• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • План та картки тематичного вивчення«Соціалізація дошкільників в умовах сюжетно-рольової гри» Освітня лінія «Гра дитини»

План та картки тематичного вивчення«Соціалізація дошкільників в умовах сюжетно-рольової гри» Освітня лінія «Гра дитини»

Опис документу:
МЕТА картка структура предметно-ігрового середовища груп Анкета для вихователів картки до тематичного контролю Критерії та показники визначення рівня сформованості соціальної компетентності дошкільників у ході сюжетно-рольової гри. Критерії оцінок огляду - конкурсу«Краще оформлення куточка сюжетно-рольової гри»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Критерії та показники визначення рівня сформованості соціальної компетентності дошкільників у ході сюжетно-рольової гри.

Старший вік. 6 років.

І. Знання.

1. Знання про професії.

Дидактична гра «Розкажи про професію» (набір карток з зображенням різних видів професій: лікар, продавець, будівельник, вихователь, пожежник та інші.)

0 – частково визначає назви професій, але не розповідає про них;

1 – допускає помилки у назвах професій, дає короткі відповіді на запитання дорослого;

2 – правильно називає професії, розповісти про професії може лише з допомогою дорослого;

3 – правильно називає професії дорослих, легко розповідає про одну з них.

2. Приладдя.

Дидактична гра «Кому що потрібно для роботи» (набір карток з зображенням різних знарядь праці відповідно до професії).

Завдання: розкласти знаряддя праці за призначенням.

0 – не розкладає;

1 – частково розкладає, або розкладає з великою кількістю помилок;

2 – розкладає з деякими помилками;

3 – розкладає самостійно без помилок.

3. Сім’я

1. Знання про обов’язки членів сім’ї. Спостереження за ігровою ситуацією «Ранок в сім’ї».

0 – називає членів сім’ї, не має уявлення про обов’язки кожного члена сім’ї;

1 – бідні уявлення про обов’язки кожного члена сім’ї, помиляється у відповідях про рід діяльності близьких людей.

2 – розуміє значення в житті людини близьких людей, їх турботу. Називає обов’язки професії, місце роботи членів сім’ї . знає частково свої обов’язки;

3 – добре обізнаний з обов’язками членів сім’ї, знає і має свої обов’язки

ІІ. Рольові взаємовідносини.

1.Дії відносно обраної ролі. Ігрова ситуація «Пожежники на навчанні»;

0 – відмовляється від ролі, не виявляє інтересу до гри, слабкі ігрові знання, навички;

1 – із задоволенням приймає на себе роль, за допомогою дорослого позначає її словом. Рольові спілкування виникають за допомогою дорослого. Схильний до спостереження за грою;

2 – може брати на себе роль, але відчуває труднощі під час підтримки рольового діалогу. Йде слідом за лідером, дозволяє йому вирішувати всі організаційні питання;

3 – самостійно обирає для себе роль, вступає у взаємовідносини, характерні для обраної ролі. Грається з інтересом, зацікавленістю, фантазує;

2. Вміння підпорядковувати свої дії згідно задуму гри або партнера. Ігрова ситуація «Будуємо гараж».

0 – не вміє підпорядковувати свої дії відповідно задуму гри, гра носить індивідуальний характер;

1 –виявляє бажання гратися згідно задуму гри, за допомогою;

2 – частково підпорядковує свої дії згідно задуму гри, відволікається від мети, не вміє переходити із однієї ситуації в іншу. Діє лише за умовою керівництва зі сторони партнера або дорослого;

3 – легко, за власною ініціативою вступає в рольову дію з однолітками.

3. Прояв моральних якостей.

Дидактична гра «Їдемо у транспорті»

0 – не володіє правилами ввічливої поведінки;

1 – не вміє тактовно відстоювати власні інтереси, відсутні навики співпереживання, виникаючі конфлікти, розв’язуються за допомогою дорослого;

2 – частково самостійно вирішує непорозуміння, з’являються нестійкі бажання допомоги, співчуття, здійснення яких можливе лише за допомогою дорослого, або лідера з однолітків;

3 – отримує радість від спілкування, виявляє щирість, співчуття, ввічливість, довіру, приязне ставлення до партнера по грі, вміє поступитися, уникає конфліктів, або вміє їх вирішити.

ІІІ. Реальні взаємовідносини.

  1. Уміння включатися в ігрові об’єднання. Ігрова ситуація із сюжетно-рольової гри «Зоопарк» («Дослідники» - «Ми доглядаємо тварин»)

0 – не володіє навичками включення в ігрові об’єднання за інтересом;

1 – знає, але не вміє включитися в ігрові об’єднання, але проявляє зацікавленість;

2 – здатен включатися в ігрові об’єднання, за вказівкою дорослого, але потребує введення нових ситуацій, додаткових ролей. Епізодично здатний підкорятися правилам гри;

3 – самостійно включається в ігрові об’єднання дітей різної кількості. Ставить і приймає ігрові завдання, виявляє бажання виконувати як головну, так і другорядну роль.

  1. Уміння іти на компроміс при розподілі ролей.

Спостереження за ігровою ситуацією під час розподілу ролей в сюжетно- рольовій грі «Магазин».

0 – не вміє іти на компроміс, відмовляється від участі в грі, якщо не отримує уподобаної ролі;

1 – не вміє іти на компроміс, але домагається уподобаної ролі, не стримує себе від категоричних, різких висловлювань, не вибачається у разі потреби;

2 – розподіляє ролі за уподобанням, за власним інтересом, не може самостійно розв’язати конфлікт, але охоче погоджується з допомогою вихователя;

3 – самостійно виявляє творчість у пошуку компромісних рішень, справедливо розподіляє ролі, утримується від звинувачень, докорів, демонструє на власному досвіді найкращі шляхи розв’язання спірних питань.

  1. Додержання етичних норм в грі. Інсценування ситуацій за сюжетами серії картинок «Що таке добре, що таке погано».

0 – порушує етичні норми, кричить, не ділиться іграшками, іде на конфлікт;

1 – не володіє коректними за змістом та інтонуванням висловлюваннями. Потребує організуючої допомоги дорослого;

2 – за допомогою вихователя здатен узгоджувати свою поведінку з поведінкою інших дітей.

3 – володіє навичками культури, використовує у грі знання норм поведінки. З повагою ставиться до оточуючих, до себе, усвідомлює та досягає адекватності своєї поведінки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.