Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Креативні методики читання, що мотивують та виховують
»
Взяти участь Всі події

Планування. "Інформація до роздумів про виховання"

Опис документу:
Будучи класним керівником при підготовці до батьківських зборів склала пам'ятку для батьків. Це було 15 років тому. Перечитуючи пам'ятку сьогодні, спіймала себе на думці, що і зараз вона залишається актуальною. Стаття про те як не тільки не втратити дітей, але і домпомогти їм стати щасливими. Ми повинні чітко усвідомлювати, кого хочемо бачити у своїх дітях: успішних "гвинтиків" економіки чи щасливих людей?
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Шановні батьки !

Для нас настала відповідальна пора, коли треба виробити тактику, програму виховання і розвитку наших дітей. Всі подальші наші дії повинні бути спрямовані на те, щоб зробити входження наших дітей у доросле життя приємним і легким. Використовуючи свій власний досвід (маю 20-річну племінницю і 16-річного сина), аналізуючи досягнення школярів різного віку, ситуативні моменти шкільного життя, дозволю собі дати Вам декілька порад.

Сподіваюся, що ніхто не буде заперечувати те, що хоче щоб його дитина була і вихованою, і успішною, і заможною, і щасливою. Для цього не забувайте нагадувати дітям про повагу до інших, якими б вони не були. Навчіть дітей бути вдячними за все, що вони мають. І головне – необхідно, щоб діти навчилися думати позитивно, адже всі наші думки рано чи пізно реалізуються, хоч і не завжди так, як ми мріємо, але суть (Зло чи Добро) реалізується завжди.

А тепер декілька прохань-вимог.

  1. Обов’язковість шкільної форми.

Аргументи за:

  • економічно вигідно: дитина носить в школу лише обмежену кількість речей, а інші краще зберігаються і завжди в необхідний момент можуть бути використані для походу в театр, відвідання музею, проведення екскурсій чи дискотек.

  • шкільна форма сприяє формуванню акуратності і бережливого ставлення до речей (оскільки в ній треба ходити цілий рік, а можливо і більше, то відповідно її треба берегти, щоб завжди мати охайний вигляд).

  • всі заклади, що мають високий рівень навчання (Гарвард, Кембридж), мають власну форму одягу.

Аргументи проти:

  • шкільна форма не дає дитині виявити свою індивідуальність. Дуже часто можна почути саме такий аргумент на захист вільної форми одягу. Але чи дійсно це так? Що демонструють учні вільною формою одягу: свою індивідуальність чи матеріальні можливості батьків? Чи не є відстоювання вільної форми одягу з боку батьків лише амбітним бажанням похизуватися власним матеріальним добробутом, а діти є лиш способом цієї демонстрації. Для дітей таке хизування має негативне значення: не усвідомлюючи, вони звикають хизуватися тим, чого ще не досягли в своєму житті. Врешті-решт навіщо чогось прагнути, щось робити, якщо за батьківською спиною так затишно? Тому, на мій погляд, не варто забувати, що індивідуальність найкраще можна продемонструвати власними досягненнями у навчанні і поведінці, власними діями і справами, вмінням коректно відстоювати свої погляди. Будучи зовнішнє схожими, довести, що ти дійсно маєш право на повагу і шану на багато важче, ніж купити її одягом, та й якість такого шанування буде значно відрізнятися. Крім того, використовуючи власний смак, можна зробити так, щоб носити шкільну форму було б в задоволення. Нам слід подумати про те, що ми могли б зробити, щоб наші діти відчували себе у шкільній формі комфортно і носили її залюбки. Адже, коли вони виростуть, вони більше не зможуть ніколи одягнути шкільну форму, хоча, займаючи певні посади у дорослому житті, їм все ж таки доведеться обмежувати і корегувати свої власні бажання щодо одягу. Тому краще вже зараз підводити до розуміння того, що і в дорослому житті є елементарні вимоги куди і як одягатися (Ви ж ніколи не підете на вечірку у пляжному костюмі, якщо це звичайно не маскарад).

  1. Іноземні мови. На питання чи варто вивчати іноземну мову ми відповідаємо однозначно, що так. Але для чого дітям вивчати іноземну мову?

  • бути перекладачем. А чи потрібна така кількість перекладачів у сучасних умовах (майже всі вивчають мови, існують комп’ютерні перекладачі і т.ін.)?

  • для спілкування під час відпочинку. Але чи так часто ми виїжджаємо на відпочинок за кордон: раз на рік, 2-3 рази, кожні вихідні?

  • для влаштування на престижну роботу. Але працюючи на будь-якому підприємстві, ми використовуємо мову лише як засіб спілкування, вираження своєї компетентності, знання даної галузі промисловості, сфери послуг і таке інше.

