План тематичного дня. Тема "Осінь"(НУШ)

Опис документу:
Одним із ефективних шляхів оновленого змісту і методів навчання у сучасній початковій школі є тематична інтеграція – процес зближення і поєднання різних навчальних предметів. Тематична інтеграція посилює пізнавальні інтереси учнів, здійснює всебічний розвиток особистості, яка прагне нетрадиційно розв’язувати сучасні проблеми, виконує людинознавчу, екологічну, комунікативну функції.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної

педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

Кафедра «Початкової освіти»

Авторська розробка

на тему «План тематичного дня»

виконала:

Бельбас Людмила Миколаївна

вчитель початкових класів

Воскресенського НВК

Пологівського району

Запорізької області

група №38

Пологи

2018

ВСТУП

Одним із ефективних шляхів оновленого змісту і методів навчання у сучасній початковій школі є тематична інтеграція – процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.

Тематична інтеграція посилює пізнавальні інтереси учнів, здійснює всебічний розвиток особистості, яка прагне нетрадиційно розв’язувати сучасні проблеми, виконує людинознавчу, екологічну, комунікативну функції.

ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ»

День 1.

Тема: «Ознаки осені».

Мета: ознайомити учнів з характерними ознаками осені, навчати помічати їх в природі, розкрити походження назв осінніх місяців; навчати висловлювати свою думку, створити хорошу дружню атмосферу.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; соціальна; здоровязбережувальна; громадянська.

Обладнання: мультимедійна презентація «Золота осінь»; запис кількох різних за характером музичних творів.

Хід зустрічі

І. Ранкова зустріч (20 хв)

  1. Привітання.

На урок зібрався клас,

Розум – наша сила.

В гості всіх сьогодні нас

Осінь запросила.

Вчитель: Діти, яка зараз пора року? (Осінь). А подобається вам осінь? Тоді ми з вами привітаємося так:

  • Я, Наталка, мені подобається осінь, тому, що… (і так далі по колу)

  1. Обмін інформацією.

Загадка

Виснуть хмари низько-низько,

Опустили пасма-коси.

Всюди мокро, всюди слизько –

Ходить нашим краєм…

(Осінь)

3. Щоденні новини

Заповнення календаря природи.

Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Вбрала в золоті шати ліси, сади, парки, закружляла в танку листочки. Отож, вирушаймо в подорож, у світ прекрасної природи.

ІІ. Ознайомлення учнів з темою та метою дня (2 хв)

  • Сьогодні ми вирушаємо в подорож, де ми зможемо дізнатися багато цікавого, пізнавального.

Для цього ми повинні памятати правила:

а) уважно слухати;

б) все запамятовувати;

в) допомагати одне одному.

- Ви готові? Отже, почнемо!

ІІІ. Робота над темою дня (113 хв)

  1. Мультимедійна презентація «Золота осінь» у супроводі музики Ф. Шопена.

  • Який настрій викликають у вас картини осені?

  • Які фарби найбільше до вподоби Осені?

  1. Гра «Ми - дослідники»

У кожній групі стоїть «Чарівна скринька», з якої діти дістають листочки, розглядають їх.

Завдання:

  • дослідити, з якого дерева листок;

  • чи однакові за розміром;

  • чи однакові за кольором.

Висновок:

  • листочки різні за кольором;

  • листочки різні за розміром;

  • листочки різні за формою.

Вправа «Я вже знаю!»

(На столах – малюнки. Діти співвідносять: з якого дерева листок)

3. Вчитель: - Осінь має трьох царевичів – синів. Послухайте вірші про

них, скажіть, який характер у кожного, назвіть їхні імена:

Вересень, вересень трусить з гілок

Яблучок спілих та сливок мішок.

Щедрий на полі врожай він збирає,

Краще, ніж вересень, місяця немає….

(Л. Звонарьов)

В жовтні жовте сонце гріє

Так, що все навкруг жовтіє.

Жовті квіти і листочки,

Жовті дині й огірочки,

Що достигли на насіння,

Бо прийшла пора осіння.

(Г. Черінь)

Осінь, осінь, листопад,

Жовте листя стелить сад,

За моря в краї далекі

Відлетіли вже лелеки.

Хмари небо затягли,

Вітер віє з-за гори,

Ходить осінь листопадом,

Жовте листя стелить садом.

(А. Житкевич)

4. Хвилинка відпочинку (3 хв)

5. Сюрпризний момент «Завітала у гості Осінь з подарунками»

Осінь просить допомогти прочитати вірш Олександра Ковальчука.

Перші ознаки осені...

Ранкова тиша навкруги,

Туман закутав береги,

Лелек не видно на ставках.

Летять до вирію в ключах.

Холодний вітер повіва,

В росі заплакана трава.

Крізь хмари сонце променить,

Зігріти прагне хоч на мить.

Не чути галас дітвори,

Спустіли в місті вже двори,

Зупинки повні школярів.

Стає все менше теплих днів.

Щоб люди мали коровай,

Віддавши щедрий урожай,

До сну готуються поля.

У танці жовтий лист кружля.

Він ковдру творить для землі.

Горять яскраво на гіллі

Червоних яблук ліхтарі.

Не дошкуляють комарі.

Скінчився літа теплий бал.

Готує осінь карнавал.

В багряно-жовті сорочки

Вбира зелені ще садки.

6. Робота в групах. Вправа «Якщо не знаєш, поцікався у товариша»

- Прочитайте прислівя. Якщо не знаєте, попросіть допомоги у товариша або вчителя.

Прислівя та приказки про осінь

  • Осінній час – сім погод у нас: сіє, гріє, віє, туманіє, шумить, гуде ще й згори йде.

  • Осінь ясна – зима холодна.

7. Гра «Буква загубилася»

- Здогадайтесь, яка буква загубилася. Напишіть рядочок цієї букви.

сінь, ж…втень, лист…пад.

  • Складіть речення з поданими словами.

8. Пальчикова гімнастика «Окуляри»

Учитель нагадує дітям уривок із віршика Р. Скиби

Звичка є у совеняти:

Коли вдень лягає спати,

Начіпляє окуляри…

Ще й одразу аж дві пари!

9. Гра «Так - ні»

  1. Жовтіє листя…

  2. Збираємо суниці…

  3. Збираємо яблука…

  4. Часто йдуть дощі…

  5. Ночі коротші, дні довші…

  6. З дерев опадає листя…

  7. Можна купатися у річці…

  8. Збираємо гриби…

10. Перегляд відео

Перегляд відео «В гостях у тітоньки Сови. Пори року. Осінь»

Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=hBrIJy5LIJo

11. Подорож на музичну галявину

Розучування дитячої пісні «Диво - осінь»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE

12. Клуб справжнього майстра

Виготовлення аплікації з осіннього листя.

ІV. Підсумок дня (5 хв)

  • Робота в щоденнику вражень

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Бех І. Інтеграція як освітня перспектива // Початкова школа. – 2009 - №5

  2. Большакова І. Міжпредметна інтеграція змісту навчання // Початкова школа – 2013 - № 40

  3. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи (електронний ресурс)

  4. Попова О. Інтегроване навчання у початковій школі. (електронний ресурс)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн