і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Плани – конспекти уроків 6 КЛАС для роботи з графічним редактором PAINT

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VR363185
За публікацію цієї методичної розробки Коваленко Вадим Олександрович отримав(ла) свідоцтво №VR363185
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Плани – конспекти уроків

Катеринівська ЗШ І – ІІІ ступенів

ІНФОРМАТИКА

Плани – конспекти уроків

6 КЛАС

для роботи
з графічним редактором
PAINT

Вчитель: Лопушнян С. М.

Календарно – тематичне планування

п/п

Зміст навчального матеріалу

Дата

Кіл. год.

Програмні засоби для обробки графічних зображень.

1

Графічний екран. Типи графічних файлів.

1

Графічний редактор. Меню. Панель інструментів. Палітра. Вказівки побудови графічних примітивів.

1

Інструменти малювання: олівець, гумка, розпилювач. Особливості використання. Збереження малюнка.

1

Інструменти: лінія, прямокутник, коло. Алгоритм створення орнаменту.

1

Практична робота «Технології малювання нескладних об’єктів».

1

Пік селі. Піктограма. Використання масштабу в графічному редакторі. Малювання піктограм.

1

Практична робота «Малювання піктограм»

1

Тематичне оцінювання.

1

Виділення, копіювання малюнку. Створення анімацій.

1

Практична робота «Українська вишиванка».

1

Поворот, нахил, збільшення, зменшення об’єктів.

1

Практична робота «Дії з об’єктом – поворот, нахил, збільшення, зменшення».

1

Алгоритм малювання об’ємних об’єктів.

1

Форматування надпису засобами графічного редактора.

1

Практична робота «Створення вітальної листівки»

1

Тематичне оцінювання.

1

Уроки 1-2. Програмні засоби для обробки графічних зображень. Графічний екран. Типи графічних файлів

Мета роботи. Ознайомити з технічними засобами для роботи з графікою, а також з програмними засобами обробки графічних зображень; навчити відрізняти графічні файли за типами.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Сканер та його призначення.

  3. Цифрові фото- та відеокамери.

  4. Призначення графічних редакторів.

  5. Графічний екран.

  6. Типи графічних файлів та їх порівняльна характеристика.

Сканером називається пристрій для введення в комп'ютер графічної інформації. Сканери дають змогу вводити в комп'ютер тексти, малюнки, слайди, фотографії, креслення тощо.

Хід роботи

Цифрові камери існували і раніше, однак сферою їхнього застосування були професійні репортажні і студійні зйомки, вартість такої камери перевищувала 5-10 тисяч доларів. Тільки останнім часом з'явилися відносно недорогі (від $150 до $1500), компактні і прості у використанні пристрої, що дають змогу одержувати повно-кольорове зображення з роздільною здатністю зображення від 320 х 200 до 1600 х 1280.

Принцип роботи цифрової камери аналогічний принципу роботи фотоапарата: оптична система проектує зменшене зображення на матрицю зі світлочутливих елементів ПЗС (CCD) чи КМОП (CMOS). Далі “оцифроване” зображення перетворюється у формат JPEG, FlashPix чи аналогічний та записується до пам'яті камери (ємність пам'яті такої камери визначається у кількості знімків).

Обов'язковий компонент, без якого неможливе візуальне представлення матеріалу – це графічний (відео-) редактор. Коли створюється презентаційний матеріал, тоді підготовлені зображення (деморолики) включаються до загальної схеми представлення. Сучасні системи здатні імпортувати (переводити з “чужого” формату у “власний”) практично всі формати графічних і кіноматеріалів. Серед них: BMP, TIFF, GIF, WMF, DIB, IMG, JPEG, IFF, DCX, PIC, EPS, DXF, RLE, AVI, MOV, IPG, FLI і деякі інші формати. Анімаційний ефект створюється за рахунок швидкої зміни кадрів з малюнками.

Найпростішу анімацію можна створити за допомогою таких програм, як PAINT (графічний редактор) та POWER POINT (презентації). Анімація складається із окремих кадрів. На кожному кадрі (малюнку) створюється певна фаза руху. Наприклад, у програмі PAINT були створені наступні кадри (мал. 2):

а) б) в)

Мал. 2

Переглядаючи ці кадри у послідовності: А, Б, А, В, А, Б, А, В,... за допомогою програми POWER POINT, отримаємо найпростішу анімацію.

Домашнє завдання:

Напишіть назви відомих фірм, які випускають цифрові фото- або відеокамери.

Якщо для обробки тексту використовують текстовий редактор, то для обробки малюнку (графіки) використовують:

Операції

Дії користувача

1.

Завантажити програму Power Point

Пуск, Программы, Power Point

2.

Відкрити презентацію Мультик

Файл, Открыть, вибрати папку МОИ ДОКУМЕНТЫ, Открыть, вибрати папку ПРЕЗЕНТАЦІЇ, Открыть, МУЛЬТИК, Открыть

3.

Запустити презентацію

Показ слайдов, Показ, , , кілька разів

4.

Вийти із презентації

, ®, Завершить показ слайдов

5.

Закрити програму Power Point

® у верхньому куті праворуч

Урок 3. Графічний редактор. Меню. Панель інструментів. Палітра. Вказівки побудови графічних примітивів

Мета роботи. Ознайомитися з інтерфейсом програми Paint. Сформувати навички побудови графічних примітивів.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Інтерфейс програми Paint.

  3. Порядок побудови графічних примітивів.

Хід роботи

  1. Вміти змінювати розміри робочого аркуша.

  2. Вибір основного та фонового кольорів.

  3. Намалювати контурний малюнок – квітку, авто (малюнок не зберігати).

  4. Намалювати малюнки, подібні до малюнків 3 та 4 (зберегти у файлах ПЕРШИЙ МАЛЮНОК_1 та ПЕРШИЙ МАЛЮНОК_2 у власній папці).

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Завантажити програму Paint

Пуск, Программы, Стандартные, Paint

2.

Роздивитися рядок Меню. Навчитися розкривати пункти цього меню

3.

Знайдіть мітки границь малюнка. Змініть розміри робочих полів. Зробіть невеликий розмір аркуша, такий, щоб його було видно у межах вікна.

4.

Змініть розмір аркуша таким чином, щоб він не вмішувався на екрані. Письмово відповісти на запитання: Як переміщатися по робочому полю, якщо воно не вміщається у вікні програми?

5.

Знайдй'ь панель Палітра та екран поточних кольорів. Клацаючи лівою кнопкою миші по кольорових квадратиках, стежте за змінами на екрані робочих кольорів.

6.

Клацаючи правою кнопкою миші по кольорових квадратиках, стежте за змінами на екрані поточних кольорів. Фоновий колір вибирається правою кнопкою миші. Обраний колір з'яшіяється на екрані поточних кольорів у нижньому квадраті.

7.

Знайдіть панель Інструменти. Наведіть курсор на кожну кнопку і прочитайте спливаючу підказку з назвою інструмента

8.

Закінчити роботу з програмою.

Закрить, на запит “Зберегти зміни у файлі Безымянный” Нет

9.

Завантажити програму Paint

10.

Виберіть інструмент Пензлик

11.

Виберіть інструмент Олівець

12.

Письмово дайте відповідь на запитання: Як визначити, який інструмент обрано?

13.

Обраним інструментом намалюйте невеличкий контурний малюнок – квітку, авто. Під час малювання окремих ліній змінюйте кольори у Палітрі

14.

Виберіть інструмент Ластик

15.

Відкоригуйте малюнок, видаливши невдалі лінії. Спробуйте намалювати їх ще раз.

16.

Очистіть робочий аркуш

Рисунок, Очистить

17.

Створіть малюнок, подібний до мал. 3. Розмалюйте його.

Операції

Дії користувача

18.

Збережіть малюнок у файлі під назвою Перший малюнок_1 у власній папці

Файл, Сохранить как, вибрати папку Власне ім'я, Ім'я файла: ввести Перший малюнок_1, Сохранить

19.

Очистіть робочий аркуш

Рисунок, Очистить

20.

Створіть малюнок, подібний до мал. 4. Розмалюйте його

21.

Збережіть малюнок у файлі під назвою Перший малюнок_2 у власній папці.

Файл, Сохранить как, вибрати папку Власне ім'я, Ім'я файла: ввести Перший малюнок_2, Сохранить

22.

Завершити роботу з програмою Paint

® у верхньому куті праворуч

Мал.3 Мал.4

Урок 4. Інструменти малювання: олівець, гумка, розпилювач. Особливості використання. Збереження малюнка

Мета роботи. Ознайомитися з інструментами програми Paint. Сформувати навички використання та настроювання інструментів і збереження малюнка.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Інструменти програми Paint.

  3. Настройка інструментів.

  4. Збереження малюнка.

Хід роботи

1. Настройка інструментів. Письмово виконати завдання № 3 із інструкції до виконання.

2. Створити (п. 5 таблиці-інструкції). Зберегти файл під назвою Пейзаж у власній папці.

3. Додаткові завдання:

3.1. Створити геометричні фігури: квадрат, паралелограм, коло, прямокутний трикутник. Розмалювати фігури різними кольорами. Зберегти малюнок під назвою Фігури у власній папці.

3.2. Створити малюнок, на якому зобразити бурхливе море з хвилями. Розмалювати його кольором із параметрами: відтінок 120, контрастність 96, яскравість 120, кількість червоного 77, зеленого 179, синього 179. Зберегти малюнок під назвою Море у власній папці.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Завантажити програму Paint

Пуск, Программы, Стандартные, Paint

2.

Лівою кнопкою миші, обирати інструменти на панелі Інструментів.

При цьому слідкуйте за зміною панелі Настройки інструментів

3.

Вкажіть, для яких інструментів використовують ці настройки.

З’єднайте пари лініями.

4.

Намалюйте кілька ліній різної товщини, прямокутники (з кольоровими границями та повністю залитий кольором), еліпси (з кольоровими границями та повністю залитий кольором). Очистіть робочий аркуш.

5.

Намалюйте малюнок:

5.1.

Оберіть інструмент Пензлик або Олівець

або

5.2.

У палітрі оберіть блакитний колір

Операції

Дії користувача

5.3.

Проведіть горизонтальну лінію від правої границі аркуша до лівої

5.4.

Виберіть інструмент Заливка

5.5

Залийте блакитним кольором верхню частину малюнка

5.6.

Оберіть у палітрі зелений колір

5.7.

Залийте цим кольором нижню частину аркуша

5.8.

Оберіть інструмент Еліпс

5.9.

На панелі настройки оберіть суцільне заповнення

5.10.

Оберіть у палітрі жовтий колір

5.11.

На блакитному небі намалюйте коло

5.12.

Оберіть інструмент Лінія

5.13.

На панелі настройки оберіть товщину променя.

5.14.

Намалюйте промінці сонця

5.15.

Оберіть інструмент Розпилювач

5.16.

Намалюйте легенькі хмаринки на блакитному небі

5.17.

Домалюйте малюнок самостійно

6.

Збережіть малюнок під назвою Пейзаж у власній папці

Файл, Сохранить как, вибрати папку Власне ім'я, Ім'я файла: ввести Пейзаж, Сохранить

7.

Додаткові завдання

7.1.

Створити геометричні фігури: квадрат, паралелограм, коло, прямокутний трикутник. Розмалювати фігури різними кольорами. Зберегти малюнок під назвою Фігури у власній папці.

7.2.

Створити малюнок з бурхливим морем з хвилями. Розмалювати його кольором із параметрами: відтінок 120, контрастність 96, яскравість 120, кількість червоного 77, зеленого 179, синього 179.

7.2.1.

Для визначення кольору скористатись зміною палітри

Палитра, Изменить палитру, Определить цвет

7.2.2.

Пересуваючи бігунки, вибрати потрібний колір (або ввести значення параметрів у віконцях) Добавить в набор, ОК

7.2.3.

Зберегти малюнок під назвою Море у власній папці.

Домашнє завдання

8.

Підпишіть назви інструментів

Урок 5. Інструменти: лінія, прямокутник, коло. Алгоритм створення орнаменту

Мети роботи. Ознайомитися з інструментами програми PAINT. Сформувати навички використання та настроювання інструментів та створення орнаментів.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Малювання стандартних фігур: лінії, прямокутника, кола.

  3. Алгоритм копіювання фрагмента.

Хід роботи

1. Повторити на екрані орнамент, як у п. 2 таблиці-інструкції. Зберегти малюнок у власній папці під назвою Орнамент_1.

2. Намалювати зимовий сюжет (п. 3 таблиці-інструкції). Зберегти малюнок у власній папці під назвою Снігова баба.

  1. Намалювати фігуру (п. 4 таблиці-інструкції). Зберегти малюнок у власній папці під назвою Фігура_1. Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Завантажити програму Paint

Пуск, Программы, Стандартные, Paint

2.

Намалювати орнамент:

2.1.

Намалювати паралельні лінії допоміжного (сірого) кольору

,

Shift+ намалювати недалеко одну від одної горизонтальні лінії потрібної довжини

2.2.

Намалювати квадрат, коло, трикутник

2.3.

Замалювати фон допоміжним (сірим) кольором, а потім білим (допоміжні лінії зникнуть)

2.4.

Скопіювати отриманий фрагмент

Операції

Дії користувача

2.5.

Перетягнути новий фрагмент та поставити поруч зі старим

2.6.

Вставити фрагмент стільки разів, скільки це потрібно. Отримати горизонтальний орнамент

2.7.

Зберегти малюнок у власній папці з ім'ям Орнамент_1

3.

Намалювати зимовий сюжет:

3.1.

Оберіть:

інструмент Еліпс;

суцільне заповнення;

Колір – блакитний

3.2.

В різних частинах аркуша намалювати еліпси та кола – елементи снігової баби. Залишити посередині робочого аркуша вільне місце для створення композиції

3.3.

Оберіть інструмент Виділення. Налаштуйте його на виділення без фону

3.4.

Виділяйте та перетягуйте по черзі усі елементи.

3.5.

Завершіть композицію Зимовий сюжет

3.6.

Збережіть малюнок у власній папці піц назвою Снігова_баба

4.

Намалюйте фігуру:

4.1.

Оберіть інструмент Еліпс. На панелі настройки оберіть границі фігури.

4.2.

Намалюйте коло

Shift +

4.3.

Оберіть інструмент Виділення прямокутної області

4.4.

Виділіть фрагмент малюнка, що захоплює чверть кола

4.5.

Пересуньте виділений фрагмент убік

4.6.

Повторіть ці дії для відділення інших чвертей кола

4.7.

Виділяючи кожну дугу, зберіть фігуру у потрібному порядку

4.8.

Збережіть малюнок під назвою Фігура_1

Домашнє завдання:

підпишіть назви настройок інструментів

Урок 6. Практична робота «Технологи малювання нескладних об’єктів»

Мета роботи. Закріпити навички користування інструментами програми Paint. Ознайомитися з технологіями малювання нескладних об’єктів.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Малювання стандартних фігур: лінії, прямокутника, кола.

  3. Технологія малювання ліній, прямокутників, кіл із використанням клавіші Shift.

Хід роботи

  1. Виконати письмово завдання № 1 із інструкції до виконання.

  2. Намалювати піраміду, яка складається з різнокольорових кілець однакової товщини (п. 2 таблиці-інструкції). Зберегти малюнок під назвою Піраміда у власній папці.

  3. Намалювати сюжет Веселка (в. 3 таблиці-інструкції). Зберегти Малюнок під назвою Веселка у власній папці.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Закінчити речення:

Щоб намалювати коло, необхідно ______ ___________________________________ Щоб намалювати квадрат. необхідно ___

___________________________________ Щоб намалювати лінію під кутом 45, 90, ... градусів, необхідно ________________

___________________________________

2.

Намалюйте піраміду, яка складається з різнокольорових кілець однакової товщини:

Операції

Дії користувача

2.1.

Допоміжним (сірим) кольором намалюйте дві горизонтальні лінії. Вони будуть границями товщини кілець.

2.2.

Оберіть інструмент Округлений прямокутник

2.3.

У палітрі оберіть колір для границь кілець (чорний)

2.4.

Впишіть між лініями кілька кілець різного кольору та довжини.

2.5.

Розмалюйте кільця різними кольорами

2.6.

Оберіть інструмент Заливка

2.7.

У палітрі оберіть допоміжний колір – сірий.

2.8.

Розфарбувати вільний простір робочого аркуша

2.9.

Оберіть інструмент Виділення. Оберіть настройку Без фону

2.10.

Зберіть усі кільця в піраміду

2.11.

Оберіть інструмент Еліпс

На вільному місці аркуша намалюйте еліпс витягнутий по вертикалі.

2.12.

Оберіть інструмент прямокутник. Настройка – суцільне заповнення. Колір – білий

Праворуч або ліворуч від середини еліпсу побудувати прямокутник так, щоб від еліпсу залишилась лише половина.

2.13.

Обрати інструмент Виділення

Пересунути виділений фрагмент (шапочку) від піраміди на своє місце

2.14.

Зберегти малюнок під назвою Піраміда у власній папці

3.

Намалювати сюжет Веселка. Кольорові дуги йдуть за таким порядком: червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий

3.1.

У палітрі обрати допоміжний колір (чорний). Побудувати великий прямокутник.

3.2.

Провести діагональ прямокутника.

3.3.

Обрати інструмент Пензлик

Операції

Дії користувача

3.4.

На діагоналі проставити (починаючи з верхнього кута) 8 додаткових крапок так, щоб відстань від кута до 8-ї крапки становила 1/5 від довжини діагоналі.

3.5.

Обрати інструмент Еліпс. Настроїти його на суцільне заповнення. Колір – червоний.

3.6.

Вписати в прямокутник еліпс

3.7.

У палітрі обрати наступний колір (жовтогарячий). З першої (зверху) точка діагоналі побудувати менший еліпс. (Під час побудови рух миші закінчити в нижній частині діагоналі приблизно на тій самій відстані від нижнього кута, що і точка угорі).

3.8.

З наступних точки побудувати еліпси усіма кольорами веселки.

3.9.

Внутрішній еліпс намалювати білим кольором.

3.10.

Оберіть інструмент Прямокутник. Настройка – суцільне заповнення. Колір – білий. Намалювати прямокутник, який закриває нижню частину малюнка

Операції

Дії користувача

3.11.

Оберіть інструмент Заливка. Колір – чорний. Зафарбувати простір навколо малюнка.

3.12.

Колір – білий. Зафарбувати простір.

3.13.

Зберегти малюнок під назвою Веселка у власній папці.

3.14.

Письмово дайте відповідь на запитання: навіщо потрібні додаткові побудови?

Домашнє завдання

Складіть письмово алгоритм малювання

Урок 7. Пікселі. Піктограма. Використання масштабу в графічному редакторі. Малювання піктограм

Мета роботи. Ознайомитися з поняттям піктограма. Навчитися малювати піктограми засобами програми Paint.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Поняття піксели та піктограми.

  3. Настройка масштабу в графічному редакторі Paint.

  4. Малювання піктограм засобами програми Paint.

Хід роботи

  1. Письмово виконайте завдання № 1 із інструкції до виконання.

  2. Намалювати піктограму (п. З таблиці-інструкції), зберегти малюнок під назвою Акула у власній папці.

  3. Змінити значок для папки Мои_документы на Робочому столі, поставивши замість стандартного значок Акула.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Продовжить речення:

Пікселі – це _____________________________________________________

Піктограма – це _________________________________________________

Для створення піктограм можна скористатися такими програмами:

________________________________________________________________

2.

Завантажити програму Paint

Пуск, Программы, Стандартные, Paint

3.

Намалювати піктограму:

3.1.

Настроїти масштаб зображення

Вид, Масштаб, Другой,  800%, OK

3.2.

Вивести сітку на робочий аркуш

Вид, Масштаб, Показать сетку

3.3.

Обрати інструмент Олівець. Вибрати колір на палітрі

3.4.

Побудувати зображення акули

3.5.

Настроїти звичайний масштаб зображення

Вид, Масштаб, Обычный

3.6.

Обрати інструмент Виділення прямокутної області. Виділити акулу та перетягнути її в лівий верхній кут робочого аркуша.

3.7.

Зменшити розміри робочого аркуша, використовуючи бокові мітки границь таким чином, щоб містилася акула.

3.8.

Збережіть малюнок у файлі під назвою Акула у власній папці

Файл, Сохранить как, вибрати папку Власне ім 'я, Ім'я файла: ввести Акула, Сохранить

4.

Змінити значок для Мои_документы на Робочому столі

Рабочий стол, ®, Свойства, Эффекты, Мои_документы, Сменитъ значок, Обзор, відкрити папку Власне ім'я, у вікні “Тил файлов: все файлы, Акула, Открыть, ОК, Применить

Домашнє завдання:

Вклеїти у зошит растрове зображення (на аркуші в клітинку) для створення піктограми

Урок 8. Практична робота “Малювання піктограм”

Мета роботи. Закріпити навички малювання піктофам засобами програми Paint.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Настройка масштабу в графічному редакторі Paint.

  3. Малювання піктограм засобами програми Paint.

Хід роботи

1. Намалювати дві піктограми на вибір (п. 2 таблиці-інструкції). Зберегти малюнки у файлах під назвами Піктограма_1 та Піктограма_2 у власній папці.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Завантажити програму Paint

Пуск, Программы, Стандартные, Paint

2.

Намалювати піктограму_1 на вибір

2.1.

Обрати інструмент Олівець. Вибрати колір на палітрі. Якщо кольорів на Палітрі не вистачає, скористатися Зміною Палітри

Дивись Урок 4, операції 7.2.1, 7.2.2

2.2.

Побудувати зображення

2.3.

Настроїти звичайний масштаб зображення

Вид, Масштаб, Обычный

2.4.

Зберегти малюнок у файлі під назвою Піктограма_1 у власній папці

Файл, Сохранить как, вибрати папку Власне ім 'я, Ім'я файла: ввести Піктограма_1, Сохранить

3.

Намалювати піктограму_2 на вибір

3.1.

Зберегти малюнок у файлі під назвою Піктограма 2 у власній папці.

Файл, Сохранить как, вибрати папку Власне ім ‘я, Ім’я файла: ввести Піктограма_2, Сохранить

Домашнє завдання:

Записати алгоритм зміни значка програми

Урок 9. Тематичне оцінювання

Мета : перевірити знання, уміння та навички учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Тестування з теми

Використати тест створений в ЕТ з назвою «Тест ГР Paint 6 клас»

ІІІ. Практична частина

  1. За допомогою сітки побудувати малюнок:

  2. Намалюй з використанням многокутника наведені малюнки.

ІV. Підсумок уроку

Урок 10 . Виділення, копіювання малюнку. Створення анімацій

Мета роботи. Закріпити навички виділення та копіювання малюнку засобами програми Paint. Навчитися створювати найпростіші анімації

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Алгоритм копіювання малюнка.

  3. Розробка сценарію анімації.

Хід роботи

  1. Виконати письмово завдання № 1 із інструкції до виконання.

  2. Виконати письмово завдання № 2 із інструкції до виконання.

  3. Намалювати створені у завданні 2 кадри анімації. Зберегти малюнок у власній папці під назвою Куля.

  4. Створити презентацію: повітряна куля надувається. Зберегти презентацію у папці С:\Мои_документы\ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Запишіть порядок копіювання фрагменту малюнка

2.

Розробіть сценарій анімації на тему: повітряна куля надувається. Намалюйте кадри цієї анімації

1

2

3

4

5

6

7

8

9

3.

Завантажити програму Paint

Пуск, Программы, Paint

4.

Намалювати інструментом Еліпс, настройка – суцільне заповнення, повітряну кулю різних розмірів

5.

Домалювати малюнок: нитка, ефекти

6.

Зберегти файл Куля у власній папці

Операції

Дії користувача

7.

Завантажити програму Power Point

Пуск, Программы, Power Point

8.

Створити нову презентацію

® Пустую презентацию, ОК

9.

Обрати тип розмітки слайдів

Только заголовок, ОК

10.

Перейти до програми Paint

на панелі Задач Куля

11.

Виділити та скопіювати перший кадр

Виділити Кулю №1, Правка, Копировать

12.

Перейти до програми Power Point

на панелі Задач POWER POINT

13.

Вставити перший малюнок на слайд №1

®, Вставить

14.

Додати новий слайд

Вставка, Создать слайд, Только заголовок, ОК

15.

Повторити пункти 10–14, тільки копіювати наступний кадр, а вставляти на наступний слайд

16.

Повторити пункт 15 стільки разів, скільки це потрібно

17.

Настроїти презентацію

Показ слайдов, Настройка презентации, управляемый докладчиком (полный экран),непрерывный цикл до нажатия ESC, Смена слайдов ОК

18.

Переглянути отриману анімацію

Показ слайдов, Показ, , , кілька разів

19.

Вийти із перегляду анімації

, Завершить показ слайдов

20.

Зберегти анімацію в папці Презентації

Файл, Сохранить, вибрати папку Мои документы, вибрати папку ПРЕЗЕНТАЦІЇ, Ім'я файла, Сохранить

21.

Вийти із Power Point

у верхньому куті праворуч

Домашнє завдання:

  1. Письмово відповісти на запитання № 1–2 уроку 10.

  2. Продумати алгоритм побудови орнаменту вишиванки.

Урок 11. Практична робота “Українська вишиванка”

Мета роботи. Закріпити навички малювання піктограм засобами програми Paint.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Настройка масштабу в графічному редакторі Paint.

  3. Малювання піктограм засобами програми Paint.

Хід роботи

Створити дві українські вишиванки на вибір (п. 5 таблиці-інструкції). Закінчити орнаменти до кінця робочого аркуша. Зберегти малюнки під назвами Орнамент_1 та Орнамент_2 у власній папці.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Дайте письмову відповідь на запитання: чи відрізняються вишивки різних областей України? Якщо відрізняються, то чим характерна вишивка нашої області?

2.

Що хоче сказати майстриня у вишивці? Що можуть означати символи на вишивці: дерево, квітка, птах...?

3.

Завантажте графічний редактор Paint

4.

Настройте програму для роботи з піктограмою: Масштаб – 800%, показати сітку

5.

Побудуйте зображення на вибір

а) б) в)

6.

Використовуючи операції копіювання та вставки фрагменту, закінчіть орнамент до кінця робочого аркуша

7.

Збережіть зображення вишиванки у власній папці з ім'ям Вишиванка_1

8.

Побудуйте ще одне зображення та збережіть під назвою Вишиванка_2

Уроки 12-13. Поворот, нахил, збільшення, зменшення об'єкта

Мета роботи. Сформувати навички виконувати поворот та нахил об'єкта засобами профами Paint. Використання масштабування об'єкта у створенні перспективи в малюнку та в анімації.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

  1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

  2. Алгоритм виконання повороту в графічному редакторі Paint.

  3. Алгоритм виконання нахилу в графічному редакторі Paint.

Хід роботи

  1. Заповніть порожні комірки

ПОВОРОТ

НАХИЛ

2. Намалювати метелика. Треба отримати симетричне зображення. Зберегти метелика у власній папці під назвою Метелик.

3. Намалювати прямокутну коробку у перспективі (інструмент Лінія не використовувати). Зберегти зображення у власній папці під назвою Коробка.

4. За допомогою профам Paint та Power Point створити анімацію: метелик росте. Зберегти презентацію у папці ПРЕЗЕНТАЦІЇ під назвою Метелик.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Намалювати метелика

Метелик – симетричний об'єкт. Він має вертикальну вісь симетрії. Отже, достатню лише намалювати одну половинку метелика. Потім скопіювати її та перевернути –- і отримаємо завершений малюнок

1.1.

Вибрати інструмент Лінія. Колір допоміжний – сірий

1..2.

Провести вертикальну лінію через середину робочого аркуша

Shift+

1..3.

Вибрати інструмент Еліпс. Настройка – тільки границі. Колір – чорний. На вільному місці аркуша намалювати три еліпси різного розміру: голова, тільце (2 частини)

1.4.

Вибрати інструмент Виділення. Настройка – без фону

Операції

Дії користувача

1..5.

Виділити та перетягнути еліпси на вісь

1..6.

Вибрати інструмент Олівець. Колір – чорний

1..7.

Намалювати крильця метелика та вусик із одного боку

1..8.

Оздобити крильця колами та лініями різних кольорів. Розмалювати улюбленими кольорами вільні місця крилець. Розмалювати тільце. Домалювати око

1..9.

Вибрати інструмент Прямокутник. Настройка – суцільне заповнення. Колір – білий

1.10.

Навести курсор на сіру лінію та відрізати зайву частину голови та тільця метелика

1.11.

Вибрати інструмент Виділення. Настройка – без фону

1.12.

Скопіювати малюнок

Виділити, Правка, Копировать, Правка, Вставить

1.13.

Перевернути отримане зображення відносно вертикальної вісі

Рисунок, Отразить/Повернуть, ? Отразить слева направо, ОК

1.14.

Перетягти перевернуте зображення на потрібне місце

1.15.

Зберегти малюнок у власній папці під назвою МЕТЕЛИК

Операції

Дії користувача

2.

Намалювати прямокутну коробку у перспективі (інструмент Лінія не використовувати)

2.1.

Вибрати інструмент Прямокутник. Настройка – тільки границя. Колір – чорний

2.2.

Намалювати квадрат

Shift+

2.3.

Вибрати інструмент Виділення прямокутної області. Настройка – без фону

2.4.

Скопіювати квадрат

Виділити, Правка, Копировать, Правка, Вставить

2..5.

Нахилити квадрат № 2 по горизонталі

Рисунок, Растянуть/наклонить, у полі Наклонить, По горизонтали:ввести 45, ОК

2..6.

Перетягнути отриману фігуру та поставити зверху від квадрата №1

2..7.

Додати ще один квадрат (квадрат №3)

Правка, Вставить

2..8.

Нахилити квадрат № 3 по горизонталі

Рисунок, Растянуть/наклонить, у полі Наклонить, По вертикали:ввести 45, ОК

2..9.

Перетягнути отриману фігуру та поставити праворуч від квадрата №1

2.10.

Розмалювати коробку різними відтінками одного кольору

2.11.

Зберегти малюнок під назвою КОРОБКА у власній папці

2.12.

Закрити програму Paint

3.

За допомогою програм Paint та Power Point створити анімацію: метелик зростає

3.1.

Відкрити файл МЕТЕЛИК із власної папки

Мои документы, папка КЛАС, папка ВЛАСНЕ ІМ’Я, МЕТЕЛИК

3.2.

Збільшити розміри робочого аркуша

Навести курсор на правий нижній кут робочого аркушу. Коли курсор зміниться на діагональну стрілочку, перетягнути границі до більших розмірів

3..3.

Вибрати інструмент Виділення прямокутної області. Настройка – без фону

3..4.

Скопіювати метелика

3..5.

Зменшити розміри метелика №2

Рисунок, Растянуть/Наклонить, у полі Растянуть, По горизонтали: , 75, По вертикали: , 75, ОК

Операції

Дії користувача

3.6.

Перетягнути метелика № 2 на вільне місце

3.7.

Додати ще одного метелика (метелик № 3)

Правка, Вставить

3.8.

Зменшити розміри метелика №3

Рисунок, Растянуть/Наклонить, у полі Растянуть, По горизонтали: , 50, По вертикали: , 50, ОК

3.9.

Перетягнути метелика №3 на вільне місце

3.10.

Додати ще одного метелика (метелик № 4)

Правка, Вставить

3.11.

Зменшити розміри метелика №3

Рисунок, Растянуть/Наклонить, у полі Растянуть, По горизонтали: , 25, По вертикали: , 25, ОК

3.12.

Перетягнути метелика № 4 на вільне місце

3.13.

Зберегти малюнок із метеликами у власній папці під назвою МЕТЕЛИК_4

3.14.

Завантажити програму Power Point

Пуск, Программы, Power Point

3.15.

Створити нову презентацію

®Пустую презентацию, ОК

3.16

Обрати тип розмітки слайдів

Только заголовок, ОК

3.17.

Перейти до програми Paint

на панелі Задач МЕТЕЛИК_4

3.18.

Виділити та скопіювати найменшого метелика

Виділити Метелика №4, Правка, Копировать

3.19.

Перейти до програми Power Point

на панелі Задач POWER POINT

3.20.

Вставити малюнок на слайд № 1

, Вставить

3.21.

Долати новий слайд

Вставка, Создать слайд, Талько заголовок, ОК

3.22.

Перейти до програми Paint

на панелі Задач МЕТЕЛИК_4

3.23.

Виділити та скопіювати метелика№ 3

Виділити Метелика №3, Правка, Копировать

3.24.

Перейти до програми Power Point

на панелі Задач POWER POINT

3.25.

Вставити малюнок на слайд № 2

, Вставить

3.26.

Додати новий слайд

Вставка, Создать слайд, Только заголовок, ОК

Операції

Дії користувача

3.27.

Повторити пункти 3.22–3.26 для метеликів № 2 та № 1. Після вставки останнього малюнка додавати новий слайд не потрібно

3.28.

Зберегти анімацію в папці ПРЕЗЕНТАЦІЇ під назвою МЕТЕЛИК

Файл, Сохранить, вибрати папку Мои документы, вибрати папку ПРЕЗЕНТАЦІЇ, Ім'я файла, ввести МЕТЕЛИК, Сохранить

3.29.

Настроїти презентацію

Показ слайдов, Настройка презентации, ? управляемый докладчиком (полный экран),  непрерывный цикл до нажатия ESC, Смета слайдов ? вручную, ОК

3.30.

Переглянути отриману анімацію

Показ слайдов, Показ, , , кілька разів

3.31.

Вийти із перегляду анімації

®, Завершить показ слайдов

3.32.

Вийти із Power Point

y верхньому куті праворуч

Домашне завдання:

Складіть алгоритм збільшення або зменшення об'єкта засобами програми Paint.

З
БІЛЬШЕННЯ, ЗМЕНШЕННЯ

Урок 14. Алгоритм малювання об'ємних об'єктів

Мета роботи. Сформувати навички малювання об'ємних об'єктів засобами програми Paint

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

2. Алгоритм малювання куба.

3. Алгоритм копіювання об'єкта.

4. Алгоритм створення об'ємного об'єкта.

Хід роботи

1. Намалювати куб (п. 1 таблиці-інструкції). Зберегти зображення у файлі Куб.

2. Створити зображення фігур з п. 2 таблиці-інструкції (одну на вибір) та зберегти у файлі Куб_1.

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Намалювати зображення куба

1.1.

Вибрати інструмент Прямокутник. Настройка - тільки границя.

Колір чорний

1.2.

Намалювати невеличкий квадрат

Shift +

1.3.

Вибрати інструмент Лінія. Колір – чорний

Навести покажчик миші на лівий верхній кут квадрата, Shift + під кутом 45

1.4.

Провести лінії з правого верхнього та нижнього кутів

1.5.

Навести курсор на лінію з верхнього кута праворуч. Провести горизонтальну лінію

Shift +

1.6.

Навести курсор на точку А. Провести вертикальну лінію

Shift + A

1.7.

Вибрати інструмент Гумка

1.8.

Відредагувати зображення куба

1.9.

Вибрати інструмент Заливка

1.10.

Розмалювати куб різними відтінками одного кольору

1.11.

Зберегти малюнок у власній папці під назвою КУБ

2.

Роздивіться уважно малюнок

3.

Фігура а) складається з окремих блоків. Порахуйте та запишіть, скільки яких блоків використано:

Блок №1

Блок №2

Фігура б) складається з окремих блоків. Порахуйте та запишіть, скільки яких блокі використано:

Блок №1

Блок №2

Операції

Дії користувача

Блок №3

Блок №4

4.

Намалювати фігуру а) або б) (на вибір)

4.1.

Скопіювати куб

Виділити, Правка, Копировать, Правка, Вставить

4.2.

Скласти блок № 1

Правим: зверху буде той блок, який виділено

4.3.

Перетягнути блок №1 праворуч на аркуші

4.4.

Скласти блок №2, перетягнути праворуч, щоб не заважав

4.5.

Скласти усі необхідні блоки

4.6.

Зібрати фігуру. Блоки, які повторюються, копіювати

4.7.

Зберегти малюнок під назвою КУБ_1 у власній папці

Домашнє завдання:

Запишіть загальний алгоритм складання об'ємних фігур

Урок 15 - 16. Форматування надпису засобами графічного редактора.

Практична робота «Створення вітальної листівки»

Мета роботи. Сформувати навички використання та настроювання інструменту Напис. Закріпити навички копіювання об'єктів. Закріпити навички роботи з кількома вікнами.

Теорія, яку необхідно опанувати перед виконанням роботи:

1. Правила техніки безпеки та протипожежної безпеки.

2. Настройка інструменту Напис.

3. Форматування напису.

  1. Алгоритм копіювання об'єкта.

  2. Робота з кількома вікнами.

Хід роботи

1. Створити вітальну листівку Зі святом 8 Березня!, використавши файли МЕТЕЛИК та ВЕСЕЛКА (п. 17.16 таблиці-інструкції). Зберегти зображення під назвою Поздоровлення.

2. Створити вітальну листівку (одну на вибір): З Новим Роком!, З 1 вересня!, З днем незалежності, Найкращому другові (подрузі), Любій матусі (татусю). Зберегти листівку у власній папці під назвою ПОЗДОРОВЛЕННЯ_1

Інструкція до виконання:

Операції

Дії користувача

1.

Завантажити програму Paint

2.

Встановити розміри робочого аркуша у видимій зоні вікна

3.

Залити робочий аркуш улюбленим кольором

4.

Вибрати інструмент Напис

5.

Настройка без фону

6.

Навести курсор у лівий верхній кут робочого аркуша

7.

Виділити ділянку для введення тексту

8.

З клавіатури ввести текст графіка

9.

Змінити колір на інший

10.

Змінити шрифт на Аrial, розмір – 20 пт, Ж, Ч

11.

Клацнути мишею на вільному від напису місці

12.

Настройка – з фоном

13.

Навести курсор у лівий кут робочого аркуша під першим словом

14.

Виділити ділянку для введення тексту

15.

З клавіатури ввести текст растрова. Змінити колір, шрифт на Comic Sans MS (Кирилиця), розмір – 16 пт

16.

Створити новий файл

Файл, Создать, на запит Сохранить изменения в файле Безымянный Нет

17.

Створити вітальну листівку Зі святом 8 Березня!. Для створення листівки використати малюнки з файлів ВЕСЕЛКА та МЕТЕЛИК

17.1.

Відкрити файл ВЕСЕЛКА

Файл, Открыть, вибрати папку зберігання файлу, ВЕСЕЛКА, Открыть

17.2.

Ще раз завантажити програму Paint

17.3.

Відкрити файл МЕТЕЛИК

Файл, Открыть, вибрати папку зберігання файлу, МЕТЕЛИК, Открыть

17.4.

Виділити та скопіювати метелика

Виділити (настройка – без фону), Правка, Копировать

17.5.

Першій до вікна ВЕСЕЛКА

на панелі Задач ВЕСЕЛКА Paint

17.6.

Вставити метелика

Правка, Вставить

Операції

Дії користувача

17.7.

Якщо розміри метелика завеликі, зменшити

Рисунок, Растянуть/Наклонить, у полі Растянуть, По горизонтали: , число, По вертикали: , число, ОК

17.8.

Вставити ще одного метелика, зменшивши його розміри

Правка, Вставить

17.9.

Залити вільне місце будь-яким кольором

17.10.

Вибрати інструмент Напис. Настройка – без фону. Колір – будь-який

17.11.

Виділити місце у лівому верхньому куту

17.12.

З клавіатури ввести слова Зі святом, підібрати шрифт його розмір та написання

17.13.

Виділити місце в середині аркуша

17.14.

З клавіатури ввести 8, підібрати шрифт його розмір та написання

17.15.

Виділити місце у правому нижньому куту

17.16.

З клавіатури ввести слова Березня!, підібрати шрифт його розмір та написання

17.17.

Зберегти файл у власній папці під назвою ПОЗДОРОВЛЕННЯ

Урок 17

Тематичне оцінювання

Мета : перевірити знання, уміння та навички учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Практична частина

1. Намалюйте гроно калини, вибравши за основу одну ягоду. Використайте симетричність грона.

  1. С
    творіть наступні малюнки


  1. Створи орнамент для килима використовуючи меню Рисунок/ Отразить/Повернуть.

ІІІ. Підсумок уроку

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Плани – конспекти уроків 6 КЛАС для роботи з графічним редактором PAINT
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    266
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    VR363185
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти