План роботи динамічної групи з реалізації проблеми «Співпраця школи та ЗДО» на 2019-2020 н. р

Опис документу:
На сучасному розвитку освітнього середовища завданнями співпраці ЗДО і ЗЗСО є: • створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників дошкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу); • поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей; • поглиблення інтересу до життя в школі; • надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

2019 р.

Керівник:

Ш

кола не повинна вносити різкого перелому в життя дитини.

Н

ехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те,

що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і

не збентежує лавиною переживань.

(В.О. Сухомлинський)

Вступ

Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова  системи безперервної освіти. Вона зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини із закладу дошкільної освіти в школу, який  є важливим етапом її життя та  пов'язаний не лише зі зміною середовища  розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням із новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо. Усе це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

На сучасному розвитку освітнього середовища завданнями співпраці ЗДО і ЗЗСО є: 

  • створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників дошкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);

  •  поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

  • поглиблення інтересу до життя в школі; 

  • надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи. 

Поєднання дошкільної і початкової освіти створює передумови для реалізації індивідуальності кожного вихованця, що значно складніше зробити у загальноосвітній школі. Як свідчать дослідження, об’єднання у комплексі двох підсистем значно посилює його виховні можливості, створює умови для психологічно комфортного переходу дитини із закладу дошкільної освіти у школу. 

  У Базовому компоненті дошкільної освіти та Державному стандарті початкової загаль­ної освіти визнається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Ці документи покликані забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття нею певного практичного досвіду, необ­хідного для використання у майбутньому житті.

Головною умовою забезпечення наступ­ності у вихованні і навчанні є спрямованість пе­дагогічного процесу закладу дошкільної освіти і початкової школи на всебічний розви­ток особистості дитини. З огляду на це необхід­ний зв'язок програм, методів і форм навчання в ЗДО та початко­вій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у ЗДО, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має за­безпечити взаємозв'язок, розширення, погли­блення й удосконалення отриманих у дитячо­му садку знань, умінь і навичок.

За визначенням Д.Б. Ельконіна, дошкільний і молодший шкільний вік – це один період розвитку, що називається «дитинство». Вихователь і вчитель початкових класів також мають багато спільного, тому у них спільне родове ім`я – педагог.

 

Проблема, над якою працює динамічна група: «Співпраця школи та ЗДО»

   Основними завданнями співпраці школи та ЗДО в 2019-2020 н. р. є:

  • створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників  до шкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);

  • поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

  • поглиблення інтересу до життя в школі;

  • надання допомоги сім’ї  в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

    У своїй роботі вчителі початкових класів планують використати наступний алгоритм роботи:

  • Знайомство вчителів із майбутніми учнями. Відвідування груп у закладі дошкільної освіти.

  • Організація роботи спільного методичного об’єднання  вчителів початкової школи та вихователів ЗДО  за участю заступників директорів з НВР , практичного психолога, логопеда.

  • Консультування батьків щодо готовності дітей до навчання в школі.

  • Взаємовідвідування занять та уроків учителями початкової школи та вихователями ЗДО.

  • Екскурсія по школі для вихованців закладу дошкільної освіти.

  • Спільні виховні заходи.

  • Підготовка рекомендацій для батьків.

  • Діагностування майбутніх першокласників.

  • Проведення зборів батьків майбутніх першокласників

Склад динамічної групи:

керівник: ……………….

члени: ……………………………………………………………..

План засідань динамічної групи

ЗМІСТ РОБОТИ

ТЕРМІН ПРОВЕДЕННЯ

Засідання №1


Круглий стіл «Проблеми адаптації першокласників»

Питання для обговорення:

  1. Психологічна готовність до школи - важлива  умова успішного навчання.

  2. Як працювати зараз, щоб у дітей не зникало бажання вчитися…

  3. Майбутній першокласник (консолідація зусиль вихователів, педагогів, сім’ї та громадськості щодо поліпшення всебічного виховання і навчання юних громадян.

серпень

Засідання №2

Семінар-практикум  «Вивчення та аналіз навчальних програм ЗДО та 1- 2 класів НУШ».

листопад

Засідання №3

Круглий стіл «Як і чого ми навчаємо та виховуємо»

(Обмін думками. Аналіз та обговорення уроків у школі та занять у ЗДО)

січень

Засідання №4

Тренінг «Робота з батьками»

План:

  1. Психологічні аспекти співпраці з батьками.

  2. Планування роботи з батьками.

  3. Форми та методи роботи з батьками в інтересах дитини.

  4. Анкети для батьків.

березень

Засідання №5

Тема. Підготовка до участі у творчому звіті про діяльність групи

Питання для обговорення

  1. Підсумки діяльності творчої групи з реалізації Програми

«Співпраця школи та ЗДО»

  1. Підготовка презентації роботи динамічної групи на засідання педагогічної ради.

травень

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!