Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

« ПОДОРОЖ У ВСЕСВІТ» Конспект інтегрованого заняття з ознайомленням з соціумом (Космос) пріоритетом логіко – математичного змісту

Математика

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

06.01.2021

147

0

0

Опис документу:
Узагальнювати та систематизувати знання детей про Космос, Сонце, Землю, Планети; закріплювати уявлення про сузір’я; розвивати пізнавальну самостійність, спостережливість; виховувати любов та бережливе ставлення до природи; вправляти дітей в лічбі предметів у прямому і зворотному напрямку, складанні і розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання, розрізненні знаків "+", "–", "=", цифр у межах 10, продовжувати вчити порівнювати кількість предметів, використовуючи слова : «більше», «менше».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Заклад Дошкільної Освіти комбінованого типу ( ясла – садок) « ВІНОЧОК»

« ПОДОРОЖ У ВСЕСВІТ»

Конспект інтегрованого заняття з ознайомленням з соціумом (Космос) пріоритетом логіко – математичного змісту

Підготувала і провела:

Вихователь старшої

групи « Сонечко»

Селюк Тетяна Сергіївна

МЕТА : Узагальнювати та систематизувати знання детей про Космос, Сонце, Землю, Планети; закріплювати уявлення про сузір’я; розвивати пізнавальну самостійність, спостережливість; виховувати любов та бережливе ставлення до природи; вправляти дітей в лічбі предметів у прямому і зворотному напрямку, складанні і розв'язуванні прикладів на додавання і віднімання, розрізненні знаків "+", "", "=", цифр у межах 10, продовжувати вчити порівнювати кількість предметів, використовуючи слова : «більше», «менше», «порівну»; закріплювати знання детей про зміну дня і ночі, орієнтуватися в просторі; удосконалювати вимову звуків рідної мови; закріплювати вміння детей ділити слова на склади; розвивати увагу, творчу уяву, пам'ять , логічне мислення, зорове і слухове сприймання.

Матеріал: модель Сонячної системи, картки з сузір’ями, зірки, ліхтарик, маска сонечко, картки з прикладами, картки з малюнками ( знайти пропущене зображення), картки з порівнянням предметів за кількістю, картки із цифрами від 1 до 10.

  • Діти в нас сьогодні заняття незвичне космічно – математичне.

  • Зараз я буду репортером і братиму у вас інтервю. ( у вихователя в руках мікрофон)

- Як називається наша планета? ( Земля)

- Де вона знаходиться? ( В космічному просторі).

- Хто був першим космонавтом, який полетів у космос? ( Юрій Гагарін)

- Чи літали у космос тварини? ( Так. Білка і Стрілка).

- На чому літали в космічний простір? ( Ракеті)

- Так діти в нас сьогодні заняття незвичне космічно – математичне і ми відправляємось в уявну подорож до космосу. Там на нас чекають різні відкриття, дива, несподіванки. Адже космічний простір має багато таємниць.

- Для того,щоб взлетіти треба порахувати в зворотньому напрямку. Починаємо зворотній відлік часу: 10; 9; 8; 7; 6; 5; 4; 3; 2; 1; 0 Пуск.

Заплющте оченята і уявіть космічний простір. Ми наблизились до чогось великого і дуже гарячого. Зараз я загадаю вам загадку – підказку:

Що у світі найсвітліше

Наймиліше, найтепліше?

Що по небу вдень гуляє,

Ніч приходить – спочиває? ( Сонце).

  • Що таке Сонце?Яке значення має сонячна система?

  • Чи завжди ми можемо бачити сонце? ( місяць і зірки).

  • Де і коли ми можемо побачити зірки?

  • Якщо їх багато, що вони утворюють?. ( сузір’я)

  • У кожного з вас на столах є картка з певним сузір’ям. Ваше завдання відтворити певне сузір’я з зірочок.

  • « Виклади сузір’я»

  • Як називаються ваші сузір’я? ( запитання індивідуально до кожної дитини).

  • То які сузір’я ви ще знаєте? ( Відповіді дітей).

  • Так і насправді їх набагато більше.

  • Пропоную провести дослід і побачити як рухаються зірки у творюючи сузіря.

  • « Дослід, як утворюються сузіря». ( У склянку з водою насипають зірочки, завдяки трубочкам колотять і вони рухаються).

  • Молодці, яке сузіря побачив кожен з вас? ( Відповіді дітей).

  • Зазвенів телефон.

  • Вихователь. Малята тільки що зателефонували астрономи, в космічному просторі трапилась біда, всі планети змінили своє місце на орбітах. То ж допоможемо поставити їх на свої місця, виконавши певні завдання.

  • Давайте згадаємо яка ж була перша планета від сонця. ? ( Меркурій).

  • Правильно. Давайте поглянемо, яке завдання чекає на нас?

  • Логічна гра « Виправ помилки»

  • Малюкам пропонується уважно прослухати речення, знайти у них невідповідності і внести корективи та виправити їх зміст.

Дівчинка побачила на небі квадратний Місяць. ( Дівчинка побачила на небі круглий Місяць).

Космонавт сів у трактор і полетів до зірок. (Космонавт сів у ракету і полетів до зірок).

Нічне небо буває зоряним, сонячним, таємничим. (Нічне небо буває зоряним, темним, таємничим).

Ясної ночі з неба яскраво світило Сонце. ( Ясної ночі з неба яскраво світив місяць).

Астронавтам уже вдалося побувати на Сонці. (Астронавтам уже вдалося побувати на Місяці).

Космічна ракета поїхала в далеку подорож. (Космічна ракета полетіла в далеку подорож)

Перед польотом в космос космонавт одягнув трикутну шапку.( Перед польотом в космос космонавт одягнув круглий скафандр).

- Діти, ви молодці справились з завданням і ми ставимо планету Меркурій на своє місце в сонячній системі.

- А тепер час згадати назву наступної планети. ( Венера)

- Діти, що ви знаєте про цю планету? (Венера - надзвичайно красива, рожево – срібляста куля, вона дуже гаряча, бо знаходиться близько до Сонця).

  • А ось і наступне завдання :

« Розв’яжи космічні приклади»

  • Ми з вами молодці, вправно розв’язали всі приклади і планета Венера стала на соє місце.

  • Діти, а давайте згадаємо, яка наступна планета в сонячній системі?

( Земля)

- Яка вона по рахунку від Сонця ?(третя)

  • Якої вона форми?

  • Які кольори має наша Земля?

  • Яких більше? Що кожен з них означає?

  • Хто нам розкаже, що змінюється, коли обертається наша планета Земля? ( змінюються частини доби).

  • Пропоную вам провести дослід і дізнатися чому змінюється частини доби?

  • « Дослід зміна частин доби» ( Одній дитині вдягають маску сонечка і дають ліхтарик. Іншій дитині, яка стоїть за колом вдягають розмітку дня і ночі ( на спині - ніч, на грудях день) – це Земля. Інші діти це інші планети, які рухаються по колу. Дитина Земля обертається навколо себе, а світло від ліхтарика потрапляє то на одну то на іншу сторону тіла. Діти спостерігають за дослідом ).

  • Діти провівши дослід ми можемо зробити висновок, чому змінюються частини доби. Бо планета Земля обертається навколо своєї осі, і повертається до Сонця то однією, то іншою стороною. На стороні, на яку світить Сонце – день, на протилежній – ніч.

  • Та чи тільки частини доби можуть змінюватись, коли обертається наша планета? Які ще зміни?( Рік, пори року)

  • Давайте назвемо їх.

  • Ми врятували і нашу планету Земля, тому можемо поставити її на місце.

- Молодці, мабуть ви втомилися, давайте трішечки відпочинемо погравши в гру.

Фізкультхвилинка. Гра «Сонячна родина»

Діти за допомогою лічилки вибирають Сонце.

Лічилка: Раз, два, три, чотири, п’ять

Будем в Космосі гулять.

Ось чудова зірка сяє –

Будеш Сонцем ти яскравим!

Сонце стоїть у колі, навкруг нього ходять діти-планети і промовляють слова:

Ми планети – твої діти,

Ти нас можеш всіх зігріти

Навкруг тебе ми кружляєм

І нікуди не тікаєм.

На останньому слові діти всі разом присідають у колі. Сонце ходить по колу і гладить кожну дитину по голівці, промовляючи слова.

Ви мої маленькі діти

Буду я вас всіх любити.

Подарую свою ласку

Щоб жили ви наче в казці.

- Ми відпочили, тому час рятувати планети далі.( діти ще знаходяться на килимку). Пригадаємо четверту планету по рахунку. ( Марс )

  • Ось і завдання для нас.

  • « Правильно – неправильно» ( діти плещуть в долоні, якщо питання правильне, якщо ні – мовчать).

  • Сьогодні середа?

  • На вулиці зима?

  • 5 менше 1?

  • Тиждень має 7 днів?

  • Ми живемо на Марсі?

  • Годинник показує казку?

  • У квадрата 4 кути?

  • Поїзд довший за автобус?

  • Кущик вищий за дерево?

  • Молодці і Марс стає на свою орбіту .

  • Так, я, бачу що ви розумні, але чи виконаєте наступне завдання для порятунку Юпітера?

  • Прошу підійти до своїх столів. Там є картки в яких загубилися деякі малюнки. Ваше завдання вставити пропущений малюнок в порожне віконечко.

Гра логічна « Продовжіть рядок»

Вихователь роздає картки з малюнками різних предметів, а діти знаходять малюнок якого бракує і вставляють в порожній квадрат .

Молодці ми можемо повернути і Юпітер .

  • Час нам далі нове завдання вирішувати і поставити шосту планету Сатурн на своє місце.

  • гра « Відлуння».

  • Я буду казати слово, а ви – останній склад. Наприклад: Літак – так – так

Плутон – тон – тон

Нептун – тун – тун

Земля – ля – ля

Венера – ра - ра

Зірка – кА - ка

Уран – ран – ран

Космос – мос - мос.

(Пояснюю дітям, що я буду говорити голосніше і відійду від них, а вони останній склад тихіше).

  • Всі гарненько працювали та час планету Уран рятувати?

  • Гра « Порівняння»

Вихователь пропонує дітям подивитись на картку, яка лежить на столі, де зображено предмети, які потрібно порівняти знаками: більше, менше, дорівнює.

  • Молодці всі впорались і також ставимо Уран на своє місце.

  • Зараз нам залишилось знайти і поставити на своє місце останню планету. ( Нептун).

  • Ми повинні пригадати « Космічні прислів’я»

Взимку сонце так світить, що вікна плачуть.

Чим темніша ніч тим ясніше зорі

З неба зорі хвата, а під носом не бачить.

Кому місяць світить, тому і зорі всміхаються.

Сонце на всіх однаково світить.

Землю красить сонце, а людину праця.

Земля наша мати – всіх годує.

  • Діти Нам вдалося розмістити всі планети на свої місця у сонячній системі. Сподіваюсь вам було не важко і дуже цікаво допомагати астронавтам. Та час вертатися нам закінчувати наше заняття.

  • Чи сподобалось вам? ( Різні відповіді дітей).

  • Так діти ми справді з вами молодці. Ми стали не тільки розумнішими після цього заняття а й дружніми.

.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.