Перемагає та з них, яка відгадає більше кольорів і назбирає більше предметів задуманого кольору.

Мій улюблений колір

Дітям пропонують називати по черзі різні предмети та явища, які їм найбільше до вподоби. Наприклад, якщо улюблений колір рожевий, то називають: захід, бантик, троянда. Коли один гравець розповідає про свій улюблений колір, не називаючи його, інші намагаються відгадати, впізнати його за переліком названих предметів. Потім усім дітям пропонують придумати й домалювати казку про кілька предметів того чи іншого кольору.

Колір музики

Звучить спокійна музика. Дітям пропонують дібрати колір музики та намалювати під її звучання кольорові картинки, плями, образи, явища природи, предмети, все, що в них асоціюється з музикою, яка звучить. Потім діти за допомогою дорослого склеюють малюнки в одну велику кольорову картину.

Кольорові асоціації

Дітям роздають аркуші паперу, на них намальовано клітинки. Пропонують уважно слухати слова та швидко малювати фломастером у клітинки тим кольором, якого кольору предмети та явища, про які йдеться. Якщо дитина не знає, не визначила, не зорієнтувалася, то ставить прочерк. Наприклад: сніг, трава, вода, тигр, клавіші піаніно, сонце, місяць, листя тощо. По закінченні вправи дітям радять згадати, поміркувати і домалювати у клітинках пропущені об’єкти.

Найгарніший колір

Дітям роздають підготовлені різноколірні квадратики. Просять розкласти їх один за одним залежно від того, які кольори подобаються більше або менше. Потім пропонують пояснити, чому ті чи інші кольори подобаються більше або менше.

Знайди колір

Гра проходить у груповій кімнаті. На столі викладають 10 кольорових фішок. Діти уважно розглядають та запам’ятовують кольори, потім діляться на дві групи. Одна група виходить з кімнати, а друга ховає фішки так, щоб синя фішка була поряд із синім предметом у кімнаті, а червона – біля червоного. Ховати можна тільки біля тих предметів, які видно в кімнаті. Наприклад, зелену фішку можна заховати у зелений пенал, що лежить на столі, червоний олівець – у червоний кубик тощо. У процесі пошуків діти можуть ставити запитання:

  • зелений колір на зеленій квітці?

  • Синій колір у кишені синіх штанців?

Можливі відповіді тільки «так» чи «ні». За кожну незнайдену фішку група отримує штрафне очко. Перемагає той, хто знайде більше фішок та отримає менше штрафних очок.

Звідки цей колір?

Дітей розподіляють на кілька груп. На дошці вивішується кілька «неправдивих» картинок із зображенням предметів, наприклад: синій кавун, зелені заячі вуха тощо. Діти мають придумати невелику веселу казку про те, як вуха стали зеленими. Це завдання можна виконувати групами. Групі, що розповіла найвеселішу казку, присвоюється звання «веселих винахідників».

Створення сприятливих умов для прояву дітьми творчих здібностей – запорука становлення креативності як базової якості особистості.

Розв’язання проблемних ситуацій

Пошук альтернатив

Діти мають придумати якомога більше варіантів розв’язання проблем. Наприклад, їм показують картинку (малюнок, фотокартку, мультфільм) і запитують: Наталя хоче пограти м’ячем, а Христя його їй не дає. Як Христині одержати м’яч?» дітям пропонують придумати якомога більше різноманітних дій для розв’язання проблемної ситуації.

Завбачення наслідків

Вихователь розповідає дітям про хлопчика, який без дозволу взяв у дорослого якусь річ (ліхтарик, лупу, прикрасу), і пропонує припустити, як зреагує на це конкретна людина (мама, тато, брат, сестра, бабуся, дідусь).

Розуміння причинно-наслідкових зв’язків

Педагог розповідає вихованцям історію. В ній ідеться про дівчинку, з якою ніхто не хоче грати, яка плаче і кличе маму. Педагог просить дітей подумати, чому так сталося, що спричинило сльози дівчинки, як їй можна зарадити, чи зміниться тоді її поведінка.

Гра – завдання «У саду»

МЕТА: ознайомити з флорою (формою, фактурою, кольором); розвивати органи чуттів (смакових, дотикових, зорових); зіставляти та розрізняти предмети за кольором, смаком, запахом; виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу .

СЛОВНИК: флора, смак, матовий, запах.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: парк, ігровий майданчик.

МАТЕРІАЛИ: яблука різного кольору, вишні, груша, лимон, персик, диня; набір кольорових геометричних форм з різною фактурою (блискучою, матовою, шорсткою) на кожну команду; вербальний матеріал (вірші Марії Познанської, Лесі Українки).

ХІД ГРИ

Запросити дітей на прогулянку до саду. Запропонувати їм помилуватися багатством барв у природі, звернути увагу на форму та колір плодів. Дати понюхати, відчути запах та розповісти про запахи. Прочитати вірші.

«диня» М.Познанська та «Вишеньки» Леся Українка.

Розповісти про смак, дати відчути на дотик фактуру плодів, скуштувати їх. Загадати загадки про рослини.

Завдання №1

  • Розгадати загадки, дібрати з набору відповідно до відповіді подібні геометричні фігури за кольором та фактурою;

  • Визначити характерні ознаки плодів.

  • Спробувати відповісти на проблемне запитання: чи є зв'язок між кольором і смаком фруктів. Обґрунтувати відповідь.

Завдання №2

  • Скуштувати плоди, визначити притаманні їм ознаки ( наприклад: лимон – жовтий, кислий, шорсткий).

Завдання №3

  • Запропонувати послухати, пригадати, прочитати вірші про флору.

  • Кожному дошкільникові дібрати з набору предмет, який за формою, кольором і фактурою відповідає обраному віршу, загадці чи розповіді.

Запропонувати дітям скласти описову розповідь про свої улюблені фрукти, їхні форму, колір, смак.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.