План-конспект з української мови в 4 класі "Правопис закінчень іменників у множині"

Опис документу:
Завдання з розробки даного уроку ознайомлять дітей з системою відмінювання іменників у множині; допоможуть навчитися правильно ставити питання і визначати відмінок іменників. Під час уроку діти працюють як індивідуально, так і в парах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПРАВОПИС ЗАКІНЧЕНЬ ІМЕННИКІВ У МНОЖИНІ

Мета уроку. Ознайомити з системою відмінювання іменників у множині; учити

правильно ставити питання і визначати відмінок; удосконалювати

вміння і навички правопису відмінкових закінчень іменників;

розвивати мислення дітей, мовне чуття, спостережливість, інтерес до

вивчення мови; розширювати коло мовленнєвих умінь; виховувати

старанність.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Ви їх посмішкою й миром.

ІІ. Емоційне налаштування на урок

Діти сідають і останнє слово кожної фрази говорять разом.

- На уроці ваші очі уважно дивляться і все…(бачать).

- Ваші вушка уважно слухають і все…(чують).

- Голова добре…(думає).

- Отже, які основні навчальні вміння допоможуть на уроці?

(На дошці з’являються написи: вміння слухати, вміння чути, вміння думати)

- Давайте посміхнемося один одному і побажаємо удачі на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Повторення про іменник

- Діти, ми майже місяць вивчаємо тему «Іменник».

Давайте пригадаємо, що ми знаємо про цю частину мови.

2. Постановка проблемного завдання

- Одного разу хлопчик у мене запитав: «Як правильно пишеться: немає зуб у риб, немає зубів у рибів або немає зубів у риб?» Як би ви відповіли на це запитання? Правопис якої частини слова викликає труднощі?

- Що необхідно знати, щоб правильно написати закінчення іменників? (Відмінок і число іменника) В якому відмінку та числі вжиті ці іменники? (В родовому відмінку множини)

- Спробуйте сформулювати тему уроку. Чим ми сьогодні будемо займатися?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні розпочнемо вивчати особливості відмінювання іменників, які стоять у множині, будемо вчитися правильно писати закінчення цих іменників.

V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над віршем (записаний на дошці)
Вовк осінньою порою
Примостився під сосною –
Шиє валянки вовчисько,
Бурмотить: «Зима вже близько».

- Прочитайте вірш. Доберіть заголовок.

- Назвіть іменники, які вжито в однині (вовк, порою, сосною, зима), множині (валянки).

- Поставте іменники, вжиті в однині, у форму множини (Вовк – вовки, порою – порами, сосною – соснами, зима – зими)

2. Робота з таблицями відмінювання (с.74)

- Розгляньте три таблиці. За якою ознакою здійснено розподіл іменників?

- Отже, рід в однині впливає на відмінювання у множині.

  • До 1-ї таблиці належать іменники ж. р., які в однині закінчуються на а (я). Зачитайте таблицю. Зверніть увагу на закінчення.

  • До 2-ї таблиці належать іменники ж. р., які в однині мали нульове закінчення. Розглянемо таблицю.

  • До 3-ї таблиці належать іменники ч. р. і с. р. Зачитайте, як вони змінюються у множині.

3. Хвилинка каліграфії

- Подивіться на наступне завдання. Підготуємо наші пальчики до письма.

жж шшш чччч щщщщщ

журавлі шофер чоловік щавель

- Яке слово, на вашу думку, зайве? Чому? (Журавлі – вживається у множині)

- Давайте спробуємо провідміняти це слово? (Один учень біля дошки)

4. Робота над загадками

Є в людини дві сестриці,

Дві сестриці-трудівниці,

Хоч і мають справжню силу,

Та легкі, неначе крила. (Руки)

Навесні прокинуться,

З сонечком обнімуться.

Та зелені шати

Нумо приміряти. (Дерева)

- Провідміняйте слова-відгадки, виділіть закінчення (самостійно, з подальшою перевіркою)

- На виконання завдання у вас є 4 хвилини.

- Перші три дитини, які впораються із завданням, можуть принести зошити на перевірку.

5. Фізкультхвилинка (офтальмологічна пауза)

- А зараз прийшов час трохи відпочити вашим оченятам.

Раз, два.

Рівно голова!

Три, чотири, п’ять

Будем очі затулять.

Шість, сім

Знов відкрили

І на вісім затулили.

Міцно, міцно потримали.

І все знову починали.

П’ять разів так повторили,

За місця робочі сіли.

VІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в парах

- Для закріплення й самооцінки своїх знань я вам пропоную попрацювати в парах.

У вас на партах лежать аркуші із завданням. Вам потрібно з окремих слів скласти і записати речення, змінивши у виділених іменниках форму однини на форму множини, виділити закінчення, визначити відмінок.

На виконання цього завдання у вас 4 хвилини. Перша пара, яка впорається із завданням, може принести зошити на перевірку.

білки Восени особливо у клопоту багато. гриба на Треба зиму насушити. горіхом Запастися, жолудем, шишкою. втеплити Дупло вимостити,. коли землю на Пізніше, заморозок впадуть, міняти їм шубка треба.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Отже, давайте повернемося на початок уроку. Чи можете ви зараз сказати, як же правильно потрібно писати: немає зуб у риб, немає зубів у рибів або немає зубів у риб? Що необхідно знати, щоб правильно написати закінчення іменників у множині?

- Що ми повторили на уроці?

- Що нового дізналися?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
1
7
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!