Таким чином можна зробити висновок, що мови необхідно знати перш за все для того, щоб можна було користуватися новітньою літературою з обраної професії, не чекати поки перекладуть ці матеріали, а використовувати першоджерела. Так як це робили відомі вчені, які володіли кількома мовами. Оскільки зараз ще досить важко визначити де наші діти зможуть якомога повніше реалізувати свій потенціал, то необхідно приділяти увагу вивченню всіх предметів, які вивчаються протягом шкільного курсу від малювання, трудового навчання, фізкультури до математики, фізики, хімії.

3. Обов’язково необхідно щоб діти займалися:

  • фізкультурою: в цьому віці кісткова маса дитини росте швидше, ніж м’язова. Тому дитині дуже важко утримувати постава (осанку), якщо у неї слабо розвинені м’язи. Побажання: для дітей нашого класу придбати однакову спортивну форму: для дівчат спортивні плавки і футболки; для хлопців спортивні труси і футболки. Це зручно і естетично, інакше чому члени олімпійської команди мають єдину форму.

  • трудовим навчанням, працею: по-перше, працюючи руками у дитини розвивається мозок (як доведено науковцями, маса мозку сучасної людини в порівнянні із первісною майже не змінилася, навіть дещо зменшилася, але якісні зміни мозку (збільшення кількості звивин і, таким чином, збільшення кори головного мозку) відбулися саме у період, коли люди винайшли і почали застосовувати перші знаряддя праці); по-друге, діти набувають практичних навичок, що можуть знадобиться у повсякденному житті. Побажання: у дитини, крім головного обов’язку – навчатися, повинні бути ще й домашні обов’язки, відповідно її віку (винести сміття, вигуляти собаку, прибрати у квартирі і т.д.).

  • малюванням, співами: це саме ті предмети, які найбільше сприяють естетичному вихованню і розвитку творчого мислення.

Як зробити, щоб діти встигали навчатися, займатися спортом, виконувати домашні обов’язки і відпочивати ?

    • Дисципліна – першопричина успішної реалізації потенціалу наших дітей: по-перше, коли у класі порядок і учні присутні на уроці, вчитель має можливість дати і більше матеріалу, і якісніше, а діти засвоїти ці знання (50-80% навчального матеріалу дитина може засвоїти на уроці, в залежності від індивідуальних здібностей та предмету). Навіщо витрачати часу більше! По-друге, мобільний телефон в шкільному віці, на жаль, більше завдає шкоди, ніж захищає від небажаних життєвих ситуацій. Батьки, купуючи дитині мобільний телефон, запевняють себе, що це необхідно для безпеки дитини, а також, щоб вона не почувала себе гірше інших. Насправді ж мобільний телефон лише відволікає: навіть якщо учень не грається мобільником на уроці (що буває дуже рідко), на підсвідомому рівні він весь час думає про нього, чекає повідомлення або дзвінка. Таким чином створюється «ефект відсутності» на уроці. Мобільник не захистить дитину від нападників, навпаки, саме наявність тієї чи іншої моделі телефону може спровокувати небажані дії відносно дитини. Крім того, дитина не завжди може сказати правду стосовно того, де і з ким вона знаходиться. Відчуття, що в будь-який момент ти можеш зателефонувати і відмовитися від запланованої зустрічі, спонукає до виховання безвідповідальності. І головне, жодна телефонна компанія не зацікавлення у дослідженнях щодо шкоди, яку може завдати мобільний телефон молодому, несформованому організму. Тому і в плані виховання відповідальності, і в плані безпеки може краще скористатися традиційною телефонною карткою?

Пам’ятайте, зриваючи уроки, учень тричі порушує права, що записані в Конституції України: 1) власне право на освіту, 2) право на освіту всіх своїх однокласників, 3) право вчителя на належні умови праці.

    • Організованість і розпорядок дня: по-перше, обладнати місце для підготовки уроків, щоб все необхідне було поруч (лінійки, олівці, ножиці і т.п.); по-друге, чітко обумовити кількість і час перегляду телепрограм; по-третє, жорстко обмежити час роботи (чи гри) на комп’ютері (останні медичні обстеження стану здоров’я дітей змусили визнати наявність такої хвороби як синдром комп’ютерної залежності, що призводить до розладу нервової системи дітей). Коли Ви разом з дитиною складете розпорядок дня чи тижня, вказуючи приблизно час, який необхідно для виконання певних робіт, тоді можна буде реально оцінити завантаження дитини. Тільки коли Ви побачите життя Вашої дитини на папері, Ви зможете прийняти правильне рішення.

Виховувати дітей дуже велика відповідальність і праця, але пам’ятайте, діти у Вас не просилися на світ, тому коли ви їх вже маєте, то повинні пам’ятати про них, а не відкупатися цінними речами і не виправдовуватися втомою чи відсутністю часу. Їм від Вас потрібні перш за все ЛЮБОВ, ПОВАГА І РОЗУМІННЯ. Школа і вчителі – це лише епізод в їхньому житті, Ви – це їхнє життя.

Дуже сподіваюся на Ваші розуміння, підтримку і допомогу. Щиро дякую.

Ваш класний керівник

Кавуза Анна Сергіївна

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили