Планування тижня "Кольоровий тиждень"

Опис документу:
Мета проведення кольорового тижня:  впровадити в практику роботи з дітьми елементи кольоротерапії, як методику покращення здоров'я за допомогою кольорів;  використати педагогічні можливості кольору для розвитку пізнавальних здібностей дітей, мовлення, мислення, пам’яті, уважності, ейдетичних здібностей, креативності;  розвивати естетичний смак, творчий потенціал дітей, збагачувати позитивний емоційний досвід.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета проведення кольорового тижня:

  • впровадити в практику роботи з дітьми елементи кольоротерапії, як методику покращення здоров'я за допомогою кольорів;

  • використати педагогічні можливості кольору для розвитку пізнавальних здібностей дітей, мовлення, мислення, пам’яті, уважності, ейдетичних здібностей, креативності;

  • розвивати естетичний смак, творчий потенціал дітей, збагачувати позитивний емоційний досвід.

Завдання, умови, засоби вирішення в кольоротерапії:

  • Створення атмосфери творчості, зацікавленості, невимушеності, експериментування, емоційного переживання, що сприяє колірному відкриттю у дітей.

  • Спрямованість на активізацію мислення як способу художнього освоєння дітьми кольору світу.

  • Розвиток у дітей сенсорного сприйняття кольору.

  • Розкриття резервів дитини у кольорі та вміння винаходити способи колористичного рішення малюнка; створювати свої колірні комбінації, виражати себе через колір.

  • Розвивати прагнення до пізнання кольору, краси фарб у природі, мистецтві, навколишньому світі.

  • Викликати бажання досліджувати колір, експериментувати з ним, створювати цікаві колірні комбінації.

Методичні рекомендації проведення кольорового тижня

Методика передбачає детальну роботу з основними кольорами: зеленим, червоним, жовтим, синім. Діти шкільного віку найчастіше називають саме ці кольори своїми улюбленими – це свідчить про те, що дитина розвивається нормально, її цікавить усе нове, яскраве, незвичайне.

Послідовність «кольорових» днів така:

Понеділок – жовтий день. Жовтий колір стимулює мозкову діяльність і моторику, стимулює уяву та практично не набридає.

Його психологічний вплив: знімає негатив, додає впевненості, підвищує сприйнятливість до нового, стимулює творчість, дисциплінованість, допомагає сконцентруватися.

Вівторок – червоний день. Червоний колір підвищує кількість адреналіну в крові, підвищує працездатність, силу та відчуття самовпевненості. Створює відчуття тілесного тепла.

Його психологічний вплив: додає впевненості, почуття безпеки, формує риси лідера. Допомагає при депресії, страху, подоланні інерції. Покращує настрій і зміцнює волю. Він буде доречним на початку тижня.

Середа – зелений день. Зелений колір заспокійливо діє на нервову систему, знімає головний біль, стомлення, надає відчуття бадьорості.

Його психологічний вплив: сприяє гармонії, розташуванню до інших людей. Робить врівноваженим, знімає негативні емоції, агресію, внутрішню скутість, розслабляє.

Четвер - синій день. Синій колір знімає збудження та агресію. Також сприяє розвитку розумових здібностей та поліпшує пам'ять, тому він вважається кольором знання.

Його психологічний вплив: проганяє тривогу, розвиває інтуїцію, очищає мислення, допомагає заглибитися в себе. Знімає напади істерики, м'язову напругу. Допомагає недовірливим, неспокійним, напруженим дітям. Коли діти починають стомлюватися від робочого тижня, синій колір буде їх стимулювати.

В п’ятницю рекомендую проводити різнокольоровий день для закріплення вивченого матеріалу та розвитку вміння бачити красу кольорів у природі.

Для повноцінної роботи важливо приготувати необхідний матеріал. Класна кімната прикрашається атрибутами відповідного кольору. Акцент слід зробити на натуральних природних об’єктах: листя, квіти, овочі, фрукти. Все це буде використовуватися при проведенні освітньої роботи з дітьми. Діти в цей день можуть принести кульки чи стрічки відповідного кольору. Особливий інтерес викликатиме в дітей їхній одяг, в якому буде присутній колір дня.

Психологи рекомендують "кольоротерапію" одягу:

Зелений створює у самого господаря і всіх оточуючих заспокійливий настрій, дає надію, почуття гармонії, безпеки, вільності.

Червоний допоможе боягузам набратися рішучості та сміливості.

Жовтий посилює концентрацію уважності, стимулює роботу мозку.

Синій сприяє спогляданню та роздумам, навіває фантазії.

План роботи тижня

Понеділок День посмішок.

Колір : жовтий.

Девіз : Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому хто справа, ми – одна сім'я.

1. Повідомлення теми і мети проведення тижня.

2. Ознайомлення з планом роботи.

3. Виховний захід « В країні кольорів»

4. Виготовлення смайликів-сонечок з посмішкою.

Вівторок День полум’яних сердечок.

Колір : червоний.

Девіз : В маленькому серці любов палає, для зла і зневаги місця немає.

1. Бесіда про червоний колір. Аукціон «червоних» слів.

2. Заняття – тренінг «День Чарівних компліментів».

3. Виставка «Червоний папір-чарівник».

4. Вправа « Кольоровий день».

Середа День подорожі у природу.

Колір : зелений.

Девіз : Нехай Земля квітує всюди, природу збережімо, люди!

1. Бесіда про зелений колір. Аукціон «зелених» слів.

2. Екологічні ігри.

3. Виготовлення стіннівки або малюнків «Ми за чисте довкілля».

4. Вправа «Хвилинка - кольоринка».

Четвер День води

Колір : синій.

Девіз : Водичко, водичко, умий діткам личко!

1. Бесіда про синій колір. Аукціон «синіх» слів.

2. Гра « Подорожуємо з крапелькою».

3. Вправа « Кольорова водичка».

П’ятниця День Талантів

Різнокольорова

Девіз : Творчість – джерело радості.

1. Конкурс казок, віршів складених учнями про кольори.

2. Навчальний мультфільм «Чому буває райдуга?».

3. Виготовлення квітки-семиквітки.

Понеділок – «жовтий» день

В «жовтий» день потрібно прийти до школи в одязі жовтого кольору. І чим більше буде на дитині жовтого кольору, тим краще. Адже в кінці дня будуть вручатися нагороди за найкраще вбрання.

І ось наступає вівторок. За вікном похмурий грудневий ранок, а клас наповнений різноманітністю сонячного жовтого і помаранчевого кольорів. І головне - сонячні усмішки на обличчях школяриків. Діти не тільки приходять в одязі жовтого та помаранчевого кольорів - вони приносять в клас і різні предмети цих кольорів. А на жовтій скатертині красуються лимони, банани, апельсини, жовті іграшки, вироби із соломи і тіста, жовті пластикові тарілки і стаканчики. На грудях у дітей - жовті стрічки, а. на партах - жовті кленові листочки.

Протягом дня діти згадували слова, які пов’язані з жовтим і помаранчевим кольорами. Виготовляли смайлики – сонечка, відгадували загадки, а також побували «В країні кольорів».

Вівторок – «червоний» день

В «червоний» день клас палає яскраво вогняним полум’ям. Діти приносять до школи рум’яні яблука, цукерки в червоних обгортках, нa партах з’являються книжки в червоних обкладинках, червоні - олівці, фломастери, лінійки. На столі - виставка з різноманітних предметів: помідори, перець, червоні штучні троянди, дитячі іграшки. Тут же знайшли місце червоні бантики, стрічки, обручі, мочалка для миття посуду, зубна щітка. Діти одягнені в одяг червоного кольору.

День проходив під девізом « В маленькому серці любов палає, для зла і зневаги місця немає». Діти пригадували слова «червоного» кольору. Побували на занятті – тренінгові «День Чарівних компліментів», де пригадали ввічливі слова, вчилися давати один одному компліменти, розігрували різні ситуації.

Зробили виставку під назвою «Червоний папір-чарівник». Діти виготовляли сонечка у техніці орігамі. В кінці дня провели вправу «Кольоровий день».

Середа – «зелений»

день

Середа - « зелений » день. Діти прийшли до школи в одязі зеленого кольору. Також приносили з собою речі ( іграшки, чашки, конструктор, зелені яблука, перець, виноград) цього кольору. Перед першим уроком ми провели бесіду про цей колір, що він означає, аукціон « зелених»слів, відгадували загадки. В цей день ми подорожували у природу. Працювали під девізом : «Нехай Земля квітує всюди, природу збережімо, люди!».

День був насиченим. Діти грали в екологічні ігри, розгадували кросворди про природу, допомагали мурашкам, дібратися додому. Ще ми малювали малюнки на тему : «Ми за чисте довкілля». Обговорювали про те, як ми можемо допомогти природі.

В кінці дня провели вправу «Хвилинка - кольоринка».

Четвер – «синій»

день

В «синій» день учні ніби запрошують до класу кусочок блакитного неба. Дошка в цей день прикрашена малюнками, на яких присутній цей колір. Крім синього одягу на столі виставлені предмети відповідного кольору. В кінці уроків діти пригощаються синім виноградом та цукерками в синіх фантиках.

В цей день ми працювали під девізом: «Водичко, водичко, умий діткам личко!». Адже день був присвячений воді.

Протягом дня подорожували разом з Капітошкою. Відгадували загадки про водичку, пригадали в яких станах може перебувати вона.

В кінці дня провели вправу «Кольорова водичка», під час якої піднімали собі настрій.

Пятниця – «кольоровий» день

П'ятниця у нас день кольоровий, він барвистий, веселковий.

Це був день Талантів, який проходив під девізом: «Творчість – джерело радості». Протягом дня діти були поетами та письменниками. Складали загадки, вірші, казки про вивчені кольори.

Переглянули цього дня навчальний мультфільм «Чому буває райдуга?», пригадували кольори веселки, лічилки про неї. А ще виготовили квітку-семиквітку.

В кінці дня найактивніші діти були нагороджені грамотами та солодкими подарунками.

Цікаве про колір

Виявляється колір створює наш мозок, опрацьовуючи світлові сигнали, котрі надходять із зовнішнього простору. Без цього наш світ монохромний і нагадує кадри із відомого фільму «Матриця».

Найкращий колір для автомобіля – сріблястий. Згідно із статистикою автомобілі сріблястого кольору рідше потрапляють в аварії. Це пов’язане з тим, що краще видно на дорозі під час сутінків.

Смак їжі залежить від кольору посуду. Тому, наприклад, гарячий шоколад смачніше всього пити із помаранчевих чашок, а кава більше смакуватиме – із коричневих. До такого висновку прийшли іспанські вчені в результаті експерименту над 57 добровольцями.

В 2001 році вчені, вивчивши близько 200 галактик, вивели середній галактичний колір. Він отримав назву «космічна кава з молоком». Згідно з дослідженнями астрономів наш Всесвіт носить бежево-біле забарвлення.

Два кольори, навколо яких ніяк не затихнуть суперечки – це чорний та білий. Вважати їх кольорами чи ні? Вчені вважають, що білий – це змішування всіх кольорів, а чорний – відсутність кольорів взагалі. На думку художників білий – це відсутність кольору, а чорний – це колір.

Найпопулярнішим кольором у світі є синій. Близько 40% людей називають своїм улюбленим кольором саме синій. На другому місці знаходиться фіолетовий колір, який набрав 14 %.

Марс (планета ) здається червоним, тому що покритий іржею.

Кольорова частина нашого ока називається – райдужною оболонкою.

Крокодили є дальтоніками. Коники мають білу кров,а павуки – прозору.

Комарі кусають частіше дітей, ніж дорослих, і блондинок, ніж брюнеток.

« Чорний ящик» в літаках забарвлений в помаранчевий колір, щоб його легше виявити на тлі уламків авіакатастрофи.

Саргани (риба) має зелені кістки.

Темно – зелене листя салату більш поживне, ніж більш бліде листя.

Бджоли можуть побачити ультрафіолетове світло.

Кожен народ має свій, властивий йому,колір:

німці – сірий,

англійці — чорний,

французи — світло-сірий,

іспанці та італійці — світло-жовтий,

слов’янські народи — червоний з відтінками та зелений.

Голосні звуки нашої мови теж мають певні кольори:

А – білий,

Е – жовтий,

И – червоний,

У – коричневий,

О – сірий.

Звуки музики теж зафарбовані в певний колір – від темного до білуватого.

У 1910 році видатний композитор створив кольоромузику ( при звучанні ноти світиться певний колір). Фахівці, дослідивши творчість видатних музикантів, дійшли висновку, що музика має колірне забарвлення:

- Твори Бетховена – синього кольору;

- Мендельсона – світло-рожевого;

- Шумана – зеленого;

- Чайковського – блакитного;

- Прокоф’єва — золотисто-коричневого.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн