"Планета міркувань. Розвиваємо творче мислення"

Опис документу:
Мета заняття - навчити дітей створювати цікаві композиції з покидькових матеріалів, створювати декоративні панно з одноразових тарілок, розвивати творче мислення, фантазію, вміння передавати настрій, удосконалювати навички роботи в техніці аплікації, графіки, закріпити знання з основ композиції. Прищеплювати любов до творчості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Управління освіти, науки та молоді

Волинської обласної державної адміністрації

Центр науково-технічної творчості учнівської молоді

Художньо-технічний відділ

«Планета міркувань. Розвиваємо творче мислення»

Розробка заняття

Автор розробки Керівник гуртка

«Юний дизайнер»

Кремінь Г. А.

Луцьк

Тема: Планета міркувань. Розвиваємо творче мислення

Мета. Навчити дітей створювати цікаві композиції з покидькових матеріалів для оформлення інтер’єру. Навчити виготовляти декоративні панно з одноразових тарілок. Удосконалювати навички роботи в техніці аплікації, графіки, живописних техніках. Закріпити знання з основ композиції та кольорознавства, удосконалювати вміння знаходити оптимальне кольорове вирішення; розвивати творче мислення, фантазію, вміння передавати свій настрій; прищеплювати любов до творчості.

Обладнання: одноразові тарілки, кольоровий папір та картон, клей ПВА, фломастери, фарби, палітра, пензлі, ножиці, зразки.

Хід заняття.

  1. Організаційний момент.

Перевірка готовності гуртківців до роботи. Техніка безпеки.

  1. Повідомлення теми.

Актуалізація опорних знань гуртківців. Висновки з проведеної підготовчої роботи на попередньому занятті.

  1. Мотивація творчої діяльності.

Розповідь про уяву, фантазію та творчість людини, про два напрямки творчої діяльності людини. Подорож на планету міркувань.

  1. Пояснення нового матеріалу.

Бесіда-розповідь про друге життя речей, що вийшли з використання: пакет з-під молока, одноразові тарілки, коробочки з-під «кіндерів» і т. д.

  1. Перегляд відеофільму «Поробки з одноразових пластикових тарілок».

Демонстрування відеофільму через відеопроектор.

  1. Практична робота учнів.

Учні працюють під легку музику.

  1. Висновки.

Гуртківці демонструють свої роботи, обговорюють, вибирають кращі.

Організаційний момент

Сьогодні ми будемо розвивати свої творчі здібності і створювати дуже цікаві речі.

Для роботи нам необхідні: одноразова тарілочка, вона може бути пластиковою, або паперовою, простий олівець, гумка, клей ПВА; скористаємось кольоровим папером та картоном, а ще, коли буде потрібно – фарбами, пензликами, фломастерами, ножицями.

Всі ми знаємо, як безпечно користуватись цим інстументом, щоб не поранити ні себе, ні товариша. Передавати ножиці можна лише повернувши їх гострими кінчиками до себе, не розмахувати, не кидати. Поважати і себе, і сусіда.

Повідомлення теми

Тема нашого заняття – «Планета міркувань. Розвиваємо творче мислення».

Давайте трохи поговоримо про творчість. Як ви розумієте слово «творчість»?

Так, іншими словами, творчість – це діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше, духовних або матеріальних цінностей. Адже, майже все, що нас оточує, це – плоди творчості людини. Природа не створила будинки, автомобілі, посуд, одяг, столи, олівці, ножиці і багато іншого, - це все створила людська творчість.

А що означає «творче мислення»?

Так. Творче мислення – мислення, результатом якого є відкриття нового чи удосконаленого вирішення, спрямованого на виникнення нових ідей, створення нових творів, виробів. Діяльність людини спрямована на пізнання та практичні дії.

А хто пояснить, що таке «стилізація форми»?

Стилізація – це узагальнення, спрощення будь-якої фігури по рисунку, по кольору. Створення форми, зручної для орнаменту, для декоративної графіки, для монументального мистецтва. Дрібні деталі відкидаються, а головні – виділяються.

Ми створимо сьогодні сувенір-подарунок для інтер’єру. До виконання цієї роботи ми готувались завчасно. Ми займались стилізацією форми, створювали фантастичні фігурки з кружечка. Ми малювали і свинку, і жабку, і сову, і мишку… А тепер зробимо об’ємні сувенірні прикраси, для оздоблення інтер’єру.

Пригадаємо, як повинен працювати дизайнер над розробкою? Так, спочатку ми робили ескізи, замальовки, подумали про кольорову гаму, пропорції; потім, вибравши кращий ескіз, почали робити шаблони. І тепер, користуючись своїми міркуваннями, фантазією та шаблонами, ми будемо творити.

Мотивація творчої діяльності

Уява, фантазія, - одна з найважливіших сторін нашого життя. Страшно уявити, що було б, якби людина не володіла фантазією. Світ втратив би майже всі наукові відкриття, безліч творів мистецтва, діти не почули б казок і не змогли б грати в багато ігор. А чи можна було б чомусь навчитись без уяви? Адже будь-яке навчання пов'язане з необхідністю щось уявити, оперувати абстрактними образами і поняттями. Все це неможливо зробити без уяви чи фантазії. А уява та фантазія є основною частиною творчості.

Творча діяльність людини має два напрямки: один - прагнення реалістично відобразити навколишній світ – це, коли художник малює пейзаж: гори, ріки, ліси, небо, зображає людей, тварин, птахів; другий - створення форм, що не існують в природі, витвір уяви і фантазії (посуд, мисливське знаряддя, будинки, автомобілі...). Саме дизайнер створює нові форми корисних предметів.

Кажуть: "Без уяви немає міркування". І ми з вами сьогодні відправимось на Планету міркувань, планету, правителями якої є дві королеви - Уява та Фантазія. На цій планеті живуть незвичайні істоти, які зовсім не схожі на нас, вони дуже маленькі, енергійні, завжди веселі, життєрадісні та доброзичливі, у них завжди багато цікавих ідей, які вони втілюють у життя. І ми вже не один раз бували у них в гостях, коли малювали «Космічні фантазії». А тепер завітаємо до них, щоб, користуючись їх допомогою, своїми руками створити сувеніри-подарунки. Ми створимо невеличкі прикраси для дитячої кімнати, для дитячого кафе чи будь-якого дитячого закладу.

Пояснення нового матеріалу

Ви знаєте, що з речей, які вже вийшли з використання, ми можемо зробити богато цікавих і сувенірів, і іграшок, і, взагалі, можемо знайти їм нове застосування.

Як ви гадаєте, що можна створити з використаного пакету з-під молока? Так, можна виготовити годівничку для синички, а попрацювавши над її естетичним оформленням, вона стане чудовою архітектурною спорудою пташиного міста. Ще з такого пакету можна створити декоративний кораблик, сувенірний кошичок з квітами, будиночок для ляльки - з вікнами, з балконами і багато інших речей. З пластикової пляшки можна зробити маленьку лопатку для пересаджування квітів, для ігор в піску, можна зробити декоративну вазочку. З коробочок від «кіндерів» можна зробити ось такого жирафа Жору, декоративну сільничку, ялинкові іграшки, з пластикових тарілок – космічну літаючу тарілку і багато інших речей.

Давайте переглянемо відеофільм «Поробки з одноразових пластикових тарілок». Ви побачите, скільки цікавих речей можна зробити з простої пластикової чи паперової тарілочки. Це можуть бути і сувеніри, і навіть карнавальні маски.

Демонстрування відеофільму

Такі витвори нашого мистецтва ми можемо створити завдяки нашій дружбі з королевами Уявою та Фантазією. Адже тільки вони допомагають нам всім творчо мислити і створювати шедеври. Не забуваймо, що наші роботи повинні відповідати усім вимогам: повинні бути цікавими, веселими, яскравими, мультяшними – тобто, деякі риси наших героїв можуть бути перебільшеними: великі очі, великі вуха, велика голова і т. д. Виконання має бути охайним.

Практична робота учнів

А тепер починаємо працювати. Кожен вже знає, якого героя буде робити. По заготовлених шаблонах починаємо виготовляти носик, щічки, очки, вушка, якщо це – котик чи песик; хобот, очки, вушка, якщо це – слоник; голова, ніжки, хвостик, коли це – хрюша і т. д. Підбираємо кольори, які нам подобаються. Вирізаємо охайно, повертаючи фігурку, яку вирізаємо, а не ножиці – так лінія вирізання буде рівненькою. Вирізані риси домальовуємо, коли потрібно і приклеюємо на заднє дно тарілочки, приклеюємо вушка, ніжки, і притискаємо другою тарілочкою. Завершуємо роботу, підмальовуємо деталі. Наші подарунки готові.

Висновки

Сьогодні ми навчились і створили своїми руками сувенірні прикраси, які приємно подарувати від щирого серця, адже в цю роботу ми вклали частинку своєї душі, зігріли її теплом своїх рук.

Продемонструємо всім друзям свої роботи, виберемо кращі.

Заняття завершено, всім дякую.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!